Skocz do zawartości
shadowpicture

-22 stopnie i problem z płynem chłodniczym ??

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie...

 

Mój wóz caly czas jest garażowany i tak naprawdę mróz widzial tylko na trasie:)

 

Z racji tego, że nie jestem u siebie postal cala noc na zewnątrz.. odpalilem go dzisiaj z rana, zacząlem skrobać szyby... wsaidam, chce jechać, a na komputerze wielkie STOP i mruga na czerwono lampka od wody:mad:

 

Zrezygnowalem z jazd, zabralem Aveo Teściowej z garażu a na jego miejsce wstawilem passata:)

Byly jakieś komunikaty po nimiecku " Anulieren... " ale jak go odpalilem w garażu nie chcą się pojawić...

 

W garażu czuć teraz drażniący dym...

 

 

Mial ktoś podobny przypadek??

 

płyn chłodniczy byl zmieniany w tym roku, oczywiście na G12 - zmienialem go w sierpniu przed wyjazdem na wakacje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś czy masz dość płynu chłodniczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zczytaj błędy i sprawdź do jakiej temp wytrzymuje twój płyn powinien w okolicach 33 *C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak go za mocno rozcieńczyłeś, to zamarzł. Ja właśnie jestem po takim przypadku i w ciagu dwóch dni się dowiem, czy mi pompka wodna powiedziała PAPA...

 

Trzeba było jeszcze odkręcić korek od zbiorniczka i sprawdzic czy grudki lodu nie pływają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, grudek lodu nie ma w zbiorniczku, sprawdzilem poziom i OK prawie pod MAXem tyle ile wlalem w sierpniu...

Poczekam jeszcze parę godzin niech sie ogrzeje biedaczyna i pojade gdzie na VAGa...

 

PS. może ktoś z Rzeszowa pomóc?

Akurat tutaj sie zatrzymalem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węż go odkręć i zrób bełta,pewnie czujnik się zabrudził!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Węż go odkręć i zrób bełta,pewnie czujnik się zabrudził!

I przy okazji zmierz do ile masz ten płyn może jest na granicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu miałem identyczna sytuację, pomogło wyciągnięcie i powtórne włożenie wtyczki czujnika poziomu płynu chłodniczego który znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym - były zabrudzone styki.

 

Jeśli masz właściwy poziom płynu ( oczywiście niezamarzniętego) to masz to samo co ja.

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrócilem... skoro plyn nie byl zamarznięty.. nie bylo grudek lodu w zbiorniczku, myślicie że będzie ok??

 

Podjadę jutro na stację sprawdzić do ilu stopni mam G12... może za slaby jest:/

 

Odpalilem go teraz i juz nic nie wyskakuje... skąd mógl być ten smród po odpaleniu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem w ASO po płyn chłodniczy. Koncentrat, który jest u nich do kupienia nie rozcieńczony jest do -36 stopni więc teoretycznie do tej temperatury płyn nie ma prawa zamarznąć aczkolwiek nigdy nie wiadomo co robił poprzedni właściciel auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio byłem w ASO po płyn chłodniczy. Koncentrat, który jest u nich do kupienia nie rozcieńczony jest do -36 stopni

No to muszę cię zmartwić, bo był rozcieńczony, skoro do -36 miał wytrzymałośc. Nierozcienczony płyn ma krzepliwośc dopiero przy -52 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie teraz dostaniesz już gotowce tylko wlewasz do układu i nie musisz rozcieńczać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko jak rozpoznac jaki jest płyn???Czy to g12 czy np Dynagel czy stare dobre borygo???bo mam u siebie taki rózowy jak wiekszosc a chciałbym dolać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzis z ciekawosci odkrecilem nakretke od płynu i miałem korzuszek taki u góry w zbiorniczku...mam zalanego PRESTONA...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie też pokazał się komunikat, który mniej wiecej oznacza niską temperature płynu chłodzącego, wraz z komunikatem STOP!!! autko garażowane i temperatura otoczeniemogła nieć maks. -15stopni. tak więc od razu zobaczyłem do zbiorniczka wyrównawczego ,a tu wszystko dobrze, zalany płyn to FEBI do -35, żadnych oznak krzepnięcia, wężyki mięciutkie, więc zaryzykowalem jazde. trasa wynosiła ok.7km niestety, dopiero po przejechaniu ok3 km. zaczął nabierać temperature. gdy pierwszy raz zapaliłem i pokazał się w/w komunikat, zgasiłem auto i uruchomiłem ponownie, komunikat nie pokazał sięm ale bywa i tak, że i po kolejnym rozruchu się pojawia... co o tym myślicie, błąd czujnika???

 

KERMIT

FEBI który stosuje też jest różowy, a słyszałem że serwis najczęściej go stosuje, ile w tym prawdy, nie wiem.

Edytowane przez widmo_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności