Skocz do zawartości
Gość agusia102

Automatyczna skrzynia biegów - silnik 90 KM nie za słaby?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość agusia102

Jestem tu nowa, od dwóch dni studiuję to forum by znaleźć odpowiedż : kupić nie kupic.

A więc tak mamy do kupienia passata kombi 1,9TDI 90KM z automatyczną skrzynią biegów, rocznik1999, no i właśnie czytając trochę to fotum martwi mnie to 90Km, czy oby nie za mułowate. Może własciciele tych aut mi cos poradzą i napisza jak się tym jeździ.

Aga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ci, któzy mają 90KM to z miejsca robią modyfikacje i podniesienie mocy.

Z 90-koni wskakują na 120-koni i można jeździć ale to kosztuje z 1000zł najmniej.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
martwi mnie to 90Km, czy oby nie za mułowate

 

Oj owszem - muł jakich mało :rotfl: ale jak wspomniał kolega hha, lekka modyfikacja silniczka i będzie dobrze.

Ja już się nie mogę doczekać wiosny, kiedy to planuję podnieść moc w swoim pasku. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

90km z reczną szkrzynią biegów to może mieć ponad 13 s do setki ale z automatyczną skrzynią z 15 sek a taka wartość to już jest wg mnie mułowata.

Ja mam ok. 12 s.(fabrycznie 12,4) do setki i nie zdecydowalem sie na tuning bo tyle mocy mi wystarcza na jazdę po warszawie i okolicach (samochod rodzinny i przeważnie brak długich tras) :-)

 

Co do tuningu z automatyczną skrzynią to najpierw sprawdź w firmie tuningowej na ile mogą ci go podkręcić. Aha - znajdź inf. dot. serwisowania i zawodności automatycznej skrzyni 90km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc jest dosyć istotnym parametrem silnika ale moim zdaniem nie najważniejszym. Dużo większy wpływ na dynamikę jazdy, szczególnie w niższym i średnim zakresie obrotów ma moment obrotowy. To od niego zależy jak samochód przyspiesza i jakie są nasze subiektywne odczucia z prowadzenia auta. W moim jest 150KM i start od 0 do 50km/h wcale nie jest lepszy niż w dieslach (nawet 90-co konnych). Proponuję jazdę próbną przed zakupem i ewentualnie pomyśleć o modyfikacji o której pisze hha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

Co do momentu obrotowego to szczera prawda a najlepiej to przejechać się i sprawdzić czy Ci to odpowiada.

Dodatkowo zwróć uwagę, że automat więcej spala ropy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agusia102

Czyli sugerujesz, że te skrzynie się łatwo psuja? Czytałam o automatach i przeważa opinia , że przy prawidłowym uzytkowaniu nie ma z nimi problemu

Aga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

sugeruje aby ten temat sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Domyślam się, że skrzynia w Passat B5 z 1999r. z 90KM nie ma sekwencyjnej zmiany biegów tylko zwykłego automata, którzy jak mówili wcześniej z tym motorem nie jest demonem. Trzeba wszystko sprawdzić, jeśli auto ma dość normalny (oryginalny przebieg sprawdzony w ASO) zawieszenie się, nie tłucze, ma jakieś wyposażenie sensowne, trzyma się kupy (nie był spawany z trzech) , a cena auta jest nie wygurowana to można się nad nim zastanowić. Ja jednak proponowałbym, jeżeli 90 KM to w manualu bo wtedy da się nim jeździć nawet przyzwoicie, a spalanie jest bardzo niskie i wszystko rekompensuje. Jeśli skrzynia automatyczna to polecam 110 konną wersję. Jeszcze dodam od siebie, bo chociaż mam nowszego Passata i ze skrzynią w tiptronicu, to naprawdę mogę ją polecić ale do mocniejszych silników (szczególnie kiedy nie możemy zmieniać sami biegu, bo to zabiera naprawdę trochę mocy). Jeśli się kupi już automata trzeba też wiedzieć, że podwyższa to koszty, wymiana oleju i filtru w skrzyni 600/800 zł. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Przy 90-konnym silniku nawet przez podniesienie mocy do takich 120-koni to krzywdy przekładni autmatycznej nie zrobisz. Nm to Ci tam wzrośnie max do 260Nm a skrzynie automatyczne wytrzymują sporo wiecej więc i zapasu wytrzymałościowego bedzie wiele.

 

Po tjuningu :rotfl: jak zadbasz odpowiednio o skrzynię to przezyje auto.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agusia102

No więc pojawiły się nowe kłopoty. Auto było w serwisie i okazało sie , że w sumie wszystko git, ale jak go podpieli do kompa to wykazało , ze ostatni serwis z 2003 roku wskazywał przebieg 150tys , ponoć teraz ma 200tys, no i chyba to niemożliwe. No i jeszcze nagle wyszło ze ma 140tys. Pan handlarz go przekręcił, tylko po co? Więc już teraz nic nie wiem . Poradzcie mi coś.

 

Acha i jeszcze takie pytanko czy te przeglądy w autoryzowanym serwisie są wiarygodne? Bo pan sobie wyliczał na oko, że w niemczech co roku autem robi się 35tys kilomerów, bo się nie płaci wtedy jakiegoś podatku, więc określił na podstawie tego ze auto ma przebieg 300tys.

 

Aga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Pan handlarz go przekręcił, tylko po co? Więc już teraz nic nie wiem . Poradzcie mi coś.

Aga

 

 

Po co przekręcił? A to dlatego, że i tak prędzej czy póżniej trafi kupca tzw. jelenia, który nie wpadnie na pomysł sprawdzania wozu i kupi jak leci. Jest na tym w miarę konkretny zarobek bo z 2000zł można na tym wyciągnąć.

 

Jeżeli auto jest git jak piszesz i ma faktycznie 200 tys przebiegu to i tak jest to średni przebieg bo mógłby być i 2-krotnie większy. Jeżeli auto jest naprawdę dobre, bez "przystankowej" przeszłości to można zbić znacząco cenę wziąc auto. Jednak przed taką decyzją należałoby wiedzieć czy te git wskazania to były takie , które jeszcze mieściły się w normie czy poprostu bardzo dobre wskazania i parametry pracy silnika.

 

To o co pytasz w sprawie przebiegu to serwisowe urzadzenie diagnostyczne VAS w specyfikacji 5053, a taką ASO powinno mieć to powinien taki bez problemu wyciągnąć ze sterownika faktyczny przebieg pojazdu.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

średnio rocznie od 1999 do 2003 roku robił 37,500 km rocznie...

 

w 2003 miał 150

obliczmy to dla 2006 roku, więc 3 lata * 37.500 km = 112.500km

 

150+112= 262 tys km - gdzieś taki przebieg pewnie ma to auto teraz...

 

sprzedawca zrobił to po to zeby było mu łatwiej sprzedać samochód, a także żeby mógł osiągnąć wyższą cenę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agusia102

a czy cena 24tys to dużo? No w serwisie powiedzieli, że silnik ładnie pracuje, cokolwiek to oznacza , dlatego pytam czy ten przegląd był wiarygodny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ta cena to i tak powiększy o koszta podstawowych wymian eksploatacyjnych, napraw i cośtam jeszcze. Taka cena nigdy nie jest ceną końcową, to sobie trzeba uzmysłowić.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

Mysle ze cena jest jak najbardziej ok a co do motoru ja mam tez 90 km i rok 98 i jak dla mnie jest wystarczajaco wiadomo nie jakis wielkich mocy ale jezdzi calkiem przyzwoicie a przynajmniej mi wystarcza i nie mam zamiaru zwiekszac mocy na trasie pali w granicach 5l na 100 km w miescie raczej do 7 litrow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności