Gość kwil Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam wszystkich. Jestem tu od nie dawna (zalogowany) ale jako gość zaglądam już od ponad roku. Dopiero teraz spotkała mnie klęska z moim paskiem i nie wiem gdzie szukać pomocy Świece żarowe podczas normalnej pracy grzeją od 0,5 do 4 sekund a u mnie kontrolka po 1 sek. lekko przygasa i zaczyna dalej świecić. Sprawdzałem już świece, i bardzo możliwe że wymieniłem przekaźnik ś.ż. ale tego już nie jestem pewny. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie naprawdę szukać tego przekaźnika - czy przy bezpiecznikach? Co jeszcze i jak muszę sprawdzić? Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo Zgłoś #2 Napisano 22 Stycznia 2007 http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/vw-passat-b3-90r-16-td-opis-przekaznikow-vt10872.htm?highlight=przeka%BCnik+%B6wiec bardzo ładnie i czytelnie opisane wszystkie przekaźniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kwil Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2007 Dzięki bardzo ale tam są przekaźniki do B3 z 90 roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2007 Witam serdecznie. Ponieważ ostatnimi czasy walczyłem z tym tematem w passku mojej koleżanki, jestem jakby na świeżo w temacie. Otóż przekaźnik świec w tym aucie jest umiejscowiony w skrzynce bezpieczników jako ostatni z prawej strony na dole. Powyższy link nie odnosi się do B4 TDI. Za tablicą bezpieczników jest bezpiecznik świec żarowych - jest większy od normalnych standardowych bezpieczników, tych w tablicy - jego należy również sprawdzić. Istotne jest również sprawdzenie czujnika temperatury, który steruje pracą świec. Znajduje się on na plastikowym króćcu wodnym, wychodzącym z głowicy (przechodzący w gumową rurę między głowicą a chłodnicą). Trzeba sprawdzić, czy kostka jest dobrze osadzona na czujniku. Zdjęcie kostki z tego czujnika spowoduje włączenie grzania świec i wtedy łatwo sprawdzić, czy na listwie świec jest napięcie (prosta żaróweczka z drucikami przylutowanymi do jej styków - jeden koniec do masy a drugi do listwy świec. Świeci - napięcie do świec dochodzi, nie świeci - brak napięcia, winny przekaźnik lub spalony bezpiecznik. W tym aucie bardzo łatwo wykręcić świece, więc można to szybko zrobić i sprawdzić wszystkie czy są dobre. To chyba tyle w tym temacie, miłej pracy życzę i oczywiście pozdrawiam PS - warunkiem koniecznym jest dobry akumulator i prawidłowo ustawiony rozrząd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kwil Zgłoś #5 Napisano 22 Stycznia 2007 Dzięki kolego za obszerny opis ale to chyba jeszcze nie wszystko bo napięcie na listwę dochodzi- sprawdziłem to miernikiem a po wyciągnięciu tego właśnie przekaźnika kontrolka "ś.ż" zachowuje się tak jakby nic się nie stało tzn. po włączeniu stacyjki zapala się lekko przygasa i później pali się ciągle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #6 Napisano 22 Stycznia 2007 A wiesz co? Gdzieś wyczytałem na forum, że takie jaja się dzieją jak jest spalona żarówka ... stopu! Sprawdź, czy masz oba stopy sprawne, bo z tego co opisujesz, system podgrzewania działa prawidłowo, skoro załącza i rozłącza świece żarowe. JA bym szukał na czujniku i sprawdził te te stopy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kwil Zgłoś #7 Napisano 22 Stycznia 2007 Nie za bardzo widzę tu jakiś związek ale cuda się zdarzają ale sprawdzę to dopiero jutro. A tak w ogóle czy może(sz) mi powiedzieć jaki prąd pobiera jedna świeca żarowa taka od paska bo np. w citroenie 1,9 jedna świeca pobiera ok. 8,5A ale tamte świece grzeją się parę ładnych długich sekund? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #8 Napisano 23 Stycznia 2007 Niestety, nie wiem ile pobiera świeca, ja wykręcałem i sprawdzałem czy jest dobra ale najprostszym sposobem - bez wykręcania jest podpięcie się grubym przewodem do plusa, zdjęcie listwy z wszystkich świec i podawanie na każdą +12V. Jeśli iskrzy przy dotknięciu - świeca jest ok, jeśli nic się nie dzieje - prawie na 100% spalona. Co do stopów - wiem, że to bez związku, a jednak już kilka postów na forum golfa, passata i firmy diagtronik o tym czytałem. To jakiś efekt uboczny, objawiający się właśnie świeceniem kontrolki świec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #9 Napisano 23 Stycznia 2007 8 albo 16 A niepamiętam, a czas grzania świec zależny jest zawsze od temperatury silnika, i nie sugeruj się czasem palenia się kontrolki na desce, jest tak że kontrolka zgaśnie np po 3 sek a świeczki grzeją jeszcze kilka sekund, albo kontrolka normalnie świeci a świeczki nie grzeją wcale (tak miałem przy padniętych 4 świecach), a co do stopu to związek może być taki np że ma współną mase na kontrolce i czujniku i masa na czujnik idzie przez deske albo jeśli to ten sam obwód to przez zwarcie w części obwodu stopu reasumując jeżeli napięcie na listwę dochodzi to nie jest prolem ze świecami tylko z kontrolką, moze słynne zimne luty deski? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #10 Napisano 23 Stycznia 2007 Witaj. Przeglądnąłem topic świec żarowych i kontrolki i oto kilka linków, niestety z B5, ale może?? http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/lampka-kontrolna-swiec-zarowych-vt11431.htm http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/swiecaca-kontrolka-swiec-zarowych-vt11072.htm http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/mrugajaca-swieca-zarowa-vt8657.htm http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/mrogajaca-kontrolka-swiec-zarowych-vt8569.htm Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kwil Zgłoś #11 Napisano 28 Stycznia 2007 Dzięki wszystkim za pomoc. To był czujnik świec żarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach