Skocz do zawartości
SeWeR

tiptronic - kontrola poziomu ATF i ....

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Naczytałem się na forum o oleju w skrzyni tiptronic i zdecydowałem, że sprawdzę poziom oleju w mojej skrzyni.

Postepując zgodnie z instrukcją:

1. wjechałem na kanał

2 odczekałem az temperatura oleju spadnie do 30C

3. odkręciłem śrubę w misce olejowej skrzyni, tą wiekszą bardziej z tyłu samochodu (na klucz imbus 17 - pisze żeby ktos sobie nie pomyslał ze pomyliłem śrubki)

4. spodziewając się tego, że przy 30C nie powinno nic wypłynąc z korka śmiało odkrecalem a tu okazało się, że olej zaczął lecieć z całym impetem mi na ręcę (podobnie jak sie odkreca korek od spuszczania oleju z silnika).

5. z pełnym zdziwieniem (bo to moja pierwsza kontrola poziomu oleju ATF) i z pełnymi rekami oleju zakręciłem tą śrubę....i...

6. .... zbaranialem........

7. na tym zakończyłem kontrole poziomu oleju i jestem tu i pisze ten post i tu pojawia sie moje pytanie

 

co to było?

i dlaczego tak było?

czy jest to mozliwe że ktoś nalał do skrzyni tak duzo oleju i jak to zrobił?

zgodnie z instrukcja powinienem pozwolić olejowi wycieknąc, ale dlaczego tego oleju jest tam tak dużo (bo leciał naprawdę cała rurą) i dalej by leciał jakbym nie wkrecił śruby.

możliwe jest że mam inna skrzynie jak wszyscy inni, mój passat pochodzi z włoch, doczytałem sie gdzieś że mozliwe jest że występuje tiptronic z dodatkową chłodnica oleju - jak to się sprawdzą?

gdzie szukac tej dodatkowej chłodnicy i jak wtedy sprawdzać poziom oleju w skrzyni?

zacząłem szukac wizualnie no i znalazłem dwie rurki które sa poprowadzone miedzy skrzynią a chłodnicami z przodu auta.

Jeżeli mam tą dodatkową chłodnicę oleju ATF to czy sposób sprawdzania poziomu sie zmienia?

Pod prawa lampą mam jakąs mała chłodnicę ale przewody do niej doprowadzone idą od filtra paliwa czyli domyślam sie jest to chłodnica powracajacego paliwa.

 

Co proponujecie? Spuścić ten duzy nadmiar oleju? Będąc pod autem przez moment myslałem że wezmą miskę i spuszcze do niej cały nadmiar bo niby przy 30C nie powinno nic lecieć a jak leci to jest za dużo a później zacząłem sie zastanawiac co będzie jak skrzynia zacznie świrować bo przeceiż nie jestem w stanie wlać tego oleju to skrzyni z powrotem. Dlatego myślę odłoże to na dzien może dwa i zapytam znawców na forum.

Edytowane przez SeWeR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to było?

i dlaczego tak było?

a odpaliłeś silnik przed odkręceniem korka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a odpaliłeś silnik przed odkręceniem korka

Własnie jak tylko sie rano obudziłem to zacząłem mysleć czy aby juz przy odkrecaniu śruby nie powinien byc odpalony silnik. Bo ja przy zgaszonym aucie odkręcilem śrube a nastepnie chcialem go odpalić - czego juz nie uczyniłem bo mi straszne ilości oleju chciały wypłynąć ze skrzyni.

 

Czyli rozumiem że jak auto bedzie odpalone i odkrece śrubę to nie powinienem miec takiej sytuacji że mi się olej wylewa przy temperaturze poniżej 30C?

 

A jeżeli odkręce srubę przy odpalonym silniku i dalej bedzie wyciekal olej poniżej temperatury 30C to pozwolić mu wycieknąć i zakrecić śrubę przy 35C i powinno byc dobrze?

 

---------- Post added at 08:35 ---------- Previous post was at 08:22 ----------

 

Poczytaj moje wpisy w tym temacie.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947

Piszesz żeby włożyc R przy uzupełnianiu, a wszedzie pisza o P. Ja się wiele naczytałem na forum audi i tam tez wszystko jest robione na P i nie każą auta podnosić.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli rozumiem że jak auto bedzie odpalone i odkrece śrubę to nie powinienem miec takiej sytuacji że mi się olej wylewa przy temperaturze poniżej 30C?

 

A jeżeli odkręce srubę przy odpalonym silniku i dalej bedzie wyciekal olej poniżej temperatury 30C to pozwolić mu wycieknąć i zakrecić śrubę przy 35C i powinno byc dobrze?

opis gdzieś jest na forum.... ale tak na szybko

silnik poniżej 30 stopni, odpalić auto, na hamulcu przerzucić biegi po kolei P R N D 4 3 2 1 zatrzymując na każdym po około 10-15 sekund a następnie pozostawić na P - nie gasić silnika. Odkręcić korek i sprawdzić olej, teraz to pewnie trzeba będzie dolać aż zacznie wyciekać też na odpalonym, temperatura przy której kontrolujemy i zaczyna lecieć to 35 stopni - odczyt vagiem

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak dalej bedzie za duzo to to wypuszczać? Nie myslec że moge miec jakąs dodatkowa chłodnice oleju (auto pochodzi z Włoch) i wówczas inaczej sie sprawdza poziom oleju? Czy to nie ma różnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrola oleju wykonana.

Brakowało mi około 800ml, teraz poziom jest dobry, zaczęło kapac przy 35C wówczas zakręciłem korek z nowym oringiem.

 

Pozdrawiam. Dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności