Skocz do zawartości
kiko

wymiana wahacza,

Rekomendowane odpowiedzi

witam, ma takie pytanka co do wymiany wahacza,

nie wiem jak to prawidłowo sie nazywa tzn. który to jest ale jak dobrze rozumuje to górny lewy przód, ma duży luz co należy oprócz tego wahacza wymienić, czy trzeba przy wymiane sciagac cała zwrotnice czy da sie go jakos odkrecic, ja by ktos miał jakis rysunek był bym wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz odkręcic srubę centralną któr trzyma oba górne wachacze , ado śróby przedniego wachacza wystarczy że odkręcisz trzy górne śruby mocowania amorka od góry przy kielich wtedy będzieszmógł odchylic zwrotnicę i wyjąc śrubę przedniego wachacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak to prawidłowo sie nazywa tzn. który to jest ale jak dobrze rozumuje to górny lewy przód, ma duży luz co należy oprócz tego wahacza wymienić, czy trzeba przy wymiane sciagac cała zwrotnice czy da sie go jakos odkrecic, ja by ktos miał jakis rysunek był bym wdzieczny

 

Kolego, trzy śruby w komorze silnika ( po prawej wszystkie na wierzchu, po lewej trzeba kompa wyjąć) + jedna śruba która trzyma amorka przy wahaczu dolnym i wszystko wychodzi. Potem wkładasz nowy i dokręcasz z czuciem. Wkładasz wszystko z powrotem podnosisz samochód za wahacz dolny do góry i dokręcasz wahacz górny na max.

 

Pozdrawiam - kosiad

 

PS jak chcesz foty to jutro ci zrobię bo mam wszystko na wierzchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek rysunku nie mam ale wystarczy odkręcić trzy śruby u góry co trzymają McPhersona, odchylić kolumnę i już będziesz miał dość miejsca aby go wymienić. Proponuję także zaopatrzyć się w odrdzewiacz typu WD 40 bo nie wiadomo kiedy były wymieniane o ile wogóle ktoś wymieniał.

Poza wahaczem nic więcej nie musisz wymieniać ale możesz sobie sprawdzić odrazu luz na górnym tylnym. Powodzenia, a śruby są jak się nie mylę na klucz 16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a śruby są jak się nie mylę na klucz 16.

 

Nie mylisz się kolego 16mm (co najmniej dwie 16);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie myślałem ze trzeba będzie to popuścić, mam na nim duzy luz podczas jazdy po nierównościach bardzo coś sie tłucze na lewym kole myśle ze to bedzie wina tego wahacza.

Klucze 15,16,18, posiadam wcześniej miałem opelka tam tez takie występowały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się ale sprawdz przy okazji stabilizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki wszystkim za szybka odpowiedz, ciepło sie robi to trzeba bedzie pozagladać troche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to powodzonka przy wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klucze 15,16,18, posiadam wcześniej miałem opelka tam tez takie występowały

 

Dziś to robiłem bez 16mm nie podchodź - mówię poważnie. Dlaczego dwie ponieważ górne wahacze to jest śruba z nakrętką i trzeba to przytrzymać. Tak samo amorek jest przymocowany.

 

PS Ta nieszczęsna "długa śruba" co trzyma wahacze w zwrotnicy to też 16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zobacze jak mi to pójdzie, w oplu sam wszystko wymieniałem mysle ze z paskiem se poradze tylko zeby klucze wytrzymały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymają.

 

Zobacz jak to wygląda:

fot1 (wymontowany)

22985028.th.jpg

fot2

Góra (3 śruby) w komorze silnika (str. prawa)

69991258.th.jpg

 

fot3

Góra (3 śruby) w komorze silnika (str. lewa) - Śruba pod kompem:taksobie

67291075.th.jpg

 

fot4

Ogólny podgląd jak to wygląda po demontażu

33396999.th.jpg

 

Pozdrawiam - kosiad

 

PS Ten punkt mnie zmobilizował aby zrobić dziś te fotki:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i chwała ci za fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy wina wahacza może być w momencie, gdy skręcę ostro kola w lewo albo w prawo i jak odbijam po chwili jest metaliczny stukot druga sprawa, gdy samochodem szarpie na kolach prostych tez jest stukot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten opis pasuje mi na przagób zewnętrzny na zakrętach aprzy jeżdzie na wprost to wewnętrzny

 

---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:32 ----------

 

czy na skręconych kołach słychac klekotanie

 

---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:34 ----------

 

a na prortuch czuc wibracje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała podpowiedź musiałem wymienić sprężyny miałem sprężyny ze szrotu wraz z amortyzatorem wahaczami piastom cały zestaw i przed wymianom było okej wszystko, ale zaraz po wymianie zaczęło coś stukać jeden mechanik stwierdził ze to wahacz dzieje się tak kolo ostro w lewo lub w prawo i gdy odbijam coś stuka

nic nie wibruje i niema klekotania podrostu stukot i cisza znowu skręcam kola znów stukot jadę puszczam gaz dodaje gazu szarpie trochę samochodem stukot i potem cisza

Edytowane przez kamilkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała podpowiedź musiałem wymienić sprężyny miałem sprężyny ze szrotu wraz z amortyzatorem wahaczami piastom cały zestaw i przed wymianom było okej wszystko, ale zaraz po wymianie zaczęło coś stukać jeden mechanik stwierdził ze to wahacz dzieje się tak kolo ostro w lewo lub w prawo i gdy odbijam coś stuka

 

Kolego tu jest temat o B5 a nie o B1 :rotfl: (twój opis auta - ogólnie masz coś z tym podpisem 1998 - b1:zeco)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a cz przed montażem sprawdzałeś łożyska zwrotnicy mocowane do kielichów jeżeli stoją to przy skrętach stukac będzie przeskakująca spręzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

nie nie patrzyłem dodam ze gdy kolo jest w powietrzu nie słychać już wtedy stukania czy można jakoś zauważyć czy ta sprężyna jest źle ustawiona

 

 

kosiad już zmieniłem swój opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności