Skocz do zawartości
Gość PPypek

Napęd Haldex vs TorSen - przeróbka Varianta

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PPypek

Cześć wszystkim.

 

Na wstępie powiem że nie śmigam żadnym VW ale bardzo mi się spodobał nowy Passat Variant i związku z tym mam takie pytanie.

 

Zakup jaki bym planował to Passek z silnikiem 2.0 TFSI - 200KM (sprowadzany), z tym że jako że mój tata ma Audi A4 quattro 2004r, to bardzo się przyzwyczaiłem do napędu na 4 łapy. I tu się pojawia problem gdyż nowy pasek ma silnik poprzecznie i haldex ;/ (haldex-em jeździłem i nie przekonuje mnie ten napęd) więc tu się nasuwa pytanie co będzie lepsze ;) (Samochód miałby być z czasem przerobiony włacznie z silnikiem na opti R36 i mocą podobną lub większą)

 

Czy bawić się w montowanie haldexa gdyż jest silnik poprzecznie, czy zmienić silnik i wmontować wzdłużnie i napęd TorSen ?? (Na stronie producenta Torsen pisze że można go montować do silników umieszczonych poprzecznie, ale z tego co wiem to nikt tego nie próbował), wiem że z montażem silnika wzdłużnie będzie troche roboty(nowe łapy pod silnik, wiązki, skrzynia, cięcie, itd.), dlatego też chciałbym się dowiedzieć czy gra jest warta zachodu ? czy może lepiej rozejrzeć się za czymś z silnikiem wzdłużnie ?

 

Samochód jak coś będzie sprowadzony lekko uderzony (do wymiany zderzaki, błotniki w każdym bądź razie z silnikiem palącym, poduszkami nie wybitymi) bądź starszy rocznikowo ;) Szkoda przepłacać jak ma się w planie tuning optyczny i mechaniczny.

 

Prosiłbym o wasze sugestie i opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy bawić się w montowanie haldexa gdyż jest silnik poprzecznie

 

Po co montować? Kupić gotowego 4motion.....

 

czy zmienić silnik i wmontować wzdłużnie i napęd TorSen ?? (Na stronie producenta Torsen pisze że można go montować do silników umieszczonych poprzecznie, ale z tego co wiem to nikt tego nie próbował), wiem że z montażem silnika wzdłużnie będzie troche roboty(nowe łapy pod silnik, wiązki, skrzynia, cięcie, itd.), dlatego też chciałbym się dowiedzieć czy gra jest warta zachodu ?

 

:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT

Zapowiada się niezła rzeźba więc wątek wydzielony z "Forum dla nowych...".

EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PPypek, torsen to opory ruchu i brak możliwości rozpięcia napędu. Haldex 3 generacji jest ogólnie uważany przez chłopaków "z branży" za rozwiązanie lepsze na tor i do startów z miejsca. Poza tym można go programować, a nie tylko ustawić na stałe przeniesienie napędu 25/75 jak w Torsenie. Poza tym haldex spina tylko wtedy, kiedy trzeba, a nie cały czas, pozostawiając autu tych kilka KM więcej jak już jedzie z prędkością większą, niż 40km/h.

 

...Co do zmiany silnika z poprzecznego na wzdłużny, to chyba sam nie wiesz co mówisz ;) To jakiś bezsens przecież...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do zmiany silnika z poprzecznego na wzdłużny, to chyba sam nie wiesz co mówisz To jakiś bezsens przecież

 

Pozwólmy mu działać. Jak zmieści tam silnik wzdłużny pokłonię mu się nisko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozwólmy mu działać. Jak zmieści tam silnik wzdłużny pokłonię mu się nisko...

Jacek jak nie zmieści jak zmieści :) a, że fotel kierowcy będzie na miejscu tylnego pasażera to już inna bajka :) Widzę + takiej operacji :) Widok silnika przez przednie drzwi :) bezcenny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak niektórzy wiedzą jestem zdania że wszystko się da zrobić. Tylko to co mówisz jest kompletnie nieopłacalne. Taniej i lepiej będzie kupić audi a4 albo a6. Silnik spoko, można po wielkiej rzeźbie przekrećic. Łapy jakiś kowal wykuje, ale co ze skrzynia i innymi ważnymi pierdolami ? Uważam że lepiej kupić gotowego 4 motion albo przyzwyczaić się do fwd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Propozycja konwersji B6 na wzdłużny napęd połączony z napędem Quattro jakaś zupełnie niedorzeczna pod względem kosztów :dupablada technicznie włożenie silnika też raczej ciężko wykonalne przy długości komory silnika projektowanej fabrycznie pod poprzeczny montaż silnika :dupablada ale nawet jakby się to jakoś udało to już montaż za silnikiem skrzyni biegów i elementów układu napędowego wymagałby niezłej ingerencji w konstrukcję płyty podłogowej samochodu :dupablada więc nawet przyjmując rzemieślnicze docinanie, spawanie itd.. to czy takim wytwór byłby potem bezpieczny :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności