laGrenouille Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2010 B6, 1.9 TDI, 2007 - szwankuje ESP: podzcas jazdy, bez względu na śliskość nawierzchni, jeśli temperatura jest niska (kilka °C poniżej zera) i nawierzchnia lekko pofałdowana (tarka, lekko zaśnieżona droga etc) trudno opanować auto przy v>40 km/h!! Tyłem nosi na boki jak na lodzie! ASO nie widzi żadnych uszkodzeń! Czy ktoś zna takie zachowanie ESP w B6?? Co jest przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2010 1. różne rozmiary kół 2. zapieczony któryś z tłoczków hamulcowych z tyłu 3. szwankujący czujnik prędkości obrotowej któregoś z koła ^ ot, luźne pomysły... jeśli ASO nie widzi problemu, to można zawsze na drogę sądową ale serio, to po prostu nie pokazałeś im problemu... dla wytrwałych - można zrobić log z prędkości obrotowej wszystkich czterech kół turlając się powoli po nierównej nawierzchni i zobaczyć czy nie ma jakichś dziwnych odchyleń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laGrenouille Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2010 Hamulce w porządku, koła jednakowe i geometria też OK. Problem pojawia się tylko przy niskich temperaturach i drganiach układu jezdnego na nierównościach. Pozostaje opcja 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2010 to ja obstawiam zaśniedziały wtyk na którymś z czujników... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2010 Ja z innej beczki próbował ktoś,może jest taka możliwość zeby polatać na ręcznym ,ten przycisk trochę zabiera mi frajdy śmiagania zimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2010 jest poprostu wyłacz ESP i rób co chcesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #7 Napisano 6 Stycznia 2010 e wajcha to wajcha odłączenie esp, nie za bardzo pomoże ,przecież do końca sie nie rozłącza chyba żę by czujnik wypiąć przy abs ,zrobili przycisk ćmoki zasrane i problem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 6 Stycznia 2010 nie polecam wypinac czujnika jak chcesz polatac na recznym lepiej wypnij bezpiecznik i bedzie po krzyku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #9 Napisano 6 Stycznia 2010 nie polecam wypinac czujnika jak chcesz polatac na recznym lepiej wypnij bezpiecznik i bedzie po krzyku W Passacie 3C nie ma tradycyjnego hamulca ręcznego, jest elektroniczny hamulec postojowy, który sterowany jest przyciskiem, a nie wajchą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #10 Napisano 6 Stycznia 2010 No, polatać passatem B6 w zimę jest wyjatkowo trudno, bo producent zabezpieczył wszystko tak, żeby zabrać całą frajde z jazdy - ma być bezpiecznie. ESP można zawsze wyłączyć, gorzej z ręcznym którym jest nie używalny do takich zabaw. Aby auto wprowadzić w poślizg trzeba użyć sposobu jaki często wykorzystywany jest przez rajdowców - przyhamować lewą nogą. Jest to o tyle trudne, że VW przewidział taką opcję i po naciśnieciu hamulca elektronika automatycznie odcina gaz. Ale ja na to sposób znalazłem, te parę lat w rajdach coś dało . Rozpędzamy się, energicznie skręcamy kierownicą (dość głęboko) i jednocześnie lewą nogą kopiemy w hamulec (jednorazowo ale intensywnie), w tym samym czasie musimy szybko odpuścić gaz - elektronika i tak nam go odłączy - a następnie szybko ponownie go wcisnąć. Takie szybkie przyhamowanie w zakręcie odciaża tył auta i mamy efekt w postaci utraty przyczepności tylnych kół, podobnie jak przy zaciągnięciu ręcznego. Auto pięknie sunie bokiem i teraz już tylko kontrolujac poślizg gazem i kierownicą mamy banana na twarzy . Radzę poćwiczyć najpierw na większym placu zanim takie manewry zacznie się wykonywać na drodze. Właściciele 4x4 mają łatwiej, wystarczy wyłączyć ESP . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #11 Napisano 6 Stycznia 2010 Jutro będzie test,może i trochę frajdy zostało w tym aucie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2010 no w 4x4 nie potrzeba ręcznego wystarczy wyłączyć ESP i gaz do dechy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2010 w takich momentach strasznie tęsknię za moim poprzednim autkiem... 2,5 TDi 180 ps i QUATTRO... pare rond się przeleciało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach