Skocz do zawartości
Gość pawelm

Zatarty silniczek tylnej wycieraczki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelm

Rozebrałem całą tylnią wycieraczkę.Okazało się że wycieraczka nie działa przez zatarcie tulejki.Czy ktoś może naprawiał już coś takiego?Obudowa jest nitowana.Jak rozebrać i naprawić?Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja u siebie rozwiercałem nity a potem na małe śrubki skręcałem i chodzi jak wichura.Uważaj przy zdjęciu klapki bo jak wypadnie coś z wewnątrz a szczególnie taka mała kulka z pod głównego trybu to będzie problem bo nie będzie kręcił tryb i nie będzie obracać się wycieraczka.Wszystko po zdjęciu górnej klapki przesmarować smarem kilkakrotnie poobracać czpień w otworze w górnej klapce bo to jest główna przyczyna blokowania tylnej wycieraczki. Silnik rzadko kiedy się pali bądź psuje .Można to sprawdzić podłączając na krótko do akumulatora sam silnik. Pozdrawiam :vw: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andyw6

Rada na przyszłość co pewien czas prysnąć np:wd 40 na ośkę wycieraczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Jakim cudem rozebrałeś całą wycieraczkę skoro nie zdjąłeś nitowanej pokrywy :-)

Tak jak wyżej, trzeba odwiercić delikatnie nity, później skrecasz srubkami M3 lub gwintujesz M3 obudowe i zamiast nitów wkręcasz śruby (bardziej elegancko).

Silnik się pewnie nie zatarł. U mnie awarią było wysunięcie się z odlewu czopa plastikowego koła napędzającego ramię wycieraczki - to zablokowało silnik. Czop stalowy jest wciskany w miękki odlew, to nie jest szczęśliwa konstrukcja i podejrzewam że jest często podobną przyczyną blokady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość madrzmar

To prawda, też to robiłem.

Tulejka zachodzi brudem i zaciera cię. Silnik nie jest w stanie przekręcić ramieniem wycieraczki. I chociaż palą się bezpieczniki lub topią przewody to o dziwo sam silnik się nie spalił.

Ponieważ obudowa mechanizmu jest miekka, wystarczy nawiercić nity i zastąpić potem śrubkami.

Cała operacja trwa około godzinę, dwie. Robiłem to rok temu i po nawaleniu smaru do środka działa bez zarzutu do dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelm

po kłopocie, chodzi jak ta lala .Dzięki za pomoc.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności