Skocz do zawartości
tacza

Silniczek regulacji polożenia reflektora w B4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktos z Was montował do reflektorów silniczki do regulacjio polożenia?? W oryginale nie miałem takiej regulacji, ale cała elektryka była połozona. Dokupiłem owe silniczki oraz odpowiedni włącznik. Teraz moje pytanie: Jak założyć te silniczki?? Ogladałem moje reflektory i tam sa wsadzone takie żółto-białe plastiki zamiast silniczka. Jak je zdemontować, może trzeba wykręcić śrube do regulacji ta co jest u góry reflektora?? Pozdrawiam tacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

śryby do regulacji napewno nie trzeba wykręcać. silniczek wchodzi w miejsce takiej czarnej zaslepki okrągłej. niepamiętam dokładnie ale chyba się ją odkręca albo wyciąga.

ile dałeś za silniczek regulacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, jutro jeszcze raz popatrze na te zaślepki. A za silniczki dalem 40zł sztuka, a przełazcnik świateł z podwójnymi halogenami i reg wysokości 100zł.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram - silniczek powinieneś włożyć bez problemu :ok: Wkładasz i przekręcasz. Tylko trochę mnie dziwi, ze nie było regulacji bo one to w standardzie przeciez mają, no nie? Przynajmniej tak mi się zdaje :looka: Może byc tak, że puknięty był i ktos w napredce robił wczesniej przód - ale oczywiście moge się mylić. :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Co prawda mam B3 ale idea samej regulacji jest identyczna.

Jeżeli wyjmiesz starą zaślepkę i zajrzysz w otwór po niej zapewne zauważysz gniazdo, w które musi utrafić wysięgnik silniczka. Zapewne trzeba będzie nim "wcelować". Aby łatwiej było to zrobić zdejmij osłonę jak przy wymianie żarówki i ręką przechylaj cały odbłyśnik co powinno znacząco ułatwić "polowanie" na gniazdo i montaż silniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

właśnie to jest bardzo dziwne ze nie masz orginalnie regulowanych leflektorów myslałem ze w każdym b4 elektryczna regulacja jest w standardzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, wszystko ładnie tylko ja nie moge właśnie zdemontować tej zaślepki. No i cały czas mnie zastanawia ta sruba do regulacji. Przeciez ona cały czas trzyma odbłyśnik w jednej pozycji, kręcę nią w prawo to światełko sie opuszcza jak w lewo to podnosi. Czy jak wsadze silniczek to ta śruba nie bedzie mi blokowała odbłyśnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

śruby do regulacji wcale nieruszaj. ona nie ma nic wspulnego z silniczkie. aby zamontować silniczek nietrzeba wcale kręcić śrubą od regulacji - ona trzyma odbłyśnik u góry a silniczek na dole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość madrzmar

Witam,

Po dwie śruby regulacji z kółkami są od góry przy każdym reflektorze.

Silniczki są na dole jeden po prawej od prawego i jeden po lewej od lewego reflektora.

Koledzy mają rację trochę celowania i będzie OK. Śruba przy silniczku jest po to aby wstępnie wyregulować położenie reflektora.

Jeżeli obecnie zamiast silniczków są śruby to oczywiste, że teraz stabilizują reflektor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość madrzmar

Witam,

Po dwie śruby regulacji z kółkami są od góry przy każdym reflektorze.

Silniczki są na dole jeden po prawej od prawego i jeden po lewej od lewego reflektora.

Koledzy mają rację trochę celowania i będzie OK. Śruba przy silniczku jest po to aby wstępnie wyregulować położenie reflektora.

Jeżeli obecnie zamiast silniczków są śruby to oczywiste, że teraz stabilizują reflektor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Śruby u góry służą do regulacji:

Ta nad silniczkiem - regulacja odbłyśnika (a tym samym snopa światła) góra-dół

Ta druga - regulacja prawo-lewo

Po założeniu silniczków i ustawienia regulatora w neutralnym położeniu musisz wyregulować światła, bo prawdopodobnie będą źle świecić (za krótko lub za długo).

Nie wiem, jak w B4, ale w B3 zaślepki w otworach pod silniczki obracało się, chyba przeciwnie do wskazówek zegara i wyjmowało, odczepiając wewnątrz ze wspomnianych wcześniej gniazd przy odbłyśniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki, z taka wiedzą to sie juz chyba dzisiaj za to zabiore:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety okazało się że silniczki nie chodzą:( Po wyjeciu ze światła też nie. Dodam że w oryginale nie miałem nigdy regulacji świateł. Dokupiłem odpowiedni włącznik świateł i wyżej wspomniane silniczki. Przewody w autku były juz poprowadzone (oryginalne). Może trzeba włożyć jakis bezpiecznik, może przekażnik, może jakąś zworke trzeba zrobić, może jakis plus podłączyć?? Przerabiał ktos ten temat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

No to klops. Nie wiem jak w B4, ale zakładam, że analogicznie. U mnie silniczek ma 3 przewodu, o ile dobrze pamiętam to niebieski, żółty, czerwony (lub wariacje tych kolorów typu kolorowy pasek). Niebieski to masa, czerwony zasilanie a żółty sterowanie. Po włączeniu świateł na czerwonym powinno pojawić się napięcie - możesz miernikiem sprawdzić pomiędzy masą auta a po kolei stykami. Na żółtym natomiast napięcie zmienia się od około 7 do 12V w zależności od ustawienia pokrętła wysokości (im pokrętło ustawione "niżej" tym napięcie niższe).

Sprawdź u Siebie, czy masz napięcie ok. 12V na którychś ze styków i czy nie waha się ono przy pokręcaniu pokrętłem. Pomiędzy styk z 12V podłącz żarówkę 4W do masy i sprawdź czy zaświeci. Jeśli będzie to już sprawdzone, pomyślimy co dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

uki ma rację, sprawdź wpierw czy jest napięcie na stykach, oczywiście przy włączonych światłach!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nie jest to takie proste ja kiedys prubowałem montować te silniczni w b3 z 92 r i nia zabardzo chcialo to biegać, a zaslepki powinny dac sie przekręcic w prawo lub lewo i dać wyśjąć. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Skoro była fabrycznie położona instalacja, to raczej jest kompletna. Musiałbyś zerknąć w schemat elektryki swojego Paska to będziesz wiedział, czego i gdzie szukać. Ja niestety nie mam schematu do B4, więc ciężko mi poradzić, ale może gdzieś w necie znajdę to podumam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w końcu udało mi sie odpalić te silniczki reg reflektorów. Okazało się że oba silniczki były źle złożone. Tzn, w środku znajduje się potencjometr suwakowy którego "hebelek" powinien znajdowac się miedzy kólkiem zębatym a blaszką. U mnie w obu było odwrotnie i silniczek nie "widział" w jakiej pozycji się znajduje i si enie ruszał. Teraz wszystko ładnie działa.

PODSUMOWANIE: Jeżeli nie miałes w samochodzie regulacji wysokości świateł, to wystarczy kupić silniczki i odpowiedni włącznik i wszystko od razu powinno zadziałać. Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adams4lta

Wczoraj zabrałem się za silniczki, chciałem sprawdzić dlaczego nie działaja. Lewego wogóle nie było słychać a prawy działa ale nie zmienia położenia. W lewym wystarczyło wyjąć kostke i włożyć i zaczął działać, ale jak zamykam maske to przestaje działać tak jakby uderzenie maski rozłączało coś w środku. Prawy słychać ale nie zmieniał położenia, rozebrałem troszke lampe i co się okazało? Ułamana jest kulka która siedzi na końcu tego "wodzika" co wystaje z silniczka i popycha wkład(generalnie wkład nie ma dolnego usztywnienia i lata mi jak chce) Czy jest opcja wymiany samego wodzika np z uszkodzonego elektrycznie silniczka? Czy silniczek lewy i prawy są takie same czy musze szukać na konkretną stronę? Jak wyjąć ten silniczek? Coś nie za bradzo chce sięprzekręcić... :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy uda Ci sie kupic sam wodzik. Ale zakładając że tak to mozna go łatwo przełożyć. No i oczywiście nie ma znaczenia strona silniczka bo oba sa takie same. A co do podłączenia to u mnie tez czasami nie styka, juz ze dwa razu wszystkie styki czysciłem, bo czasmi działał jeden a czasami nie. Tam poprostu strasznie sie brudzą styki:( A co do wyjecia to mogę sprawdzic w którą strone nalezy go przekręcic jak Ci zalezy :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności