Skocz do zawartości
PrZeMoL

wyciek plynu hamulcowego a slizgajace sie sprzeglo

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki przypadek i nie wiem czy to zbieg okolicznosci. plynu poszlo moze 200ml na 1000km. mozliwe jest dostanie sie plynu do elementow sprzegla?

 

 

sprzeglo slizga sie zwlaszcza rano dodatkowo slysze tez buczenie lub szum (nie wiem jak to opisac) przy nawet lekko wcisnietym sprzegle doslownie moze to byc 1cm

 

sprzeglo wydaje mi sie pracowalo bez zarzutow az do tego momentu

 

 

ewentualnego wycieku jeszcze nie zlokalizowalem z powodu braku warunkow stad moje pytanie

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a biegi dobrze działają ?

sprzęgło ma pomoc z układu hamulcowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a biegi dobrze działają ?

sprzęgło ma pomoc z układu hamulcowego

 

 

biegi bez zarzutow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli ślizgałoby się sprzęgło to nie mógłbyś wrzucić biegu podczas pracy silnika bo wtedy sprzęgło nie rozłącza do końca i auto samo jedzie po mimo wciśniętego sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak nazwiesz objaw: dodanie gazu = wzrastajace obroty przy braku przyspieszenia? poza tym wszystko ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam taki przypadek i nie wiem czy to zbieg okolicznosci. plynu poszlo moze 200ml na 1000km. mozliwe jest dostanie sie plynu do elementow sprzegla?

 

 

sprzeglo slizga sie zwlaszcza rano dodatkowo slysze tez buczenie lub szum (nie wiem jak to opisac) przy nawet lekko wcisnietym sprzegle doslownie moze to byc 1cm

 

sprzeglo wydaje mi sie pracowalo bez zarzutow az do tego momentu

 

 

ewentualnego wycieku jeszcze nie zlokalizowalem z powodu braku warunkow stad moje pytanie

 

 

pozdrawiam

tak na logike to ze plynu ci ubylo i cos dzieje sie ze sprzeglem to zbieg okolicznosci . sprawdz zaciski i przewody ktore od nich ida czy nie sa mokre popatrz w komoze silnika na przewody czy tez nie ciekna pod zbiorniczek wyrownawczy plynu ham czy nic nie cieknie a poprostu moze wczesniej nie zwruciles uwagi na zbiorniczek a w nim niby plynu ubywa razem z zuzyciem sie klockow hamulcowych a co do sprzegla moze powiesz cos wiecej o objawach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ma piernik do wiatraka???

płyn spiernicza bo jest nieszczelność albo tak jak powiedział "wojta" masz już na tyle zużyte klocki, że stan płynu się obniżył

sprzęgło to osobna bajka

jeżeli dodajesz gazu i obroty wzrastają a prędkość nie to diagnoza jest jednoznaczna czyli sprzęgło do wymiany

powinieneś czuć, czy bierze Ci nisko czy wysoko....

wrzuć jedynkę rozpędź się potem zapakuj dwa i zobaczysz, że najpierw załapie wyższe obroty a za chwile jak przestanie się ślizgać to nieco spadną

wymień sprzęgło i po kłopocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok interesowalo mnie czy ten plyn moze dostac sie az gdzies do sprzegla.

 

jezeli chodzi o zuzycie klockow to odpada bo na bierzaco sprawdzam stan i ubywa w oczach. drugi raz musialem dolewac juz bo kontrolka migala.

 

a sprzeglo jezeli chodzi o wysokosc to bierze optymalnie tak jak od poczatku czyli 40tys km odkad jezdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok interesowalo mnie czy ten plyn moze dostac sie az gdzies do sprzegla.

 

jezeli chodzi o zuzycie klockow to odpada bo na bierzaco sprawdzam stan i ubywa w oczach. drugi raz musialem dolewac juz bo kontrolka migala.

 

a sprzeglo jezeli chodzi o wysokosc to bierze optymalnie tak jak od poczatku czyli 40tys km odkad jezdze

nie mam pojescia czy ida tam gdzies przewody ale obejzyj laczenie skrzyni z silnikiem moze rzeczywiscie masz pecha i wyciek jest gdzies w poblizu i plyn ci sie leje tak ze dostaje sie do sprzegla okolice rozrusznika itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie przecież sprzęgło jest hydrauliczne w tym modelu, a płyn do sprzęgła idzie wężykiem bezpośrednio ze zbiorniczka płynu hamulcowego. może wysprzęglik w skrzyni padł i puszcza płyn na sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie przecież sprzęgło jest hydrauliczne w tym modelu, a płyn do sprzęgła idzie wężykiem bezpośrednio ze zbiorniczka płynu hamulcowego. może wysprzęglik w skrzyni padł i puszcza płyn na sprzęgło.

 

Wyjąłeś mi to z ust :) wyjmij wysprzęgnik, sprawdź, czy puszcza. Jeśli tak, to zestaw naprawczy, 15 minut roboty i problem z głowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co do sprzegla to u mnie bierze ku samej gorze. ale jeszcze sie nie slizga i biegi wchodza dobrze. u was tez tak bierze ku gorze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,5 miesiąca temu wstawiłem nowiutki komplet sprzęgła luka wraz z dwumasą i też bierze na górze, "ten typ tak ma". z resztą było już gdzieś o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze i tak ze ten typ tak ma. a inni co powiedza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może wysprzęglik w skrzyni padł

 

wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem. nie bylem pewien czy ten plyn az tak daleko "idzie" zeby dostac sie do sprzegla

 

co ma piernik do wiatraka???

 

no widzisz, widocznie ma

 

 

 

marko002 moje sprzeglo tez bierze u gory od samego poczatku ale czytalem ze ...... ten typ tak ma

 

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne się do tematu :fajnyjak sprawdzić ten wysprzęglik czy jest sprawny na 100 % bo umnie jak wciska się pedął sprzegła to jest wrazenie jakby właczał się abs tylko słabiej i niewiem co jest grane bo wcześniej tego niebyło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może wysprzęglik w skrzyni padł i puszcza płyn na sprzęgło.

 

jeszcze mam pytanie - co z tym plynem ktory wlecial do sprzegla? musialby jakos wyleciec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odnośnie wycieku płynu to kilka dni temu też ubywał mi płyn ok 100ml na 2 dni hamulce były ok ale okazało się że puściła uszczelka pomiędzy krućcem elastycznego przewodu a zaciskiem hamulcowym z tyłu.

Wymieniłem podkładki uszczelniające i problem z głowy.

Wyciek zauważyłem po mokrym kole od wewnątrz.

Sprawdz może masz to samo a ze sprzęgłem się tak złożyło.

A moje sprzęgło też bierze blisko góry nie ślizga się i jest ok od samego początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze mam pytanie - co z tym plynem ktory wlecial do sprzegla? musialby jakos wyleciec

jeśli to rzeczywiście wysprzęglik puszcza to powinno być mokro na łączeniu silnika ze skrzynią, bo z tego co pisałeś to ubywa ci sporo płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale chodzi mi co ze 100% wysuszeniem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności