Skocz do zawartości
nogman

problem ze sprzęgłem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam I znowu problem mam. Ciezko wchodza biegi. Aby wrzucic 1 albo wsteczy musze co najmniej dwukrotnie wcisnac pedal sprzegla i potem ciezko wchodzi. W czasie jazdy zdarzylo sie ze nie moglem wrzucic 2 albo 4. Jak wylacze silnik to wszystko chodzi ladnie. Pedal chodzi bardzo miekko i lekko za lekko. Czy moze to byc pompka od sprzegla czy to skrzynia mowi papa. Jakie beda objawy walnietej skrzyni. POOOMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego niewiem jak wygląda układ sprzęgła w passku ale miałem podobny przypadek w golfie 3 i okazało się że jest tam coś takiego jak samonapinacz i w tym była wada że coś z tym mechanizmem napinającynm się stało nieraz niewysprzęglał auta jak trzeba . Pozatym sprawdź sobie czy masz olej w sprzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany oleju w skrzyni. Niektórzy mówią, że zmiana w przełączaniu biegów jest kolosalana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co mialby olej do tego ze jak ma cisnac bieg to musze sie napompowac sprzeglem. Sprawdzilem wlasnie i plyn hamulcowy jest tyle ile bylo. Jakie beda oznaki walnietej pompki ale wysprzeglika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na wysprzęglik, albo sie zapowietrzyl jakims cudem albo juz zdycha, spróbuj najpierw odpowietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostani mialem remont kapitanly czy tam cos mogli spiepszyc czy raczej samo padlo. Jakie roznice w objawach beda przy wysprzegliku a pompce. Dodam ze jak wcisne sprzeglo i probuje wcisnac 1 to slysze takie buczenie ze szkrzyni i musze sie napompowac aby weszla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz pompowac zeby bylo ok, to typowy objaw niewysprzeglania. Wiec albo pompka albo wysprzeglik, niepamietam juz jak tam jest ale pomke mozna chyba odpowietrzyc przy pedalach. Popróbuj, jak sie nic nie rozcieklo jeszcze to powinno sie poprawic na chwile, przynajmniej bedziesz wiedzial co siadlo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki A jako zwykly kowalski jestem sam w stanie to odpowietrzyc i jak? Czy musze jechac na kanal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza sie tak samo jak hamulce, od najdalszego elementu, czyli najpierw wysprzeglik, przy pompce moze wogole nie byc odpowietrznika bo taka pompke tez widzialem to zalezy pewnie od modelu i rocznika. Jak masz oslony pod silnikiem i skrzynia to raczej kanal bedzie potrzebny, jak nie to mozna probowac auto na lewarek wrzucic i sie wczolgac jakos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Czy przuy ostanio robionym kapitalny remoncie mogli cos spieprzyc czy to raczej samo siebie wyszlo Przebieg 272tys.

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz na mysli piszac kapitalny remont? Silnik byl robiony, skrzynia, sprzeglo? Jak wyciagali silnik albo skrzynie to mogli naderwac jakis przewod ale wtedy bylby wyciek. Przy tym przebiegu wysprzeglik, pompka lubia juz same z siebie zdechnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wyciagali silnik bo szedl do szlifu. Jak bylem ostanio u nich na wymianie oleju to pod szkrzynia bylo mokro. Powiedzieli ze to przegob wewnetrzy moze puszczac i aby sie nie przejmowac.

Czy jakby byl zapowietrzony to pomogalo by pompowanie do wrzucenia biegu czy pedal by zostal w podlodze, Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna poznac po zapachu co cieklo czy olej ze skrzyni czy plyn hamulcowy, nawet jak sie nie dalo po zapachu, mogli wziasc odrobine na palec i przylozyc na jezyk, plyn hamulcowy jest obrzydliwie gorzki nie mozna go pomylic z niczym innym. Dziwie sie mechanikom bo po takiej robocie mogli to sprawdzic. Mogli naderwac przewod, uszkodzic wysprzeglik przy wyciaganiu, albo poprostu zle spieli przewod, tam jest szybkozlaczka o ile pamietam.

Pedal zostanie w podlodze jak bedzie calkowity brak plynu, jak jest choc troche plynu to zawsze ciut go odepchnie, jak go juz odepchnie to potem do gory juz go sprezyna ciagnie, wiec bedzie w swoim miejscu zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jezeli nie ubywa plynu to raczej wyciekow nie ma? i albo pompa albo wysprzeglik powiedzial papa. Jestem na dobry tropie? Co bys zrobil na moim miejscu. Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli jestes pewien ze nie ubywa, to wycieku napewno niema. Ciezko tak leczyc na odleglosc :) ale napewno pierwsze co to staralbym sie odpowietrzyc, jest to najtanszy i najszybszy sposob, przed rozdlubaniem polowy auta. Nawet jak wysprzeglik/pompka juz pada to taka operacja przewaznie na chwile pomaga, zazwyczaj na pare minut, ale przynajmniej bedziesz wiedzial, czy to to, czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam to forum i jeszcze podchodzi mi cos co sie nazywa popsute lozysko igielkowe. Sa podobne objawy? Znasz sie troche na tym. dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o lozysko oporowe? Jak jest wyrabane to jest duzy halas jak wcisniesz sprzeglo, ale jak piszesz ze pompowanie pomaga wrzucic bieg i lekko zaczal chodzic pedal sprzegla to bedzie raczej bankowo zapowietrzenie ukladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc czy duzo jest roboty z wymiana tego wysprzegnika i pompki. Ile to potrwa u mechanika T ak w przyblizeniu.

Pozdr

 

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 10:43 ----------

 

W warsztacie odrazu stwierdzili docisk sprzegla( bez ogldania jutro moja wejsc pod niego). I tu moje pytanie czy na wyzej opisane mojego paska dolegliwosc jest to sluszna diagnoza. nie chce aby nabili mnie w butelke

Dziekuje

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak czytam twój problem i mam pytanie czy przed oddaniem do remontu miałeś problemy z wrzuceniem biegów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mialem zadnych wszystko bylo ok. Wydawalo mi sie tylko ze za ciezko wchodza biegi bo czasami ale zadko wchodzily lzej. Nidgy nie mialem zadnych oporow z wrzuceniem 1 albo wstecznego. Aha zdarzalo mi rowniez dwa razy wysprzeglac aby wrzucic jedynke ale bardzo zadko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności