Skocz do zawartości
antex1987

Problem po wymianie napinacza 1.8 ADR

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM. MAM PASKA 1.8 ADR . PADŁ MI HYDRAULICZNY NAPINACZ I POSTANOWIŁEM ZAKUPIC NOWY http://moto.allegro.pl/item937675981_napinacz_lancucha_vw_audi_1_8t_20v_najtaniej_org.html

PO ZAMONTOWANIU NOWEGO NAPINACZA ZGODNIE ZE SCHEMATEM , AUTO ODPALIŁO CHODZIŁO BARDZO DOBRZE BYŁA PEŁNA MOC JAK MA BYĆ. PO PRZEJECHANIU 50 KM STAŁO SIE COS TAKIEGO ŻE PODCZAS JAZDY AUTO ZDUSIŁO I STRACIŁO MOC TAK JAKBY MU NIE ZMIENIAŁ FAZ ROZRZĄDU. CZY JEST TO MOZLIWE ZE NOWY NAPINACZ SIE POPSUŁ?? I CZYM TO MOZE BYC SPOWODOWANE?? cZEKAM NA ODPWIEDZ BO JUZ NIE WIEC CO MAM ZROZBIC Z TYM AUTEM!!!

 

_niekrzycz

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Usiądź spokojnie i przeanalizuj co się stało. Wiesz na pewno, że po wymianie napinacza problem, który miałeś poprzednio ustał. Nie wiem jakie objawy miałeś wcześniej - nie napisałeś jaka była przyczyna wymiany. Jeśli objaw, o którym piszesz wystąpił po 50km, to może to jakaś "wada okresu dziecięcego" ? Niedokręcona śruba, wypadnięta wtyczka? Wróżka wpada na forum tylko w okolicy południa i nie ma za dużo czasu, żeby obsłużyć wszystkich... ;)

 

Zupełnie nie rozumiem, czemu się DENERWUJESZ i KRZYCZYSZ. Przecież:

a) skoro jesteś mechanikiem, to sam sobie wymieniłeś - wiesz jakie czynności wykonać, żeby to poprawić

b) skoro nie jesteś mechanikiem, to wracasz do warsztatu i pokazujesz co się dzieje

c) masz przecież paragon na *NOWY* napinacz (podałeś link, w którym jest napisane, że wystawiają fakturę/paragon) - jeśli to faktycznie jego wina, to wymieniasz (ale niby dlaczego miałby paść? może jeździsz na mazucie zamiast oleju? - w każdym razie oddajesz napinacz jak padnięty i grzecznie prosisz o nowy albo przedstawiasz faktury za taksówki za każdy dzień, w którym auto było niesprawne, a oni rozpatrują reklamację). Cieszyn to w Europe, prawda?

 

Nie pokazałeś też wyniku skanu VAGiem... a to może rzucić więcej światła na ten problem...

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak. Jak go kupiłem to napinacz sie rozciekłi klepał , i równiez było brak mocy. Po wymianie przestało klepac i moc była tyklo około 50km i znowu to samo jakby nie zmieniał faz rozrzadu . Na vagu nic sie nie ukazuje zadnego błedu nie ma napewno bo sprawdzałem to na 3 komputerach i nic.

Moj ADR jest po wymianie:

Oleju (pól syntetic mobil) wraz z filterem

Przepustnicy poniewaz był uwalony potencjomet ( adaptacja zobiona)

czujnik temperatury nowy

 

I jak myslice co dalej robic z moim ADR??

swiece nowe

 

---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:35 ----------

 

aha i takie pytanie... Czy moze to być uzależnione od słabej wydajnosci pompy uleju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze po prostu słaba jakość zamiennika była lub wadliwa część ci się trafiła.

Pompa oleju jest bardzo ważna ale gdy z nią coś nie tak to kontrolka oleju się ukazuje przy zegarach a nie piszesz o niej i piszesz ze nie ma błędów

Więc sprawdź ten napinacz jeszcze raz i będziesz wiedział czy to jego wina czy dalej szukać trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ma ktos z was może silnik ADR?? Chcialbym zeby mi ktos spawdził jakie wychodzi napiecie z wtyczki/złaczki która komunikuje sie z czujnikiem napinacza. Moze to wina po stronie elektrycznej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz potrzebuje oleju...jak pompa niedomaga to napinacz też dostaje w kość. Ale po 50km to raczej za szybko, nawet przy nie sprawnej pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być napiecie do napinacza hydraulicznego z ECU ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pytanko z mojej strony czy przy montarzu nowego napinacza był spuszczony olej ze szklanek popychaczy zaworowych w moim przypadku było tak że nie był spuszczony olej ze szklanek i na wolnych obrotach było wszystko ok ale przy 3500 obr. zaczeły się chece w moim przypaku pogieło 4 zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

był spuszczony. Ale dalej mi nikt nie udzielił odpowiedzi :-( Jakie powinno być napiecie do czujnika napinacza hydraulicznego z ECU ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak na napinaczu znajduje sie czujnik który jest odpowiedzialny za zmienianie faz rozrzadu , jest on podpiety złaczka która idzie bezposrednio do ECU . I jakie powinno isc tam napiecie do niebo ponieważ w srodku znajduje sie elektro magnes . Wiec nie wiem czy przy zwiekszaniu sie obrotów silnika zwiekaszać sie powinno napiecie i wysówa ten elektor magnes ?? Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy 1.8 ADR

Mam wielki problem tego typu ze jak odpale auto jak jest zimne jest wszystko wporzadku dopuki go pare razy przegazuje ( około 10 ruchów pedałem gazu) Lub dostanie delikatnej temperatury auto przydusi ( objaw taki jakby nie dostawał paliwa) i juz wtedy auto nie wchodzi płynie na obroty a podczas jazdy jest dziura w gazie oraz brak zrywnosci.

na vag-u brak jakichkolwiek błedów.

auto jest po wymianie:

wszystkich filtrów oraz olej

napinacza chydraulicznego

przepustnicy ponieważ był uwalony potencjometr ( adaptacja zrobiona)

Swiec

czujnik temp

przepływomierza

 

Borykam sie z tym problemem od miesiaca nie nie potrafie sobie dać z tym rade. Moze Wy koledzy cos mi podpowiecie jaka moze byc tego przyczyna.....

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brak mocy 1.8 ADR

Mam wielki problem tego typu ze jak odpale auto jak jest zimne jest wszystko wporzadku dopuki go pare razy przegazuje ( około 10 ruchów pedałem gazu) Lub dostanie delikatnej temperatury auto przydusi ( objaw taki jakby nie dostawał paliwa) i juz wtedy auto nie wchodzi płynie na obroty a podczas jazdy jest dziura w gazie oraz brak zrywnosci.

na vag-u brak jakichkolwiek błedów.

auto jest po wymianie:

wszystkich filtrów oraz olej

napinacza chydraulicznego

przepustnicy ponieważ był uwalony potencjometr ( adaptacja zrobiona)

Swiec

czujnik temp

przepływomierza

 

Borykam sie z tym problemem od miesiaca nie nie potrafie sobie dać z tym rade. Moze Wy koledzy cos mi podpowiecie jaka moze byc tego przyczyna.....

 

Pozdrawiam

poprzednio diagnozowałeś napinacz jako prawdopodobną przyczynę. Czy już to wykluczyłeś? Rozumiem, że tak, skoro objaw pojawia się tylko na zimno (wcześniej po 50km?). Zbierz do kupy wszystkie swoje wypowiedzi, objawy - bo na razie są dość niespójne. Podłącz komputer jeszcze raz, zrób log przepływomierza (analogicznie do logowania silników TDI - na kanale 002 masz przepływomierz).

 

BTW. pompa paliwa też czasem nawala, a nie pisałeś, czy ją wymieniłeś. Przepustnicę założyłeś nową, czy używaną? Jeśli używaną, to zrób adaptację po raz 2 i zobacz czy Ci wyjdzie.

 

Ogarnij problem, podsumuj, to wydzielę Ci nowy temat, bo poprzedni jak widać nie wypalił i masz już inną teorię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytłacja z tym napinaczem wyglada ta ze jak sicagne wtyczke od czujnika faz rozrzadu to nie ma zadnej róznicy .A nikt mi nie udzilił informacji jakie tam powinno isc napiecie do niego czy jest zmienne czy jednostałe. Jezeli chodzi o samą prace napinacza to jest dobra bo nie słychac łancucha jak przed wymianą . Przepustnica uzywana adaptacja była robiona juz dwa razy . Pompe paliwa nie wymieniałem. Auto jak jest zimne to wchodzi na obroty jak powinno a jak dostanie delikatnie teperatury to przydusi silnik i juz nie wchodzi płynnie na obory i brakuje mu mocy (jakby mial z 75 KM)

Jak kupiłem auto to na Vagu wyskoczył błady

1249-wtryskiwacz cylindra przerwa na wyjsciu- bład sporadyczny

1250-wtryskiwacz cylindra przerwa na wyjsciu- bład sporadyczny

1251-wtryskiwacz cylindra przerwa na wyjsciu- bład sporadyczny

1252-wtryskiwacz cylindra przerwa na wyjsciu- bład sporadyczny

 

Błedy skasowałem i juz sie nic nie pojawia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A! i jeszcze sporadycznie na biegu jałowym strzeli w kolektor podczas jazdy nie ma tego zjawiska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem aki wątek na forum:

wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu, zaś wałek ssący jest napędzany łańcuchem rozrządu, który jest napinany przez ten napinacz. Z tyłu głowicy gdzie znajduje się ten napinacz jest kabelek, który jest połączony z zaworem upustowym w tymże napinaczu. W zależności od obciążenia silnika komputer podaje sygnał do tego zaworu, zawór ten zmniejsza ciśnienie oleju w napinaczu co powoduje, minimalne poluzowanie się łańcucha zmieniając fazy ssania.

 

kolega opisuje działanie tego napinacza oraz zaworu/ czujnika dzie komputer podaje sygnaly do niego . Ale niestety nie sa opisane jakie to maja byc sygnały!!

 

Jak ja sciagłem wtyczke od tego czujnika to miałem jednostajne napiecie 7V nawet przy wzrastaniu obrotów silnika były takie same. czy to jest normalne zjawisko ??

 

Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być napiecie do czujnika napinacza hydraulicznego z ECU ?? Moze mi to ktos sprawdzic w swoim ADR??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

antex1987, ależ Ty niecierpliwy... przeniosłem wszystkie Twoje pytania do tego wątku.

 

Napięcie przy wtyczce przy Twoim napinaczu to nie jest problem. Napinacz sterowany jest napięciem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu (PWM). Jeśli mierząc napięcie zobaczyłeś 7 voltów (nie wiem czy mierzyłeś napięcie stałe, czy zmienne - nie mniej w przypadku pomiaru napięcia prostokątnego wynik będzie ten sam), to oznacza nie mniej, nie więcej tylko to, że aktualne wysterowanie wynosi 50%.

 

Teraz uwaga:

W zależności od obciążenia silnika komputer podaje sygnał do tego zaworu, zawór ten zmniejsza ciśnienie oleju w napinaczu co powoduje, minimalne poluzowanie się łańcucha zmieniając fazy ssania.

 

słowo klucz to obciążenie (nie obroty). Gazując na luzie nie obciążasz silnika.

 

Wspomniałeś "przy okazji" swojego postu w dziale dla początkujących, że występują strzały. To taka "drobna" sugestia, że coś jest nie tak z dawką paliwa. Jak już wcześniej pisałem, albo przepływomierz (oczywiście pisałeś, że wymieniłeś, ale dalej nie widzieliśmy logów, więc ciężko coś wykluczać bez magicznej kuli) albo sonda lambda (pokaż logi, pokaż korekcje czasów wtrysków na biegu jałowym, to będziemy gdybać).

 

Jak koniecznie chcesz drążyć temat napięcia na wtyczce napinacza, to ja mówię pass...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mozesz mnie pokierowac jak to dokładnie zrobic aby pokazać Ci te logi?? Mam Vaga 4.9 od 2 tygodnie i nie potrafie sie nim jeszcze sprawnie obsługiwac na które blogi musze wejść aby Ci pokazac korekcje czasów wtrysków na biegu jałowym??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw skasuj vaga 4.9 i skombinuj 3.11.

 

Później poczytaj na forum jak się robi logi.

 

Przepływomierz => kanał 002

Lamda correction -> nie wiem, nie mam ADR, ale dojdziesz czytając opisy kanałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki

dzieki za informacje . Jak skonbinuje 3.11 to sie napewno odezwie...... dzieki jeszcze raz dla poswiecenie czas dla mnie.

 

---------- Post added at 17:43 ---------- Previous post was at 17:31 ----------

 

dla pewnosci to jest Vag 3.11 i jakis inny typ programu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności