Skocz do zawartości
Gość flangs

1,9 TDI AFN - problem z doładowaniem (?)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość flangs

Witam

 

Od ok. miesiąca zauważyłem, że samochód trochę gorzej mi odpala z rana. Kilka dni temu zaczął się kolejny problem, mianowicie, gdy odpalę samochód z rana pojawia się jeden z trzech stanów:

 

1. wszystko jest ok

2. miga kontrolka od świec żarowych

3. nie miga kontrolka, ale nie działa turbina

 

Stany te pojawiają się losowo i mniej więcej w równych proporcjach. Po przejechaniu kilkunastu km i ponownym odpaleniu samochodu zazwyczaj wszystko jest ok. Odczytałem błędy z Vag-Coma i trochę się przeraziłem. Oto lista błędów jakie otrzymałem:

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 GL

Component: 1,9l R4 EDC G00AG 1446

Coding: 00001

Shop #: WSC 05314

3 Faults Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

37-00 - Faulty

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference - Intermittent

01268 - Quantity Adjuster (N146)

35-00 - -

Readiness: N/A

 

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 01N 927 733 BQ

Component: AG4 Getriebe 01N 3568

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

 

Ponieważ nie robiłem diagnostyki od kilku miesięcy, pomyślałem, że może to jakieś stare błędy, więc skasowałem błędy, przejechałem się samochodem, rozgrzałem go i powtórzyłem diagnostykę. Niestety zniknął tylko błąd 00575. Co radzicie? Może zrobić jeszcze jakieś logi? O co chodzi z błędem 01192 (mam automat)? Chodzi chyba o sprzęgło hydrokinetyczne, ale czym się objawia awaria tego sprzęgła? Wydaje mi się, że skrzynia chodzi ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

65535 P0603 Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)

00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5934&highlight=00575

01268 - nastawnik dawki paliwa, mrugajaca kontrolka świec) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6082&highlight=01268

01192 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74284

Edytowane przez mielke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość flangs

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Co do błędu 00575 podejrzewam, że któryś z wężyków przy turbinie może być nieszczelny (nieciekawie wyglądają). Zawór N75 już czyściłem (chociaż moim zdaniem nie wymagał czyszczenia, był w miarę czysty). Kupię więc nowe wężyki i powymieniam.

 

Co do błędu 01268 przeprowadzę chyba zabieg czyszczenia nastawnika według tego opisu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 .

 

W związku z błędem 01192 będę musiał zastanowić się nad regeneracją sprzęgła hydrokinetycznego. Trzeba wydawać 700 pln w specjalistycznej firmie czy da się to zrobić jakimiś domowymi sposobami?

 

Nadal jednak nie wiem o co chodzi z błędem 65535. Czy ktoś mógłby mi bardziej przybliżyć co może być jego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności