Skocz do zawartości
Sedris

Czujnik prędkości obrotowej wału silnika - pierwsze odpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstepie powiem ze przeczytalem wszystkie tematy i nie znalazlem podobnego objawu, chodzi mi o porade

 

Tak wiec przed swietami zaczal mi slabo odpalac samochod (TDI, AVF), pierwsze odpalenie po calej nocy i musialem krecic rozrusznikiem 5-6 razy zeby odpalil (tak jakby chcial zalapac ale nie mogl od razu). W ciagu dnia jak jezdzilem to bylo ok, tylko po nocnym staniu tak sie dzialo. W pewnym momencie wywalilo kontrolke "check engine" i mrugala spirala, na VAGu wywalilo blad czujnika prędkości obrotowej wału silnika, po skasowaniu bledu mialem jezdzic i zobaczyc czy sie dalej pojawia. No i blad sie nie pojawil, bylo ok przez 2 tygodnie i teraz znowu slabo odpala z rana. Moje pytanie, wymienic odrazu czujnik predkosci obrotowej walu? Czy czekac az wywali znowu blad? (zbliza sie przeglad i w sumie jedna robota by byla):cool: I ile kosztuje taki czujnik, ktos wie moze?

 

P.S. Rozumiem ze jest czujnik położenia wału i czujnik prędkości obrotowej wału silnika, czy uszkodzenia jednego jak i drugiego daje takie same objawy?

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś wymienić świece żarowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem powinieneś wymienić świece żarowe

 

Wymienione swiece byly 1,5 miesiaca temu, na Beru. Objawy swiec zarowych to nierowna praca silnika, "rzucanie" silnikiem i nadmierne dymienie przy odpaleniu, a takich objawow nie mam...

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem ze jest czujnik położenia wału i czujnik prędkości obrotowej wału silnika, czy uszkodzenia jednego jak i drugiego daje takie same objawy?

 

Kolego masz dwa czujniki (G40 i G28), jeden na wale korbowym, drugi na wałku rozrządu. Podasz maila to podeślę Ci PDF'a gdzie jest to ładnie opisane. Czujnik na wałku rozrządu jest odpowiedzialny za rozpoznawanie położenia cylindrów w celu szybszego odpalenia.

 

Pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz numery z ETKI:

czujniki.jpg

Edytowane przez Hermann

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego masz dwa czujniki (G40 i G28), jeden na wale korbowym, drugi na wałku rozrządu. Podasz maila to podeślę Ci PDF'a gdzie jest to ładnie opisane. Czujnik na wałku rozrządu jest odpowiedzialny za rozpoznawanie położenia cylindrów w celu szybszego odpalenia.

 

Wiem że jest G28 i G40, G28 - czujnik predkosci obr walu a G40 - czujnik polozenia wału, ale z tego co wiem G40 jak bedzie uszkodzony to wogole auto nie odpali a G28?? Czy moze auto odpalic ale wtedy sa problemy? I dlaczego tylko pierwsze odpalenie po nocnym staniu?? (nakrece jutro rano film z odpalenia i obczaicie sobie sami:) )

 

Tu masz numery z ETKI:

 

Z ETKi juz mam nazwe i numer, zamowilem czujnik u znajomego, 90 zl kosztuje wiec mozna wymieniac. Ale pytanie bylo czy czekac na kolejny blad czy tez moje objawy sa typowe dla uszkodzenia G28? Bo blad narazie raz wywalilo a teraz znowu odpala gorzsej z rana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G28 też moze powodować unieruchomienie silnika. Przyczynami mogą byc:

- uszkodzona podstawa czujnika

- opiłki na czujniku

- za duża odległość czujnika od koła sygnałowego

- przerwa lub zwarcie w przewodach

- luźne złącze.

W tym też przypadku silnik pracuje w trybie awaryjnym i bierze sygnał zastępczy z G80 - czujnika skoku iglicy.

 

Ten błąd G28 to jaki miałeś? Brak sygnału czy niezrozumiałą wartośc czy może jeszcze co innego? Kod błędu by się przydał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega sedris nie ma czujnika wzniosu iglicy w swoim silniku natomias te silniki które maja taki czujnik we wtryskiwaczu nie posiadaja znowu czujnika połozenia wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano tak - rozpędziłem się :D One są w AFN i AHU. Ale to i tak było informacyjnie tylko - skąd ewentualnie brałoby sygnał zastępczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodu bledu nie pamietam, majster mowil ze to sporadyczny blad bo nie zawsze jest. Panowie, to poprosze jakis rysunek tego czujnika i gdzie On sie znajduje dokladnie w AVFie, to moze go przeczyszcze i sprawdze kabelki (bylbym wdzieczny za podpowiedz jak wyczyscic):)

 

No wiec ciagnac dalej temat:

 

Kupilem czujnik (mialem kupic G28) a dostalem to co w ETce w poscie nr 5 czyli "nadajnik impulsow kolko walu korbowego" no i nie wiem czy przypadkiem G28 to nie chodzi o ten drugi czujnik wedlug ETki "nadajnik impulsow kolo walka rozrzadu". Wedlug dtambor mam miec czujnik na na walku rozrzadu? Czyli wychodzi ze nie ten co kupilem? Bo wedlug innego kolegi to ma byc na wale bo u mnie niby nie ma na walku rozrzadu, zglupialem juz:( Moze ktos mi pomoc?

 

P.S. w wyszukiwarce znalazłem jak ktos mowi "diagnoza kogoś kumatego z Vagiem -u mnie tak padł czujnik położenia wału G28" czyli wedlug tego jest to co kupilem

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja sie podlacze bo mam podobny problem z tym ze u mnie jest blad 16705 Niedopuszczalna wartość sygnału czujnika G28 obrotów silnika.kupilem ten czujnik wlozylem auto zapalilo zgasilem i niechce zapalic zapala na chwile i gasnie wywala engine workshop i pod vaga podlaczam jedyny blad znowu 16705 sprawdzilem rozrzad ze 5 razy wszystko gra nowy pasek jest kasuje blad odpale gasnie i znowu ten sam blad wtyczki przejzalem no nic niewidac bezpieczniki jakies polaczenia wszytsko sprawdzilem i niewiem co mu jest czyzby ten czujnik znowu padl nowka ze sklepu? czy poprostu cos z tym kolem w srodku skrzynik korbowej co daje sygnal dla tego czujnika moze cos z nim? jest jakas mozliwosc ze cos z nim sie moglo stac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączam się do tematu, może koledzy znają na tyle silnik 2.3 VR5, że będą mogli mi podpowiedzieć, gdzie znajduje się w tym silniku czujnik prędkości obrotowej G28.

Z czytałem na kompie „00513 - Engine Speed Sensor (G28)”. Czujnik zapewne do wymiany bo autko kilka razy zgasło, tylko gdzie on jest w tym autku?

Za podpowiedź z góry serdeczne dzięki.

 

Dla zainteresowanych:

wyżej wymieniony czujnik (174zł), znajdujeśię w okolicy filtra oleju.

Wymieniony i po problemie.

Edytowane przez Macz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, wymienilem czujnik na wale i efekt pozostal. Podejrzewam inna rzecz, albo wymienilem czujnik nie ten co trzeba i powinienem zmienic ten czujnik na walkach rozrzadu albo mam po prostu slaby akumulator i kreci dobrze ale nie ma sily, bo te jaja sie zaczely odkąd wymienilem swiece zarowe, moze One mi ciagna duzo pradu i akumulator nie ma sily juz tak za pierwszym razem z rana odpalac? Aku mam od nowosci ten sam czyli od lipca 2004 r (to by tlumaczylo pierwsze odpalenie i fakt ze zaczal słabnąc po wymianie świec zarowych), jak myslicie?

 

Ponawiam pytanie, czujnik na wale korbowym wymieniony i auto dalej sobie "czknie" przy pierwszym odpaleniu, prosze o informacje na temat czujnika na wałku rozrządu? Wiem juz ze to czujnik G40 czyli na kole walka rozrzadu, czy logi pokaza nieprawidlowosc jesli nie ma bledu?

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO i chlopaki znalazlem moze komus sie przyda taka porada!

 

A wiec rozebralem zale podszybie rozciolem cale te wiazke instalacji i szukalem czy gdzies niejest przerwane,

 

i okazalo sie ze kable od czujnika co ida do tej mniejszej wtyczki od komputera niewiem jakim cudem urwany byl przed wtyczka dokladnie w calej tej plecionce co jest zaizolowana,

 

rozciolem izolacje fabryczna i szedlem za kabelkami od czujnika niebieski,szary,czarny,

 

niebieski i czarny byl urwany przed wtyczka do kompa w tej zawinietej czarn izolacja wiazce,polaczylem i pali na dotyk.Wogule na tej calej listwie na podszybiu dosc poprzecierane byly przewody.

 

Pozdrawiam moze komus sie przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może ktoś mi pomoże wywala mi błędy :16706.P0322 czyjnik kata obrotu wału korbowego g28 brak sygnału i 17987,p1579 jednostka sterująca przepustnicą nastawy podstawowe j338.

dodam że auto jest po zmianie silnika od audi a6 1.8t awt pali sie lamka EPC silnik ładnie kręci ale nie chce odpalić. Nie wiem czy to ma związek z tymi błedami ale wtryskiwacze nie leją paliwa dochodzi do wtrysków ale z nich nie leci. co do przepustnicy próbowałem adaptaciji ale nie idzie wywala błąd i to wszystko.

komputer został orginalny od passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmien kompa na tamtego ori od audi i po kłopocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na kompie od audi wywala te same błędy i dochdzi problem z immo:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie obydwa silniki są identyczne nie wiem jaki jest problem najbardziej zastanawia mnie brak paliwa z wtryskiwaczy tak jak by sie nie otwierały ale komputer nie pokazuje mi żadnych innych błędów tylko te dwa wyżej wymienione

 

---------- Post added at 19:17 ---------- Previous post was at 19:14 ----------

 

dzięki za link ale czytałem to już ,,powinno być możliwe zestrojenie kompa z przepustnicą pozatym nawet po założeniu starej przepustnicy te same błędy ale czy tomoże być przyczyna niezapalania silnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://img99.imageshack.us/img99/3981/czujnikahl.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/8528/przepustnica.jpg

 

---------- Post added at 18:21 ---------- Previous post was at 18:20 ----------

 

teoretycznie obydwa silniki są identyczne nie wiem jaki jest problem najbardziej zastanawia mnie brak paliwa z wtryskiwaczy tak jak by sie nie otwierały ale komputer nie pokazuje mi żadnych innych błędów tylko te dwa wyżej wymienione

 

---------- Post added at 19:17 ---------- Previous post was at 19:14 ----------

 

dzięki za link ale czytałem to już ,,powinno być możliwe zestrojenie kompa z przepustnicą pozatym nawet po założeniu starej przepustnicy te same błędy ale czy tomoże być przyczyna niezapalania silnika??

a czujnik temp, rozrząd, kąt wyprzedzenia zapłonu ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności