Gość Zgłoś #1 Napisano 17 Marca 2010 znalazlem taki filmik [ame] [/ame] mogłby mi to ktos rzeczowo wytlumaczyc ? lub podac jakis link do meritum. myslalem ze duzo wiem o quattro a to mnie zaskoczylo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #2 Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) No co,filmik pokazuje jak powinien sprawnie działać stały napęd 4x4,a nie jakaś pseudo popierdółka Edytowane 17 Marca 2010 przez kyniovtg bł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #3 Napisano 17 Marca 2010 myslalem ze sprawny to taki ktory rusza a jak widze dwa kola na rolkach i auto nie potrafi zjechac dla porownnia BMW z xDRIVE [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #4 Napisano 17 Marca 2010 Paweł,to Ałdi to normalnie zatkało kakao Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #5 Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) [ame] [/ame] jestem raczej pewny ze kręcą się 4 koła Dziwne ze z rolek nie moze zjechać moze to haldex [ame]http://www.youtube.com/watch?v=jmUtNxY8F74[/ame] wtchodzi na to ze Xdrive jest lepszy od quattro Edytowane 17 Marca 2010 przez VirusAlfa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #6 Napisano 17 Marca 2010 haldex by sobie poradzil bo to teoretycznie naped na przod a tylko dopina sie tyl jesli przod traci trakcje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #7 Napisano 21 Marca 2010 nikt nie wie dlaczego quattro nie radzi sobie ze zjazdem z rolek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz6677 Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2010 jak to ?zjechalo!Jest taki przycisk ESP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dkk555 Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2010 moim zdaniem, wynika to z tego, ze w tym modelu jest elektroniczna blokada tylnego mostu (i widac na filmie, ze zadzialala) a na przedniej osi takiej blokady nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2010 torsen jest taką sprytną konstrukcją, która rozdziela moment zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi (tutaj mamy coś na zasadzie 25:75/tył:przód). Przekładnia ślimakowa przekazuje moment obrotowy z jednej strony, na drugą, ale warunkiem poprawnego działania tego mechanizmu jest to, żeby jakiś moment do przekazania tam w ogóle był... W chwili gdy stawiacie auto na rolkach, moment obrotowy przekazywany na tylną oś wynosi 0 (z dokładnością do sił tarcia). Dlatego na przód nie trafia nic, bo wszystko utylizowane jest przez tylną oś... ...jeśli gościu dałby od razu ognia, to zjechałby bez problemu (opory toczenia tylnej osi dałyby znać o sobie i pomnożone przez współczynnik tej specyficznej przekładni powędrowałyby w formie momentu obrotowego na przednią oś, pokonując siły potrzebne do zjechania z rolek). Centralny dyfer w klasycznej opcji nie ma elementów ciernych, które pozwalałyby mu zachowywać się jak "szpera" w sytuacji, gdy jedna strona zostaje całkowicie uwolniona! Dlatego nowe quattro mają jeszcze coś, co się nazywa EDS, czyli taką szperę elektroniczną, która blokuje tylny napęd w chwili, gdy obydwa koła zaczynają się kręcić, a przód stoi w miejscu (analogicznie: gdyby koleś zaciąnął chociaż minimalnie ręczny, to od razu by zjechał z rolek, bo tylna oś zaczęła by stawiać opór przekładni ślimakowej, przez co napęd powędrowałby w stosunku 3x moment oporu tylnych kół na przednią oś). Apropo - jeśli ruszamy na lodzie, w sytuacji, gdy wszystkie cztery koła są uwolnione, rozkład momentu jest taki, jak założyła fabryka - czyli przednie koła ciągną 3x mocniej niż tylne... stąd auto po prostu rusza. 4 MOTION - zasada dzialania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2010 Mam pytanko, może nie koniecznie na temat ale zawsze to napęd 4x4. Chodzi mi jak sprawdzić przy zakupie czy działa poprawnie napęd SYNCRO??, pacjent VW Golf mk3 1.8i Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2010 1.8 napewno nie zapiszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2010 To wiem:) ale może coś konkretniejszego Podnieść na klockach tak aby każde koło było w powietrzu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2010 Mam pytanko, może nie koniecznie na temat ale zawsze to napęd 4x4. Chodzi mi jak sprawdzić przy zakupie czy działa poprawnie napęd SYNCRO??, pacjent VW Golf mk3 1.8i Najprościej pojechać na szlakę/żwir i dać w palnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2010 (tutaj mamy coś na zasadzie 25:75/tył:przód) To jak rozkłada się moment w torsenie jest uzależnione od jego wykonania i od jego wewnętrznego oporu pracy, tak więc torsen każdej generacji ma tą dystrybucję inną. Jednakże dość sprytnie to wyjaśniłeś. Kiedyś miałem fajny tekst na temat tego napędu, ale żeby go zrozumieć trzeba było znać trochę więcej fizyki niż liceum/technikum. Torsen to ogólnie fajna konstrukcja ale ma swoje wady, jak np wspomniany EDS. Dużo prostszym i skuteczniejszym rozwiązaniem są napędy stosowane w subaru z centralnym dyferencjałem blokowanym mechanicznie lub wspomagany elektroniką. EDS to nic innego jak blokada dyferencjału realizowana poprzez hamulce. Najtańsza i najgorzej spisująca się, choć dla szarego użytkownika wystarczająca forma blokady mechanizmu różnicowego. Co do sposobu na sprawdzenie syncro, to najlepszy jest żwirek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #16 Napisano 3 Czerwca 2010 (edytowane) Co do sposobu na sprawdzenie syncro, to najlepszy jest żwirek. Dobrze było by podjechać na podnośnik słupowy i sprawdzić luzy stuki. Przy okazji można sprawdzić działanie EDS. Edytowane 1 Lipca 2011 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach