Skocz do zawartości
Gość zllew

Powietrze w przewodach paliwowych AAZ

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zllew

Ja juz nie wiem skad sie moze brac powietrze w przewodach. Wszystkie polaczenia sprawdziłem, filtr wymieniony a jednak pompa ciagnie z niego powietrze. MAcie jakies pomysly?? :mur:

Jeszcze jedno pytanie: czy to moze byc przyczyna tego, ze jak jest zimny to nie umie go odpalic? Wyglada to tak ze zaskakuje od tykniecia ale od razu gasnie. I tak pare razy az go przedusi i zlapie na dobre. Dodam ze wtryski mam ok (ostatnio sprawdzane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powietrze może być tego przycyną, u kumpla powietrze brał gumowym przewodem doprowadzającym paliwo do filtra, a konkretnie ten przewód zawsze ociera się o rurę powietrza idąca do przepływomierza/filtra paliwa, zajrzałem niedawno u siebie i też jest tam przetarcie na pół grubości ścianki więc założyłem rurkę karbowana jako osłonówkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No ja nie mam przplywomierza bo mam 1.9 TD Ale mniejsza z tym. Przewody mam sprawdzone i są ok. Chyba ze gdzies pod autem jest jakas micro dziurka, bo nie poci sie na przewodach. Te kawalki co ida od filtra do przezroczystych przewodow idacych do pompy wymienilem. Pozostaly jedynie z smoka do filtra. Ma sens je wymieniac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość roofmaniak

sprawdz na pompie wtryskowej - w miejscu gdzie przewod paliwa dchodzi do pompy i tam powinno sie dokrecac (klucz 17tka) "zaworek" - czasami jest tak ze nie trzyma podkladka miedziana wlasnie pod tym "zaworkiem" i wtedy moze sie wlasnie zapowietrzac - u mnie tak bylo i tez sie nameczylem zanim to znalazlem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No moze tak byc, ale u mnie ewidentnie widac jak cisnie bable powietrza z filtra... Ale sprawdze to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź osadzenie i uszczelkę podgrzewacza na filtrze paliwa (jeśli masz filtr z podgrzewaczem na powrocie)

no i czy to się dzieje niezaleznie od ilości ropy w zbiorniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No filtr jest nowy. Dzialo sie to zarowno na starym jak i na nowym filtrze. Paliwa mam 30l w zbiorniku. A ten podgrzewacz moze zapowietrzac filtr??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krzysztof.D

Witaj kolego.

Wymień plastikowy łącznik na filtrze paliwa znajduje się na przewodzie powrotnym i będziesz miał spokój. Miałem to samo (wydatek kilkunastu zł)

 

zllew napisał/a:

Ja juz nie wiem skad sie moze brac powietrze w przewodach. Wszystkie polaczenia sprawdziłem, filtr wymieniony a jednak pompa ciagnie z niego powietrze. MAcie jakies pomysly??

Jeszcze jedno pytanie: czy to moze byc przyczyna tego, ze jak jest zimny to nie umie go odpalic? Wyglada to tak ze zaskakuje od tykniecia ale od razu gasnie. I tak pare razy az go przedusi i zlapie na dobre. Dodam ze wtryski mam ok (ostatnio sprawdzane).

 

 

 

Witaj kolego wymień plastikowy łącznik na filtrze paliwa tz. podgrzewacz u mnie było to samo.

Pozdrawiam

 

//scaliłem :hyhy: - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem, słyszałem że te filtry miewają nieszczelności - ale czy to prawda ? jak bym nie kombinował zawsze trochę powietrza ciągnie :kwasny: Dzieje sie to nawet przy pełnym zbiorniku :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No nie wiem czy to takie normalne ze ciagnie powietrze z filtra. W moim przypadku to nie jest jeden babelek na jakis czas tylko sporo powietrza. A mozliwe jest ze smok ma jakas nieszczelnosc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmiencie zawor zwrotny na filtrze paliwa ten z podgrzewaczem .u mnie bylo to samo wymienilem filtr na nowy i ciagnol powietrze jak smok dopiero po wymianie zaworu wszystko zaczelo grac kosz okilo 30 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak miałem. wymieniłem filtr i... było dużo gorzej (ciężko odpalał, a jak się przycisło to szarpał a nawet gasł).

Zeszło mnie 3 godziny ale rozwiązałem problem. Najpierw podłączyłem wężyk doprowadzający bezpośrednio do pompy (ominąłem filtr) ale powietrze zasuwało dalej, próbowałem zassać ustnie paliwo, ale szło bardzo ciężko, natomiast z przewodu powrotnego szło leciutko, pomyślałem, że może poprzedni właściciel odwrotnie podłączył przewody (doprowadzający i zwrotny) i jak przepiąłem prowizorycznie odwrotnie to było OK, ale jak sprawdziłem całą drogę to mają one różną średnicę i kolor i zwrotny jest cieńszy, więc tak na stałe być nie mogło. Zacząłem dobierać się do smoka (ostatni podejrzany) i przy jego odkręcaniu pod klapką w bagażniku natknąłem się na jakieś dziwne ustrojstwo na wężyku. Sporo się namęczyłem by toto wyjąć i jak się okazało był to zawór elektromagnetyczny (od instalacji gazowych!) który ktoś tam sobie zamontował jako zabezpieczenie przeciw kradzieżowe! Idąc po kabelku od tego zaworu znalazłem za zapalniczką ukryty przełącznik, który tenże zawór włączał. I tak dziwne, że auto wogóle wcześniej jeździło, ale zawór przepuszczał i paliwo jakoś szło. Po wywaleniu dziadostwa wreszcie auto się zbiera jak należy, a i prędkość maksymalna wzrosła o 10 km/h. Sam nie wiem jak poprzedni właściciel (który mi o tym nie powiedział, więc pewnie nie wiedział) nie zajechał pompy. Tyle mojej przygody z powietrzem w przewodach paliwowych, a Tobie proponuję sprawdzić każdy cm przewodu, a najlepiej zacząć od obejścia filtra, aby można było jego wykluczyć, a następnie spróbować zamienić przewód zwrotny z głównym i już będziesz wiedział który element jet winowajcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Ja z kolegą zllew na gg sobie gadam, znam te jego dolegliwości powietrzne i muszę się podzielić z kolegami takim oto spostrzeżeniem, że wymieniałem filtr paliwa, nóweczka ze sklepu, zalałem ropką, założyłem i ........ ni cholery! Od kręcenia zajechałem baterię, uprzednio kilkukrotnie dolewając paliwo do filtra. Nie pomagało ani dolewanie, ani wymiana oringu na zaworku filtra - słowem - kaplica! Ręką odjął jak założyłem .... stary filterek. Okazało się, że nowy miał nieszczelność i zasysał powietrze do pompy. Filtr francuski ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew
zmiencie zawor zwrotny na filtrze paliwa ten z podgrzewaczem .u mnie bylo to samo wymienilem filtr na nowy i ciagnol powietrze jak smok dopiero po wymianie zaworu wszystko zaczelo grac kosz okilo 30 pln

 

Tak tylko bylem teraz w motoryzacyjnym i lipa :krzeslem: powiedzieli mi ze takie cos moge sobie szukac w volkswagenie :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zmień sklep, to jest w miare powszechnie dostępna częśc, zobacz w intercarsie http://sklep.intercars.com.pl/ febi 25zł albo http://www.automotosklep.pl/witryna_ie.htm febi 21zł, HP 19,50zł

jeżeli jest to w tych sklepach to w zwykłych dobrych sklepach z częściami powinno być, u mnie w mieście powiatowym w 2 sklepach to mają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

Ominalem filtr jak radzil kolega i powietrze dalej idze :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak podłączysz wężyk zwrotny zamiast głównego, czy powietrze idzie?? Zawsze jeszcze możesz spróbować metodą "ustną" zassać z przewodu głównego, (przez przeźroczysty wężyk) i zobaczysz jak idzie. Jeśli ciężko i z powietrzem to coś masz zapchane, jeśli lekko i z powietrzem, tzn. nieszczelność na wężyku. Jak idzie ciężko zawsze możesz spróbować przepchać jeszcze w drugą stronę (dmuchać), a później zassać ponownie. Jak nie pomoże ściągasz wężyk przy baku i po uprzednim przedmuchaniu sprawdzasz drożność wężyka. Na koniec zostaje ci smok w baku, ale jego akurat podejrzewałbym jako ostatni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No a jak ma sie ta cala sprawa do problemu zapalaniem zimnego? Czy przez te babelki powietrza moze sie wlasnie tak dziac? Dodam ze na cieplym nie ma problemu (glownie sie pojawia po dluzszym postoju np. cala noc). Pozdr

 

A i powiedzcie mi jaka role spelnia ten zaworek filtra paliwa?? Thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Tak, może się to dziać, przez powietrze.

Ad.2 Ma za zadanie ogrzewać paliwem powrotnym (ciepłym z pompy) filtra coby się parafinka zimą w nim nie osadzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności