Skocz do zawartości
Gość tomakos

Niskie obroty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomakos

Witam wszystkich.Mam problem z niskimi obrotami silnika,do 2000 obr silnik pracuje tak jakby na 3 cylindrach.Powyzej 2000 jest prawie dobrze ale stracil troszke konikow.Dodam jeszcze ze autko jest zagazowane ale to chyba bez znaczenia bo tak samo jest na benzynie jak i na gazie.prosze was o pomoc.Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na domysł to można tu wymienić całą listę możliwych usterek:

 

1. przebicie na cewce zapłonowej lub instalacja el. (diagnostyka VAG)

 

2. świece zapłonowe (diagnostyka VAG)

 

3. czujnik położenia wałka rozrządu G40 (diagnostyka VAG)

 

4. układ sterujący przepustnicą i przepustnica (diagnostyka VAG)

 

5. czujniki stukowe (diagnostyka VAG)

 

6. sonda lambda (diagnostyka VAG)

 

7. układ rozrządu pasek napinacz itp (diagnostyka VAG sprawdzenie naciągu paska)

 

8. uszkodzony zawór (dolotowy lub ssący) (pomiar kompresji)

 

9. Przepływomierz (diagnostyka VAG)

 

10. Inne czuniki i komputer sterujący silnikiem (diagnostyka VAG)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Kolego zmartwię Cię , ale ja obstawiam że na którymś z cylindrów jest podpalony trochę zawór i brakuje mu kompresji i dlatego nie pali na jeden gar. Jak ma wyższe obroty to komprecha nie zdąży cała uciec i jest "prawie" dobrze. A więc na początek pomiar kompresji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marbed

Sprawdź napewno przewody wysokiego i świece. U mnie problemy z obrotami i kultura pracy silnika spowodowana była przebiciem na wysokich. Pomogła wymiana. I od razu mówię żebyś się nie ździwił. Jeśli przewody nie były wymieniane od nowości polecam to zrobić (przewodów nie kupuj na allegro, polecam BERU, są drogie ale dobre). U mnie elektryk nie wykrył przebicia (pomiar VAGiem i Ohmomierzem) a przebicie jednak było ! Poza tym sprawdź przepustnice i silniczek krokowy. Może byc potrzebna adaptacja tego urzadzenia. Na koniec warto sprawdzić przewody powietrzne i przepływomierz. Ja jednak myślę że to przewody i świece ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomakos

Co do kompresjito jestem pewien ze to nie to bo byla sprawdzana i na wszystkich cylindrach jest prawie jednakowa.Diagnostyka VAGiem byla robionai nie wykazala zadnych bledow.Jadnakze ostatnio sprawdzalismy go w czasie jazdy i stwierdzilismy ze parametry przeplywu powietrza byly takie same przy zmianie obrotow i nie zgadzala sie temperatura tylko nie wiem czego np.temp cieczy chlodzacej byla w normie tj.wskazywalo 90stopni a na VAGu bulo cos ok23stopni.moze to temperatura pobieranego powietrza ale to chiba tez nie to bo na zewnatrz bylo -2stopnie.Moze to jest przyczyna??przewody wysokiego napiecia byly wymienione na BERU i bylo troszke lepiej swiece tez wymienilem.Powiedzcie mi jeszcze jak moge sprawdzic Przepustnice i silniczek krokowy?nie obejdzie sie bez demontazu tak?Aha i na czym polega ta adaptacja przepustnicy??jeszcze jedno jak sprawdzic przeplywomierz?Na VAGu wyszlo wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do 2000 obr silnik pracuje tak jakby na 3 cylindrach.Powyzej 2000 jest prawie dobrze
Diagnostyka VAGiem byla robiona i nie wykazala zadnych bledow
parametry przeplywu powietrza byly takie same przy zmianie obrotow i nie zgadzala sie temperatura
Zasysanego powietrza (w przepływomierzu)
Przepustnice i silniczek krokowy?nie obejdzie sie bez demontazu
Lub adaptacji i sprawdzenia VAGiem (ale to raczej robota dla fachowca)

 

Generalnie to Bardzo coś mi tu nie gra :niepewny:

napsałeś: silnik pracuje tak jakby na 3 cylindrach, Kompresja OK czyli zawory również, świece i przewody wymienione, błędów na diagnostyce nie wykazało. Więc niestety musi to być jakieś niedomaganie mechaniczne lub poza diagnostyką kodem błedu.

 

Adaptacja przepustnicy nie wiele tu da, zastanawiam się bardziej nad:

- podmianą przepływomierza dla testów (bo również może się okazać być sprawny),

- podmianą czujnika wałka rozrządu G40 (może oszukiwać choć sprawny elektronicznie)

- lub sprawdzeniem mechanicznym i elektronicznym przepustnicy (potencjometr)

- któraś cewka również może być sprawna ale ma przebicia (zamień miejscami cewki lub sprawdź czy są przebicia na masę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomakos

Wyczytalem gdzies na forum ze jesli parametry przeplywu powietrza nie zmieniaja sie to znaczy ze przeplywomierz jest do wymiany.czy w tym przypadku moze to byc jego wina??? Czy pomogloby moze jakies czyszczenie przeplywomierza i moze przepustnicy i silnika krokowego.jeden mechanik powiedzial mi ze troszke za glosno slychac VANOSa i cos wspomnial o o czujniku polozenia walka rozrzadu a moze to to?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności