lysy Zgłoś #1 Napisano 18 Stycznia 2007 witam , miesiac temu wymienilem przegub,i teraz slysze jak chrobocze ,co jest tego przyczyna? smar sie rozjechal?a moze specmen cos sknocil?czy ktos juz cos podobnego przerabial? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #2 Napisano 18 Stycznia 2007 Jak słyszysz że chrobocze,to sprawdź ,czy to jest na 100% ,ten sam przgub.Moim zdaniem, źle założył opaske na mieszek i poprostu miechu spadł.Musisz jak najszybciej pojechać z tym do owego specmena.Ale bądź przy nim cały czas żeby później nie sprzedawał Ci kitu że to drugi przgub(choć może być takie prawdopodobieństwo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 18 Stycznia 2007 może miałeś źle zamocowaną osłonę, albo się sama rozerwałą (była lipna) albo ktoś jej w tym pomógł jedź to sprawdź... wymiana osłony to nie wielki koszt w porównaniu do przegubu... ja ostatnio wymieniałem osłone, było w niej trochę świństwa (piasek, makyczki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #4 Napisano 18 Stycznia 2007 oslona jest cala,nie widac tez zeby sie obsunela,to musi byc cos we wnatrz moze ten specmen dal za malo smaru? a propo jaki tam jest smar ,grafitowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #5 Napisano 18 Stycznia 2007 może fachman cię w jajo zrobił i nie wymienił , tylko ściemkę strzelił. albo słabej jakości założył lub używkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca Zgłoś #6 Napisano 18 Stycznia 2007 Ja miałem i mam taki problem. Po zakupie samochodu przejechałem może ze dwa tysiące km no i zachciało mi się ruszać z piskiem opon na skręconych do oporu kołach w prawo. I było tylko łup, myślałem, że się przegub rozleciał. Okazało się, że półoś mi wyskoczyla z przegubu, przy okazji zerwało mi ze 2,5 cm wieloklinu. Znajomy mechanik mi to założył ale połoś kwalifikuje się do wymiany i teraz ten przegub pracuje troche na sztywno bo trzeba było wbić, a prawidłowo to się on wsuwa w miejsce bez problemu (uszkodzony wieloklin). Przy ruszaniu i skeconych kołach szczyrka. Ale już za niedługo bede wymieniał cała półoś na nową. Nie wiem czy pomogłem ale zwróc uwagę na fachowość wykonanej naprawy. Czy czasami czegoś Ci nie poknocił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #7 Napisano 19 Stycznia 2007 propo jaki tam jest smar ,grafitowy? Tak grafitowy. spróbuj wyczyścić przegub i wcisnąć nowy smar do środka. Wciska się go tyle,żeby wciskając do środka(w miejsce gdzie później wejdzie drążek od półosi)smar wyszedł bokami.Najlepiej kup smar w zestawie naprawczym(mieszek opaski,smar)i wciśnij go całego!!!Jest go tyle ile musi wejść do przgubu. Ps.Czemu nie pojedziesz do tego swojego Specmena(czyt.Partacz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 19 Stycznia 2007 A może to łożysko "zdechło" ? Jak się rozpada, to tez chrobotać może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2007 lozysko by huczalo noi slychac by je bylo caly czas ,a to co mi chrobocze jest na skreconych kolach noi nie jest to cykliczne dzis jade niech cos robia smar do przegubow jest molibdenowy,nie wiem oco chodzi ale tak sie zwie,czy to to samo co grafitowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rwelon Zgłoś #10 Napisano 20 Stycznia 2007 A może kolego kupiłeś przegób firmy KAGER ?- przerabiałem ten temat. Wymieniłem 2 przegóby po czym jeden wytrzymał ok2tys, drugi 4tys. Znajomy wymienił jeden przegób również Kagera, na którym po 1 tys zaczęło "tykanie" przy skręcie. Nie jestem w stanie podać firmy nowych przegubów - lecz 10tys i jest OK. Reklamacja nic nie dała - odpowiedzieli - towar zgodny z normą i tyle. Sprawdź producenta - jeśli KAGER - to masz sprawe wyjaśnioną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2007 nie to nie kager,a tak wogole to jak to jest z przegubami jesli jest uszkodzony, lewy to to slychac go przy skrecie w prawo?, a przy skrecie w lewo slychac prawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2007 u mnie przy skręcie w prawo słychać było prawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość emart Zgłoś #13 Napisano 20 Stycznia 2007 Witam wszystkich. Lysy napisał lozysko by huczalo noi slychac by je bylo caly czas, nic bardziej błędnego, też tak myślałem jeszcze 2 miesiące temu. Łożysko nie miało luzu, nie huczało , nie buczało tylko przy skręcaniu stukało. Ile ja się tego naszulkałem, ale się udało. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #14 Napisano 20 Stycznia 2007 no tak,siedzac w srodku przegub jest po prawej,patrzysz na auto z przodu jest z lewej ,tak? i oto mi chodzi w pytaniu powyzej,tyle tak dla jasnosci ok ? a z tym lozyskiem to tez dobre pytanie,jak by bylo padniete to jakie sa objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #15 Napisano 23 Stycznia 2007 ludziska juz glupieje z tymi przegubami !jesli skrecam w lewo i slysze trzaski,to ktory jest padniety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #16 Napisano 23 Stycznia 2007 Czasami nie ma na to reguły czy skręcasz w lewo czy w prawo,zajrzyj od spodu czy masz gumę pękniętą wtedy będziesz pewny,a tak po za tym to nie ma różnicy prawy lewy jak będziesz wymieniał to mechamik sprawdzi który ma luz i sam będzie wiedział którą stronę wymieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #17 Napisano 23 Stycznia 2007 specmeni na kturych moge polegac,maja tyle roboty ze dopiero jutro zbadaja moje autko , pawelb6 dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #18 Napisano 23 Stycznia 2007 No to musisz poczekać,bo u mnie jak stukał przegub,kazałem wymienić prawy bo tak mi się wydawało że prawy stukał,a mechanik wymienił prawy nie sprawdzając czy napewno i wymienił prawy,ale na szczęście miałem nosa,bo również mógłbyć lewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #19 Napisano 23 Stycznia 2007 ok dzieki pawelb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawek Zgłoś #20 Napisano 23 Stycznia 2007 Trzaski powodowane są przez wytarty tor w przegubie z uwagi na przeważającą jazdę na wprost,gdy skręcimy kołem kulki wyskakują z tego toru i stukają.Przegub jest też łożyskiem,jednak ze względu na większe rozmiary jego kulek,hałasuje trochę innym dźwiękiem (bardziej stuka niż trzeszczy) Biorąc pod uwagę krótki czas od wymiany pierwszego myślę,że w twoim przypadku siada drugi przegub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach