Skocz do zawartości
Gość

wymiana chlodnicy wody/ odpowietrzanie ukladu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Witam .

Nie moge znalesc info na ten temat . Dlatego pisze nowy.

1. Czy wymiana chlodnicy wody b6 jest prosta (2 zlaczki ,4sruby i wiatraki) czy cos jeszcze bedzie (jakas procedura co pokolei) ?

2. Czy uklad odpowietrza sie sam czy jakos inaczej trzeba go w tym wspierac ?

3. Jaki plyn bo sa z plus i z plus,plus ? G 12

4.Jesli koncentrat to w jakiej proporcji mieszac tak by po zmieszaniu z pozostalosciami starego dal odpowiednie parametry temp. na - i na + ?

5. I ile wchodzi plynu w uklad chlodzenia silnika BMP DSG Clima dwostrefowa passek variant 2006 2.0 tdi 140km ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pisze odnośnie płynu, w książce od VW jest napisane ze można mieszać G12plus(fioletowy) z G12(czerwony) i G11, te 3 mozna mieszać ze soba. Uwaga jesli użył byś nie własciwego płynu to kolor zmieni sie na brązowy, wtedy musisz koniecznie usunąć cały płyn z zbiornika!!. Ja osobiście wczoraj kupiłem G12. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja dzis kupilem G 12 plus plus (ni to fiolet/wrzos )w ASO za 1,5L 33.03PLN . Cena przystepna bo jakies tam 1L G 12 w sklepach po 20 PLN .

 

Pytalem w ASO plynu wchodzi jakies 5-6L , i uklad sam sie powinien odpowietrzyc . Jak zadaje sie takie pytania tam to cos niechetni sa mowic (czuli ze do nich nie zawitam), a podawac numery czesci jak sie samemu niezna albo nie wie gdzie to juz wogule . Odpowiadaja ze mi powinna wystarczyc cena i dostepnosc po VIN.

 

Pytalem o wymiary chlodnicy i numer bo umnie starty to tylko w jednym na 3 miejscu spiewali . Wiadomo do czego zamiennik Nissens . Ale dzwoni sie do kilku i sa jeszcze ludzie ok .

 

Jesli chodzi o mieszanie z woda destylowana , to na butelce jest 1(plyn):1(woda) = -36C 1:2= -25C . Ale zrobilem test 1:1 w mniejszej skali niz 1,5L szkoda plynu i 1:1 dalo na mierniku jakies -27C dopiero 1,5:1 dalo -36C i taka mieszanka chyba bedzie najlepsza. Bo w silniku obecnie jest do -29C co po wymieszaniu resztek tego z nowym da jakies -34/-35C jak mysle a wy jak myslicie nie za mocny ?

 

Jeszcze nie wiem tylko czy wymiana chlodnicy bedzie prosta , robil to ktos ?

 

Napewno nic nikt nie wie ?

 

Jest tu ktos wogule ?

 

Pozdrawiam i dzieki za ewentualne odpowiedzi .

 

Jutro wymiana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam

 

Wiec tak kupilem chlodnice dunskiej firmy Nissens do silnika 2.0TDI BMP jest numer 65291A i w porownaniu z oryginalem sa dwie niewielkie ,pewnie maloistotne roznice ktore widze i opisze:

1.mniejsza srednica rurek chlodnicy do szybkozlaczek niz w oryginale ,co objawia sie nieco wieksza szczelina pomiedzy rurkami chlodnicy nissens a oryginalnymi szybkozlaczkami . Jednak solidna firma nissens zadbala oto i dostarcza chlodnice wraz z dwoma odpowiednimi oryngami do wczesniej opisywanego polaczenia.

2. Roznice wymiarow rdzenia ktorych golym okiem i po zamontowaniu nie widac, tylko na miarce . Roznice sa niewielkie i pewnie do wydajnosci chlodnicy nijak sie nie maja ale sa , widzialem je wiec pisze.

 

Kupilem tez nowy korek do zbiorniczka wyrownawczego bo czasami daje ciala i zbytnio blokuje cisnienie . A nie zaszkodzi .

 

Do wymiany potrzebny byl mi kanal bo lepiej i wygodniej . Trzeba bylo zdemontowac puszke filtra powietrza i jego zakrecony wlot znajdujacy sie nad chlodnica . Musialem tez zdjac dolne polaczenie gumowe (rure) plastikowych rur intercoolera . Obawialem sie ze te plastikowe rury beda przeszkadzac ale jednak nie . Nastepnie odpiolem kostke wiatrakow i 4 sruby potem wiatraki po skosie do gory , stojac przed autem najpierw prawa strona do gory, lewa w dol i po skosie wyjac calkowicie . Nastepnie odpiolem szybkozlaczki , stary plyn zlecial dalej 4 sruby i chlodnica po skosie do dolu, stojac w kanale prawa strona do dolu a lewa do gory i powoli po takim skosie wyjdzie. Zakladajac nowa robimy wszystko odwrotnie (mi sie udalo nowa wsadzic od gory ). Stara wyjmowalem do dolu zeby nie pozalewac niczego a nowa nie cieknaca moglem juz pchac od gory. Do tego oryngi szybkozlaczek posmarowalem troche smarem to lepiej/latwiej wejda na miejsce . No i napelnienie ukladu plynem . Odpowitrzanie to jedna jazda w czsie ktorej 2 razy sprawdzalem stan plynu bez wskazan na desce/wyswietlaczu i byl stan do kreski minimum to uzupelnilem do max . Pozostaje jeszcze po wystygnieciu silnika jeszcze raz sprawdzic stan ewentualnie dolac , a dalej to sporadyczna obserwacja jak mniemam.

 

Pozdrawiam.

 

Stara chlodnica, czerwone pola to tam gdzie pojawil sie plyn.

STA66140.jpg

 

STA66107.JPG

 

Nowa chlodnica .

STA66129.JPG

STA66124.JPG

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem stłuczkę i zeszedł płyn z chłodnicy nadłamał się ta złączka w poście wyżej na pierwszym zdjęciu to jest prawie w tym czerwonym kółeczku w prawym dolnym rogu zdjęcia. Czy da się to wymienić czy tylko nowa ewentualnie kleić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wiesz ,jesli sie to rozsypalo to pokleic sie nie da raczej .

Jesli jest w sporych kawalkach to raczej tak ,naprawiaja takie odlamy . No ale za speca sie nie wypowiem ,musi to zobaczyc i ocenic . W moim miescie jest taki spec ,naprawia rozne samochodowe plastiki ,bywa ze kolejka oczekiwania na swoje jest na dwa tygodnie lub wiecej do przodu . Ale pewnie nie wszedzie tak jest . Moja nie pekla tylko puscila ,prawdopodobnie przegnila gdzies ale u miejscowego speca nie bylem . Znalazlem nowy zamiennik w polowie ceny oryginalu . Pozatym tak plastik moga skleic ,uszczelke podnim wymienic ,ale dziurek w aluminium to raczej nie naprawia . Nie beda sie bawic w szukanie ich . Musisz sam ocenic co jest lepsze dla ciebie ,potem niech spec to zobaczy i bedziesz wiedzial . A z jakiego Aleksandrowa jestes ,w Mazowieckim ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja mam taki problem że chodzą mi cały czas wiatraki na maxa, ale przy zakładaniu chłodnic została mi do wpięcia jedna mała kostka obok tej dużej co podłączamy do wentylatorów, one są na tej samej wiązce kabli i na koncu sie rozchodzą. Problem w tym że nie mam gdzie wpiąć tej mniejszej kostki. Dodam że nie miałem starych chłodnic i nie wiem czy kupiłem dobre, ale reszta pasuje, auto śmiga tyle że z odłączonymi wentylatorami bo chodzą na max. Wie ktoś gdzie powinna być wpięta ta kostka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Wie ktoś gdzie powinna być wpięta ta kostka?

 

Zobacz tu :

STA65184.JPG

 

STA65446.JPG

 

STA65487.JPG

 

Jesli to nie to ,to wstaw jakies foty tej kostki . Moze zobacz tam gdzie dosiega ,moze jest jakies gniazdo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotki, dziś będę w kanale to porównam sobie te fotki i ewentualnie zrobię swoje. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
kostkę która nie ma wejścia

 

Na 99% jest to kostka od "slimaka" klaksona ,ktorego u ciebie brakuje chyba .

Zredagowalem na twoich fotach zobacz .

 

 

Tak ten przewod powinien isc , idzie nad ta blacha i dopiero spada pionowo do "slimaka" klaksona . Kostka wpinana jest w gniazdo prostopadle do ziemi.

 

bikepics-2140093-800[1] (2).jpg

 

A tu to tak .

 

bikepics-2140093-800[1].jpg

 

Kolor pomaranczowy ,tam powinien byc "slimak" klaksona ,moze troche w dol . Ale na 99% powinien byc zamocowany na tej prostokatnej blaszcze z dziura ,odchodzacej od chlodnicy .

 

Kolor niebieski ,wygiecie kabla wrecz idealnie pasuje do tego by przechodzic nad blacha i opadac do klaksona .

 

Wiem bo u siebie tak mam i odginalem troche klakson do gory bo wlasnie ten kabel byl zbyt napiety na tej blaszce i wycieral sie na niej . Jest nad nia przesadzony .

 

Nie jestem pewny czy takie klaksony sa dwa ,powiedz czy dziala ci klakson .

 

Jak nie to albo sam go wywaliles z auta ,albo poprzedni wlasciciel .

 

Co do wiatrakow ,to ta kostka nie ma na nie wplywu .

Jesli nie masz klaksona to zrobie fote i zobaczysz jak to wyglada .

 

Przewod do klaksona jest tylko razem zawiniety izolacja z przewodami od wiatrakow . Tak by byl odpowiednio poprowadzony i nie plontal sie gdzies . Pozatym musi miec dodatkowa oslone poza wlasna izolacja ,dopiero przy kostce jest goly . A w gore pewnie jakies kable z tymi jeszcze sie zchodza i wchodza jeszcze w rurke oslonowa/plastikowa . Kabel ten jest zawiniety izolacja wraz z kablami wiatrakow, tylko do momentu kiedy jego kierunek w strone klaksona sie zmienia .

 

Jednak sa dwa klaksony po obu stronach chlodnicy , ten jest po stronie kompresora climy .

STA69407.JPG

 

Mylilem sie co do gniazda wejscia kostki do klaksona jest rownolegle do ziemi nie prostopadle .Z tej wiazki wychodza przewody do wiatrakow ,masa i ten kabel do klaksona po tej stronie .

 

STA69408.JPG

STA69409.JPG

STA69410.JPG

STA69411.JPG

STA69412.JPG

STA69413.JPG

 

Popatrz.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza! Klaksona nie było więc założyłem ale tylko po prawej stronie, nie spodziewałem się że po lewej też będzie. A więc masz rację to przewód od lewego klaksona. Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie! Teraz już wiem od czego ten przewód, pozostaje mi tylko kwestia pracujących na maksa wentylatorów:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
pozostaje mi tylko kwestia pracujących na maksa wentylatorów:/

 

Zobacz tu :

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=947958#post947958

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=957248#post957248

 

Kolega felix w tym temacie "Test klimatyzacji w B6 " mial podobny ,aczkolwiek z odwrotnymi objawami problem .Jemu wcale wentylatory nie chodzily .

 

Jak dotad nie odpisal czy rozwiazal sprawe , moze jego problem z wentylatorami i twoj maja identyczne pochodzenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczena

witam mam pytanie chodzi dokladnie o uszczelki w chlodniy wody cieknie mi plyn a w warsztacie powiedzieli mi ze trzeba wymienic uszczelki na zlaczkach czy cos w tym stylu i czy sie wymienia uszczelki czy trzeba wymienic chlodnice dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
witam mam pytanie chodzi dokladnie o uszczelki w chlodniy wody cieknie mi plyn a w warsztacie powiedzieli mi ze trzeba wymienic uszczelki na zlaczkach czy cos w tym stylu i czy sie wymienia uszczelki czy trzeba wymienic chlodnice dzieki za odpowiedz

 

Powiem ci tak ,mozesz wymienic same uszczelki ,tylko czy dostaniesz w ASO same uszczelki . Bo raczej to moze byc w zestawie, moge sie mylic .

 

Sa jeszcze uszczelki nie na zlaczkach tylko pomiedzy metalem a plastikiem w samej chlodnicy . Ale jak piszesz o tych w zlaczkach ,a dostaniesz same uszczelki to smialo . Wymien sobie plyn przy okazji ,tylko takim o odpowiednich wlasnisciach ,lekko ponad - 37 stopni i +129 stopni ,bo po zmieszaniu z resztkami starego wlasnosci spadna .

 

Jak czytales chlodnica/zamiennik ten co ja wsadzalem mial roznice na zlaczkach . Uszczelki byly grubsze wiec pasily tylko do tej chlodnicy ,do oryginalnej byly by za grube .

 

Pozatym jak zobaczysz ,przed szybkozlaczka u gory i na dole sa jeszcze metalowe obejmy samozaciskowe ,moze to tam gdzies puszcza . No i ty masz BKP ,a ja BMP wiec moga byc roznice jakies .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem ci tak ,mozesz wymienic same uszczelki ,tylko czy dostaniesz w ASO same uszczelki . Bo raczej to moze byc w zestawie, moge sie mylic .

 

Sa jeszcze uszczelki nie na zlaczkach tylko pomiedzy metalem a plastikiem w samej chlodnicy . Ale jak piszesz o tych w zlaczkach ,a dostaniesz same uszczelki to smialo . Wymien sobie plyn przy okazji ,tylko takim o odpowiednich wlasnisciach ,lekko ponad - 37 stopni i +129 stopni ,bo po zmieszaniu z resztkami starego wlasnosci spadna .

 

Jak czytales chlodnica/zamiennik ten co ja wsadzalem mial roznice na zlaczkach . Uszczelki byly grubsze wiec pasily tylko do tej chlodnicy ,do oryginalnej byly by za grube .

 

Pozatym jak zobaczysz ,przed szybkozlaczka u gory i na dole sa jeszcze metalowe obejmy samozaciskowe ,moze to tam gdzies puszcza . No i ty masz BKP ,a ja BMP wiec moga byc roznice jakies .

 

 

widzę że kolega ma fajne foto chłodnicy, a czy może masz gdzie się mieści korek spustowy do wody chłodzącej?

bo również chciałem wymienić płyn ale nie wiem gdzie znajduję się ten korek.

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
gdzie się mieści korek spustowy do wody chłodzącej?

bo również chciałem wymienić płyn ale nie wiem gdzie znajduję się ten korek.

 

Jako takiego kora to nie ma , wnioskuje ze kolega nigdy tego nie robil jeszcze ?

 

Powiem koledze tak , na pierwszej fotce w tym watku ,jest taka rurka po prawej na dole . Tam idzie na ten koniec rurka zakonczona szybkozlaczka ,pomiedzy szybkozlaczka a tym koncem chlodnicy jest uszczelka . Szybkozlaczka ma taki drut ,pociagasz go do gory i zwalnia sie wtedy calosc . Przynajmniej ja tak spuscilem plyn . Silniki mamy identyczne , wiec ta rurka jest obok kompresora klimy .

 

[ATTACH=CONFIG]68112[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68113[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68114[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68115[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68116[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory że dopiero teraz odpisuje, ale właśnie tak zrobiłem i wszystko cacy, thx za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia różnych silników BLS po lewej stronie znajduje się duża gumowa rura która wchodzi do chłodnicy.Ma ona dwa różne kształty w jednych sinikach jest zakrzywiona do góry,przechodząc obok filtra paliwa.W innych jest to odcinek prostej gumowej rury z oplotem stalowym wchodzący do górnej części chłodnicy.Skąd ta zmiana kształtu rury,jaka jest różnica w osprzęcie silnika i czy to ma związek z zamontowanym DPF-em w silniku lub jego brakiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktos potrzebowal, wczoraj wymienialem chlodnice.

 

Nie potrzeba kanalu, wszystko wyciagalem do gory. Auto ustawione na kobylkach.

Wiatrak 4 sruby, chlodnica 4 sruby.

Wczesniej rozmontowanie pochlaniacza powietrza (2sruby).

Polecam robic to samemu, bo naprawde proste.

 

B6 kombi 2,0 tdi 170koni PD 2006r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności