Skocz do zawartości
buxi

Klimatyzacja climatronik strzela bezpiecznik zwarcie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Po włączeniu klimatyzacji (obojętnie w jaki sposób ) czy to przyciskiem auto czy obiegiem wew. po jakimś czasie pali się bezpiecznik.

Raz klimatyzacja pochodzi 5 min a raz od razu strzela.

Gaśnie przy tym cały wyświetlacz klimatronika (sterownik) podświetlanie i wszystkie wskaźniki na nim.

Jak to sprawdzić ??

Czy Vag coś pokaże ??

A i jeszcze zauważyłem jak było zimno to po włączeniu klimy wszystko było ok więc może zwarcie robi sprężarka albo coś takiego ?? jak tak to gdzie ona się znajduję ?? żeby ją oglądnąć ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. VAG powinien przetestostować sterownik klimy i jeśli są to wypluć błędy. Jak masz mozliwość to zrób test vagiem ale wtedy i tak będziesz raczej musiał włożyć bezpiecznik chyba że się myle. A jak nie to zrób samodiagnoze climatronic (jest na forum co i jak)

2. Sprężarkę masz z przodu silnika na samym dole (tak jakby między zderzakiem a silnikiem) prawie na środku może minimalnie po lewej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem diagnozę climatronika i wyszło po lewej 444 po prawej 02

to 444 to niby że nie ma błędów a to 02 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewny ale to 2 to chyba bledy sa tez. sprobuj tam przeskoczyc pomiedzy błędami (tez jest na forum przy samodiagnozie clima).

 

jesli się myle niech ktoś mnie poprawi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeskakuje się między błędami temperatura + robiłem tak ale nic się nie zmieniało na wyświetlaczu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Sama sprężarka nie zrobi Ci zwarcia, natomiast jej sprzęgło elektromagnetyczne, owszem. Błędów nie ma "444", "02" występowały jakieś błędy, ale zostały wykasowane i tym się na razie nie przejmuj. Palenie bezpiecznika występuje po odpaleniu auta czy także przy silniku wyłączonym? W VAG jest test elementów wykonawczych, wykonaj go dla "climatronic" i daj znać o efektach, będziemy myśleć dalej.

 

pzdr

Edytowane przez popo73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włóż bezpiecznik, wyłącz klimę podłącz kabelek i zrób diagnozę VAG. Vag sobie włączy co trzeba na chwilę. Może to wiatrak Ci całą instalację wywala? Bez błędów niewiele jesteśmy w stanie powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mojego brata w audi a4 dzialo sie to samo. wymienl caly wiatrak i bylo ok. Poprostu spalil sie silniczek od wiatraka. i dlatego bezpiecznik palilo.

 

musisz wyjac schowek, tak przynajmniej w audi bylo i tam bez problemy sobie poradzisz. moj brat kupil z anglika, co fakt nie pasowal bo byl inny kierunek krecenia, no ale ojciec z 2 zlozyl jeden:) I dziala bez zarzutow :)

Edytowane przez bicuomega
dodanie tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Palenie bezpiecznika występuje po odpaleniu auta czy także przy silniku wyłączonym?
Jutro to sprawdzę ale wydaje mi się że na wyłączonym silniku tez pali bezpiecznik.

 

Jak włączę klimatyzacje (AUTO) i wystrzeli bezpiecznik to wkładam nowy przekręcam zapłon i szybko daje ECON(po przekręceniu zapłonu i nie odpalaniu) żeby mi znowu go nie wywaliło, żeby nawiewy działały...

 

A wiatrak to czego jest częścią ? Jeżeli jest włączona opcja ECON to nawiew działa... można sterować mocą i temperaturą wewnątrz wywala bezpiecznik po włączeniu klimy.

 

Vaga podłącze po świętach będę pisał co i jak pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wiatrak to czego jest częścią ? Jeżeli jest włączona opcja ECON to nawiew działa... można sterować mocą i temperaturą wewnątrz wywala bezpiecznik po włączeniu klimy.

 

Vaga podłącze po świętach będę pisał co i jak pokaże.

 

Nie pamietam jak bylo u brata, czy dzialaly nawiewy, ale przyczyna byl wlasnie ten wiatrak i od niego zacznij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pamietam jak bylo u brata, czy dzialaly nawiewy, ale przyczyna byl wlasnie ten wiatrak i od niego zacznij

Nie siej zamętu. Skoro nawiewy mu działają w funkcji ECON, to nie jest wina wiatraka nawiewu a wiatraka na chłodnicy kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli już coś wiemy.

Dmuchawę nawiewu masz sprawną. Jeśli masz jakieś pojęcie o czytaniu schematów elektrycznych i wogóle o elektryce, to podeślę. Możesz za pomocą prostych mostków wkładanych zamiast przekaźników, zlokalizować czy winne jest sprzęgło elektromagnetyczne, wentylator skraplacza klimy, ewentualnie inna przyczyna. Dobrze gdybyś miał jakis prosty multimetr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak mu wywala bezpiecznik a błędów w klimie nie ma, to raczej tylko wentyl na chłodnicy może robić zwarcie, bo gdyby to była wina któregoś czujnika, to by pokazało błąd. Ewentualnie to wina opornicy, co jest gdzies w dolnej części auta, ale zapomniałem dokładnie gdzie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo gdyby to była wina któregoś czujnika, to by pokazało błąd

Pod warunkiem, że bład nie będzie wykasowany przez przepalenie bezpiecznika a tym samym wyłączeniem napięcia z panelu "climatronic"

Teraz się zastanawiam właśnie, że wentylator chłodnicy też można połowicznie wykluczyć. Autotest "climatronic" załącza i sprawdza wentylator. Nie jestem pewny co do sprzęgła elektromagnetycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz jakieś pojęcie o czytaniu schematów elektrycznych i wogóle o elektryce, to podeślę.
No raczej jestem zielony w tych sprawach... ale jak pojadę na Vaga to druknę wasze sugestie i pokaże magikowi od komputera :)

 

Jeszcze mogę dodać, że włączam od czasu do czasu klimę zimą i śmigam parę dni na włączonym auto aż do tego momentu gdzie włączyłem klimę i po kilkunastu minutach zgasł wyświetlacz klimatronika.

Edytowane przez buxi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mogę dodać, że włączam od czasu do czasu klimę zimą i śmigam parę dni na włączonym auto

jak były temperatury od +4 stopni i dalej w dól, to tylko wydawało ci się , że na klimie śmigasz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega powyżej dobrze to ujął. Sprężarka klimy się nie włącza, jej wentylator też.

Edytowane przez popo73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że Vag rozwieje wątpliwości ale zawżyliśmy krąg "podejrzanych".

Mam jeszcze pytanko czy zwykły elektryk samochodowy naprawi mi tą usterkę czy będe musiał udac sie do fachowca od klimy ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie kumaty to sobie poradzi. W grę wchodzić moze jeszcze czujnik ciśnienia czynnika (F129, jeśli mnie pamięć nie myli), ale to dobry fachowiec elektryk na pewno stwierdzi.

Edytowane przez popo73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności