Skocz do zawartości
under81

nie mozna wyrzucić na luz - skoda fabia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam skodę fabię z silnikiem 1.9 TDI 130 KM (wersja VRS). Dopadł mnie niestety problem, którego mam nadzieje rozwiązanie ktoś mi podpowie. Problem polega na tym ze przy wrzuceniu biegu wstecznego i ruszeniu np na parkingu( wycofanie z miejsca parkingowego) nie mogę wybić lewarka na luz, nie pomaga ponowne ruszenie. Dzieje się podobnie na jedynce. Np podjeżdżając na światłach gdy chce wrócić na luz, lewarek trzeba po prostu ciągnąć z dosyć duża siłą. Zaś po ponownym wciśnięciu sprzęgła, auto po prostu ciągnie na wciśniętym sprzęgle, tak jak auto ze skrzynią automatyczną. Problem znika, gdy zgaszę samochód wtedy mogę normalnie wrócić na luz. Znalazłem podobny temat na forum w dziale B6 Tutaj ale nikt nie daje jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o jakiekolwiek sugestie, a możne ktoś się spotkał już z czymś podobnym i zna rozwiązanie.

Edytowane przez under81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak ze sprzęgłem. Nie wysprzęgla do końca i to sprawia że biegi trzeba "wyrywać". Tam jest hydrauliczne czy na linkę?

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tej wersji jest już sprzęgło hydrauliczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trzeba sprawdzić pompkę, wysprzęglik, przewody czy nie ma wycieków. Jeden niech wciska sprzęgło a drugi niech patrzy (o ile się da) na ruch łapy sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest suche i nie ma żadnych wycieków, wydaje mi sie ze czeka mnie spory wydatek w postaci dwumasy i sprzęgła :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy udało się znaleźć rozwiązanie?

Ja mam podobny problem ale bardziej jak w podawanym przez Ciebie przykładzie passata B6. Mianowicie problemy przy manewrowaniu na pakingu nie można ani wująć 1 lub R ani wbić tych biegów.

Jestem własnie po wymianie kompletnego sprzegła tarcza docisk dwumas oraz łozysko(wysprzęglik).

 

NIESTETY NIE POMOGŁO.

Też liczę na to że ktoś już rozwiązał ten problem i się wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik podciągnął mi jakieś cięgno, i w chwili obecnej nic sie nie dzieje, tam chodzi o ten wysprzęglik. Sprawdź to, i sprawdź przy zablokowaniu czy w momencie zgaszenia auta możesz wyjąć bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak po zgaszeniu mogę wyjąć bieg. Co więcej po ponownym odpaleniu też już mogę wyjąć bieg.

A nie wiesz dokładniej o jakie cięgno chodzi? Czy chodzi o wodziki między lewarkiem a skrzynią? Czy może jakaś regulacja cięgna w pompie pod pedałem sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam skodę fabię z silnikiem 1.9 TDI 130 KM (wersja VRS). Dopadł mnie niestety problem, którego mam nadzieje rozwiązanie ktoś mi podpowie. Problem polega na tym ze przy wrzuceniu biegu wstecznego i ruszeniu np na parkingu( wycofanie z miejsca parkingowego) nie mogę wybić lewarka na luz, nie pomaga ponowne ruszenie. Dzieje się podobnie na jedynce. Np podjeżdżając na światłach gdy chce wrócić na luz, lewarek trzeba po prostu ciągnąć z dosyć duża siłą. Zaś po ponownym wciśnięciu sprzęgła, auto po prostu ciągnie na wciśniętym sprzęgle, tak jak auto ze skrzynią automatyczną. Problem znika, gdy zgaszę samochód wtedy mogę normalnie wrócić na luz. Znalazłem podobny temat na forum w dziale B6 Tutaj ale nikt nie daje jednoznacznej odpowiedzi. Proszę o jakiekolwiek sugestie, a możne ktoś się spotkał już z czymś podobnym i zna rozwiązanie.

Wita...:)) Podłączę się do tematu ... na 99% to nic poważnego i kosztownego. Według mnie problem dotyczy samej pompy hydraulicznej która jest uruchamiana pedałem sprzęgła. Bardzo wiele razy dotyczy właśnie problem pompy a dokładniej w pompie jest sprężyna która pęka.Pompa nie może się wtedy w pełni napełnić płynem i dlatego nie wysprzęgla Wam panowie sprzęgła.

Pozdrawiam i czekam na informacje...:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymieniłem pompę pod pedałem sprzęgła odpowietrzyłem i nie pomogło. Przypomnę że wcześniej wymieniłem cale sprzęgło. Docisk, tarcza, dwumasa i wysprzęglik.

Teraz już nie wiem co dalej z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl: Na obrotach nie mozna wybic biegu, na luzie wyskakuje - jak na moje dalej cos ze sprzeglem. Musisz jeszcze raz skonsultowac sie z mechanikiem znajacym sie tym razem na autach koncernu VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomyśl: Na obrotach nie mozna wybic biegu, na luzie wyskakuje - jak na moje dalej cos ze sprzeglem. Musisz jeszcze raz skonsultowac sie z mechanikiem znajacym sie tym razem na autach koncernu VW.

Być może ze sprzęgłem. Jednak jeszcze raz bym dokładnie sprawdził mechanizm

włączania sprzęgła - czyli pompę pod pedałem sprzęgła jak również wysprzęglik który steruje sprzęgłem :) Może właśnie tu tkwi problem ??? Może ten wysprzęglik nie do końca rozłącza sprzęgło ....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc sprawę na logikę ja też podejrzewam wysprzęglik lub pompę pod pedałem sprzęgła, ale obydwa elementy są wymienione na nowe a objawy są identyczne jak na na stary sprzęgle. Dodam że wymieniłem wszystko tarczę docisk dwumasę wysprzęglik i pompkę. Wszystko nowe marki SACHS. Na logikę mi się wydaje że przy operowaniu na półsprzęgle gdzieś musi się zapowietrzać i wtedy łożysko wyciskowe się cofa i niema wysprzęglenia do końca. Ale to są tylko moje teorie i nawet nie mam pojęcia jak to sprawdzić. A z drugiej strony jakby układ łapał powietrze to teoretycznie powinien być wyciek płynu a raczej nie widzę wycieku i płynu nie ubywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mechanik twierdzi sprzęgło do reklamacji. Ma ktoś może doświadczenie z reklamacją sprzęgła SACHS? Jak wygląda procedura? Kto płaci za kolejną wymianę sprzęgła? Cze mechanik wystawia opinię i jak rozpatrują pozytywnie czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności