Gość misiator665 Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2007 Od listopada i mniej-wiecej 5tys km rozgrzany 2.8L V6 zaczyna nierowno pracowac. NIE Zimny silnik oraz NIE podczas jazdy na wysokich obrotach. Nigdy nie zapalila sie lampka kontrolna-check engine. Samochod nie ma zadnych modyfikacji. Wszystko oryginalne. Sprawdzilem i umylem przeplywomierz powietrza, wymienilem swiece. Jedyny problem oprocz czkawki jest wzrost zuzycia paliwa z 9 na 9.5 l/100km oraz zapach niedopalonej benzyny z wydechu. Nie ma zadnych innych objawow przerywania zaplonu. Czy ktos mial podobne problemy z silnikiem ATQ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 26 Stycznia 2007 z 9 na 9,5 litra na te 0,5 litra może mieć wpływ bardzoooooo czynników (w tym błąd pomiaru) co mamy tu zgadywać, masz dość rzadki silnik... zapewne na komputerze nie byłeś?! więc jedź niech Ci podepną pasia pod kompa i powinno wyjść co mu dolega... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luklawecki Zgłoś #3 Napisano 26 Stycznia 2007 Co masz na myśli mówiąc że nie równo pracuje - szarpie czy faluja obroty. Kiedyś miałem Audi A4 2.8 ACK i zaczął mi szarpać po wymianie świec. Okazało sie że 2 przewody wysokiego napięcie zostały naderwane i to było przyczyną. Spróbój zalać go V-Pover i polatać troche może to paliwo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misiator665 Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2007 te 9 lub 9.5 l/100km jest mierzone automatycznie ja tylko sprawdzam co 6 tys km czy jest jakie powinno byc. W ciagu ostatnich 60 tys km wiem ze spalam 8.5 latem i 9 zima. Gdy zbierze mi sie na dluga podroz – kilka tys km po autostradach wtedy moze pali mniej ale srednia wciaz ta sama. Nie wydaje mi sie zebym musial uzywac jakich szczegolnych sposobow pomiaru sredniej.Usrednianie spalania co 6 tys km od kupienia samochodu uzywajac komputera pokladowego wydaje sie logiczne A co do bycia na komputerze jak proponujesz, dealer bierze 95 dolarow za dziendobry potem juz tylko idzie w gore… wiec chcialem wiedziec jakie mam opcje zanim pojade do servisu. Pojechalem do stacji niezaleznej i nic nie wykazalo __ALL SYSTEMS PASS__ ale OBDII to nie VAG code reader wiec nie dziwne ze nic nie pokazalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arczi0 Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2009 Witam mam auto 2.8v6 4 mation z 99r kod silnika AQD falują mi obroty na postoi i czasami nie pali za raz tylko trzeba kręcić rozrusznikiem. czasami są objawy takie ze szarpie skrzynią. mam nanualną proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2010 Odgrzebuje temat może ktoś pomoże 2.8 V6 APR nierówna praca na biegu jałowym - świece wymienione Vag nic nie pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2010 wymien czujnik obrotów wału jest na dole niedaleko koła zamochowego szara wtyczka pod zbiorniczkiem płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2010 A ma ktoś etke i jego nr. A i jakiego płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2010 Proponuję wykręcić przepustnicę i zobaczyć czy nie ma w niej 'nagaru'. U mnie falowały obroty na jałowym, po przeczyszczeniu przepustnicy jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #10 Napisano 31 Maja 2010 Ciężko dobrać się do przepustnicy? Dużo jest rozkręcania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2010 Czy ktoś już wyciągał przepustnicę z V6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #12 Napisano 26 Czerwca 2010 (edytowane) To nie moje zdjęcie ( fota z instalacji pesa g2 ) wydaje mi sie ze wypada zdjąc kolektor lub od tyłu atakować. Edytowane 26 Czerwca 2010 przez VirusAlfa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #13 Napisano 26 Czerwca 2010 Oki dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek2525 Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2014 Witam mam Problem z moim passatem 2.8 v6 30v 2002 automat 4motion. Na kompie wyświetla się losowe wypadanie zapłonu na cylindram 4 5 6. co może być tego przyczyną? świece przewody cewki?? wspomnę że nie wiem kiedy były zmieniane świece czy przewody zapłonowe. Na bp jest w miarę ale na LPG nierówno pracuje pierwsza diagnoza mechanika to że wtryskiwacz od gazu założony nowy a gazownik rozkłada ręce choć trochę poprawił korekcją wtryskiwaczy ale to i tak nie to. Od czego zacząć co proponujecie?? ja myślę o świecach ale czy to dobry trop?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt.b Zgłoś #15 Napisano 31 Grudnia 2014 Witam mam Problem z moim passatem 2.8 v6 30v 2002 automat 4motion. Na kompie wyświetla się losowe wypadanie zapłonu na cylindram 4 5 6. co może być tego przyczyną? świece przewody cewki?? wspomnę że nie wiem kiedy były zmieniane świece czy przewody zapłonowe. Na bp jest w miarę ale na LPG nierówno pracuje pierwsza diagnoza mechanika to że wtryskiwacz od gazu założony nowy a gazownik rozkłada ręce choć trochę poprawił korekcją wtryskiwaczy ale to i tak nie to. Od czego zacząć co proponujecie?? ja myślę o świecach ale czy to dobry trop?? Czyli wypada lewa strona (kierowcy), sprawdź koniecznie czy przewód podciśnienia nie łapie lewego powietrza (rurka podłączona od strony grodzi ). Jeżeli chodzi o świece i przewody - zawsze warto wymienić. No i trzeba by było zobaczyć czy błędów od katalizatora nie ma, może w lewym wydechu kat się kończy. Jak uda się rozwiązać problem pamiętaj podzielić się swoją wiedza na forum :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek2525 Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2015 Czyli wypada lewa strona (kierowcy), sprawdź koniecznie czy przewód podciśnienia nie łapie lewego powietrza (rurka podłączona od strony grodzi ). Jeżeli chodzi o świece i przewody - zawsze warto wymienić. No i trzeba by było zobaczyć czy błędów od katalizatora nie ma, może w lewym wydechu kat się kończy. Jak uda się rozwiązać problem pamiętaj podzielić się swoją wiedza na forum :-) Postaram się ale wymieniałem wcześniej na obu stronach uszczelki pokryw zaworowych i właśnie na lewej stronie zauważyłem że brakuje małego kawałka napinacza łańcucha rozrządu znalazłem go z boku pod pokrywą. Może to ma wpływ na to wszystko. Możliwe czy nie?? stojąc z tyłu samochodu słychać jak właśnie zapłon wypada taki puf puf nie regularnie co jakiś czas z tłumika a katów już nie ma kupiłem go już z wyciętymi ;/ może świece i przewody to błędna diagnoza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt.b Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2015 masz może foto tego ułamanego kawałka? ułatwiło by to rozmowę. Jednak jeżeli to kawałek ślizgu to raczej nie powinno mieć to znaczenia … chyba, że przeskoczył wałek o ząbek, jednak to bardzo mało prawdopodobne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek2525 Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2015 No właśnie ślizgu tego co między wałkami jest. no czyli pozostaje zaczynać od układu zapłonowego no bo co inaczej. chyba że jeszcze jakieś pomysły. a czytałem że vagiem można sprawdzić ustawienie wałków rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek2525 Zgłoś #19 Napisano 11 Stycznia 2015 przewody i świece nowe ale nadal problem nie rozwiązany gdzie dalej się kierować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek2525 Zgłoś #20 Napisano 23 Stycznia 2015 problem rozwiązany okazało się że są źle podłączone podciśnienia i dziwne że komp takie głupoty pokazywał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach