Skocz do zawartości
Gość eltom

Duże spalanie AJM 115 KM LOGI w podpisie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość eltom

Koledzy, wiem, co sobie myślicie - kolejny niekończący się temat. Ale ten przypadek jest inny. Może do rzeczy. Mieszkam w mieście, które liczy sobie nieco ponad 70 tysięcy mieszkańców, a korki praktycznie nie istnieją. Korek u nas to jest gdy stoi się na rondzie 5 minut. U większości z Was to chyba jednak korek oznacza co innego. W każdym razie, że u mnie tego problemu praktycznie nie ma. Staram się też jeździć spokojnie, obserwując bacznie wskazania komputera. I tak właśnie gdy tylko się da, jadąc np. 60 km/h równo jadę na 4. biegu itp. I jest problem ze spalaniem. Ostatnio jechałem Audi A4 2003 rok, 131 KM, i tam średnie spalanie przy spokojnej jeździe (w trasie momentami 160 km/h) pokazywało 6.2 L/100 km. Tymczasem ja od dawna wiem, że mój Pasek coś za dużo pali. Przykład? W akcie desperacji ostatnio jechałem trasę Inowrocław-Toruń-Inowrocław, z prędkością nie przekraczającą 95 km/h. Oczywiście równo jak się tylko da, większość to na 5. biegu 85 km/h. Wjeżdżałem tylko na same obrzeża Torunia i zawróciłem... Co mi z tego wyszło? Całe 6 litrów średniego spalania! Panowie, toż to jakaś kpina. Wiem, wiem, średnia prędkość z tej trasy to tylko 60 km/h, ale cholerka, toż to diesel przecież. 7 L/100 km to spala sobie moja Vectra 1.8 115KM benzyniak, jak jadę w trasie nie przekraczając 130km/h!

No żeby się wlec dieslem 80 na godzinę i on łaskawie weźmie 6 litrów?

Ale pomyślałem sobie, do dupy jechałem! Nie umiem jeździć. Po powrocie do domu, znowu wyjechałem za miasto, piękna pusta droga, celowo. Oddaliłem się 8 km od domu. Żadnego skrzyżowania, piękny asfalt położony kilka miesięcy temu. Wyzerowałem komputer. Łagodny start i jadę idealnie równo 90 km/h, cały czas, nawet na zakrętach (jeszcze z górki hamowałem silnikiem, bo się rozpędził do 95!). I tak przez 7 km, później trafia się na drodze jakieś małe auto, zwalniam do 60 km/h, wrzucam 4. bieg, dojeżdżam tak za nim 1 kilometr wprost do domu. I co widzę? Znowu takim idealnie równym i spokojnym tempem, wyszło równe 6 litrów na 100. Oczywiście tak jak u innych, u mnie też komputer nieco zawyża spalanie. Ale Panowie, jak jadę sam, 80 czy 90 km/h i on bierze mi w trasie 6 litrów, to możecie sobie pomyśleć jaki terror gdy jeżdżę po mieście! Bez żadnych korków, a tu non stop 9 litrów przy maksymalnym oszczędzaniu. Oczywiście 11-12 litrów to żaden problem, gdy się go pociśnie. Teraz kolega dobił mnie że jeździł dziś Vectrą C ze skromnym silnikiem 150KM, i średnie wynosiło 6.3 l/100km. Nie no Panowie, takie spalanie to ja przy emeryckiej jeździe mam w trasie. W mieście jest nieosiągalne i koniec, kropka. Jeszcze co gorsza, ja to hamuję silnikiem, cuda wyprawiam, przewiduję sytuację na drodze... No staram się, i te 9 litrów jest. Ojciec jak pojedzie, to tak jak dziś sprawdzałem to pokazywało 11,4 l/100 km, ale on prawie wogóle nie hamuje silnikiem. To Audi 130 KM i Vectra 150 KM to już mnie kompletnie dobiły. Przecież ten 130 KM to też jest na pompowtryskach. Dodam jeszcze że ostatnio spalanie rzeczywiste z trasy przy prędkościach nie przekraczających 110 km/h. Ciągle Inowrocław-Toruń i z powrotem, wyniosło 6.2 l/100km. Załączam screena z moich pompowtryskiwaczy. Póki co nie mogę zrobić logów dynamicznych, bo nie mam laptopa. Samochód miał kilka miesięcy temu wymieniany przepływomierz, bo stary padł. Od tego czasu odzyskał moc. Moim zdaniem dynamika jest w porządku. Ale spalanie :(

pompki rogrzany silnik.JPG

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój passek spala 6,5 do 7 l/100km w tym 70 po mieście a na samej trasie zszedł do 4,7l/100km. Więc jestem zadowolony. Najniższe spalanie jest przy prędkości 100km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

No jeszcze Ty mnie dobijasz :( To mój jak jechałem takie emeryckie 80 km/h też powinien bez łaski spalić niecałe 5 litrów. Ale on za jasną cholerę nie chce :( A jak jeszcze mowisz że do 7 litrów i większość po mieście, to już abstrakcja kompletna! Ma ktoś sugestie, czy coś powinienem w aucie sprawdzić? Kilka miesięcy temu jak mi mechanik sprawdzał na komputerze przepływomierz, to przy okazji stwierdził, że turbina jest zdrowa (i ja na dynamikę nie narzekam, choć boję się niestety z niej korzystać).

Dziorasix, nie powiesz mi przecież, że w Twoim mieście są same proste odcinki!

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na to co ci komputer pokazuje bo raz może zawyżyc a raz zanizyc

raz ci zawyzy o litr a raz o pol :)

ja od zakupu spisuje ile spala i średnio wychodzi 7L tyle ze ja nie oszczedzam jest prosty odcinek to po turbo da sie wyprzedzic to po turbo bo poto ono jest :)

to ze w korkach czesto stoje to tez inna sprawa

 

tak więc radze zatankowac pojeździć i zno zatankowac i sprawdzic a nie tak na komputer :)

 

a moze mieszanke masz za bogata i temu duzo pali :) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

eldorado, ale mój naprawdę bierze 8 litrów przy 80 procent trasy. Takie rzeczywiste jest, a na komputerze to wtedy pokazuje 8.5-8.6 :( Ty masz w podpisie że średnie masz ok 7 litrów - takie dla mnie to by było marzenie! A ja nie jeżdżę tak jak Ty. Wlekę się w trasie niemiłosiernie, bo strach ile on spali. No i w korkach nie stoję WCALE.

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj AJM pali teraz wiosną 5,6 litra. mniej wiecej tyle samo wychodzi mi przy kazdym tankowaniu do pełna. śmigam jakies 14 kilosów poza i 4 w mieście dwa razy dziennie.czasem jakiś powolny objazd miasta a czasem jest i kita więc myslę, ze ze spalaniem tragedii nie ma. jezdze spokojnie 100-120 ale w mieście to wiadomo ze dynamicznie.taka średnia myślę ze nie jest zła, więc coś u Ciebie kolego musi byc nie halo skoro łyka tyle ropy.oczywiście nie sugeruj się kompem bo tam ściema jest.lej do pełna i patrz co sie dzieje

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój, co prawda ATJ - ale podobny spala tyle co w sygnaturce.

 

Jak tam temperatura na VAG? Może masz termostat walnięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

kasfalt, wiadomo, mówimy o tym co wychodzi pod dystrybutorem. Ale jak mi mówisz o średnim 5.6, to już w ogóle dla mnie jest NIEREALNE :( Może ktoś ma jakieś sugestie? Ja bym chciał się chociaż zbliżyć do 7 litrów.

 

daneq, termostat i czujnik temperatury nowe, sprawne, działają super. Termostat otwiera mi przy 89,7 stopni, więc ideał. A jak patrzę jakie masz spalanie w sygnaturce, to mnie krew zalewa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no serialnie mowie CI kolego ze tak mi wychodzi. ostatnio miałem walnięte 740 kilosów i wleciało mi 41 litrów więc nie wiem...nie uwazam zebym jakies cudowne auto miał. powiem CI na pocieszenie ze jak pociskam to wychodzi ponad 6 ale to baardzo rzadko kiedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
powiem CI na pocieszenie ze jak pociskam to wychodzi ponad 6 ale to baardzo rzadko kiedy

Buahahaha, jak jadę idealnie 90 km/h i zero przyspieszania i hamowania, to mi wychodzi niecałe 6 litrów. Ale tylko trochę przyspieszę (jak to w życiu, idealnie się równo w trasie nie jedzie) i już zaraz 6,5-6,7, a to dalej spokojna jazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam silnik AJM i pali mi równie dużo jak autorowi tematu. Z tego co wiem to są to pierwsze pompowtryski w Passacie i niestety do ideału pod wieloma względami im daleko. Kiedyś też bezustannie podczas jazdy spoglądałem na średnie zużycie paliwa. Kląłem na przejezdach kolejowych, w korkach, czy jadąc za ciągnikiem bo rosła mi "średnia". Każda trasa to był głównie test spalania i bicie kolejnego ze swych rekordów oszczędności. Po pewnym czasie jednak stwierdziłem iż jest to doskonały sposób by stać się zawalidrogą i obrzydzić sobie jazdę samochodem. Obecnie tankuję pod korek, pedału gazu używam swobodnie i bezstresowo, na wyświetlaczu mam godzinę - jestem szczęśliwym, wyluzowanym, uwielbiającym jazdę kierowcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wy tam jakąś bajkę uprawiacie chyba :P chciałbym tak jak macie w podpisach :) mi po mieście głównie komp od 8.0 do 8.6 pokzuje, zimą w trasie 4-5 os i trumna na dachu to od 7.0 do 7.5 wypluwał, latem w trasie to koło 6.2-6.5 i to bez szczegółnego uważania, teraz dopiero będę testował przy dystrybutorze ile będę wlewał po 100 km do pełnego baku ;) także się przekonemy :hyhy co prawda przy jego ogólnym przelocie nie dziwi mnie takie spalanie... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio tak wyszło jak na fotce, jak Ci komp pokazuje takie duże spalanie to weź go sprawdź na CPN i jak wyjdzie Ci coś innego niż na kompie to pewnie masz rozrząd skopany i trzeba go synchronizować, sprawdź grupe 4 .

Zdj?cie001.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam silnik AJM. Średnioroczne spalanie 7l/100km. Uważam, że jest to uczciwy wynik. Styl jazdy raczej spokojny, aczkolwiek kilka razy dziennie lubię sobie coś wyprzedzić :). Dojazd w zimie do pracy na zimnym silniku ok 4km - spalanie ok 9-10l/100km :) tego się nie da przeskoczyć. Zimny benzyniak też swoje spali. Jak ktoś chce mieć spalanie 5l/100km to VW polo 1,4TDi. Kolego eltom spróbuj pojeździć na wyższych obrotach 60km/h i czwarty bieg to moim zdaniem takie duszenie, do 70km/h spokojnie na 3 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w trasie cos kolo 5,5 max 6 roznicy niemam czy w miescie czy w trasie ;p przynajmniej nieodczuwam tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

no byry007 to mnie rozbroił tym zdjęciem. Wyobraźcie sobie, że ja takiej wartości nigdy na oczy nie widziałem! Dziś chcę kupić laptopa i zrobić logi. Wstawię na forum i niech myślą mądre głowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też uważam że mój AJM dużo spala ale czy to nienormalne ??? Przy bardzo delikatnej jeździe komputer pokazuje 6.2-6.5. Spalanie po przeliczeniu całego zbiornika wychodzi 6.0-6.2. Gdy mu deptam dość mocno wyprzedzam i tp. komp wyświetla 6.7. Spalanie po przeliczeniu km wychodzi 6.5.

Wnioski:

1. Samochód który waży niespełna 1500 kg musi trochę łyknąc zwłaszcza że ma te 115 KM i niezły momencik 285 Nm.

2. Pizdowata jazda nie ma sensu, 60 km/h na czwartym biegu to jedynie z góry. Do 2000 rpm/min turbina praktycznie nie doładowuje, moc jest tracona. Zero przyjemności z jazdy, a spalanie praktycznie identyczne jak by się trzymało 2500/3000 rpm.

3. Dla porównania wcześniej jeździłem corsą 1.2 i miała całe 45 KM.

Pokonywałem nią tą samą trasę i spalanie wychodziło mi w granicach 6.7 l/100 km. (żeby nie było samochód był idealnie wyregulowany, w trasie przy prędkości w granicach 100 km/h mieściła się w 5l).

I tak passat jest co najmniej 2x cięższy, posiada ponad dwa razy więcej koni a spalanie porównywalne.

Dla mnie wynik jest zadowalający. Natomias jeśli ktoś ma pomysł jak obniżyć spalanie jestem otwarty na propozycje.

Wiadomą sprawą jest że silniki na pompie potrafią oszczędzić do litra/100km w porównaniu z PD-kiem.

No ale jeśli mój AJM miałby spalć 5 l/100km, na pompie wtryskowej musiłby się zamknąc w 4 l/100km, a w to już nie uwierzę. Jak ktoś już wcześniej napisał 4/100km to może polo 1.4 spali.

Pozdrawiam

 

icon1.png

Edytowane przez bombelp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem przekonany że na pompie palą więcej a na PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z informacji które posiadam PD pali nieco więcej. Informacje z forum i własne doświadczenia. Znajomi którzy mają AFN chwalą się mniejszym spalaniem. Jestem w stanie uwierzyć że na AFN 110 KM spalanie bedzie zbliżone do 5 l/100km. Za to AFN posiada te 5 KM mniej ale i moment ma mniejszy o 50 NM.

Myślę że nie bez znaczenia jest zastosowanie wyższej normy spalin przy PD. Niby więcej pali ale spaliny ma "czystsze" niż samochód na pompie rotacyjnej. Z tego co się orietuję to silnik 101 konny na PD ma większe spalanie niż typowy np. AFN na pompie rotacyjnej.

Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

icon1.png

Edytowane przez bombelp
Dodanie raportu spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ajm palił w zeszłym roku ok 5l po trasie nad morze i z powrotem (nie jechałem autostradą ) wyszło 4,7 (sprawdzałem tankujac pod korek).W jednym zpostów wyczytałem ze gosc zmniejszył spalanie wymieniając czujniki temp. płynu i paliwa ,to spowodowało ze spalanie znacząco spadło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności