nogman Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2010 Witam I znowu problem mam. Ciezko wchodza biegi. Aby wrzucic 1 albo wsteczy musze co najmniej dwukrotnie wcisnac pedal sprzegla i potem ciezko wchodzi. W czasie jazdy zdarzylo sie ze nie moglem wrzucic 2 albo 4. Jak wylacze silnik to wszystko chodzi ladnie. Pedal chodzi bardzo miekko i lekko za lekko. Czy moze to byc pompka od sprzegla czy to skrzynia mowi papa. Jakie beda objawy walnietej skrzyni. POOOMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #2 Napisano 8 Lutego 2010 Kolego niewiem jak wygląda układ sprzęgła w passku ale miałem podobny przypadek w golfie 3 i okazało się że jest tam coś takiego jak samonapinacz i w tym była wada że coś z tym mechanizmem napinającynm się stało nieraz niewysprzęglał auta jak trzeba . Pozatym sprawdź sobie czy masz olej w sprzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x-plood Zgłoś #3 Napisano 8 Lutego 2010 Zacznij od wymiany oleju w skrzyni. Niektórzy mówią, że zmiana w przełączaniu biegów jest kolosalana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #4 Napisano 8 Lutego 2010 Ale co mialby olej do tego ze jak ma cisnac bieg to musze sie napompowac sprzeglem. Sprawdzilem wlasnie i plyn hamulcowy jest tyle ile bylo. Jakie beda oznaki walnietej pompki ale wysprzeglika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #5 Napisano 8 Lutego 2010 Objawy wskazują na wysprzęglik, albo sie zapowietrzyl jakims cudem albo juz zdycha, spróbuj najpierw odpowietrzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2010 Ostani mialem remont kapitanly czy tam cos mogli spiepszyc czy raczej samo padlo. Jakie roznice w objawach beda przy wysprzegliku a pompce. Dodam ze jak wcisne sprzeglo i probuje wcisnac 1 to slysze takie buczenie ze szkrzyni i musze sie napompowac aby weszla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2010 Jak musisz pompowac zeby bylo ok, to typowy objaw niewysprzeglania. Wiec albo pompka albo wysprzeglik, niepamietam juz jak tam jest ale pomke mozna chyba odpowietrzyc przy pedalach. Popróbuj, jak sie nic nie rozcieklo jeszcze to powinno sie poprawic na chwile, przynajmniej bedziesz wiedzial co siadlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2010 Dzieki A jako zwykly kowalski jestem sam w stanie to odpowietrzyc i jak? Czy musze jechac na kanal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2010 Odpowietrza sie tak samo jak hamulce, od najdalszego elementu, czyli najpierw wysprzeglik, przy pompce moze wogole nie byc odpowietrznika bo taka pompke tez widzialem to zalezy pewnie od modelu i rocznika. Jak masz oslony pod silnikiem i skrzynia to raczej kanal bedzie potrzebny, jak nie to mozna probowac auto na lewarek wrzucic i sie wczolgac jakos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #10 Napisano 8 Lutego 2010 Dzieki Czy przuy ostanio robionym kapitalny remoncie mogli cos spieprzyc czy to raczej samo siebie wyszlo Przebieg 272tys. dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2010 Nie wiem co masz na mysli piszac kapitalny remont? Silnik byl robiony, skrzynia, sprzeglo? Jak wyciagali silnik albo skrzynie to mogli naderwac jakis przewod ale wtedy bylby wyciek. Przy tym przebiegu wysprzeglik, pompka lubia juz same z siebie zdechnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2010 tak wyciagali silnik bo szedl do szlifu. Jak bylem ostanio u nich na wymianie oleju to pod szkrzynia bylo mokro. Powiedzieli ze to przegob wewnetrzy moze puszczac i aby sie nie przejmowac. Czy jakby byl zapowietrzony to pomogalo by pompowanie do wrzucenia biegu czy pedal by zostal w podlodze, Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #13 Napisano 8 Lutego 2010 Mozna poznac po zapachu co cieklo czy olej ze skrzyni czy plyn hamulcowy, nawet jak sie nie dalo po zapachu, mogli wziasc odrobine na palec i przylozyc na jezyk, plyn hamulcowy jest obrzydliwie gorzki nie mozna go pomylic z niczym innym. Dziwie sie mechanikom bo po takiej robocie mogli to sprawdzic. Mogli naderwac przewod, uszkodzic wysprzeglik przy wyciaganiu, albo poprostu zle spieli przewod, tam jest szybkozlaczka o ile pamietam. Pedal zostanie w podlodze jak bedzie calkowity brak plynu, jak jest choc troche plynu to zawsze ciut go odepchnie, jak go juz odepchnie to potem do gory juz go sprezyna ciagnie, wiec bedzie w swoim miejscu zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #14 Napisano 8 Lutego 2010 Czyli jezeli nie ubywa plynu to raczej wyciekow nie ma? i albo pompa albo wysprzeglik powiedzial papa. Jestem na dobry tropie? Co bys zrobil na moim miejscu. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #15 Napisano 8 Lutego 2010 Jesli jestes pewien ze nie ubywa, to wycieku napewno niema. Ciezko tak leczyc na odleglosc ale napewno pierwsze co to staralbym sie odpowietrzyc, jest to najtanszy i najszybszy sposob, przed rozdlubaniem polowy auta. Nawet jak wysprzeglik/pompka juz pada to taka operacja przewaznie na chwile pomaga, zazwyczaj na pare minut, ale przynajmniej bedziesz wiedzial, czy to to, czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #16 Napisano 8 Lutego 2010 Tak czytam to forum i jeszcze podchodzi mi cos co sie nazywa popsute lozysko igielkowe. Sa podobne objawy? Znasz sie troche na tym. dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2010 Chodzi Ci o lozysko oporowe? Jak jest wyrabane to jest duzy halas jak wcisniesz sprzeglo, ale jak piszesz ze pompowanie pomaga wrzucic bieg i lekko zaczal chodzic pedal sprzegla to bedzie raczej bankowo zapowietrzenie ukladu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2010 Czesc czy duzo jest roboty z wymiana tego wysprzegnika i pompki. Ile to potrwa u mechanika T ak w przyblizeniu. Pozdr ---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 10:43 ---------- W warsztacie odrazu stwierdzili docisk sprzegla( bez ogldania jutro moja wejsc pod niego). I tu moje pytanie czy na wyzej opisane mojego paska dolegliwosc jest to sluszna diagnoza. nie chce aby nabili mnie w butelke Dziekuje Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2010 Witam tak czytam twój problem i mam pytanie czy przed oddaniem do remontu miałeś problemy z wrzuceniem biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2010 Nie nie mialem zadnych wszystko bylo ok. Wydawalo mi sie tylko ze za ciezko wchodza biegi bo czasami ale zadko wchodzily lzej. Nidgy nie mialem zadnych oporow z wrzuceniem 1 albo wstecznego. Aha zdarzalo mi rowniez dwa razy wysprzeglac aby wrzucic jedynke ale bardzo zadko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach