Skocz do zawartości
vento9

Uszkodzona pompa vacum AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak się dzisiaj dowiedziałem mam uszkodzoną pompę vacum przez co nie działa mi sterowanie łopatkami w turbinie i w związku z tym mam pare pytań do osób ktore wymieniały ową pompę. Czy aby wyjać pompę należy odkręcić tylko srube 9(rys nizej)? Czy wymiana samej kapy (2) pomoze w moim problemie (bardzo slabe cisnienie z vacum)? Czy odkręcanie tej sruby (9) jest mozliwe od góry czy lepiej od dołu?

Bardzo dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

 

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=924d99909c858a6b

Edytowane przez vento9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie są objawy uszkodzonej pompy vacum w turbinie ( grucha ze sztangą ) ?

 

BTW myslalem ze pompa vacum jest od podcisnienia do hamulców ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BTW myslalem ze pompa vacum jest od podcisnienia do hamulców ...

 

Też tak myślałem i dalej mi się tak wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak myślałem i dalej mi się tak wydaje.

 

vacum jest do wspomagania hamulców i do sterowania n75(turbina) i n18(egr)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście DYRAS ma racje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, jakie są objawy uszkodzonej pompy vakum i jak zostało stwierdzone uszkodzenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

objawy sa takie iz nie porusza sie sztanga od turbo, a w wezykach podcisnieniowych nie ma zadnego cisnienia ponadto pedal od hamulaca robi sie twardy i kruciec pompy vacum do ktorego idzie przewod podcisnieniowy ma luz i porusza sie na boki. Zostało to stwierdone poprzez ogledziny owego krucca, nacisniecie pedalu hamulca oraz zmierzeniu cisnienia w przewodach podcisnieniowych.

Edytowane przez vento9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem luz na króccu przy pompie vacum jedyne co zrobiłe kupiłem poxiline oblepiłem u wyjscia przy króccu wszystko stwardniało założyłem waz i hula az milo hamulce jak żyleta zadnych problemów z podcisnieniem. przed wymiana pompy spóbuj moze tak własnie zrobic ja juz tak jezdze ok 6 miesiecy i zadnych problemów i pare stówek w kieszeni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem ale poprawa byla znikoma, cisnienie w wezykach sie pojawilo lecz nie na tyle mocne aby sterowalo egr-em i n75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię troszkę. Chyba znalazłem powód klekotania mojego wozu. Otóż wszystko wskazuje na pompę vacum. Dlaczego?

Jak klepie głośno i w środku jest głośno to teraz pojawiły się nowe objawy:

* brak mocy (tak jakby jechał bez turbo)

* hamulec jest twardy

* stuka/puka przy wysprzęglaniu i zasprzęglaniu

* od przodu nie słychać. Silniczek ładnie mruczy

 

Jak głośno chodzi, dam mu gazu na postoju to spod deski rozdzielczej (mniej więcej ze środka) wydobywa się dziwny dźwięk. Ni to świszczenie, ni to grzechotanie nie bardzo się to da opisać.

 

pamiętam jak ktoś wsiadł w moje auto się przejechać i pierwsze pytanie: co ci tak syczy z okolic deski?

 

Do rzeczy. gdzie jest pompa vacum, jak jest połączona z wspomaganiem hamulców i czy ma coś do sprzęgła (niby na tym samym płynie). Z tego co looknąłem to wężyki podciśnienia wychodzą z serwa z tej blachy czarnej (na rysnuku na czerwono)

 

Jak to samemu zdiagnozować, a przede wszystkim jak się do niej dostać?

 

Z góry dziękI

1624561406.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak sie demontuje, ale to będzie to

1625554051.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AAA to nie sądziłem że to tam jest. Dzisiaj oblookam, a zapomniałem dodać. Jak głośno chodzi i traci moc, to spalanie min 2l więcej. chwilowe 70km/h czwarty bieg delikatne muskanie na gaz tak żeby nie przyspieszac chwilowe: 7.7 - 9.2l. Za chwilę jak mu się odwidzi 4 -5.2l. Ale jeśli to tam jest vacum, to ona się nie będzie tłukła tak żeby ją było słychać do środka;/

A z czego ona jest napędzana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam mówiłeś że tłucze się z okolicy sprzęgła, więc mogłoby się zgadzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, bardziej od tyłu. I w sumie jak od tyłu, to się przenosi bardziej do kabiny... Może ktoś napiszę co miał doświadczenie jak to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Danielek

Witam,

 

Mam ten sam problem pompy Vacum, od jakiegoś czasu faktycznie miałem takie głuche klekotanie, pedał twardniał, samochód z chodził z mocy.

Po odpaleniu silnika króćcem olej jednym słowem sikało, dodatkowo po wykręceniu pompy nie znam fachowego określenia łopatki które łączą blok z pompą były pęknięte na pół, jeszcze nie wymieniłem pompy ale jak, tylko wymienię napiszę czy to pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WOW. dzisiaj byłem u znajomego co ma warsztat i z takim młodym chłopaczkiem zaczęlismy coś gadać i patrzeć na auto. Jestem w szoku ;/

Nie za każdym razem, ale potem jak juz naciskał to za każdym razem jak nacisnął sprzęgło hamulec i gaz wszystko w podłogę jednocześnie to obroty podskoczyły do 1.5tys niecałe i koniec! Jak puścił sprzęgło to samo. Jak puścił hamulec silnik rozkręcił się już normalnie. Co to może być? co ma wspólnego hamulec z obrotami?

Jak na postoju cisnę hamulec to spod pedału słychać takie pompowanie jakby powietrze uciekało. Może to mieć związek w pompą VACUM? Jak mogę coś samemu sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WOW. dzisiaj byłem u znajomego co ma warsztat i z takim młodym chłopaczkiem zaczęlismy coś gadać i patrzeć na auto. Jestem w szoku ;/

Nie za każdym razem, ale potem jak juz naciskał to za każdym razem jak nacisnął sprzęgło hamulec i gaz wszystko w podłogę jednocześnie to obroty podskoczyły do 1.5tys niecałe i koniec! Jak puścił sprzęgło to samo. Jak puścił hamulec silnik rozkręcił się już normalnie. Co to może być? co ma wspólnego hamulec z obrotami?

Jak na postoju cisnę hamulec to spod pedału słychać takie pompowanie jakby powietrze uciekało. Może to mieć związek w pompą VACUM? Jak mogę coś samemu sprawdzić?

tak VACUM to pompa podwójna podciśnienia do hamulca i paliwa do gazu więc rozumiesz czemu obroty tak się zachowały sprawdź krucieć przy niej czy nie ma luzu i przewody w gumie na przegordzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dizsiaj dostałem taką podpowiedź

Przy wciśniętym pedale hamulca i dodaniu gazu obroty nie wejdą na więcej niż ok 1,5k obr, ponieważ ECU zabezpiecza tak jakby przed "jazdą na hamulcu i dawaniu gazu" . Jak będziesz trzymał hamulec i gaz jednocześnie i oborty będą ok 1,5k obr to po jakiś paru sek ecu ingnoruje ten sygnał i już normalnie się wkręca ...

 

tak VACUM to pompa podwójna podciśnienia do hamulca i paliwa do gazu więc rozumiesz czemu obroty tak się zachowały sprawdź krucieć przy niej czy nie ma luzu i przewody w gumie na przegordzie

A nie przypadkiem tak jest w benzynie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak VACUM to pompa podwójna podciśnienia do hamulca i paliwa do gazu więc rozumiesz czemu obroty tak się zachowały sprawdź krucieć przy niej czy nie ma luzu i przewody w gumie na przegordzie

 

straszne bzdury piszecie kolego. Pompa vacum i paliwa jest zespolona w jednej obudowie w TDI PD, napewno nie w TDI VP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie. no nic jak coś kasy dostanę to się udam do mechaniora bo już mi się tym fałvejem rzygać chce ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności