Skocz do zawartości
krzysiek76

Zegary w B4 - przestają działać po włączeniu świateł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z zegarami w moim Passacie B4. Dziś w trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka od świateł drogowych (pomimo nie zrobiłem zmiany) i jednocześnie przestał działać obrotomierz, zgasł zegarek elektroniczny. Po zatrzymaniu i wyłączeniu świateł wszystko zaczęło działać (obrotomierz zaczął wskazywać, wyświetlacz zegarka zaświecił i pokazał 0:00). Zrobiłem jeszcze kilka prób i licznik działa prawidłowo dopóki nie włączę świateł pozycyjnych, wtedy zapala się kontrolka świateł drogowych i gasną wszystkie pozostałe kontrolki i przestaje działać obrotomierz, jedyne co w liczniku nie reaguje na włączenie świateł pozycyjnych to zegary temperatury i paliwa. Może ktoś miał już taką usterkę i udało mu się ją usunąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz sprawdzić masy licznika a następnie -jeśli z masami wszystko będzie OK -rozbierasz licznik i poprawiasz punkty lutownicze wielozłącza oraz wszelkie pozostałe -dostępne. Podczas usuwania zimnych lutów uważać musisz, by nie zostawić zwarć.

Aby do tego nie doszło musisz zapamiętać układ połączeń punktu lutowniczego przed inwazją lutownicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, mam jeszcze małe pytanko. Jak uważasz czy można jechać samochodem w takim stanie (narazie zostawiłem go u kumpla) nie narażając się na większą usterkę ( spalenie jakieś elektroniki w liczniku, itp), czy lepiej zabrać się od razu za naprawę? Może wiesz z skąd jest brana masa do licznika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie niczemu to nie przeszkadza.

Nic więcej sie nie uszkodzi.

 

Poszukaj rozpiski złącza licznika. Podawałem ją tu kilkakrotnie.

 

 

=====

Po raz -nasty zamieszczam:

 

 

Opis pinów deski rozdzielczej

 

1 - Czujnik temperatury zewnętrznej MASA*

2 - Niski poziom płynu chłodzącego

3 - MASA (31)

4 - MFA Reset

5 - MASA (31)*

6 - MFA Memory - przełącznik 1 > 2 (lub reset)*

7 - Sygnał prędkości pojazdu z deski rozdzielczej dla Gala/GSR

8 - Sygnał z czujnika ciśnienia oleju 1,4 (1,8) bar

9 - Sygnał z czujnika ciśnienia oleju 0,3 bar

10 - Sygnał dla obrotomierza (1)

11 - STAŁY PLUS (30)

12 - Oświetlenie deski rozdzielczej (58b)

13 - PLUS PO ZAPŁONIE (15)

14 - NC

15 - MFA Mode*

16 - Kontrolka ładowania (61)

17 - Czujnik temperatury oleju*

18 - Niski poziom płynu hamulcowego, hamulec ręczny ((!))

19 - Czujnik temperatury zewnętrznej sygnał(+)

20 - Kontrolka świec żarowych (Diesel) lub MIL

21 - Wskaźnik poziomu paliwa

22 - Kontrolka lewego kierunkowskazu

23 - Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

24 - Kontrolka prawego kierunkowskazu

25 - Kontrolka świateł drogowych

26 - NC lub wskaźnik zużycia paliwa

27 - NC lub sygnał predkościomierza ze skrzyni biegów

28 - NC lub przełącznik A/T wyświetlacza

 

*) tylko we wskaźnikach MFA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, odnośnie masy chodziło mi o to gdzie jest przewód przykręcony do masy. Jutro wezmę się za ustalanie przyczyn usterki. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie jest ważne, w którym miejscu przewód masy przykręcony jest do punktu na karoserii. Jeśli chcesz sprawdzić ten kierunek, to omomierz ustaw na najmniejszy zakres i rób pomiar. Na każdym przewodzie masy powinnmo wyjść nie więcej, jak 0,2 - 0,5 Ω (po odjęciu rezystancji przewodów miernika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze mamy ten sam problem:). ja potraktowałem deske rozdzielczą subtelnym uderzeniem :krzeslem: i problem zniknął:) - jak narazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007

Witam wszystkich ja miałem ten sam problem.To fakt że po uderzeniu wszystko wraca do naormy ale po pewnym czasie to się bedzie nasilac i juz uderzanie nie pomoże. Njalepiej jest rozebrac zegary co niejest takie trudne i lutownicą podgrzac kazdy styk oczywiscie przed złożeniem sprawdzic czy przypadkiem od podgrzewania jakich nie złączyliśmy.Ale w ten sposób problem w 100% rozwiazemy.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marko5000

Witam wszystkich. Pociągne temat dalej bo mam taki sam problem jak kolega na samym początku tego posta. Passat B3 1,9 td rok 1993. Licznik mechaniczny z zegarkiem wskazówkowym. I własnie dziś po długich i ciężkich poszukiwaniach kupiłem licznik z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym. Układ kontrolek taki sam dokładnie jak w starym liczniku. Wszystko pięknie chodzi łącznie z obrotkiem do momentu włączenia świateł. Wtedy zegarek czasowy zanika, obrotomierz spada na zero, zapala sie kontrolka od świateł "długich" - czyli dokładnie tak samo jak u kolegi Krzyśka76. Proszę napiszcie czy to tylko problem "zimnego lutu" czy coś innego, bo nie wiem czy szukać tej przerwy w obwodzie na płycie licznika ? Kolego Krzysiu napisz jak poradziłes sobie z tym problemem i jesli to był zimny lut to wiesz może gdzie on się znajdował. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam czytających. Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z zaleceniem kolegi JAFO zabrałem się za sprawdzenie licznika, okazało sie że połowa pinów w gnieździe licznika jest oberwana ( pod lupą było widać pęknięcia cyny w miejscu lutowania pinów gniazda do płytki drukowanej ). Problem usunąłem przy użyciu lutownicy i kawałka cyny poprawiając profilaktycznie każdy punkt lutowniczy gniazda licznika zwracając szczególną uwagę aby nie zlutować z sobą dwóch pinów razem :) . Naprawa przyniosła oczekiwany skutek, licznik działa w 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marko5000

AAAaaaa. Zrobiłem. Wszystko tak jak pisaliście. 9 pinów miało zimne luty ale poprawiłem wszystkie i hula aż miło. Bardzo dziekuję za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem tyle że u mnie nie jest istotne czy są czy nie są włączone światła a licznik(wszystkie zegary) nie działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdź te luty jak nie pomoże to wymiana licznika cie czeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tak jak kolega wyzej pisal kazdy pin z masa i zobacz czy jest napiecie w odpowiednich miejscach to podstawa jak jest to licznik do wymiany jak nei to szukaj w bezpiecznikach i kabel po kablu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjąłem licznik lecz nie wiem jak dostać się do płytki,tzn jak ją wyjąć, proszę o pomoc,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nowym użytkownikiem - jak coś źle napisze to nie walcie od razu :krzeslem:

Do auta vw passat 1.9 TDI '95 rok 90 KM włożyłem licznik z golfa 3 benzyna (testowo a w przyłości miał być zamiast licznika z passata, bo silnik idzie do auta gdzie będzie licznik z golfa 3) i wszystko działa, wskaźnik temp nieco zaniża ale to nie problem, wskaźnik paliwa pokazuje podobnie do tego co jest w baku, kontrolki od czujników są po zapłonie i gasną po odpaleniu auta ale pojawia się suprise :D jak "spuszcze" auto z ręcznego licznik z golfa gaśnie, tak jakby tracił zasilanie + lub mase (tego nie wiem i chce zapytać). Na forum golfa otrzymałem opis pinów z wtyczki tutaj i porównałem ją z tą opisaną wyżej w poście dot. passata. Obie mają takie same sygnały ale z tym ręcznym jest jakiś zonk. Dodam że passat to anglik i prędkościomierz jest na linke a w golfie z czujnika ze skrzyni ;) a poniżej porównanie obu wtyczek (pierwsza z golfa a druga na niebiesko z passata):

 

1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa

2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego

3 - Masa

4 - Przełącznik reset od MFA

5 - Masa

6 - Przełącznik pamięci MFA

7 - Wyjście sygnału prędkości

8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie)

9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie)

10 - Zacisk 1 (W)

11 - Stały +

12 - Podświetlenie (zacisk 58b)

13 - + po zapłonie

14 - pusty

15 - Przełącznik funkcji MFA

16 - Lampka alternatora (zacisk 61)

17 - Czujnik temperatury oleju

18 - Dwufunkcyjna lampka hamulca ręcznego

19 - Czujnik temperatury zewnętrznej

20 - Check engine / kontrolka świec żarowych

21 - Wskaźnik paliwa

22 - Kontrolka lewego kierunkowskazu

23 - Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej

24 - Kontrolka prawego kierunkowskazu

25 - Kontrolka świateł długich

26 - Sygnał spalania (MFA)

27 - Sygnał prędkości (wejście)

28 - Sygnał wybranego biegu dla aut ze skrzynią automatyczną

1 - Czujnik temperatury zewnętrznej MASA*

2 - Niski poziom płynu chłodzącego

3 - MASA (31)

4 - MFA Reset

5 - MASA (31)*

6 - MFA Memory - przełącznik 1 > 2 (lub reset)*

7 - Sygnał prędkości pojazdu z deski rozdzielczej dla Gala/GSR

8 - Sygnał z czujnika ciśnienia oleju 1,4 (1,8) bar

9 - Sygnał z czujnika ciśnienia oleju 0,3 bar

10 - Sygnał dla obrotomierza (1)

11 - STAŁY PLUS (30)

12 - Oświetlenie deski rozdzielczej (58b)

13 - PLUS PO ZAPŁONIE (15)

14 - NC

15 - MFA Mode*

16 - Kontrolka ładowania (61)

17 - Czujnik temperatury oleju*

18 - Niski poziom płynu hamulcowego, hamulec ręczny ((!))

19 - Czujnik temperatury zewnętrznej sygnał(+)

20 - Kontrolka świec żarowych (Diesel) lub MIL

21 - Wskaźnik poziomu paliwa

22 - Kontrolka lewego kierunkowskazu

23 - Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

24 - Kontrolka prawego kierunkowskazu

25 - Kontrolka świateł drogowych

26 - NC lub wskaźnik zużycia paliwa

27 - NC lub sygnał predkościomierza ze skrzyni biegów

28 - NC lub przełącznik A/T wyświetlacza

 

 

 

Dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności