Skocz do zawartości
hekri

Przeładowanie turbiny, nie mam już pomysłów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Passat 3bg 130k PD 215km przebieg.

 

Pół roku temu był ten sam błąd (17965) przeładowanie. Pojechałem do n-tego mechanika, który był inteligentny stwierdził, że to kierownice. Przeczyścił i było wszystko pięknie.

 

Minęło pół roku i znów ten sam problem. Jest jednak jedno ale ten sam mechanik stwierdził, że nie ma co czyścić turbiny bo cięgno przy gruszce ładnie chodzi i faktycznie przy odpaleniu idzie w górę w gruszkę 2-3 cm.

 

No więc co szukanie dalej, cała instalacja szczelna, EGR zaślepiony od jakiegoś czasu. No więc co zamienił zaworki e75 z e18 czy jakoś tak niestety i to nic nie dało. Przeczyścił też czujnik mierzący ciśnienie dla zasady.

 

 

Załączam logi jeden na zimnym silniku, jadę z 2km żeby autko złapało temperature wrzucam 3 i pedał do podłogi przy 3100 wyrzuca błąd i obcina turbine. Po chwili gasze, odpalam i powoli jade do 3500 i czuć coś odpuszcza autko zaczyna chodzić elegancko, problem w tym, że jak postoi godzinę problem powraca.

 

 

Dodam, ze przepływka już wcześniej dawała trochę więcej ale nie powodowało to żadnych błędów

 

 

 

Błagam o pomoc :(

wylaczyloturbo.jpg

ipochwilijestok.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi dynamiczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załączyłem dwa zdjęcia z logami zrobionymi podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy log pokazuje bardzo duże przeładowanie, albo po prostu czujnik doładowania tyle pokazuje, próbowałeś podmieniać czy tylko czyściłeś??

Z logu wygląda ,że to ciśnienie już od samego początku jest za wysokie.

Ten drugi log z kolei wygląda dobrze. Czy oba były robione w tych samych warunkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrob logi na 4tym biegu od 1200obr do tylu ile sie da, bedzie lepiej to zobrazowane.

 

---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:37 ----------

 

tak jak pisal kolega pierwszy log to jakas masakra, ja przy big turbo mialem takie wskazania ale nie przy serii :o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mnie pocieszyliście.

 

Drugi był robiony dosłowie minutę po pierwszym. To jest tak jak pisałem. Auto wpadało w tryb awaryjny więc pojechałem mechanik stwierdził, że turbo nie ma co czyścić bo chodzi ok, podmienił zaworki dla sprawdzenia i to jest na podmienionych zaworkach. Auto po podmianie zachowuje się tak samo.

 

Czym się różni pierwszy log od drugiego? Pierwszy zrobiłem 3 i do podłogi aż do wyłaczenia przez komputer. Drugi zrobiłem tak 2 razy jak już widziałem, że daje 2900 odpuszczałem i znów i potem 3000 obrotów ale prawie bez gazu aż nagle słychać, że silnik zaczyna ciszej pracować i autko zaczyna normalnie działać i doładowanie etc juz jest w normie.

 

Nie mam pojęcia co jest grane. Spróbuję od znajomego przełożyć czujnik pokazujący ciśnienie o ile w roczniku 2000r 115k jest taki sam jak u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile w pierwszym logu powinno turbo pompować, a ile pompuje

(ciśnienie zadane a ciśnienie aktualne). Zawór n75 wychodzi poza 90%

a zakres ma do 80%. W drugim logu jest już dobrze.

Skoro po takich operacjach z pedałem gazu jest dobrze ja bym obstawiał jednak coś z mechaniką turbo. Może i sztanga pracuje, ale czasami się przycina w jednym położeniu i wtedy przeładowuje. Przy delikatnym dodaniu gazu powoli się rusza i jest ok. Ale podmień jeszcze ten czujnik tylko sprawdź czy taki sam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK podmienię czujnik sprawdzający ciśnienie i dam znać.

 

 

Powiedzcie mi tylko czy n75 ewentualnie nawet jeśli zamieniony z n18 czy on może raz działać a raz nie tak jak tutaj? Czy po po prostu zawsze nie działa i robi przeładowanie i już??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem jezdze z tym juz pol roku......zwlaszcza na zimnym silniku jka przyjazuje to komp rozlacza tyrbinke jak nagrzany to po ostrym gazowaniu tez rozlacza generalnie za kazdym razem jak przejade kilka km sie rozlacza... narazie nei mam kaski zeby sie tym zajac .....napiszcie czy mozna z tym jezdzic czy jest ryzyko dlaszych uszkodzen silnika itd.....pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK podmienię czujnik sprawdzający ciśnienie i dam znać.

 

 

Powiedzcie mi tylko czy n75 ewentualnie nawet jeśli zamieniony z n18 czy on może raz działać a raz nie tak jak tutaj? Czy po po prostu zawsze nie działa i robi przeładowanie i już??

Jeżeli jest zamieniony to teraz n75 pełni inną funkcję a n18 musiałby się przycinać skoro siedzi w tym samym miejscu:)

Czasami zawory te potrafią się zacinać, wogule źle działać. Jest nawet opis ich regeneracji na forum.

 

---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:28 ----------

 

mam ten sam problem jezdze z tym juz pol roku......zwlaszcza na zimnym silniku jka przyjazuje to komp rozlacza tyrbinke jak nagrzany to po ostrym gazowaniu tez rozlacza generalnie za kazdym razem jak przejade kilka km sie rozlacza... narazie nei mam kaski zeby sie tym zajac .....napiszcie czy mozna z tym jezdzic czy jest ryzyko dlaszych uszkodzen silnika itd.....pozdrawiam

 

Lepiej znaleźć i naprawić problem. Jeżeli tryb awaryjny jest spowodowany faktycznym przeładowaniem turbiny może to doprowadzić do jej uszkodzenia.

Tryb awaryjny jak widać po postach w dziale Diagnostyka to dosyć częsta przypadłość naszych aut.

Podstawowa diagnostyka i logi dynamiczne powinny pomóc w ustaleniu przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj mechanik jakis czas temu to sprawdzal mowil o przeladowaniu i prawdopodobienstwu n75 zalecil wymiane ..... jak beda fundusze to to wymienie.....dzieki za opinieee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję podmienić co się da od znajomego z passsata 115k jesli będzie pasować. Powiedzcie mi jeszcze czy jeśli np n18 jest uszkodzony to też może dochodzić do przeładowania bo o tym nikt nie pisze na forum wszyscy skupiają się na n75?

 

 

Zastanawiałem się nad wymianą wszystkich przewodów podciśnienia ale mechanik mówi, że sprawdzał a po drugie, że przez wężyki może być niedoładowanie a nie przeładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zakładaj tego n18 który masz bo może też być uszkodzony, załóż nowy n75, zrób logi, wrzuć nam też logi 008,

 

Ile musisz dolewac oleju na 15tys od wymiany do wymiany?

 

przez wężyki może być niedoładowanie a nie przeładowanie

 

dobrze ci powiedział, ale ważna też jest poprawność połączeń tych podcisnień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK rozumiem cofnę zamianę zaworków i spróbuję podmienić n75 od jakiegoś znajomego na próbę.

 

Oleju dolewam może z 100ml od wymiany do wymiany co 10tys.

 

Rozumiem, że poprawność ważna ale same się wężyki w zimie nie przestawiły ;-) a to jest mechanik pracujący w serwisie co prawda opla ale nie jest typowym wymieniaczem części i nawet mi tłumaczył jak będę chciał zawór podmienić żeby pamiętać który wężyk gdzie był.

 

 

Teraz tak sobie myślę poszedłem do samochodu po nocy czyli zimny silnik nie paląc go próbuję złapać dwoma palcami cięgno pod gruszką i do góry je na siłę a ono nic - czy tak powinno być? Może to cięgno jakoś inaczej się sprawdza? Po odpaleniu poszło z 2cm w górę, po zgaszeniu wróciło do swojego pierwotnego położenia.

 

 

Edycja

 

Zaworu n75 na razie nie mam od kogo pożyczyć ale wyjąłem n75 rozebrałem był czysty i sprawcy tzn sprężynka w tłoczku jest i działa. Inna sprawa, że ktoś pisał, że ten zawór cyka a mój po włączeniu zapłonu (nie odpalając auta) słychać tylko że jest w nim prąd ledwo wyczuwalny szum ale nic w nim nie cyka ani w n18 też nic nie cyka :(

 

 

Sprawdziłem też jak zdejmę wężyk z gruszki cięgno opada tak z 2cm wsiadłem i buta na 3 biegu do 4,5tys obrotów ciśnienie nie przekroczyło 2barów czy to świadczy, że turbina jest ok?

 

Załączam log z momentem w którym wyłączyła sie turbina i tak jak ktoś z Was chciał z blokiem 8

 

Proszę o jakieś podpowiedzi.

 

Czy n75 jest taki sam w 2000r w passacie 115km?? (nie wiem czy jest sens męczyć znajomego, żeby dał wykręcić).

 

Logi:

kolejnylog.jpg

Edytowane przez hekri

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błagam o pomoc, kupiłem nowy n75 Pierburga podmieniłem i nic nadal takie same logi i takie samo przeładowanie.

 

Podmieniłem też n18 na stary n75 to też nie dało żadnego efektu.

 

Załączam ostatni log.

 

 

Aaaa i wymieniłem wszystkie małe wężyki podciśnieniowe na nowe 3,2 w oplocie...

 

Sztanga po odpaleniu podnosi się sama płynnie do góry tak z 2cm jak dodaję gazu na postoju sztanga idzie przy max obrotach z 1,5-2cm w dół więc chodzi ładnie i skąd to pie**** przeładowanie mam juz powoli dość tego samochodu :639:

 

Logi po wymianie n75:

lognext.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego podmień czujnik ciśnienia, ale z wersji 130km (one mają inne czujniki niż wszystkie inne wersje - mają czujnik z końcówką "C"). Widać, że coś nie tak chyba z tym czujnikiem, bo bardzo wątpliwa sprawa by ciśnienie (przy sprawnym N75) trzymało się na jednym poziomie (2983.5mbara) w czasie przechodzenia od 2.5 do 3.7k ... to 1200obr na jednym ciśnieniu - po prostu niemożliwa sprawa nawet przy super sprawnym N75 !

Tak więc podmień z kimś ten czujnik - prawdopodobnie to jest jego wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to jest problem nie mam skąd wziąć takiego czujnika, mam tylko 2,5tdi ewentualnie z 1,9tdi 90km i 115km ale one maja inne czujniki (zobacze jeszcze w 2,5tdi jutro jaki jest).

 

W zasadzie dobrze by było to bym się upewnił, że to jednak będzie chyba turbina jak bym sprawdził czujnik ciśnienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ,że nie mieszkasz bliżej mnie to bym Ci ten czujnik pożyczył na trochę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirkos61

ja bym jeszcze raz przeczyscił turbinkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom podciśnienia z wakupompy. No i osobiście uważam, że większość mechaników niestety nie radzi sobie z naprawą zaciętej kierownicy. Duże prawdopodobieństwo, że po prostu zły fachowiec miał w rękach Twoją turbinkę.

Czasami kierownica teoretycznie chodzi lekko,ale niestety w praktyce lipa. Osobiście naprawiając moim klientom taką usterkę wiozę turbinkę 80km od mojej miejscowości do Pana Robaka , miejscowość Góra , Tarnowa Podgórnego. Mimo iż wielu śmiałków na miejscu chętnie by to zrobiło za połowę ceny. Puki co 100/100 naprawił poprawnie. Jeszcze jedno. Czujnik ciśnienia doładowania jeśli jest uszkodzony, przekłamuje w zasadzie już nawet bez pracującego silnika, mierząc ciśnienie w danym momencie atmosferyczne. No i kolejna możliwość - źle wykonany tuning , to też możliwe.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności