Skocz do zawartości
Gość DTaras

Czy ja mam grzałkę cieczy chłodzącej i gdzie ona jest ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DTaras

Passat 1,9TDI 1994 silnik ze sterowaną elektrycznie pompą (brak linki) czy ja mam to z tematu bo chyba nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Możesz to mieć, łatwo sprawdzisz. Zacznij od podszybia w komorze silnika. Za plastikową przezroczystą szybką tuż przy uszczelce maski (tej między szybą a komorą silnika) jest bezpiecznik 80 A (dosłownie jak stoisz przed otwartą maską na wprost). Bezpiecznik jest osadzony na skrzyneczce, do skrzynki dochodzą chyba 4 przewody. To jest układ zabezpieczający świece żarowe podgrzewacza wody i na bezpieczniku po zapłonie jest cały czas napięcie +12V) Teraz zerknij na bok głowicy, tam, gdzie wychodzi wąż do nagrzewnicy, w odlew wchodzą niesymetrycznie 3 świece żarowe, skierowane zgodnie z kierunkiem jazdy auta, wkręcane jakby od strony kabiny auta. Na świecach powinny być 3 czarne kapturki zczarnymi kablami, takie fajki jak do świec iskrowych tylko mniejsze. Ponieważ diesel nagrzewa się wolno, w niektórych autach montowano taki system podgrzewania wody - wpierw załączane są 3 świece, potem 2 i na końcu jedna, grzejąca nieco dłużej. Ot cały podgrzewacz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

w wysokosprawnych silnikach diesla do wychłodzenia moze dojść nawet podczas postoju w korku - oprostu bardzo mało ciepłą oddaja one do ukłądu chłodzenia. Grzałka ta ma za zadanie podgrzewać płyn pędzący w małym obiegu w celu szybszego uzyskiwania temperatury pracy silnika. W chwili obecnej muszę przejechać 15 kilometrów żeby wskazówka chycnęła na 80 stopni a temperatura mojego silnika powinna wynosić 87. Dodam, że termostat po wymianie. poprostu nie mam pojęcia czy u mnie to jest a wogóle to gdzie to wepchnięte....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

Mój też się wolno grzeje choć termostat nowy(sprawdzony), jak stoi to już wogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

no jest kurna - dzis sprawdzam czy teswiece są wogóle sprawne.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Wpierw sprawdź bezpiecznik, potem napięcie na tym bezpieczniku (ma być po zapłonie). Ponieważ świece zanużone są w wodzie, trudno będzie bez jej utraty sprawdzić poprzez wykręcenie każdej z nich. Proponuję zdjąć kapturki ze świec, podłączyć do +akumulatora dość gruby przewód i dotykać czubek każdej świecy drugim końcem przewodu pod napięciem. Jeśli zaiskrzy - świeca ok, jeśli nie - spalona. Koszt w serwisie ok 80 zł/szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

eeeee

ja świece grzewcze spreawdzam przez żarówkę 21 W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

Przed chwilą sprawdzałem u ojca w B5 i to też tam jest, ale gdzie ten bezpiecznik to nie widziałem. Musi być też jakiś sterownik z przekaźnikiem. Ciekawe czy to naprawdę daje jakieś zauważalne efekty bo chętnie bym to zaaplikował u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

daje bo widziałem paski jak moje co nie stygną przy - 10 na wolnych obrotach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

a mam pytanie - ile przejeżdżacie na rezerwie??

bo ja mam wrażenie ze u mnie wskaźnik oszukuje gdzieś o 10 litrów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

:hurra: Witaj w klubie! Ja miałem wcześniej golfy Mk2 i na czerwonym polu to jeszcze jeździłem i jeździłem a teraz tylko wskazówka dotknie czerwonego pola, zaraz leję paliwo, bo masakra! Obroty spadają, silnik się dusi, poczym wchodzi na normalne obroty biegu jałowego. Ale jak mu dasz czadu to znów to samo aż się zatrzyma.

Słowem wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

taaa tylko u Ciebie jak na zdjęciu to czerwonego masz tylko 2 milometry a u mnie jest tego od zera do pierwszej krechy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

No to masz więcej rezerwy :hurra: i powinieneś się cieszyć ;) A tak na poważnie, znalazłeś te świece od podgrzewania wody?Sprawdzałeś? Działają?

 

A powracając do tematu świec żarowych podgrzewania wody, dla poszukujących podaję numery świec boscha i beru. Oto one

nr Bosch 0 250 201 036, Beru 0 100 226 199 310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

cóż

podczas poszukiwania bezpiecznika tegoż układu napotkałem awarię o której nie wiedziałem. Pęknięty bezpiecznik podgrzewacza komór spalania. Nic nie zuwazyłem gdyż auto przy -10 uruchamiało się bez zarzutu :-)

natomiast co do podgrzewacza. W warunkach których sprawdzałem ok3 stopnie ciepła, zimny silnik, mam na wszystkich swiecach ok 0,4 V Świece mają po ok 0,6 ohma zatem sprawne. Bezpiecznik pod przezroczystym plastikiem dobry. Pod bezpiecznikiem jest jakieś urzadzenie przez które przechodzi masa i tu pytanie - co to jest w całości ???

Przyadałby sie schemat oraz dokłądna rozpiska w jakich i do jakich temperaturach to ma działać.

Inna sprawa

Miałem problem z szarpaniem - czasem przy dużych obciazeniach potrafił jakby tracić moc na ułamek sekundy. Obok sprawdzanych bezpieczników siedzi zawór blowoff. To zagwozdka po po drugiej stronie podszybia mam również wtyczkę ale brak jakiegokolwiek zaworu. Wężyki czerwony i niebieski połączone ze sobą króćcami. Czy tam nie ma siedzieć zawór blokady blowoff?? Czy poprostu w innych wersjach tam coś dają ??

Szarpanie występuje sporadycznie i moim zdaniem nie jest to wina przepływomierza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

z tego co piszą to ten co mi sie wydaje ze go niemam to go niema być.

Nie masz namiarów na schemat albo speca od turbo???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras

w moim przypadku jest z turbo szystko ok

mam prawdopodobnie wybity klin na wale korbowym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

I przestawia się rozrząd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności