Skocz do zawartości
Gość piotrcz3

Passat B4 1,9TD - co za WÓŁ!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrcz3

Witam.

Właśnie nabyłem pięknego kombiaka '95 jak w temacie i już przeżyłem pierwszy szok. Przyzwyczajony jestem do golfa II 1,6 GTD, co to jak mu się przyciśnie, to jedzie. A to nie chce! Ja mu w gaz, a on tylko bardziej buczy. To było przy 120/h. Wszystko, co da sie z tego wycisnąć, to 140 po dłuuugich mękach. Niestety moją radość mąci fakt, że nie da się tym zrobić dwóch tirów z przyczepami na raz, a moją corrozją się da, choć to tylko 1,6... a do tego jakby nie patrzeć 20 lat!

Ja lubie adrenaliną, ale z maską stara wolałbym się raczej nie spotkać.

 

Pomocy!!!

Rozumiem, że filtr powietrza i paliwa, to po pierwsze.

Wyczytałem też o załączaniu turbiny, ale to chyba nie to, bo się włącza jak trzeba.

Nie wiem gdzie jest przepływomierz i czy to da się zapchać.

 

A poza tym mam takie pytanie: Czemu ten silnik jest taki słaby. Przecież jest większy od tego mojego (1,6GTD). Na zdrowy rozum powinien być mocniejszy, a tu takie coś! Czy to przez wielkość sprężarki, bo ja mam w golfie Garreta z największymi kołami, średnica jest ponad 2x większa niż w pasku. Co robić, czy ktoś ma jakiś pomysł na poprawę parametrów tego silnika bez ekstrawagancji jak wymiana wałka, czy sprężarki na większą?

 

Aha, no i oczywiście ciężko się odpala na zimno, za drógim razem minimum... i to chyba nie świece, bo jak już ruszy, to pracuje równo i "nic nie wypada".

 

pozdro :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82

Moim zdaniem z twoim Passatem jest wszystko ok. tylko jak przyzwyczaiłeś się w golfie do pewnie 80km a teraz przeżuciłeś się na prawie 2 razy cięższy samochodzik o mocy 75km, to wcale się nie dziwię że marudzisz, trzeba było kupić TDI 90km :ok: , to byś śmigał szybciej i z mniejszym zużyciem paliwa :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Witaj, gratulacje z powodu zakupu pięknego samochodu. Slogan volkswagena brzmi: masz passata - masz wszystko" - ja się tego trzymam i dobrze mi z tym ;) . Poza tym kolega bodek82 wie co mówi, bo auto jest prawie 2 razy masywniejsze, tylko komfort jakby w golfie "mniejszy"... Też miałem golfa 1,6 GTD (bez IC, motor JR) i pamiętam jak pięknie ten silnik ciągnął, jednak passat daje to coś, czego golf nigdy nie da - komfort. Niektórzy twierdzą, że z tym silnikiem nie da się nc zrobić, że jest to dobra konstrukcja ale na lata 90... może i tak, jednak istnieją pewne tricki, poprawiające trochę bądź bardziej dynamikę auta, co wiąże się jednak z ingerencją w fabryczne ustawienia, zapewne nie obojętne dla żywotności tej jednostki. Oto one:

 

1. Zwiększenie dawki minimalnej na pompie paliwa - chyba najprostszy zabieg

2. Zwiększenie ciśnienia turbo - tu trzeba uważać, by nie przesadzić

3. Wymiana boost pina w "grzybku" na pompie paliwa (zamiana na taki z silnika 1,6 TD)

4. Założenie IC

 

Co do trudnego rozruchu radziłbym jednak sprawdzić napięcie na świecach, czy wogóle dochodzi, bezpiecznik świec 50A, przekaźnik, same świece. Ważny jest też rozrząd, który w tych motorach wskutek idiotycznego pomysłu z klinem na wale lubi się przestawić (charakterystyczne bicie boczne, telepanie się koła na wale)

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę bezawaryjnej jazdy passacikiem :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian

panowie bez przesady samochód ten ma iść więcej niż 130-140..moim zdaniem nie jest wszystko ok. Nie kopci albo jakies inne niepokojące zjawiska ? Sprawdź przepływomierz znajduje sie przy filtrze powietrza (jeśli u ciebie takowy występuje). Jak znajdziesz to odepnij wtyczke i sie przejedź. Jeśli będzie tak samo tzn. że przepływka padła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

No tak, ale to jest silnik TD a nie TDI, zupełnie inna dynamika tego silnika. Czy w TD jest przepływomierz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam moj wczesniejszy passacik 1.9 TD szedl 175:) wiec to nie jest ok ze twoj tyle jedzie i dalo sie nim wyprzedzac pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos kolego nie tak z silnikiem. dobry AAZ lata 170 z palcem w d... poza tym odpalanie na zimnym powinno byc od strzala. kopci? jesli tak na jaki kolor? swiece grzeja? przedmuchow nie ma? turbina jakie ma luzy na osce? w tym silniku nie ma przeplywomierza. nie ma tez elektroniki sterujacej silnikiem. prosty w budowie, jezdzi na wszystkim i podatny na modyfikacje, ale by gadac o wiekszej mocy najpierw doprowadz silnik do stanu perfect, bo raczej twoj nie jest. i jeszcze jedna rzecz - nie masz czasem zapchanego kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrcz3

No własnie. Też mi sie wydaje, że pasek ma przypchany filtr powietrza i wydech, a stąd spaliny w cylindrze... Pamietam, że jak zgubiłem końcowy tłumik w golfiszczu, to biegów nie nadążałem zmieniać :) JR to naprawdę kawał silnika, stąd moja frustracja, bo to 1,9 w pasku jest właściwie kontynuacja tej tradycji. Kiedyś nawet chciałem przełożyć... już nie żałuję.

 

Powodem wyboru TD zamiast TDi była właśnie elektronika sterująca wtryskiem. W końcu to stary dziesięcioletni grat! Bez obrazy, ale, gdyby nie nasza sytuacja, to normalny belg takie coś zawiózł by prosto na hutę. Wyszedłem z założenia, że jak pompa jest czysto mechaniczna, to elektronika w niej nie padnie, a i odpali na byle czym. Słyszałem, że TDi przez tę elektronikę da się zamordować nawet marnej jakości ON. Tymczasem do golfa sam lałem firmowy rzepak z Tesco + 20%ON i prócz smrodu przypalonego kotleta różnicy nie zauważyłem.

 

Z boostpinem spróbuję na pewno. Rozumiem, że to przy pomocy krzywki steruje dawką paliwa . Co do podkręcenia sprężarki, to nie wiem za bardzo jak to zrobić, a jakby mi ktoś powiedział czym się zwiększa dawkę na pompie, byłbym wniebowzięty. Rozumiem, ze trzeba podnieść dawkę i potem skręcić obroty jałowe na około 1000... czyli conajmniej 2 śruby.

 

Faktycznie, to ja tego samochodu NIE ZNAM. Niby pod machą wszystko tak samo jak w golfie, ale... Trzeba mu poświęcić trochę czasu. Nawet nie wiem, czy wszystkie świece grzeją. Prąd dochodzi, bo inaczej by nie odpalał wcale, ale czy do wszystkich? Niby jak już odpali, to nic nie wypada, ale jak się go kręci, to nie jest odpał w pół sekundy, tylko sie maszyna rozkręca powoli i po chwili można wreszcie odpuścić rozrusznikowi. Zimny za pierwszym razem nie odpali na pewno, ale to chyba paliwo do baku spływa z wtryskiwaczy. W golfie też tak mam. Kopcia niby nie widać, ale idealnie nie jest. Przedmuchów brak, luzów na wałku sprężary też nie ma. W sumie wózek jest "prawie nowy" , nawet nie ma przejechanych 100 000. Pewnie przekręcone, ale zużycie reszty nie wskazuje na duży przebieg. Komfort faktycznie powala, zwłaszcza jak potem sie przejadę moją korrozją:)

 

Co do rozrządu, to oczywiście też jeszcze nie sprawdzałem. Czuję, że powiniennem, bo jak się koła dobrze nie dociśnie, to nie ma siły i się przestawi. Tam jest na wałku stożek morsa, samocentrujący i samochamowny. Nie ma możliwości, by się kółko telepało, chyba, że całkiem spadnie :/ . Po prostu będzie ślizgać się po stożku.

 

Niestety nie mam garażu, więc dalsze prace uzależnione są od pogody :(((

Dzięki za rady. Napiszcie co z tą dawką i jak podkręcić sprężarę, bo mu nie odpuszczę.

To jest kawał silnika i ma iść jak buzia, a nie jak poldonez. :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

No jak na Passka z 100000 tys. przebiegu to coś nie śmiga jak cza :)

 

No całkiem możliwe ze masz KATA przytkanego,

 

Ale formula F1 to ten silnik nie jest te 170 to chyba jedzie jak mu zwiekszy się dawkę, no i podkręci suszarkę.

 

Fabrycznie V-MAX podają 160

 

Wiec kurka jakim cudem to nagle a palcem w D.... wycioga 170?

 

Mam ten sam silnik i rzeczywiście da sie 170 pojechać ale nie jest to lekko dla tego silnika (fabryczny) bez bajerów...

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrcz3

moją korozją pojechałem kiedyś 185. więcej nie chciał, a pasek to ledwo 140 się rozpędził.

napiszcie lepiej czym się zwiększa dawkę na pompie i jak podkręcić sprężarę. wałek sie chyba nie urwie, a tyle to mógłbym nawet dzisiej zrobić. fajna pogoda jest :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo - zakladasz mbc albo ciegnem sie bawisz. jesli masz garetta t3 zapomni o ciegnie. jesli splywa ci paliwo to masz nieszczelnosc w ukladzie paliwowym. wymien filtr powietrza i wywal kata. dawke robisz boost pinem. jesli go masz. ja nie mam :( wtedy zostaja ci srubki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrcz3

521374_112_full.jpg

 

Śmiać mi się chce, jak widze te suszareczki, co to je teraz zakładają na taśmie.

W golfie mam tego garreta ze zdjęcia. Do mbc jeszcze się nie dobierałem, bo dostęp ciężki. Pina mam, ale go nie poszerze. Chyba, że mi ktoś dotoczy. Może u boscha będą mieli jakieś lepsze.

Które śrubki zwiększają dawkę? Mógłbyś opisać, gdzie one są na tej pompie?

Sprawa dotyczy chyba obu moich gratów, pomijając sprężarę, bo w pasku to nawet nie wiem jeszcze co tam mam. Jakies takie coś, kółeczka jak piąstki i metalowa karbowana rurka do zanieczyszczania powietrza spalinami. Chyba sie tego pozbęde.

 

a tak BTW to masz jakieś namiary na kształty krzywki z tego pina, bo to w sumie sterowanie krzywkowe jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet nie wiem, czy wszystkie świece grzeją. Prąd dochodzi, bo inaczej by nie odpalał wcale, ale czy do wszystkich? Niby jak już odpali, to nic nie wypada, ale jak się go kręci, to nie jest odpał w pół sekundy, tylko sie maszyna rozkręca powoli i po chwili można wreszcie odpuścić rozrusznikowi. Zimny za pierwszym razem nie odpali na pewno,

Aby odpalał to sprawdź sobie te świece ten silnik ma komorę wstępną i bez świec to on bardzo ciężko pali a jak nie świece i brak mocy to może brak kompresji

ale to chyba paliwo do baku spływa z wtryskiwaczy

Nie ma takiej możliwości

Tymczasem do golfa sam lałem firmowy rzepak z Tesco + 20%ON i prócz smrodu przypalonego kotleta różnicy nie zauważyłem.

Najważniejsza w samochodzie wysokoprężnym jest praktycznie pompa wtryskowa która np. w twoim silniku jest smarowana paliwem także na frytkach to chyba długo się nie da.

a i odpali na byle czym. Słyszałem, że TDi przez tę elektronikę da się zamordować nawet marnej jakości ON

Właśnie jeśli chodzi o paliwo to nie ma żadnej różnicy a TDI szybciej zapali nawet bez świec do +5 stC

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Zacznij od sprawdzenia katalizatora.Może być zapchany.Następną czynnością jest ustawienie pompy wtryskowej - może ma za małą dawkę.

Wbrew pozorom te silniczki całkiem ładnie śmigają.Przekonałem się o tym jak wracałem ze spotu opłatkowego a za mną jechał B4_Black z takim właśnie motorem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od sprawdzenia katalizatora

Tak tylko spytam. Czy ten silnik ma katalizator??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Te silniki miały katalizator, wystarczy poczytać na tej karteczce z kodami wyposażenia, nr nadwozia itp, z tego co pamiętam jest tam oznaczenie AAZ KAT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Tak tylko spytam. Czy ten silnik ma katalizator??

 

Ma katalizator taki sam jak w TDi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrcz3 turbinki w td nie sa duze, ale dzieki temu masz doladowanie z dolu.nie musisz wkrecac na 4-5tys zeby cos poczuc. td ciagna od 2-2.5krpm, a tdi ze zmienna geometria od 1.7krpm. takie turbinki swietnie nadaja sie na soft turbo do benzynek. taki garett t3 mimo swoich niewielkich rozmiarow potrafi dmuchnac spokojnie 1.5bar, kkk chyba k24 nawet do 2bar. nie ma co narzekac na AAZ. fabrycznie jest mulowaty, ale po modach spokojnie objezdza 1Z. najwieksza ich zaleta jest spalanie ok. 6l i trwalosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrcz3

No właśnie o tę trwałość mi chodziło. To nie jest jakas tam szlifierka. Coś jednak mu chciałem zapodać, bo mnie wkurza. Owszem jakiegos kopa tam ma, ale od 3,5-4000 to sie muł taki robi... czegoś mu wyraźnie brak. mam nadzieję, że powietrza. = filter. KAT firmowo jest i fucktycznie może być przypchany. Sam nie wiem po co w dieslu to zakładają. Chyba po to , żeby się zpychał ;) Tak, to wszystko jest względnie ok, tylko poranny odpał mi sen powiek spędza, bo jeśli to nie świece, to mus jade na pomiary.

Narazie pogoda nie ta i się do tego nie dobiorę. Chyba, że mi coś odbije i mu wydłubie chociaż filtra powietrza.

 

Napiszcie, gdzie się dawkę zwiększa na pompie, bo bym się tym pobawił, a nie wiem czym kręcić.

 

A co do garreta, to mam tego wielkiego w golfie i od 2500 rpm to już go dobrze słychać (i czuć). Tyle, że golf jest po modach firmowych od vw i nie wszystko jest jak w katalogu. Strasznie szkoda mi się go pozbywać, bo dorwałem okaza z expo z włosiego salonu, z czasów kiedy jeszcze ludziska się w głowe pukali na wieść o wyścigowych dieslach.

Kiedyś mi jeden mechanik wyjaśnił, że duże koło w sprężarce jest dober na trase, bo ma większy moment i dłużej trzyma obroty. Małe kółko za to lepiej się wkręca bo ma mniejszą bezwładność. ot co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności