Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Juz mam tego dosyc z tym moin olejem. Bierze mi 5 ltrt na 15tys. Nie normale w zupelnosci, podejrzewam turbo. Mam pytanie co albo jakie uszczelniacze w turbo moga byc popsute ze bierze olej. Nie mam braku mocy. Pytnaie jezeli turbo by bralo olej to w jakim kolrze by byl dym czarnym czy niebieskim. Jak najprosciej sprawdzic czy turbo bierze olej. Prosze o pomoc bo juz nie mam sily.

 

---------- Post added at 01:33 ---------- Previous post was at 01:21 ----------

 

Otworzylem tem gumowy przewod do IC i tam byl olej za duzo jak dla mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopcil by na niebiesko a co do sprawdzenia turbo to najlepiej jak bys zobaczyl co sie dzieje w dolocie jak jest duzo oleju to prawdopodobnie turbo puszcza ,wyczysc caly dolot i odlacz odme na jakis czas bo z odmy tez moze walic to zeby to wyeliminowac to musisz ja odlaczyc najlepiej wsadz do butelki plastikowej pozniej pojezdzij tak kilka dni i sprawdz dolot .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolo za mna jadacy powiedzial mi jedna rzecz ze jak na postoju przygazuje to leci czrny dym a jak jade i przyspiesze to niebieskawy. Ma to sens wg ciebie. Butelke kiedys robilem i w butelce ze bralo mi sie 100ml oliwy a z miski ubylo 500ml. Masz jakies wnioski. Pomocy plis

 

---------- Post added at 01:39 ---------- Previous post was at 01:39 ----------

 

Dolot czyli to przy egr?

 

---------- Post added at 01:44 ---------- Previous post was at 01:39 ----------

 

puszcza tzn co? Jakiesz uszczelniacze jezeli tak to ggdzie one sie znajduja

dzieki wielkie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak leci niebieskawy przy przyspieszaniu to napewno turbina ,na wirniku turbiny sa uszczelniacze i one puszczaja olej ,dolot to jest od turbiny az do kolektora ssacego i to musial bys wytrzyscic i odme do butelki tak jak robiles , chyba bedziesz musial regenerowac turbawke,mi te juz zaczelo puszczac ale tragedi jeszcze nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Glupie pytanie a jak wyglada i gdzie jest kolektor ssoncy Bo juz zglupialem.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za zaworem EGR jest kolektor ssacy , ale kolektora nie musiszcz czyscic tylko przewody gumowe i intercooler.A jeszcze mozesz sciagnoc rure od filtra powietrza do turbiny i sproboj poruszac oska powinien byc luz jak masz takie ubytki oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jak jest luz to znaczy ****. Czy jakis luz jest dopuszczalny.

Dzieki i juz cos mi jasniej sie robi.

 

---------- Post added at 02:22 ---------- Previous post was at 02:21 ----------

 

****= lipa i turbina juz do regenarecji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minimalny luz moze byc ale jak juz wyczujesz wiekszy to juz jest problem i wtedy tamtedy olej puszcza w dolot ,olej jest zasysany do cylindrow razem z powietrzem i zaczyna kopcic na niebiesko, byly takie przypadki ze w ciagu kilku minut caly olej potrafi wciagnac ,jak nie jestes wstanie sam zdjagnozowac to podjec do jakiegos mechaniora .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz mam tego dosyc z tym moin olejem. Bierze mi 5 ltrt na 15tys. Nie normale w zupelnosci, podejrzewam turbo. Mam pytanie co albo jakie uszczelniacze w turbo moga byc popsute ze bierze olej. Nie mam braku mocy. Pytnaie jezeli turbo by bralo olej to w jakim kolrze by byl dym czarnym czy niebieskim. Jak najprosciej sprawdzic czy turbo bierze olej. Prosze o pomoc bo juz nie mam sily.

Pamiętam,że było auto które miało walniętą pokrywę zaworów czyli była zapchana,silnik nie oddychał i też połykał duże ilości oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn nie wiem czy mial wlalnieta pokrywe czy nie ale wyminilem i jest. Bujam sie z tym olejem od poczatku jak kupilem czyli 2 lata. Wczesniej wyminilem na to wlasnie turbo ale chyba bylo zle zregenrowane. Dzis spojrze na wirnik i zobacze czy tam jest luz.

 

Pozrd

 

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:09 ----------

 

Tzn Jak on pobieral olej przez turbo? czy raczej wywalal jakas uszczelka.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę pod temat, u mnie objawy są takie: nie dymi, ani na czarno jak i na niebiesko. Olej w dolocie jest i to sporo. Bierze duże ilości tylko przy pałowaniu, przy spokojnej jeździe ani grama. Mam pęknięcie na kolektorze i na gorącej stronie turbo, strat mocy praktycznie żadnych (dmucha na każdym biegu zależnie od obrotów 0,4-0,6)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim silniku podobna sytuacja. Bierze ok.3litrów oleju na 15kkm. Jak mu depnę w podłogę przy 40km/h na trójce to za mną zostaje siwa chmura. Czy to możliwe, żeby samo turbo wcinało aż tyle oleju, czy może gdzieś jeszcze jest przeciek? Może uszczelniacze zaworowe puszczają? W płynie chłodniczym nic nie ma, jakby było masło pod korkiem, to stan oleju by się zwiększał...Pokrywa zaworowa niedawno została wymieniona na nową z ASO, także to na pewno nie wina separatora oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim silniku podobna sytuacja. Bierze ok.3litrów oleju na 15kkm. Jak mu depnę w podłogę przy 40km/h na trójce to za mną zostaje siwa chmura. Czy to możliwe, żeby samo turbo wcinało aż tyle oleju, czy może gdzieś jeszcze jest przeciek? Może uszczelniacze zaworowe puszczają? W płynie chłodniczym nic nie ma, jakby było masło pod korkiem, to stan oleju by się zwiększał...Pokrywa zaworowa niedawno została wymieniona na nową z ASO, także to na pewno nie wina separatora oleju.
remont silnika i to kapitalny pierścienie uszczelniacze panewki szlif wału też pewnie się przyda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet w nowej turbinie jest bardzo mały luz poprzeczny na wirniku turbo. Luz ten kasuje się pod wpływem ciśnienia oleju. Wirnik turbo jest na panewce i dla tego musi być minimalny luz. Turbo wytrzymuje tak duże obroty (120-200k obr/min) bo wirnik jest zawieszony na tzw. poduszce olejowej i nie styka się z tulejką. Nie dopuszczalny jest za to luz osiowy (poprzeczny) wirnika. Druga sprawa to olej. Silniki z turbo powinny być zalewane olejem syntetycznym ze względu właśnie na turbo sprężarkę. Nie należy się sugerować tym, że olej mineralny czy pół syntetyczny jest gęstszy w tem pokojowej od syntetyka bo w tem roboczej (ok 110st C) ,minerał jest rzadki jak siki, a olej syntetyczny za to utrzymuje swoje parametry (lepkość) w każdej temperaturze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
remont silnika i to kapitalny pierścienie uszczelniacze panewki szlif wału też pewnie się przyda

 

Jasne.. wujek dobra rada się znalazł ;)

 

Tym co wciąga dużo oleju to proponuje po 1 poszukać wycieków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moja rada ściagnij rure od turbiny tu masz rysunek gdzie odczepic dolotj.th.jpg

auto musi byc rozgrzane do 90 i w miejsce odczepionej rury przykladasz reke ktos ci przygazuje pare razy i zobaczysz ile bedziesz mial ojeju na rece oska turbiny chyba powiina miec 20 setek luzu czuc to na golych rekach ja bym zdemontowal turbawke i zobaczyl w jakim mamsz stanie wirniki jak masz ubytki na nich jak sa to turbo nie ma wywarzenia i bicie jest na osce i rozwala uszczelniacze wirniki musza byc cale jak sa cale to uszczelniacze poszly na rysunku masz caly uklad dolotowy az do egr pozdrawiam

 

PASSAT CHROMEK http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=75140

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wszystko suche, wycieków jakichkolwiek brak

Edytowane przez Beret76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego luzu na osce turbiny to dopuszczalny jest tylko gora-dol i to na zimnym silniku natomiast luz wzdluzny czyli przod-tyl zle rokuje turbinie.

Na rozgrzanym silniku nie powinno byc zadnych luzow wyzej wspomnianych poniewaz metalowe czesci pod wplywem zwiekszania temperatury zwiekszaja swoja objetosc.Jezeli luz wyczuwalny jest nawet na goracym silniku to wuadomo ze turbina jest w kiepskim stanie.

To sa moje spostrzezenia a jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.

Pozdrawiam Magda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pana rybki126. A nie mozna tego samego zobaczyc zdejmujac rure idaca do interkulera. To chyba nie ma roznicy a IC moze zatrzymac troche oleju w sobie prawda.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pani magdo racja po pani stronie

 

---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 22:09 ----------

 

tak ciezko zdjac ta rure z turbo ??? tak najepiej sprawdzic w dolocie zawsze bedzie troszke oleju bo idzie tez z odmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności