Skocz do zawartości
muniekwawa

Brak amortyzacji pomocy!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,od razu napisze,ze takiego przypadku jak u mnie nie znalazlem na forum.Wymienilem cale zawieszenie przednie-wahacze,drazki i koncowki,laczniki stabilizatora,amortyzatory przednie.Problem polega na tym,ze auto nie ma absolutnie amortyzacji.Jadac ok 40-60 km/h przez nierownosci-(nie mowie tu o dziorach)czuje sie tak jakbym mial zamontowany gwint z max gleba.W aucie zaczelo wszystko w srodku latac ,nawet mechanizm podnoszenia szyb sie od tego obluzowal.Na postoju bujajac autem wszystko jest ok.Dodam jeszcze,ze mam seryjne zawieszenie bez zadnych przerobek felgi 16 i absolutnie zadnego komfortu i frajdy z jazdy.Na wybojach nie moge zapanowac nad kierownica tak jakby kola i samochod nie stanowily jednosci.Jedno co mi sie nasowa to moze odboje?moze ktos sie spotkal z czyms takim?:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie skręcane w powietrzu czy na ziemi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymienilem cale zawieszenie przednie-wahacze,drazki i koncowki,laczniki stabilizatora,amortyzatory przednie

 

A sprężyny jakie masz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprezyny seryjne a jesli idzie o skrecanie zawieszenia to nie wiem czy na kolach stal czy nie,bo w warsztacie zapomnialem spytac.przed wymiana zawieszenia bylo dokladnie to samo,takze wymiana nie dala zadnego efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprezyny seryjne a jesli idzie o skrecanie zawieszenia to nie wiem czy na kolach stal czy nie,bo w warsztacie zapomnialem spytac.przed wymiana zawieszenia bylo dokladnie to samo,takze wymiana nie dala zadnego efektu.
jaki masz profil opon ? podaj informacje o oponach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,od razu napisze,ze takiego przypadku jak u mnie nie znalazlem na forum.Wymienilem cale zawieszenie przednie-wahacze,drazki i koncowki,laczniki stabilizatora,amortyzatory przednie.Problem polega na tym,ze auto nie ma absolutnie amortyzacji.Jadac ok 40-60 km/h przez nierownosci-(nie mowie tu o dziorach)czuje sie tak jakbym mial zamontowany gwint z max gleba.W aucie zaczelo wszystko w srodku latac ,nawet mechanizm podnoszenia szyb sie od tego obluzowal.Na postoju bujajac autem wszystko jest ok.Dodam jeszcze,ze mam seryjne zawieszenie bez zadnych przerobek felgi 16 i absolutnie zadnego komfortu i frajdy z jazdy.Na wybojach nie moge zapanowac nad kierownica tak jakby kola i samochod nie stanowily jednosci.Jedno co mi sie nasowa to moze odboje?moze ktos sie spotkal z czyms takim?:zeco
no jeśli wymieniasz amory to odboje też się wymienia

i też dużo zależy od jakości zakładanego zawieszenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opony i kola zakladane byly juz rozne od org stalowek15" po 17"wiadomo przy 17 roznica jest duza ,ale to nie jest wina ani kol ani opon niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj mechanika czy jak skręcał zawieszenie, albo najlepiej od razu niech popuści wszystkie śruby przy tulejach i na nowo skręci kiedy samochód będzie stał na ziemi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok sprawdze to sam popuszcze sroby i skrece jeszcze raz jak bedzie stal na kolach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy coś się udało wyjaśnić? Jeździ się już lepiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie ciśnienie w oponach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety,ale dalej lipa.Nie jesten jeszcze pewny,ale i na maglu zrobil sie straszny luz-moze to powoduje takie zludzenie,ze nie ma amortyzacji.Tak tylko sobie gdybam,ale moze zamiast zawieszenie wybierac dziory wszystkie uderzenia i nierownosci z drogi przekazuje na magiel.?.cisnienie w oponach ok.Moze ktos podpowie jak sprawdzic czy poduszki amortyzatorow sa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muniekwawa - jakiej firmy założyłeś amortyzatory?

Przydałoby się sprawdzić jakie oznaczenia widnieją

na sprężynach - pisałeś, że są seryjne, ale możliwe,

że zostały zmienione na zbyt twarde.

 

To sprężyny i amory odpowiadają za sprężystość zawieszenia

także sama zmiana wahaczy nic tutaj raczej nie mogła pomóc.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
amortyzatory sachs,sprezyny te co mialem org.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Sachs robi sportowe amortyzatory?

Może to są jakieś utwardzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy Sachs robi sportowe amortyzatory?

Może to są jakieś utwardzone.

 

To sa zwykle amorki,przed ich wymiana troche bujalo przodem,mialem nowe w garazu to wymienilem,ale problem jest ciagle.Przejezdzajac przy predkosci ok 30 50 km/h nawet po bardzo malych wertepach kierownica lata lewo prawo ciezko upilnowac paska.Wyjezdzajac wczoraj z pracy przy predkosci max 5/h przez dziory slychac takie bum jakbym nie mial amorkow tylko jakas rure na stale wspawana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orginalne sprężyny mają oznaczenie kolorem ja mam brązowo żółty sprawdż to bo może masz twardziejsze sprężyny dlatego nie ma amortyzacji to one odpowiadają za komfort i nie tylko oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Orginalne sprężyny mają oznaczenie kolorem ja mam brązowo żółty sprawdż to bo może masz twardziejsze sprężyny dlatego nie ma amortyzacji to one odpowiadają za komfort i nie tylko oczywiście.

Mam te same kolory co ty.Przy bujaniu autem i naciskaniu do przod tyl wszystko jest ok.Najgozej,ze te wszystkie nierownosci na drodze przenosza sie juz na cala bude nawet szyby zaczely latac.Juz powoli mam dosc tego samochodu bo z tym zawiasem to jak toto lotek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, ale sobie myślę, że tu nie ma cudów:

 

Aby samochód gładko przejechał po nierówności to

sprężyna musi się odpowiednio miękko ugiąć,

a amor nie może jej w tym przeszkadzać...

 

A czy sprężyna nie jest pęknięta?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem mechanikiem, ale sobie myślę, że tu nie ma cudów:

 

Aby samochód gładko przejechał po nierówności to

sprężyna musi się odpowiednio miękko ugiąć,

a amor nie może jej w tym przeszkadzać...

 

Myślę, że nic więcej nie ma tutaj wpływu na komfort.

(zawieszenie to standardowa seryjna konstrukcja więc nie

sądzę, żeby miała tutaj wpływ)

 

Tak zgadzam sie,pisze tylko jakie sa wrazenia z jazdy tym samochodem.Zastanawiam sie tylko czy maglownica moze dawac taki efek tzn.luz na niej.Teraz sprawdzam to i widze,ze krzyzak jest roz......ny!Poza tym przy powolnym manewrowaniu na kierownicy mam pojedynczy stuk i chybo idzie on z krzyzaka.Luz na krzyzaku robi sie kiedy jest niesprawna przekladnia-tak mi sie wydaje.Moze to jest problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności