Skocz do zawartości
lysy

Przeguby wymienione, a po jakimś czasie znowu przy skręcie stuka

Rekomendowane odpowiedzi

witam , miesiac temu wymienilem przegub,i teraz slysze jak chrobocze ,co jest tego przyczyna? smar sie rozjechal?a moze specmen cos sknocil?czy ktos juz cos podobnego przerabial? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak słyszysz że chrobocze,to sprawdź ,czy to jest na 100% ,ten sam przgub.Moim zdaniem, źle założył opaske na mieszek i poprostu miechu :) spadł.Musisz jak najszybciej pojechać z tym do owego specmena.Ale bądź przy nim cały czas żeby później nie sprzedawał Ci kitu że to drugi przgub(choć może być takie prawdopodobieństwo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może miałeś źle zamocowaną osłonę, albo się sama rozerwałą (była lipna) albo ktoś jej w tym pomógł :hyhy: jedź to sprawdź... wymiana osłony to nie wielki koszt w porównaniu do przegubu... ja ostatnio wymieniałem osłone, było w niej trochę świństwa (piasek, makyczki) :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oslona jest cala,nie widac tez zeby sie obsunela,to musi byc cos we wnatrz moze ten specmen dal za malo smaru? a propo jaki tam jest smar ,grafitowy? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może fachman cię w jajo zrobił i nie wymienił , tylko ściemkę strzelił.

albo słabej jakości założył lub używkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Ja miałem i mam taki problem. Po zakupie samochodu przejechałem może ze dwa tysiące km no i zachciało mi się ruszać z piskiem opon na skręconych do oporu kołach w prawo. I było tylko łup, myślałem, że się przegub rozleciał. Okazało się, że półoś mi wyskoczyla z przegubu, przy okazji zerwało mi ze 2,5 cm wieloklinu. Znajomy mechanik mi to założył ale połoś kwalifikuje się do wymiany i teraz ten przegub pracuje troche na sztywno bo trzeba było wbić, a prawidłowo to się on wsuwa w miejsce bez problemu (uszkodzony wieloklin). Przy ruszaniu i skeconych kołach szczyrka. Ale już za niedługo bede wymieniał cała półoś na nową. Nie wiem czy pomogłem ale zwróc uwagę na fachowość wykonanej naprawy. Czy czasami czegoś Ci nie poknocił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
propo jaki tam jest smar ,grafitowy?

Tak grafitowy.

spróbuj wyczyścić przegub i wcisnąć nowy smar do środka.

Wciska się go tyle,żeby wciskając do środka(w miejsce gdzie później wejdzie drążek od półosi)smar wyszedł bokami.Najlepiej kup smar w zestawie naprawczym(mieszek opaski,smar)i wciśnij go całego!!!Jest go tyle ile musi wejść do przgubu.

Ps.Czemu nie pojedziesz do tego swojego Specmena(czyt.Partacz) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to łożysko "zdechło" :zdziwko: ? Jak się rozpada, to tez chrobotać może. :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lozysko by huczalo noi slychac by je bylo caly czas ,a to co mi chrobocze jest na skreconych kolach noi nie jest to cykliczne dzis jade niech cos robia :vw: smar do przegubow jest molibdenowy,nie wiem oco chodzi ale tak sie zwie,czy to to samo co grafitowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rwelon

A może kolego kupiłeś przegób firmy KAGER ?- przerabiałem ten temat. Wymieniłem 2 przegóby po czym jeden wytrzymał ok2tys, drugi 4tys. Znajomy wymienił jeden przegób również Kagera, na którym po 1 tys zaczęło "tykanie" przy skręcie. Nie jestem w stanie podać firmy nowych przegubów - lecz 10tys i jest OK. Reklamacja nic nie dała - odpowiedzieli - towar zgodny z normą i tyle. Sprawdź producenta - jeśli KAGER - to masz sprawe wyjaśnioną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie to nie kager,a tak wogole to jak to jest z przegubami jesli jest uszkodzony, lewy to to slychac go przy skrecie w prawo?, a przy skrecie w lewo slychac prawy? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy skręcie w prawo słychać było prawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emart

Witam wszystkich.

Lysy napisał

lozysko by huczalo noi slychac by je bylo caly czas
, nic bardziej błędnego, też tak myślałem jeszcze 2 miesiące temu. Łożysko nie miało luzu, nie huczało , nie buczało tylko przy skręcaniu stukało. Ile ja się tego naszulkałem, ale się udało. :ok:

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak,siedzac w srodku przegub jest po prawej,patrzysz na auto z przodu jest z lewej ,tak? i oto mi chodzi w pytaniu powyzej,tyle tak dla jasnosci ok ? a z tym lozyskiem to tez dobre pytanie,jak by bylo padniete to jakie sa objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ludziska juz glupieje z tymi przegubami !jesli skrecam w lewo i slysze trzaski,to ktory jest padniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami nie ma na to reguły czy skręcasz w lewo czy w prawo,zajrzyj od spodu czy masz gumę pękniętą wtedy będziesz pewny,a tak po za tym to nie ma różnicy prawy lewy jak będziesz wymieniał to mechamik sprawdzi który ma luz i sam będzie wiedział którą stronę wymieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

specmeni na kturych moge polegac,maja tyle roboty ze dopiero jutro zbadaja moje autko , :vw::padam: pawelb6 dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to musisz poczekać,bo u mnie jak stukał przegub,kazałem wymienić prawy bo tak mi się wydawało że prawy stukał,a mechanik wymienił prawy nie sprawdzając czy napewno i wymienił prawy,ale na szczęście miałem nosa,bo również mógłbyć lewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki pawelb6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Trzaski powodowane są przez wytarty tor w przegubie z uwagi na przeważającą jazdę na wprost,gdy skręcimy kołem kulki wyskakują z tego toru i stukają.Przegub jest też łożyskiem,jednak ze względu na większe rozmiary jego kulek,hałasuje trochę innym dźwiękiem (bardziej stuka niż trzeszczy) Biorąc pod uwagę krótki czas od wymiany pierwszego myślę,że w twoim przypadku siada drugi przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności