ameba01 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2010 Wiatm! Wszystkim szczesliwego Nowego Roku! Mam pytanko ostarnio chcialem ustawic przedni leflektor i zauwazylem ze ta plastikowa srubka do ustawienia rusza sie na boki (oczywiscie kreci sie rowniez). Da sie ustawic swiatlo na poziom ktory che ale wystarczy lekkie dotkniecie od gory lub zabranie klucza i sruba jakby odskakuje i cale ustawienie idzie w leb - jakby opada. Dodam ze to pokretelko (kolko zebate) ktore jest jakby od tylu lampy (od komory silnika) tez sie rusza i jakby lekko wychodzi po wcisnieciu go do lampy lampa wraca do pozycji takiej co byc powinna. Regulacja automatyczna z wnetrza dziala poprawnieobie lampy ida w gore lub w dol. Ewidentnie cos mam pekniete czy polamane czy naruszone wewnatrz lampy z tymi srubami do ustawiania. Pytanie jest czy ogolnie da sie wymienic sam ten mechanizm ustawiania czy cala lampa do wymianki?? Powiem szczeze ze ostatnio w drugiej przepalily sie lampy i kable probowalem je wymienic ale lampa nie chciala sie "rozpolowic" (pewnei musialbym rozszczelniac) wymienilem wiazke ucinajac i mostkujac kabel od kierunkow. Ma ktos schemat tej lapy jak i z czego sie sklada?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2010 Rozbieranie lampy w B5 po lifcie to temat, który nie został jeszcze definitywnie rozwiązany. Są tacy, którzy już to rozbierali, ale to rzeźba. (W b5 przed liftem jest o wiele łatwiej, bo tam wystarczy podgrzać i klej ustępuje). Mechanizm ustawiania - tu najczęściej puszcza samo kółko odklejając się od śruby. Jest to w sumie skutek ciężko chodzącej śruby (gwint się zapieka, trochę mocniej pokręcisz kółkiem i srrru). W opisanym przez Ciebie przypadku, wygląda to jak zerwany gwint - tylko dlaczego? Coś w środku zblokowało odbłysk/soczewkę? Jeśli masz zapał i możliwość (umiejętności chyba masz ) to wyjmij lampę i na spokojnie obejrzyj - da się trochę wypatrzeć co jest w środku przez otwory z tyłu lampy. A może będziesz tym, który opracuje receptę na rozbieranie lamp w FL ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2010 Znajac moje zdolnosci do nieumyslnego przecholowywania przy naprawach czegokolwiek to obawiam sie ze bede pierwszy ktory po ulamaniu lub odlamaniu i rozebraniu dojdize do wniosku ze nalezalo sie za to niebrac i jezdzic tak jak jest! Wprawdzie "zabilem" srobe od gory tak by sie nie ruszala i ogolnie swieci w tym poziomie co che ale sadzeze jak pojade na MOT (przeglad angieslki) to chyba nie przepuszcza hamy jende i trza bedize lampke kupic No wiec panowie ktorzy dobierali sie juz do lampki prosze o jakies podpowiedzi!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2010 a które pokretło ci nie działa[ATTACH]21699[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2010 Rafał podejrzewam że ta biała zębatka Było już o tym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2010 (edytowane) Dotyczy to regulacji swiatel mijania (krotkie) to pokretelko blizej kierunkow. Co do ustawienia w poziomie to nie wiem bo sa ustawione poprawnie! ogolnie to wszystkie dzialaja - regulacja chodzi kreci sie srobka i zebatka swiatlo sie podnosi fajnie jest ale pod wplywem wstrzasu czy szturchniecia tej sruby regulujacej jakby wszystko opada i wraca do pozycji 0 (najnizsza pozycja )ta plastikowa srubka od gory jak i ta zebatka od tylu sa luzne gibaja sie na boki. Poki co wcisnalem zebake i postaralem sie zablokowac ta srobe od gory (wciskajac kawalek listewki) tak by sruba byla w tej samej pozycji. Edytowane 13 Stycznia 2010 przez ameba01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2010 Zębatka jest połączona na stałe z nazwijmy to prętem wchodzącym do środka lampy.Jeżeli kręci się osobno,lub objeżdża to poprostu regulacja się cofa...Opisałem to dokładnie w innym wątku z ty, że nie pamiętam w którym...Poszukaj jeszcze dokładniejszego opisu.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2010 Ta usterka jest prosta do usunięcia. Winne są gumowe łłączniki, pełnią one jednocześnie elementu sprężystego przy regulacji. Dla mechaników opis tego azłącza jest prostu: gumowa rurka łaczy 2 plastikowe kulki, jedna kulka to złacze regulacyjne a druga to połaczenie z korpusem odbłyśnika. Ja to naprawiłem drutem miedzianym. po kilka zwoi z każdego końca tulejki i to wystarcza, nie zmienia położenia podczas jazdy. Aha, usterkę można usunąć doraźnie wyjmując żarówkę mijania, wsadzamy w otwór palec (dokładnie to trzym,amy krawędzi otworu oaby nie zatłuścić odbłysnika) i ciągniemy go do tyłu, ma wrócić na jednym i drugim regulatorze, czasami czuć jak tulejka całkowicie spadnie i nie można takim sposobem połaczyć ponownie, wtedy niestety rozklejanie lampy nas czeka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2010 co do rozklejania lampy to jak najlepiej?? Byl temat dotyczacy B5 i w piekarnik wrzucali lampe nie wiem czy w 3BG do lampy tak samo sie dobiore czy potrzebne bardziej wyrafinowane metody?? "fb3" Rozklejales sam lampe?? Jakimi metodami?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78 Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2010 Wiatm! Wszystkim szczesliwego Nowego Roku! Mam pytanko ostarnio chcialem ustawic przedni leflektor i zauwazylem ze ta plastikowa srubka do ustawienia rusza sie na boki (oczywiscie kreci sie rowniez). Da sie ustawic swiatlo na poziom ktory che ale wystarczy lekkie dotkniecie od gory lub zabranie klucza i sruba jakby odskakuje i cale ustawienie idzie w leb - jakby opada. Dodam ze to pokretelko (kolko zebate) ktore jest jakby od tylu lampy (od komory silnika) tez sie rusza i jakby lekko wychodzi po wcisnieciu go do lampy lampa wraca do pozycji takiej co byc powinna. Regulacja automatyczna z wnetrza dziala poprawnieobie lampy ida w gore lub w dol. Ewidentnie cos mam pekniete czy polamane czy naruszone wewnatrz lampy z tymi srubami do ustawiania. Pytanie jest czy ogolnie da sie wymienic sam ten mechanizm ustawiania czy cala lampa do wymianki?? Powiem szczeze ze ostatnio w drugiej przepalily sie lampy i kable probowalem je wymienic ale lampa nie chciala sie "rozpolowic" (pewnei musialbym rozszczelniac) wymienilem wiazke ucinajac i mostkujac kabel od kierunkow. Ma ktos schemat tej lapy jak i z czego sie sklada?? przerabiałem to ostatnio u siebie zastanawiając się czemu mi tak nisko lewe swiatło świeci u mnie było to samo - plastikowa zębatka latała luźno na trzpieniu... zrobiłem tak... wyciągnąłem ile się dało trzpień, przewierciłem otwór wiertłem "1" potem taki sam otworek w trzpieniu zębatki, potem wsadziłem drut i zagiąłem na zasadzie zawleczki i śmiga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #11 Napisano 7 Sierpnia 2010 A może miałby ktoś do sprzedania ten plastik do regulacji?? nie wiem gdzie się podział u mnie ten plastik ale pewnie gdzieś odpadł i doczepili się na przeglądzie. A kupic tego w żadnym sklepie nie można. Chodzi mi dokładnie o plastik regulacji pionowej prawej przedniej lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 7 Sierpnia 2010 A może miałby ktoś do sprzedania ten plastik do regulacji??nie wiem gdzie się podział u mnie ten plastik ale pewnie gdzieś odpadł i doczepili się na przeglądzie. A kupic tego w żadnym sklepie nie można. Chodzi mi dokładnie o plastik regulacji pionowej prawej przedniej lampy. o który element ci chodzi [ATTACH]34455[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roni Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2010 Na tym PDF'ie nie bardzo mogę pokazać gdzie chodzi mi o ten biały plastik do regulacji ustawienia pionowego, czyli w prawej lampie ten bliżej środka auta, ale te plastiki chyba wszystkie są jednakowe. biały plastik z taka przekładnia zębatą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach