Skocz do zawartości
Charakterek

Manual: Drobne przeróbki wyposażenia standardowego samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiemy w Passatach były mocowane między innymi uchwyty firmy Peiker. One przeznaczone były do telefonów Nokia 6310i i z całym szacunkiem do tejże cegiełki (sam takową posiadam), to jednak ona już troszkę odbiega od dzisiejszych standardów i załóżmy, że na co dzień z niej nie korzystamy, siedzi tylko w aucie. Najczęściej mamy już inny wypasiony nowy telefon. I teraz mamy cztery wyjścia:

1. Przekładać kartę sim do telefonu z auta, by cieszyć się rozmową z zestawu.

2. Kupić nową kartę i mieć dwa numery.

3. Przykleić telefon do szyby, zdemontować graty i albo pozostawić resztę uchwytu albo zdemontować do końca i mieć dziury w desce.

Powyższe metody są wielce niewygodne. Bo przekładanie karty to nie zawsze się nam chce. A drugi sposób ma taką wadę, że nie każdy zna numer telefonu do auta i nie każdy wie, że akurat jedziemy oraz nie wie, czemu nie odbieramy. A dziury w tapicerce lub resztka uchwytu drażnią niemiłosiernie, jak każdy kto wsiada pyta po czym to albo co sie stało...

Pozostaje sposób czwarty - przerobienie uchwytu. Ja miałem uchwyt Peikera, a przerabiałem go do potrzeb Nokii 5800. Tu podaję pewien sposób postępowania - można tak przerobić uchwyt na dowolnie wybrany telefon.

 

Czego będziemy potrzebować.

 

- śrubokręt philips

- śrubokręt płaski

- nóż tapicerski

- kombinerki

- jakieś cążki boczne

- śruby m3x10 z nakrętkami fazowane

- wiertło 3 mm

- wiertło 5 mm

- papier ścierny - najlepiej 360 - 8 arkuszy

- uchwyt do nowego telefonu (najtańszy z allegro, to czy trzyma do szyby, czy nie jest ważne. Jak trzyma, to z tego co pozostaje możemy zrobić wieszak na ręczniki na lodówce.

 

1. Wyjmujemy uchwyt z zatrzasku, zatrzask odkręcamy philipsem - przynosimy całość do domu.

 

001uha.th.jpg

 

2. Zatrzask odwracamy, odkręcamy górę od dołu i z góry zachowujemy gumkę (ten pasek na górnym zdjęciu). Górę wyrzucamy (zbędna), nad dołem się znęcamy za pomocą cążek, nożyka i kombinerek. Następnie papier ścierny i szlifujemy brzegi, by uzyskać takie coś. Nie jest to może majstersztyk, ale wystarczy. I tak idzie pod spód. Od razu patrzymy ile takie gadżety lezą na magazynie u VW. Moje auto jest ze stycznia 2002 a uchwyt jest z lutego 2001, więc swoje odleżał. Na szczęście większość plastików ma wytłoczony 12 01 albo 01 02...

 

002nnv.th.jpg

 

003alb.th.jpg

 

3. Rozbieramy uchwyt z Allegro do momentu, aż będzie płaski i przymierzamy do naszej robótki.

 

004ux.th.jpg

 

005wp.th.jpg

 

4. Wiercimy jeden otwór (wiertłem 3 mm) i tymczasowo łapiemy śrubą. Wiercimy drugi otwór. W ten sposób rozstaw otworów mamy pewny. Przewiercamy też środek (wiertłem 5 mm) to ważne).

 

007vz.th.jpg

 

5. Otwory fazujemy (można za pomocą nożyka tapicerskiego), a środkowy otwór mocno rozbarujemy (też nożykiem) nie jest ważne jak to wygląda.

 

008htu.th.jpg

 

6. Wkręcamy śruby (tu pokazuje zaletę fazowanych śrubek - chowają sią na płasko w plastiku) i całość na papier ścierny i piłujemy to, co wystaje. Męczarnia, bo zużywa ze 4 arkusze i wszystko rozgrzewa się mocno - więc trza robić przerwy. Otrzymujemy takie coś:

 

011nc.th.jpg

 

009at.th.jpg

 

010pk.th.jpg

 

7. Potem zaślepiamy wszystko czarną taśmą i przymierzamy komórkę. W rzeczywistości taśma jest niemalże niewidoczna!

 

012nw.th.jpg

 

014im.th.jpg

 

013rs.th.jpg

 

8. Idziemy do samochodu i przykręcamy całość. I teraz gumkę z pierwszego zdjęcia naklejamy na ten otwór. Wygląda to elegancko. Ale naklejamy super glue i tylko max do 1/3 długości. Reszta niech odstaje. Gumka i tak przylega, a jak poluzuje się śruba, to będzie szansa ją dokręcić po odgięciu gumki. Gumka pasuje bardzo fajnie! Skręcamy na oryginalny wkręt - wejdzie ślicznie.

 

015um.th.jpg

 

9. Zakładamy komórkę i wygląda to tak:

 

Od kierowcy:

 

018la.th.jpg

 

Z przodu:

 

016ys.th.jpg

 

I jeszcze możemy komórkę przekręcić (bo Nokia 5800 w takiej pozycji odtwarza filmy), a uchwyt nam to umożliwia!

 

017tm.th.jpg

 

Robota skończona. Mam nadzieję, że troszkę pomysłów wykorzystacie. Następnym moim posunięciem będzie wywalenie centralki Peikera na coś z Bluetooth (zaufam Navikowi i wstawię tam THB CC9045 oraz THB Bury VDA Adapter). Tą przeróbkę także opiszę ze zdjęciową dokumentacją.

 

Czyli reasumując - nie wyrzucamy starych uchwytów, tylko je przerabiamy!

 

PS. W Warsztacie nie mogę tworzyć nowych postów, a rzecz dotyczy B5, dlatego tutaj to daję.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyciski włączające ekraniki w zagłówkach. Nie chciałem, by rzępoliły niepotrzebnie, a by każdy włączał je w zależności od potrzeb. Tak więc przystąpiłem do działania. Pierwszym pomysłem było włączanie zagłówków w konsoli kierowcy przez przycisk taxi. niestety taki przycisk jest średnio do zdobycia, więc poradziłem sobie inaczej. Potrzebne są następujące elementy:

 

Blenda obok zapalniczki tylnej do aut z podgrzewaną kanapą:

3B0 863 289 A

Dwa przyciski bistabilne. Ja wybrałem te od ogrzewania szyby - w cenie 10 zł za sztukę na allegro lub każdym szrocie:

3B0 959 621 C

Ważny jest numer tych przycisków, gdyż później były stosowane monostabilne jak w ESP.

Ponieważ piktogramy na tych przyciskach mi nie pasiły, kupiłem przycisk aktywacji Parktronika z Sharana:

7M3 919 281

Dwie sztuki. Ich wadą jest to, że są monostabilne jak przycisk ESP. Dlatego właśnie dokupiłem te od grzania szyby.

 

Dodatkowo dwie niebieskie diody, dwa oporniki 1 kilo ohm, cyna, lutownica.

 

Krok 1. Szlifujemy blendę i przyciski. W blendzie wewnątrz zdrapujemy tą ozdobną gumkę (nożykiem modelarskim albo do tapet), a przyciski papierem ściernym (360 wystarcza). Ponieważ tam się przyciski do ogrzewania szyb tylko wkładało, a nic się nie naciska, to taka operacja jest niezbędna. Ścieramy dotąd, aż przyciski można po włożeniu na miejsce swobodnie przycisnąć i one bez problemu odskoczą.

 

19741322.th.jpg

 

82251569.th.jpg

 

Całość po złożeniu wygląda tak:

 

15562328.th.jpg

 

Teraz bierzemy się za przeróbkę elektryki. Ponieważ przycisk grzania szyb jest skomplikowany, to ja go troszkę przerobiłem, by działał po mojemu. Plus na stałe, a wyłączaniem paneli będzie sterował minus. Czemu? A no temu, że plusa chcę wziąć z podświetlenia zapalniczki i będzie on służył tylko do zasilania diod. I przyciski będą się ściemniać łącznie z konsola. A panelowi to pikuś, czy mu przerwę obwód na plusie, czy na minusie. I to i to podpięte być musi. Tak więc obadałem przycisk i wyszło mi, że:

 

+ podany na pin 1 i - na pin 6 zapala czerwoną diodę. Pomarańczowa włącza się poprzez jakieś dziwne czary mary. Nawet nie dochodziłem do tego jak - diodę pomarańczową wywaliłem.

 

Diodę niebieską - + wspólny z czerwoną a - dopiero po podaniu masy na pin numer 2.

 

Dlatego też pokażę jak wlutować diody:

 

Widok oryginalny:

 

83208407.th.jpg

 

Usuwamy diodę pomarańczową (strzałka)

 

Po usunięciu izolujemy elektronikę, by uniknąć zwarć:

 

85015473.th.jpg

 

Lutujemy diodę według schematu - katoda do plusa, anoda przez opornik do minusa (pin obok znaczka + na płytce - jest on połączony z pinem numer 2). W oryginale pin numer 2 jest stałą masą a pin 1 to + po ściemniaczu, więc krzywdy diodom nie robimy. Zwarć też nie będzie! Można śmiało lutować!

 

17401311.th.jpg

 

Następnie opis pinów i co do czego podłączamy:

 

Numeracja - góra od lewej 1, 2, 3 dół 4, 5, 6 (taka jest numeracja na wyłączniku)

 

34559719.th.jpg

 

Pin 1 - Plus. Pin 2 - Minus po załączeniu. Pin 3 i pin 5 są ze sobą połączone w wyłączniku. Pin 6 - minus. Po przyciśnięciu przycisku pin 6 jest zwierany z pin 5 i pin 3, który jest przecież zwarty na stałe z 5.

 

I teraz wystarczy tylko przenieść masę z pin 3 na pin 2. Załatwiamy to za pomocą zworki:

 

41475020.th.jpg

 

I teraz co zyskujemy? Ano zyskujemy wolny PIN 5, pod który podłączamy minusowy przewód urządzenia sterowanego. Minus pojawi się na 5 po wciśnięciu przycisku (minus z 6). Przycisk poprzez zastosowanie regulowanego + ściemnia się wraz z całym układem (+ po ściemniaczu). Po przyciśnięciu przycisku palą się co prawda dwie diody, ale czerwona jest na tyle ciemna, że nie przeszkadza.

 

Efekt końcowy:

 

47148642.th.jpg

 

Przycisk wciśnięty:

 

59119975.th.jpg

 

Mnie to posłuży do wysterowania ekranów w zagłówkach. Jednak to może służyć do dosłownie wszystkiego. Można na tym zrobić np odcinkę zapłonu albo co się komu rzewnie podoba (lampki do czytania z tyłu czy cokolwiek).

 

Miłego dłubania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i czas wreszcie coś dodać do uchwytu z pierwszego posta:

 

Zakładamy Bluetooth!

 

1. Wypruwamy starą centralkę (podłokietnik).

 

004dm.th.jpg

 

2. Wykręccamy starą centralkę

 

005rkp.th.jpg

 

3. Przykręcamy nową (ja kupiłem THB Bury 9045)

 

006vvv.th.jpg

 

4. Łączymy wszystko do kupy. Nie wydawałem pieniędzy na przejściówkę. Poradziłem sobie inaczej. Rozwaliłem starą centralkę i z gniazda wyprułem 8 pinów. Piny dolutowałem do kabelków. Połączenia (tylko THB BURY)

 

Kostka zasilająca 2x2

 

PIN 1 - masa - kabelek czarny

PIN 4 - Mute - Kabelek żółty

PIN 10 - Po zapłonie - kabelek niebieski

PIN 11 - + 12V - kabelek czerwony

 

Kostka głośnikowa 4x1

 

PIN 7 - kabelek biały oznaczony Speaker out -

PIN 16 - kabelek biały oznaczony Speaker out +

 

I teraz są dwie szkoły. Pierwsza zakłada założenie fabrycznego mikrofonu, a druga - pójście po całości.

Albo tniemy fabryczny przewód do mikrofonu, alb zaopatrujemy się w specjalistyczny kabelek do mikrofonu z mniejszym małym Jackiem mono.

 

PIN 9 - Mikrofon - oplot tam wtykamy.

PIN 18 - Mikrofon + wtykamy tam kabelek ze środka.

 

007tgz.th.jpg

 

5. Jak to zrobiliśmy, parujemy telefon (zgodnie z tym, co w instrukcji pisze) i ciesztmy się połaczeniem (możemy telefon przygłaśniać i przyciszać wedle uznania z pilota dołączonego do zestawu). Gdy sparujemy cieszymy się tym:

 

008tm.th.jpg

 

Robota nie jest trudna i każdy sobie z nią poradzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i stary temat ale nie będę zaczynać nowego dlatego pytam tutaj. Jak rozwiązałeś problem zasilania fabrycznego mikrofonu???

Ja mam w samochodzie fabryczny mikrofon Peiker i po podłączeniu go do centralki Parrot 3200LS mikrofon nie działa z jednego poważnego powodu. W fabrycznej centralce (ja miałem bordową) jest wbudowany specjalny separator zasilania dzięki któremu w jednym przewodzie idzie zarówno zasilanie wzmacniacza w mikrofonie jak i sygnał z mikrofonu do centralki. Po podłączeniu takiego mikrofonu pod inną centralkę zestaw nie będzie działać gdyż do wzmacniacza w mikrofonie nie dochodzi napięcie zasilające i ten wcale nie przepuszcza żadnych sygnałów. W takim przypadku należy wykonać specjalny separator zewnętrzny który należy zamontować pomiędzy nową centralką a mikrofonem i podpiąć go do zasilania. Problem w tym że taki separator składa się (o ile się nie mylę) z cewek, kondensatorów itp a wartości tych elementów muszą być tak policzone by nie zakłócały częstotliwości które są odpowiedzialne za przesył informacji z mikrofonu do centralki. i na tym się moja wiedza kończy...

Stąd pytanie jak ten problem rozwiązałeś?? Czy można gdzieś taki separator kupić czy sam go wykonałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zamontowałem bury cc9045 v09 tak jak ty to zrobiłeś i wszystko działa super , ale moje bury jest trochę inne niż twoje gdyz ja nie mam wyjścia tego 4x1 i musiałem podpiąć się przez wejście jack 3,5mm do pinów 7 i 16 ale zauważyłem że muszę dać wszystko na maxa w moim MCD i na telefonie i na bury żeby było dobrze słychać , moge wiedziec jak jest u ciebie?

 

Da się jakoś pogłośnić to bury oprócz pilota ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności