Skocz do zawartości
Peczus

Przeładowywujące turbo i picie oleju...

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, otóż mam mały bądź duży problem...

 

Mianowicie dzisiaj nadeszła pora wymiany oleju.. niestety tym razem wymianę zrobiłem po 15tyś ze wezględu na kryzys :D Przed samą wymianą sprawdziłem stan i okazało się że oleju jest równo na minimum... nigdy pasztet nie brał mi oleju.. jak dotąd widać. Po odkręceniu górnej osłony zauważyłem że zawór EGR jest spocony dosyć mocno... kuknijcie na zdjęcie...

 

75d5100e101e9894m.jpg

 

Widać że olej wydostaję się przez te otworki z jednej jak i z drugiej strony...

 

Następnie z kolei odkręciłem rurę na wlocie do turbosprężarki i tam jak się okazało był również olej... wrzuciłem zdjęcie ale na nim już nie widać oleju ponieważ powycieralem to miejsce :) ale to dla orientacji...

 

8649baab365b88f2m.jpg

 

Trochę mnie to niepokoi skoro już na wlocie do turbosprężarki pojawia się olej...? czyżby przez pierścienie się wydostawał...?

 

I nie wiem co z tym fantem zrobić... jakiś czas temu około dwóch miesięcy zaczęło mi przeładowywać turbo oraz pasek łapał nofault'y lecz to po tygodniu od pojawienia się ustało...

 

tutaj również pojawia się olej... 5f1e1411aa7d7b88m.jpg

 

Troche czasu temu wrzucałem na forum logi statyczne, dokładnie w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=72714 i ktoś coś wspominał o przytkanym EGR lecz nie wiem jak to się ma do przeładowywania turbosprężarki...?

 

Wklejam również błędy jakie pokazał komputer...

 

VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01     -------------------------------------------------------
  Controller: 038 906 019 BJ 
  Component: 1,9l R4 EDC G000SG  0812
  Coding: 00002
  Shop #: WSC 00028
[b]1 Fault Found:[/b]
[b]17958 - Charge Pressure: Control Deviation[/b]
[b]           P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed[/b]
[b]Readiness: N/A[/b]

Address 08     -------------------------------------------------------
  Controller: 3B1 907 044 B  
  Component: CLIMATRONIC     V 1.0.0
  Coding: 05000
  Shop #: WSC 00028
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
  Controller: 3B0 920 822 A  
  Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V16 
  Coding: 07345
  Shop #: WSC 05311
  IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1691908       
No fault code found.

Address 19     -------------------------------------------------------
  Controller: 6N0 909 901    
  Component: Gateway K<->CAN    0001
  Coding: 00006
  Shop #: WSC 05311
No fault code found.

Address 46     -------------------------------------------------------
  Controller: 1J0 959 799 AH 
  Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001
  Coding: 04097
  Shop #: WSC 00028
2 Faults Found:
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
           27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
           35-10 - - - Intermittent

End   -------------------------------------------------------

 

Prosiłbym osobę która się zna o pomoc... z góry dziękuję :]

Edytowane przez Peczus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh kolego to Ty chyba nie widziałeś zarzyganego EGRa albo puszczającego turbo, myślę że nie ma się czym przejmować tylko jeździć. 1l spalonej oliwy, bo chyba tyle pokazuje miarka min-max na 15000km to całkiem spoko wynik. Lać olej i jeździć. EGR jest zafajdany do Odma puszcza olej do dolotu, Ten Typ Tak Ma. Jest osobny temat z w/w problemem uwalonego dolotu oliwą.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej chyba nie przeczytał mojego tematu do końca... co z przeładowywaniem? Kierowniczki od turbo można spokojnie palcami poruszać... poza tym wcześniej nie miałem tego typu problemu :) stało się to napewno po ostatniej wymianie.. ciagle leję ten sam olej castrol edge 5w40...

Edytowane przez Peczus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jedyne bledy jakie widac w twoim poscie to bledy modulu komfortu: przedniego lewego okna (pewnie jakis stycznik albo cos) i podgrzewanie lusterka od strony pasazera - pewnie przepalona mata.

 

reszta wydaje sie byc OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten to co ;P ?

 

1 Fault Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

eeeee, bo ja z telefonu pisalem i teraz widze dopiero caly log :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal proszę o pomoc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka turbine ma AJM, czy ma zmienna geometrie czy nie. jesli tak - mozliwe ze przeladowuje, bo masz zapieczone lopatki, uszkodzona tzw. gruche (czyli element sterujacy lopatkami). jesli nei masz zmiennej geometrii, to raczej przeladowywanie turbo wiazac sie bedzie z umierajacym zaworem podcisnienia - N75. podmien go z zaworem zdaje sie N18, tym od EGR i zobacz, czy bedzie przeladowywal. jesli nie - super, wumiana zaworu i spokoj. Jesli tak, to nie mam pomyslow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze zmienną i łopatkami mogłem bez problemu poruszać.. wiec raczej bedą sprawne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No generalnie niby tak. Rozumiem, że gruchę też sprawdziłeś? Powinna ciężko chodzić jeśli chcesz na siłę wcisnąć w nią popychacz łopatek, natomiast lekko się poruszać jak wytworzysz w niej podciśnienie (ja u siebie do testu użyłem wielkiej strzykawki z apteki).

Jak wyeliminujesz gruchę, to podmień te zawory o których mówiłem.

U mnie po zakupie przeładowało i przeszedł mi wóz w tryb awaryjny, ale to dlatego że śmigał nim emeryt i go zamulił. Przegoniłem paszteta kilka razy dosłownie do maksymalnych obrotów, puścił parę razu strasznie czarnego bąka i teraz mam spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę tą gruchę bo nie była sprawdzana, dodatkowo wyczyszczę n75, zobaczymy jak to bedzie ;)

 

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?

 

Wrzucam logi jak cos ;)http://vaglog.rtnet.pl/peczuniu_8692.html

Edytowane przez Peczus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności