Michal_Sz Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2010 (edytowane) Witam. podczas skrętu w Prawo. tylko podczas dodawania gazu, tylko w ciasnym łuku. W prawym kole słyszę naprawdę głośne ocieranie. Coś jak hamowanie na zużytych klockach. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Na początku myślałem że ma to coś wspólnego z wymiana rozrządu i zdjęciem zderzaka ale plastiki są wszystkie poprzykręcane. Wskazówką mogłoby być to że raz przygrzmociłem w krawężnik jadąc dość szybko. Prawe kolo uderzyło trochę bokiem. Zbierzność sprawdziłem od razu. Jest w porządku. Po tym uderzeniu bylo ok dopiero teraz po miesiącu słychać to ocieranie/huczenie. dzięki M. Edytowane 4 Stycznia 2010 przez Michal_Sz Dodatkowe objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARKO263 Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2010 A może nabiło ci się śniegu pomiędzy nadkole a błotnik i odsunęło go troszeczkę i przy skręconych mocno kołach ociera opona (miałem taki przypadek i to jak spadł pierwszy śnieg) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2010 No to jak to jest dźwięk zużytych klocków, to może zobacz, co sie z osłoną tarczy hamulcowej dzieje. Lub też po uderzeniu puscił przegub lub łożysko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2010 Sprawdź czy masz prawidłowo zamontowane nadkole bo czasami wypadają kołki które łącza nadkole- (chodzi o dolną czesc nadkola) z dolną osłoną silnika i nadkole pod wpływem oporu powietrza ociera o koło (sprawdzone na własnym - mam po czymś takim dziurę w nadkolu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal_Sz Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2010 Paweł dzięki za wskazówkę. Właśnie w tym nadkolu obrobiła się dziura pod kołek i mi to facet złapał plastikową opaską. Trochę lata dół nadkola właśnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek-b5 Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2010 a nie wymieniałeś w ostatnim okresie klocków? patrzyłeś na klocki po tym uderzeniu w krawężnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2010 Jeśli to wina odczepiającego się nadkola w dolnej części to proponuję założyć nowe wkręty tuż obok. Mi też kilka razy odczepiało się w tym miejscu nadkole. Więc założyłem nowe wkręty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal_Sz Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2010 No więc zdjąłem koło, sprawdziłem osłonę hamulca i plastiki. Plastiki się ruszają i brakuje dwóch kołków. W jednym miejscu są ściągnięte opaską plastikową. Wszystko to od przodu auta. Mimo to nie uważam żeby mogły się tak wygiąć, żeby dotknąć koła. Nie zauważyłem śladów tarcia. Klocki wymieniałem z tyłu a z przodu są grubasy. Proszę więc o instrukcje jak zdiagnozować padający przegub. Jak kręciłem kołem na podniesionym aucie da się słyszeć odgłos jak przy kręceniu "kołem fortuny" Jak ruszam prawo lewo jest luz ale nie wiem czy za duży czy nie. Gumowa osłona Przegubu jest przetarta i wyłazi smar. Jak stwierdzić czy przegub pada czy już padł albo może jest dobry... Dzięki Michał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2010 przeczytaj to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6315&highlight=przegub jak ci nie "pyka rytmicznie" podczas jazdy na skręcie (do przodu, lub tyłu) to możesz raczej uratować jeszcze ten przegub- szybka wymiana osłony a przyczyny ocierania poszukaj jeszcze między osłoną tarczy, pisałeś ze uderzyłeś o coś może sie podgięła i ociera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2010 Skoro osłona jest już przetarta to przegub na pewno jest zanieczyszczony. Wyjmij przegub i przemyj go w benzynie ekstrakcyjnej. Załóż nową osłonę i daj nowy smar. Powinno być dobrze. Chyba, że już długo tak jeździłeś i przegub nadaje się do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach