Skocz do zawartości
stasiu22

pompa wspomagania passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pasata b5 1,9 tdi z silnikiem ahh przy skrecaniu na maxa słyszę grzechotanie czy to oznacza ze pompa juz sie konczy?? Jezeli tak to jakiej firmy wybrac pompe i czy te pompy za 199zł na allegro sa coś warte czy lepiej kupic używkę ale orginalną prosił bym o odp pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega widzę, że chce mieć koniecznie kolekcje punkcików...

Skrzypienie trzeszczenie podczas skrętu kierownicą

Stuki w przednim zawieszeniu

czy to pompa wspomagania czy maglownica

kolego jak bys nie do czytal to chciałem tez wiedziec jaka pompe kupic czy nowa jakiś zamiennik czy tez uzywana ale orginał a tego jakoś w twoich postach co dałes nie ma tego!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tych zamiennikow nie kupuj, ja sie nacialem w rybniku czy w rudzie kupilem i nawet podalem model, gosc mi sprzedal ale podjerzewam , ze albo daje za male cisnienie albo cos z nią nie halo. na jalowych obrotach nie idzie maglem krecic, dopiero fajnie dziala >1200 obr. ehhh, dziady polskie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tych zamiennikow nie kupuj, ja sie nacialem w rybniku czy w rudzie kupilem i nawet podalem model, gosc mi sprzedal ale podjerzewam , ze albo daje za male cisnienie albo cos z nią nie halo. na jalowych obrotach nie idzie maglem krecic, dopiero fajnie dziala >1200 obr. ehhh, dziady polskie :)
a jaki olej wlałeś czy odpowietrzyłeś układ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z demontażem pompy wspomagania

 

Passat b5 1.9 1999 rok 115 km AJM EMA

 

Mianowicie czytałem że demontaż odbywa się bez odkręcania koła pasowego, lecz w moim przypadku wydaje się to nie możliwe, poniewaz 3 śruby pompy od przodu odkręciłem, ale nie chcą one wyjśc ponieważ uniemożliwia to koło pasowe (śruby są dosyć długie, bez nakrętki z tyłu).

 

Pompa jest luźna, ale za chiny nie chce wyjść z łapy.

 

Chciałbym wyciągnąć ją bez odkręcania koła pasowego, ponieważ dostęp do koła od przodu (3 śruby na imbus ) jest bardzo ograniczony, oprócz tego koło się kręci, więc tym bardziej ciężko mi będzie odkręcić te 3 śruby bez demontażu chłodnicy.

 

Moje pytanie brzmi: czy ktoś miał już podobny problem, i jak go rozwiązał ( zastanawiam się na przecięciem tych 3 śrub żeby pompa mogła swobodnie wyjść.

pompa wspo.jpg

Edytowane przez Majonez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra udało mi się odkręcić śruby na kole pasowym, myślałem że po odkręceniu śrub kółko samo odejdzie, ale wygląda na to że jest ciasno osadzone na mocowaniu, spróbuje je wybić młotkiem z kawałkiem drewna.

 

Jeżeli chodzi o dostęp do koła od przodu, to wystarczyło wbić z tyłu łapy tulejkę przez którą przechodziła tylnia śruba mocująca ( u mnie to była śruba imbusowa, widziałem że w innych modelach jest zwykła, chyba 17')

 

Dzięki temu zabiegowi zrobiło się trochę przestrzeni po między kołem a wiatrakiem, dalej zaklinowałem koło śrubokrętem żeby mi nie latało ...i poszło.

 

 

 

 

A tak wogóle, to czy nie wie ktoś czy na kole pasowym oprócz 3 śrub na imbus w środku nie ma jeszcze jednej dużej??

 

Majonez

Edytowane przez Majonez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem!

 

Jak by ktoś miał problem ze wspomaganiem typu: ciężko chodzi kierownica na postoju i w trakcie jazdy, kierownica blokuje się w jedną stronę podczas ruszania po dłuższym postoju, to proponuje zrobić tak jak ja...

 

Wymontować pompę wspomagania - u mnie 3 śruby na kole pasowym na imbus i 3 śruby 13' z przodu na samej pompie i 1 na imbus z tyłu.

 

>Ściągnąć pasek, odkręcić koło pasowe, odkręcić pompę

 

Po wymontowaniu rozkręcamy pompę i oceniamy wygląd ogólny wnętrza, jeżeli posiada ono poważne uszkodzenia to wymiana pompy, a jeżeli wirnik i dwie płytki (góra, dół) są trochę wyjechane, tzn posiadają ryzy i wżery tak jak umnie to szlifujemy papierem 1200 i 2000 powieszchnię wirnika na górze i na dole, oraz spód i górę dwóch okrągłych płytek tworzących komorę dla wirnika z blaszkami - więcej na ten temat można znaleść gdzieś w internecie " Regeneracja pompy wspomagania na bazie mk3 "

 

Dodatkowo spuścić stary płyn i przepłukać dokładnie wszystkie przewody oraz maglownice świeżym płynem do wspomagania, przeczyścić zbiorniczek.

 

U mnie po wykonaniu tych czynności wspomaganie od tygodnia chodzi jak nigdy, można kręcić jednym palcem, tylko pojawił się problem z piszczeniem paska w niektórych momentach ( planuję go wymienić ponieważ posiada już oznaki zużycia, i chyba się utłuścił podczas remontu )

 

Moja pompa posiadała dobre łożysko, oraz komora aluminiowa wewnątrz wyglądała wporządku.

 

Problemy które wykryłem to:

- porysowana powierzchnia trąca w pompie.

- Płyn wspomagania przypominał zużyty olej silnikowy

- glut na dnie zbiorniczka

- glut w miejscu gdzie znajduje się zawór w pompie

 

Powodzenia

 

Majonez

Edytowane przez Majonez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności