piwo Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2010 Witam, mam niedawno napełniany climatronic, czyszczone przewody itd Niemniej latem, przy wysokiej temperaturze muszę climatronic ustawić na LO, żeby temperatura w aucie była do wytrzymania. Tak jakby wydajność klimy była niska. Mam np porównanie z Citroenem - manualna klima, tam można zmarznąć, jak się ustawi na max chłód - u mnie nie ma takiej szansy przy 30 st na zewnątrz. Nie wiem, czy tak jest też u Was, czy jest to problem z moją klimą (nie pokazuje żadnych błędów przy teście) Jedyne co zauważyłem, to podgięty i przez to na pewno mniejsza średnica przepływu jednej z rurek metalowych (od sprężarki chyba - przy zderzaku przód od pasażera) Przepraszam za język, ale jestem "LAJKONIKIEM" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2010 Trudno powiedziec. Parownik byl czyszczony (odgrzybiany)? Udaj sie do warsztatu od klimy, niech zmierza temperature na nawiewie, jak bedzie za wysoka to panowie sie przyjrza co i jak, podlacza manometry i zobacza co sie w ukladzie dzieje i co ewentualnie trzeba zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2010 a sprężarka dobrze pompuje?? przecież majster który napełniał CI układ powinien to sprawdzić dokładnie. z tego co pamiętam u mnie przy wymianie sprężarki i uzupełnieniu czynnika przy ustawieniu climatronica na LO temperatura powietrza przy wylocie kratki sięgała 0 stopni...sprawdź jak to wygląda u Ciebie i szukaj winy raczej z sprężarce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longi12 Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2010 A może już pompa idzie ajci. Jak piszesz może być też wina rurki w której jest obieg czynnika chłodzącego, to zależy jak jest zgnieciona, bo jak lekko to raczej nie powinno mieć znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) Pierwsze co, jezeli faktycznie cos jest poza norma, to upewnic sie ze filtr kabinowy byl zmieniony, odgrzybic parownik a potem ewentualnie sprawdzic cisnienia w ukladzie, nie straszyc kolegi awaria sprezarki. Jeszcze nie teraz Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez Ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piwo Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2010 hehehe dzięki Ninja ok, więc wygląda na to, że muszę zmienić warsztat do klimy, bo ten poprzedni - filtry wymienił, a odgrzybianie - to wsadził rurkę do przewodu nawiewu i pryskał pianką - i to chyba ... tyle było w temacie. A z tego co piszecie - trzeba poważniej podejść do tematu. Taką wydajność mam od początku jak go kupiłem - czyli od 3 lat (miał wtedy 3 lata i 74 tyś przebiegu) więc nie stawiam raczej na awarię poważną, choć ... nie mozna niczego wykluczyć ... Rozumiem też, ze u siebie nie macie kłopotu z wydajnością klimatronika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi7610 Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2010 hmm... napisze tak. ostatnio tez zauwazylem mala wydajnosc.. a filtr wymieniony,odgrzybione napelnione wszystko... wymienialem przewod nawet jeden ale ponownie napelnili cisnienie na maszynie Bosha do napelniania klimy itp wszystko pokazala ok. jak jest chlodniej na dworze to leci chlod a jak 20 st.na polku to leci...hmm...niby zimne ale nie do konca .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2010 koledzy a czy możecie mi podać jaką temp. wskazuje Wam czujnik z nawiewu środkowego przy włączonej klimie ? JAK TO ODCZYTAĆ: 1. Zapalamy samochód, włączamy klime. 2. Na Climatronicku wciskamy 3. Przechodzimy(czerwonym przyciskiem na climatronicku) do kanału 08 - tam mamy pokazaną aktualną temperaturę z czujnika G191. U mnie ta wartość wynosi 14°C, przy zewnętrznej temp. 18°C a powinna być ok 3-4°C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2010 Sprawdziłem przed chwilą i u mnie było 5 do 4,5 stopnia przy zewnętrznej 10 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor0111 Zgłoś #10 Napisano 28 Lipca 2010 Jak tam kolego? Dałeś sobie rade z klimą?? Chłodzi już tak jak w citroenie?? Pytam bo mam identyczne objawy jak Ty. Nabili klime, odgrzybili- takim sprzętem który się podłącza do zapalniczki i auto na klimie chodziło 30 min na obiegu zamkniętym.- ale czy wówczas odgrzybia się również parownik????? A jednak klima chodzi cienko.Czasem dmuchnie chłodniejszym, ale komfortu w upale to nie mam. (U brata klima w Golfie III tak daje czadu że szronem szyba przednia zachodzi!!) Climatronik błędów nie pokazuje, wentylator chodzi, filtr pyłkowy został wymieniony. Nie mam porównania jak było w tym aucie kiedyś bo jak go kupiłem to już klima była mało wydajna. PIWO jak wiesz co miałeś padnięte to pisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2010 kolego masz Climatronik czy ręczną? Jeśli Climatronik zapewne jakiś silnik od klapa się przycina i dlatego nie chłodzi dobrze, tylko miesza z ciepłym powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #12 Napisano 29 Lipca 2010 kolego masz Climatronik czy ręczną? Jeśli Climatronik zapewne jakiś silnik od klapa się przycina i dlatego nie chłodzi dobrze, tylko miesza z ciepłym powietrzem. To jedna mozliwosc, a inna jest taka ze poprostu cos jest nie tak w samym ukladzie. Zrob sobie autotest climatronika, jak napedy klap sie przycinaja to powinno cos wyskoczyc. A jak climatronik nic nie pokaze, klima nabita i odgrzybiona to jedz na jakis warsztat niech popatrza jakie masz cisnienia w ukladzie na postoju (jak kompresor jest wylaczony) a jakie w czasie pracy i wtedy bedzie mozna cos tam pozgadywac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1982 Zgłoś #13 Napisano 29 Lipca 2010 ja testowalem to u siebie.przy temp. zewn.17 stopni po 2 minutach pokazalo mi 2.5-3 stopnie.czy tak ma byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #14 Napisano 29 Lipca 2010 (edytowane) zimno choc pewnie tak powinno byc, u mnie leci tak 4,5stopnia i chyba tak powinno byctego co pamiętam u mnie przy wymianie sprężarki i uzupełnieniu czynnika przy ustawieniu climatronica na LO temperatura powietrza przy wylocie kratki sięgała 0 stopni... jak by tak bylo to byc pewnie zamarzl Edytowane 29 Lipca 2010 przez genzo7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor0111 Zgłoś #15 Napisano 29 Lipca 2010 właśnie wróciłem z warsztatu jak tam jechałem to climatronic pokazywał na pozycji 8 temp 17 przy 24 na zewnątrz mechanicy podpięli maszyne i okazało sie że pokazała ciśnienia 8 do 2. podobno to mało. sprawdzili gaz i okazało sie że po 1.5 miesiąca ubyło 300 g czynnika, pomimo, iż nie widać żadnego miejsca w którym mogłoby uciekać. koleś dobił układ (za free!!!!) i powiedział żebym podjechał w poniedziałek, że dokładnie sprawdzą raz jeszcze, bo dali wiecej kontrastu i powinno wyjść. jak odpaliłem klime to ciśnienie skoczyło do 20 i kazał mi ją zaraz wyłączyć, bo wentylator nie wystartował!! czyli najpierw naprawa (wymiana) wentylatora, a później kontrola klimy. jak jechałem to włączyłem klime bo przecież jest chłodzona powietrzem ale temp na climatroniku spadła tylko do 15 stopni więc to nie wina napełnienia klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #16 Napisano 29 Lipca 2010 Przy okazji temperatury wylatującego powietrza z klimy: Czym różni się praca sprężarki w momencie gdy climatronic ma uruchomione (przy 35stopniach na zewnątrz) LO a co wtedy kiedy wybiorę 21stopni... Chodzi o moment schładzania nagrzanego wnętrza. Bo moim zdaniem w przypadku LO sprężarka chodzi tak samo jak i przy 21stopni, tylko że w przypadku LO klima chodzi cały czas nawet jak jest już w aucie 10stopni a w przypadku 21 sprężarka zatrzyma się kiedy w aucie osiągnięta zostanie temperatura 21 stopni. Chyba nie ma czegoś takiego jak intensywna praca sprężarki lub lekka... Po protu albo spręża albo nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #17 Napisano 29 Lipca 2010 Sprężarka pracuje non stop z jednakową wydajnością, temp. regulowana jest za pomocą klap. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
art1 Zgłoś #18 Napisano 29 Lipca 2010 niewiem czy dobrze zakumałem... naciskając odpowiednio przyciski moge przełączać między temp. zew. a wew. że bede raz widział ile jest na zew. a ile w samochodzie ??? zawsze myślałem że widze ile jest na zew. i ile chciałbym w samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #19 Napisano 29 Lipca 2010 niewiem czy dobrze zakumałem...naciskając odpowiednio przyciski moge przełączać między temp. zew. a wew. że bede raz widział ile jest na zew. a ile w samochodzie ??? zawsze myślałem że widze ile jest na zew. i ile chciałbym w samochodzie. To o czym pisze Sooper w poście #8 to jest tryb diagnostyczny klimatyzacji. W tym trybie można odczytywać różne wartości pracy klimatyzacji. Między innymi można odczytać wartość z czujnika, który mierzy temperaturę na wylocie z nawiewów. Aby ją odczytać trzeba wejść w tryb diagnostyczny (tak jak to kolega sooper opisał) i przejść do kanału 8 w którym właśnie wyświetlana jest temperatura nawiewu klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozicki Zgłoś #20 Napisano 29 Lipca 2010 Koledzy, miałem podobny problem ze swoim Climatronikiem (dopytywałem na PW kilku forumowiczów), tzn. strasznie mało wydajny był. Pojechałem do serwisu klimy Hella i zmierzyli mi temperaturę powietrza zimnego - ok 13 stopni. Pierwsze pytanie jakie padło, to kiedy zmieniałem osuszacz?? Myślę, że jakieś 6 lat temu - wtedy, kiedy auto wyjeżdżało jako nowe z fabryki :-) Powiedziano mi, że ten filtr należy wymieniać co 2 lata. Po 2 h pełnego serwisu z małym uzupełnieniem czynnika i wymianą osuszacza powietrze chłodzące miało temperaturę 4 stopnie C. Teraz nie ważne, jaka lampa na zewnątrz. Wchodzę do samochodu i wiem, że mam zimne powietrze. Dlatego myślę, że zanim będziemy się martwić o sprężarkę, popatrzmy wcześniej na podstawowe części klimatyzacji, jak wszystkie filtry, czynnik, itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach