Skocz do zawartości
Lcf

Jak wymontowac skrzynke przekaznikow (pod kierownica po lewej stronie) ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

musze wymienic skrzynke przekaznikow, znajduje sie po lewej stronie deski rozdzielczej ponizej wlacznika swiatel, pod taka klapka. Czy ktos demontowal to cholerstwo i udzieli jakich wskazowek ? Z gory dzieki.

 

836439250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierasz tapicerke, to chyba wiesz jak, Bordnetz jest trzymany dwoma zaczepami na bokach - po prawi i lewo tych przekaźników. Potem odłaczasz kable z dołu (ale najpierw odsuwasz czerwoną blokade) i tak samo kable w czolowej czesci ( z tyłu przekaźników).

Nie lepiej Ci juz wymienic na bordnetza z doświetlaniem zakrętów itp? Bo to co masz na foto to zwykły highline jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko przykladowe foto, ja mam u siebie Bordnetza 3C0 937 049 AJ, piszac rozbierasz tapicerke co konkretnie miales na mysli ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebrac dolna pułke, tu gdzie masz włacznik świateł, ona zachodzi troche na kierownice itp. To trzeba zdjąc. Wiesz gdzie to jest tak apropo ulokowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie znajduje sie ta skrzynka przekaznikow, bo widze ja i moge ja pomacac :), ale chcialbym jak najmniej inwazyjnie wyciagnac z auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH]23034[/ATTACH] może to ci pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

try to follov this:

The number of relays and fuses will depend on the vehicle equipment level.

rele1.jpg

– Unclip locking lugs in -direction of arrow- outwards and then push connectors -1- through relay carrier.

rele2432.jpg

– Release retainer -arrow A- and pull retainer with fuses in -direction of arrow B- off of relay carrier.

rele3.jpg

– Release locking lugs in -direction of arrows- and pull thermal fuses -1- out of holders.

rele4.jpg

– Release locking lug -1- in -direction of arrow A- and pull holder in -direction of arrow C- off of relay carrier.

– Release locking lug -2- in -direction of arrow B- and pull holder in -direction of arrow C- off of relay carrier.

rele5.jpg

– Release locking lug -1- of relay carrier in -direction of arrow- and take out relay carrier.

 

Installing:

Carry out installation in the reverse sequence, noting the following:

– First unclip the connector (for relays), the holder (for fuses) and the holder (for thermal fuses) in the relay carrier.

rele6.jpg

– Seat relay carrier -2- in guide -1- and clip relay carrier in place.

 

rele7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega ze słowacji dobry chłopak jest ale chyba przesadził. Major też nie do końca ma rację choć w 89%ma ;-). dopiero co wymieniałem u siebie więc podzielę się doświadczeniami

 

po pierwsze odkręcasz tylko 3 torxy na plastiku, który masz zaraz nad pedałami. plastik jest od ściany grodziowej do pierwszej krawędzi dolnej. jak położysz się na podłodze to powinieneś zobaczyć gdzie są śruby (są przy samej krawędzi). plastik nie zachodzi na kierownicę bo to passat b6 gdzie "ten plastik zachodzący na kierownicę" to już część całej deski rozdzielczej a tego chyba nie chcesz wyciągać... potem faktycznie odpinasz lampkę jeśli jest i złącze obd2 (3 zatrzaski/wsuwki, 2 z jednej strony i jedna po drugiej)

polecam wyciągnąć najpierw schowek po prawej od kierownicy. od góry są 2 zatrzaski które blokują schowek przed nadmiernym otwarciem. musisz je wepchnąć do góry i schowek się otworzy do końca. potem po prostu pociągnij, zawiasy powinny puścić bez większego problemu.

w dziurze po schowku zobaczysz przekaźniki. najlepiej już teraz wypnij je wszystkie (wystarczy tylko, te które są na skrzynce/bortnet'z, pozostałe z opisu jana są na oddzielnym mocowaniu którego nie musisz wypinać) pamiętając żeby na nowym sterowniku umieścić je dokładnie w tych samych pozycjach. wypinanie nie jest zbyt łatwe bo wszystkie siedzą dosyć ciasno a te 2 największe są dodatkowo trzymane zatrzaskami (patrz 2-gie zdjęcie z opisu jana).

jak uporasz się z przekaźnikami możesz zacząć wypinać wtyki. jak napisał Major najpierw odbezpiecz czerwony (czasem fioletowy) zatrzask trzymający wszystkie wtyki a dopiero potem wypinaj. nie musisz oznaczać wtyków, nie da się ich podpiąć później inaczej. podobny zatrzask jest na wtykach pionowych (tych na ścianie przekaźników) no i ta sama historia co wyżej...

 

ostatnia faza to odpięcie 2-ch zatrzasków po bokach modułu i całość musisz odciągnąć w dół i trochę do siebie żeby się wszystko wysunęło.

 

montowanie nowego w odwrotnej kolejności.

 

pamiętaj żeby po wymianie sprawdzić kodowanie sterownika a najlepiej najpierw spisz sobie kodowanie ze starego żeby potem nie było zonka...

 

powodzenia

 

ps. mój nowy sterownik nie miał blokady wtyczek za bezpiecznikami a stary miał. trochę mi zajęło zanim załapałem czemu nie mogę wypiąć wtyków ze starego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności