Skocz do zawartości
Gość kwil

świece żarowe w pasku B4 1,9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kwil

Witam wszystkich. Jestem tu od nie dawna (zalogowany) ale jako gość zaglądam już od ponad roku. Dopiero teraz spotkała mnie klęska z moim paskiem i nie wiem gdzie szukać pomocy :zalamany:

Świece żarowe podczas normalnej pracy grzeją od 0,5 do 4 sekund a u mnie kontrolka po 1 sek. lekko przygasa i zaczyna dalej świecić. Sprawdzałem już świece, i bardzo możliwe że wymieniłem przekaźnik ś.ż. ale tego już nie jestem pewny. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie naprawdę szukać tego przekaźnika - czy przy bezpiecznikach?

Co jeszcze i jak muszę sprawdzić?

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kwil

Dzięki bardzo ale tam są przekaźniki do B3 z 90 roku. :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Witam serdecznie. Ponieważ ostatnimi czasy walczyłem z tym tematem w passku mojej koleżanki, jestem jakby na świeżo w temacie. Otóż przekaźnik świec w tym aucie jest umiejscowiony w skrzynce bezpieczników jako ostatni z prawej strony na dole. Powyższy link nie odnosi się do B4 TDI. Za tablicą bezpieczników jest bezpiecznik świec żarowych - jest większy od normalnych standardowych bezpieczników, tych w tablicy - jego należy również sprawdzić. Istotne jest również sprawdzenie czujnika temperatury, który steruje pracą świec. Znajduje się on na plastikowym króćcu wodnym, wychodzącym z głowicy (przechodzący w gumową rurę między głowicą a chłodnicą). Trzeba sprawdzić, czy kostka jest dobrze osadzona na czujniku. Zdjęcie kostki z tego czujnika spowoduje włączenie grzania świec i wtedy łatwo sprawdzić, czy na listwie świec jest napięcie (prosta żaróweczka z drucikami przylutowanymi do jej styków - jeden koniec do masy a drugi do listwy świec. Świeci - napięcie do świec dochodzi, nie świeci - brak napięcia, winny przekaźnik lub spalony bezpiecznik. W tym aucie bardzo łatwo wykręcić świece, więc można to szybko zrobić i sprawdzić wszystkie czy są dobre. To chyba tyle w tym temacie, miłej pracy życzę i oczywiście pozdrawiam

 

PS - warunkiem koniecznym jest dobry akumulator i prawidłowo ustawiony rozrząd ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kwil

Dzięki kolego za obszerny opis ale to chyba jeszcze nie wszystko bo napięcie na listwę dochodzi- sprawdziłem to miernikiem a po wyciągnięciu tego właśnie przekaźnika kontrolka "ś.ż" zachowuje się tak jakby nic się nie stało tzn. po włączeniu stacyjki zapala się lekko przygasa i później pali się ciągle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

A wiesz co? Gdzieś wyczytałem na forum, że takie jaja się dzieją jak jest spalona żarówka ... stopu! Sprawdź, czy masz oba stopy sprawne, bo z tego co opisujesz, system podgrzewania działa prawidłowo, skoro załącza i rozłącza świece żarowe. JA bym szukał na czujniku i sprawdził te te stopy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kwil

Nie za bardzo widzę tu jakiś związek ale cuda się zdarzają ale sprawdzę to dopiero jutro. A tak w ogóle czy może(sz) mi powiedzieć jaki prąd pobiera jedna świeca żarowa taka od paska bo np. w citroenie 1,9 jedna świeca pobiera ok. 8,5A ale tamte świece grzeją się parę ładnych długich sekund? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Niestety, nie wiem ile pobiera świeca, ja wykręcałem i sprawdzałem czy jest dobra ale najprostszym sposobem - bez wykręcania jest podpięcie się grubym przewodem do plusa, zdjęcie listwy z wszystkich świec i podawanie na każdą +12V. Jeśli iskrzy przy dotknięciu - świeca jest ok, jeśli nic się nie dzieje - prawie na 100% spalona.

Co do stopów - wiem, że to bez związku, a jednak już kilka postów na forum golfa, passata i firmy diagtronik o tym czytałem. To jakiś efekt uboczny, objawiający się właśnie świeceniem kontrolki świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 albo 16 A niepamiętam, a czas grzania świec zależny jest zawsze od temperatury silnika, i nie sugeruj się czasem palenia się kontrolki na desce, jest tak że kontrolka zgaśnie np po 3 sek a świeczki grzeją jeszcze kilka sekund, albo kontrolka normalnie świeci a świeczki nie grzeją wcale (tak miałem przy padniętych 4 świecach), a co do stopu to związek może być taki np że ma współną mase na kontrolce i czujniku i masa na czujnik idzie przez deske albo jeśli to ten sam obwód to przez zwarcie w części obwodu stopu

reasumując jeżeli napięcie na listwę dochodzi to nie jest prolem ze świecami tylko z kontrolką, moze słynne zimne luty deski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito
Gość kwil

:hurra:

Dzięki wszystkim za pomoc.

To był czujnik świec żarowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności