Skocz do zawartości
Gość misiator665

V6 30V Nierowna praca 1.2-2.0tys rpm

Rekomendowane odpowiedzi

Gość misiator665

Od listopada i mniej-wiecej 5tys km rozgrzany 2.8L V6 zaczyna nierowno pracowac.

NIE Zimny silnik oraz NIE podczas jazdy na wysokich obrotach.

Nigdy nie zapalila sie lampka kontrolna-check engine.

Samochod nie ma zadnych modyfikacji. Wszystko oryginalne.

Sprawdzilem i umylem przeplywomierz powietrza, wymienilem swiece.

Jedyny problem oprocz czkawki jest wzrost zuzycia paliwa z 9 na 9.5 l/100km oraz zapach niedopalonej benzyny z wydechu. Nie ma zadnych innych objawow przerywania zaplonu.

Czy ktos mial podobne problemy z silnikiem ATQ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 9 na 9,5 litra :wstyd: na te 0,5 litra może mieć wpływ bardzoooooo czynników (w tym błąd pomiaru)

 

co mamy tu zgadywać, masz dość rzadki silnik... zapewne na komputerze nie byłeś?! więc jedź niech Ci podepną pasia pod kompa i powinno wyjść co mu dolega...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luklawecki

Co masz na myśli mówiąc że nie równo pracuje - szarpie czy faluja obroty.

Kiedyś miałem Audi A4 2.8 ACK i zaczął mi szarpać po wymianie świec. Okazało sie że 2 przewody wysokiego napięcie zostały naderwane i to było przyczyną.

Spróbój zalać go V-Pover i polatać troche może to paliwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiator665

te 9 lub 9.5 l/100km jest mierzone automatycznie ja tylko sprawdzam co 6 tys km czy jest jakie powinno byc. W ciagu ostatnich 60 tys km wiem ze spalam 8.5 latem i 9 zima. Gdy zbierze mi sie na dluga podroz – kilka tys km po autostradach wtedy moze pali mniej ale srednia wciaz ta sama. Nie wydaje mi sie zebym musial uzywac jakich szczegolnych sposobow pomiaru sredniej.Usrednianie spalania co 6 tys km od kupienia samochodu uzywajac komputera pokladowego wydaje sie logiczne

 

A co do bycia na komputerze jak proponujesz, dealer bierze 95 dolarow za dziendobry potem juz tylko idzie w gore… wiec chcialem wiedziec jakie mam opcje zanim pojade do servisu.

Pojechalem do stacji niezaleznej i nic nie wykazalo __ALL SYSTEMS PASS__ ale OBDII to nie VAG code reader wiec nie dziwne ze nic nie pokazalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arczi0

Witam mam auto 2.8v6 4 mation z 99r kod silnika AQD

falują mi obroty na postoi i czasami nie pali za raz tylko trzeba kręcić rozrusznikiem. :(

czasami są objawy takie ze szarpie skrzynią. mam nanualną

 

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuje temat może ktoś pomoże 2.8 V6 APR nierówna praca na biegu jałowym - świece wymienione Vag nic nie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymien czujnik obrotów wału jest na dole niedaleko koła zamochowego szara wtyczka pod zbiorniczkiem płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś etke i jego nr.

A i jakiego płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wykręcić przepustnicę i zobaczyć czy nie ma w niej 'nagaru'. U mnie falowały obroty na jałowym, po przeczyszczeniu przepustnicy jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ciężko dobrać się do przepustnicy? Dużo jest rozkręcania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już wyciągał przepustnicę z V6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie moje zdjęcie ( fota z instalacji pesa g2 ) wydaje mi sie ze wypada zdjąc kolektor lub od tyłu atakować.

G2_install_016.jpg

PES_Install_10.JPG

PES_Install_11.JPG

Edytowane przez VirusAlfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Problem z moim passatem 2.8 v6 30v 2002 automat 4motion. Na kompie wyświetla się losowe wypadanie zapłonu na cylindram 4 5 6. co może być tego przyczyną? świece przewody cewki?? wspomnę że nie wiem kiedy były zmieniane świece czy przewody zapłonowe. Na bp jest w miarę ale na LPG nierówno pracuje pierwsza diagnoza mechanika to że wtryskiwacz od gazu założony nowy a gazownik rozkłada ręce choć trochę poprawił korekcją wtryskiwaczy ale to i tak nie to. Od czego zacząć co proponujecie?? ja myślę o świecach ale czy to dobry trop??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam Problem z moim passatem 2.8 v6 30v 2002 automat 4motion. Na kompie wyświetla się losowe wypadanie zapłonu na cylindram 4 5 6. co może być tego przyczyną? świece przewody cewki?? wspomnę że nie wiem kiedy były zmieniane świece czy przewody zapłonowe. Na bp jest w miarę ale na LPG nierówno pracuje pierwsza diagnoza mechanika to że wtryskiwacz od gazu założony nowy a gazownik rozkłada ręce choć trochę poprawił korekcją wtryskiwaczy ale to i tak nie to. Od czego zacząć co proponujecie?? ja myślę o świecach ale czy to dobry trop??

 

Czyli wypada lewa strona (kierowcy), sprawdź koniecznie czy przewód podciśnienia nie łapie lewego powietrza (rurka podłączona od strony grodzi ). Jeżeli chodzi o świece i przewody - zawsze warto wymienić. No i trzeba by było zobaczyć czy błędów od katalizatora nie ma, może w lewym wydechu kat się kończy.

 

Jak uda się rozwiązać problem pamiętaj podzielić się swoją wiedza na forum :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wypada lewa strona (kierowcy), sprawdź koniecznie czy przewód podciśnienia nie łapie lewego powietrza (rurka podłączona od strony grodzi ). Jeżeli chodzi o świece i przewody - zawsze warto wymienić. No i trzeba by było zobaczyć czy błędów od katalizatora nie ma, może w lewym wydechu kat się kończy.

 

Jak uda się rozwiązać problem pamiętaj podzielić się swoją wiedza na forum :-)

 

 

Postaram się :) ale wymieniałem wcześniej na obu stronach uszczelki pokryw zaworowych i właśnie na lewej stronie zauważyłem że brakuje małego kawałka napinacza łańcucha rozrządu znalazłem go z boku pod pokrywą. Może to ma wpływ na to wszystko. Możliwe czy nie?? stojąc z tyłu samochodu słychać jak właśnie zapłon wypada taki puf puf nie regularnie co jakiś czas z tłumika a katów już nie ma kupiłem go już z wyciętymi ;/ może świece i przewody to błędna diagnoza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz może foto tego ułamanego kawałka? ułatwiło by to rozmowę.

Jednak jeżeli to kawałek ślizgu to raczej nie powinno mieć to znaczenia … chyba, że przeskoczył wałek o ząbek, jednak to bardzo mało prawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ślizgu tego co między wałkami jest. no czyli pozostaje zaczynać od układu zapłonowego no bo co inaczej. chyba że jeszcze jakieś pomysły. a czytałem że vagiem można sprawdzić ustawienie wałków rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody i świece nowe ale nadal problem nie rozwiązany gdzie dalej się kierować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany :) okazało się że są źle podłączone podciśnienia :P i dziwne że komp takie głupoty pokazywał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności