krecha89 Zgłoś #1 Napisano 3 Marca 2010 witam. Nie znalazłem tematu opisującego dokładnie mój problem, dlatego zakładam ten wątek Mam problem z dźwiękiem dochodzącym z mojego silnika, nie wiem jak go opisać więc nagrałem filmik. http://www.youtube.com/watch?v=7HgL_8ICTXM PRZEPRASZAM ZA JAKOŚĆ NAGRANIA Proszę o obejrzenie go w całości i odpowiedzenie co ma już dość ?? silnik to 1,8 20v 125km ADR przebieg 317tys km olej połsyntetyk mobila instalacja LPG od 14 tys km w samochodzie MOJE SPOSTRZEŻENIA -Na początku objawy występowały tylko gdy silnik ostygł po całej nocy i rano go odpalałem...(czasami zdarzyło sie że "normalnie" odpalił ) -Teraz dźwięk słychać prawie przy każdym odpaleniu (czy ciepły czy zimny wystarczy ze postoi jakies 15 min nie odpalany) -hałas cichnie przy obrotach około 1600obr./min ale gdy obroty spadną do około 800 dźwięk powraca -po około 2 minutach "klepania" hałas ustaje i silnik pracuje normalnie -nie zauważyłem ubywającego oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 3 Marca 2010 Dwie minuty o których napisałeś świadczą o tym, że popychacze nadają się do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #3 Napisano 3 Marca 2010 (edytowane) ale czy jak by było z nimi aż ta kiepsko to nie powinny hałasowac caly czas ?? a on po ustaniu hałasu(po okolo 2 min moze nawet nie!!) pracują jakby tak jakby nic się nie stało?? a po drugie z tego co się orientuje to popychacze inaczej klepią sam juz nie wiem moze ktos jeszcze sie wypowie Edytowane 3 Marca 2010 przez krecha89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 3 Marca 2010 a jak ciśnienie oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #5 Napisano 3 Marca 2010 jak to sparawdzic to podjade do mechanika??!! kontrolka gasie odrazu!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #6 Napisano 3 Marca 2010 łojoj masakra...mój diesel ciszej chodzi, ale do rzeczy u kolegi w audicy bylo dokladnie to samo i diagnoza padła na popychacze.zrobił i cieszy się ciszą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 3 Marca 2010 podłączasz zamiast czujnika manometr i zczytujesz pomiar na rozgrzanym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #8 Napisano 3 Marca 2010 a jeśli faktycznie będzie coś z ciśnieniem to co to oznacza?? pompa oleju?? tylko dlaczego te hałas ustępuje po pewnym czasie?? co się stanie jak bede jeździć tak dłużej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 3 Marca 2010 jaj będzie słabe ciśnienie to pompa nie domaga i jest do wymiany a jeśli ustępują to pompa odpad w weryfikacji to są popychacze do wymiany a robią tak bo mają mało oleju w pierwszych chwilach i taki dźwięk wydają można z tym jeździć tylko radzę jak najszybciej wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #10 Napisano 3 Marca 2010 a czy przy wymianie popychaczy trzeba sciagac glowice?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 3 Marca 2010 Łooooo FUCK Początkowo myślałem, ze to diesel. Mój to nawet bez tłumika tak nie pyrkocze Lejesz półsyntetyk, czyli albo już są zasyfiałe kanaliki w hydropopychaczach i jak się odpowienio olej (i silinik) nagrzeje, to stają się bardziej drożne. Lub druga opcja - pompa oleju niedomaga - poprzez ten własnie pólsyntetyk, bo jest za gęsty. No a bardziej czarna wizja - to hydronapinacz za 1400 zeta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 3 Marca 2010 Nie trzeba zdejmować głowicy. Wystarczy zdjąć pasek wałka rozrządu i zdjąć sam wałek rozrządu. Popychacze wyjmuje się palcami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #13 Napisano 3 Marca 2010 a czy zmiana oleju na rzadszy pomoże?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 3 Marca 2010 Jeszcze się bardziej nasili klepanie w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #15 Napisano 3 Marca 2010 ale czy to będą na pewno te popychacze czy może być inna przyczyna hałasu?? jutro jadę na sprawdzenie pompy oleju to napisze jaki rezultat. A tak wogóle to jakie powinna mieć ciśnienie pompa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unil Zgłoś #16 Napisano 3 Marca 2010 Kolego pompa oleju do wymiany zacina się zawór przelewowy u mnie było to samo wymieniłem pompe oleju i pomogło . Sprawdz ciśnienie oleju u mnie jak spadało do 0.5 bara tak klekotał 99% obstawiam pompę oleju. Przy wymianie jest trochę roboty ale da się to nawet zrobić bez kanału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 3 Marca 2010 a czy zmiana oleju na rzadszy pomoże?? Skoro juz jeździłeś na pólsyntetyku, to jak z powrotem na rzadszy zmienisz, to może to sie źle skończyć dla silnika. ale czy to będą na pewno te popychacze czy może być inna przyczyna hałasu?? Tak - popychacze, ale tylko dlatego, ze jest stary olej i że pompa oleju nie domaga. Jak po sprawdzeniu ci wyjdzie, ze ciśnienie jest OK, to popychacze do wymiany. Ale na poczatek będzie taniej zmienic olej na nowy i jak klepanie nie zniknie to dopiero wtedy wymiana popychaczy. Mój juz ma prawie 260 tkm i nic mi nie klepie. No czasem z rana zaklekocze ze 2 sekundy - ale 2 sekundy a nie tak jak u ciebie - wieczność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecha89 Zgłoś #18 Napisano 3 Marca 2010 na obecnym oleju mam zrobione około 7 tys odezwę się jutro co z ta pompą dzięki za zainteresowanie tematem ---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 20:47 ---------- Mój juz ma prawie 260 tkm i nic mi nie klepie. było by nie było ja mam prawie 60 tys wiecej;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 3 Marca 2010 No tak - 60 tysi wiecej masz, ale silnik ci klepei jak zarżniety diesel Jestem pewny, że u mnie przy takim przebiegu na pewno aż takiego klepania nie będzie Poza tym ja jeżdżę na pełnym syntetyku :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unil Zgłoś #20 Napisano 3 Marca 2010 u mnie tak klepało po 215 tkm ,po rozebraniu pompy oleju widać było ślady przycierającego się zaworu przelewowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach