Skocz do zawartości
krecha89

co to za dzwięk? popychacze, zawór łancuszek??

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Nie znalazłem tematu opisującego dokładnie mój problem, dlatego zakładam ten wątek

 

Mam problem z dźwiękiem dochodzącym z mojego silnika, nie wiem jak go opisać więc nagrałem filmik.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7HgL_8ICTXM

 

PRZEPRASZAM ZA JAKOŚĆ NAGRANIA

 

Proszę o obejrzenie go w całości i odpowiedzenie co ma już dość ??

 

silnik to 1,8 20v 125km ADR

przebieg 317tys km

olej połsyntetyk mobila

instalacja LPG od 14 tys km w samochodzie

 

 

MOJE SPOSTRZEŻENIA

-Na początku objawy występowały tylko gdy silnik ostygł po całej nocy i rano go odpalałem...(czasami zdarzyło sie że "normalnie" odpalił )

-Teraz dźwięk słychać prawie przy każdym odpaleniu (czy ciepły czy zimny wystarczy ze postoi jakies 15 min nie odpalany)

-hałas cichnie przy obrotach około 1600obr./min ale gdy obroty spadną do około 800 dźwięk powraca

-po około 2 minutach "klepania" hałas ustaje i silnik pracuje normalnie

-nie zauważyłem ubywającego oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie minuty o których napisałeś świadczą o tym, że popychacze nadają się do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czy jak by było z nimi aż ta kiepsko to nie powinny hałasowac caly czas ?? a on po ustaniu hałasu(po okolo 2 min moze nawet nie!!) pracują jakby tak jakby nic się nie stało?? a po drugie z tego co się orientuje to popychacze inaczej klepią sam juz nie wiem moze ktos jeszcze sie wypowie

Edytowane przez krecha89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak ciśnienie oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to sparawdzic to podjade do mechanika??!! kontrolka gasie odrazu!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łojoj masakra...mój diesel ciszej chodzi, ale do rzeczy

u kolegi w audicy bylo dokladnie to samo i diagnoza padła na popychacze.zrobił i cieszy się ciszą:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłączasz zamiast czujnika manometr i zczytujesz pomiar na rozgrzanym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeśli faktycznie będzie coś z ciśnieniem to co to oznacza?? pompa oleju?? tylko dlaczego te hałas ustępuje po pewnym czasie?? co się stanie jak bede jeździć tak dłużej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaj będzie słabe ciśnienie to pompa nie domaga i jest do wymiany a jeśli ustępują to pompa odpad w weryfikacji to są popychacze do wymiany a robią tak bo mają mało oleju w pierwszych chwilach i taki dźwięk wydają

można z tym jeździć tylko radzę jak najszybciej wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy przy wymianie popychaczy trzeba sciagac glowice??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łooooo FUCK :kwasny: Początkowo myślałem, ze to diesel. Mój to nawet bez tłumika tak nie pyrkocze :D Lejesz półsyntetyk, czyli albo już są zasyfiałe kanaliki w hydropopychaczach i jak się odpowienio olej (i silinik) nagrzeje, to stają się bardziej drożne. Lub druga opcja - pompa oleju niedomaga - poprzez ten własnie pólsyntetyk, bo jest za gęsty. No a bardziej czarna wizja - to hydronapinacz za 1400 zeta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba zdejmować głowicy. Wystarczy zdjąć pasek wałka rozrządu i zdjąć sam wałek rozrządu. Popychacze wyjmuje się palcami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zmiana oleju na rzadszy pomoże??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się bardziej nasili klepanie w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czy to będą na pewno te popychacze czy może być inna przyczyna hałasu?? jutro jadę na sprawdzenie pompy oleju to napisze jaki rezultat. A tak wogóle to jakie powinna mieć ciśnienie pompa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pompa oleju do wymiany zacina się zawór przelewowy u mnie było to samo wymieniłem pompe oleju i pomogło .

Sprawdz ciśnienie oleju u mnie jak spadało do 0.5 bara tak klekotał 99% obstawiam pompę oleju.

Przy wymianie jest trochę roboty ale da się to nawet zrobić bez kanału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy zmiana oleju na rzadszy pomoże??

Skoro juz jeździłeś na pólsyntetyku, to jak z powrotem na rzadszy zmienisz, to może to sie źle skończyć dla silnika.

 

ale czy to będą na pewno te popychacze czy może być inna przyczyna hałasu??

Tak - popychacze, ale tylko dlatego, ze jest stary olej i że pompa oleju nie domaga. Jak po sprawdzeniu ci wyjdzie, ze ciśnienie jest OK, to popychacze do wymiany. Ale na poczatek będzie taniej zmienic olej na nowy i jak klepanie nie zniknie to dopiero wtedy wymiana popychaczy.

Mój juz ma prawie 260 tkm i nic mi nie klepie. No czasem z rana zaklekocze ze 2 sekundy - ale 2 sekundy a nie tak jak u ciebie - wieczność :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na obecnym oleju mam zrobione około 7 tys

odezwę się jutro co z ta pompą dzięki za zainteresowanie tematem

 

---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 20:47 ----------

 

Mój juz ma prawie 260 tkm i nic mi nie klepie.
było by nie było ja mam prawie 60 tys wiecej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak - 60 tysi wiecej masz, ale silnik ci klepei jak zarżniety diesel :D Jestem pewny, że u mnie przy takim przebiegu na pewno aż takiego klepania nie będzie :zeco Poza tym ja jeżdżę na pełnym syntetyku :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak klepało po 215 tkm ,po rozebraniu pompy oleju widać było ślady przycierającego się zaworu przelewowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności