Skocz do zawartości
Stochastic

Buczenie z okolic wnęki na koło zapasowe.

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, a raczej wysłuchałem od dziś pewnego dźwięku...

 

Jest to głuche buczenie, równomierne i dochodzi z okolic wnęki na koło zapasowe. Na zewnątrz samochodu to słychać, w środku też. Podczas postoju i podczas jazdy. W miejscu koła zapasowego mam butlę od lpg i myślałem, że to ona tak buczy, bo ciągnie gaz, ale przełączyłem na benzynę i buczało dalej...

 

Jak podniosłem podłogę bagażnika, to buczenie było wyraźnie głośniejsze i ewidentnie pochodziło z tamtych okolic...

 

Cóż to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa w baku zapewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza, że tak buczy? Kończy się? Ma tak być? Wcześniej nie miałem tego dźwięku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może tłumik końcowy buczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak głośno Ci ona buczy, jeśli zbyt głośno to może faktycznie być to efekt przytartej pompy. Jednak normalnie jak się przysłuchasz to jest ona słyszalna, nie na tyle jednak żeby przeszkadzać. Wcześniej nie zwracałeś może na to uwagi.

Pamiętaj, że jeżdżac na gazie pompa wciąż pracuje, jesli będziesz miał zbyt mało paliwa w baku, zatrze się w końcu, bo ona się chłodzi i smaruje paliwem. Dlatego ja gdy miałem auto na lpg to za pomocą jednego przekaźnika zrobiłem automatyczne wyłączanie pompy po przełączeniu na gaz. Utrzymywałem również odpowiedni poziom paliwa w baku.

Gaz nie potrzebuje pompki-sam wylatuje z butli.

 

---------- Post added at 18:37 ---------- Previous post was at 18:35 ----------

 

Jeśli chcesz sprawdzić czy to pompa, to niech ktoś włączy Ci zapłon a Ty słuchaj. Jesli usłyszysz na chwilę ten dźwięk, to pompa, bo po zapłonie włącza się na chwilę, aby zrobić ciśnienie w przewodach. Dopiero po uruchomieniu silnika włącza się na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buczy dalej i to wydaje mi się, że jak stoję na wolnych obrotach, to bardziej buczy...

 

Buczenie czasem się nasila chwilowo po czym znów powraca do stanu ciągłego.

 

Dochodzi albo z bagażnika (kombi) albo spod tylnej kanapy. Dobrze słychać jak sie otworzy bagażnik, jeszcze lepiej jak się podniesie tam gdzie jest koło zapasowe. Jutro sprawdzę przy podniesionej kanapie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj przytrzymać/nacisnąć nogą wydech,może to on tak buczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ZONK!

 

Dziś około południa chciałem odpalić auto...

 

Wsiadłem, przekręciłem kluczyk na zapłon, pompę było słychać. Silnik odpalił, wszedł na obroty poniżej ssania i od razu zgasł... potem próbowałem jeszcze dwa razy odpalać, ale nic to nie dało. Rozrusznik kręcił, wykonałem z 10 obrotów i nic, akumulator nowy jest.

 

Czyli co? Pompa padła całkowicie i dlatego nie odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij gdzieś przewód paliwa i zobacz czy podaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest najłatwiejszy dostęp do jakiegoś przewodu paliwowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej okręcić przewód ochodzący do listwy wtryskowej pod plastikową pokrywą na silniku :) Potrzebujesz 2 klucze płaskie : 17 i chyba 14.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak odkręcę ten przewód, to co muszę zrobić? Dać na zapłon? I co się wtedy powinno stać? Chluśnie z tego przewodu paliwem? Tak ma być?

 

---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

 

I czy pasuje do mojego pompa paliwowa z samochodu z 1998 r. z silnikiem 1.8T AEB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno chlusnąć po przekręceniu na zapłon bo pompa na chwilę się uruchomi. Tak samo powinno dawać pod ciśnieniem gdy będziesz kręcił rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale chyba to nie ma sensu, bo włączałem przed chwilą na zapłon i nie słyszałem jak pompa pompuje paliwo...

 

Chyba ostatnim jej tchnieniem był dzisiejszy ranek...

 

Teraz nie wiem jaką kupić, czy używkę oryginalną, czy nową zamiennik.

 

Kolega z forum (passat 1.8t) oferuje mi używkę całą z pływakiem za 110, z auta z 1998 r. z przebiegiem 200 tysięcy km. (anglik).

 

---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

 

Ma znaczenie, że jest ona z 1.8T AEB, a ja mam AWT?

 

 

 

 

Jak w ogóle dostać się do tej pompy by ją wymienić? Skomplikowane to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w pasku akurat, ale w innych autach i tu może być tak samo, pod kanapą jest klapka, odkręcasz ją i widzisz górę zbiornika z wkręconym zespołem pompy. Odkręcasz ją, odpinasz kable i wyciągasz. Jeśli nie ma dekla, to trzeba zbiornik zrzucać.

Poproś na forum o numery z etki obydwu pomp i będziesz wiedział. Ewentulnie zajrzyj do swojej i porównaj numery z tymi od kolegi, lub zadzwoń do serwisu i poproś o numery Twojej pompy.

 

---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:33 ----------

 

http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=0&from_showcat=1&p=2&string=passat+zbiornik+paliwa

Na wielu z tych aukcji widać, że zespół pompy wyciągasz poprzez wcześniejsze odkręcenie pierścienia. Zobacz a wszystko będzie jasne.

 

---------- Post added at 00:43 ---------- Previous post was at 00:39 ----------

 

Tu chyba nawet masz zdjęcie razem z otworem po zdjętej klapce z pod kanapy:

http://www.allegro.pl/item835878004_pompa_paliwa_passat_b5_1_8_20v.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda...

 

Rozmawiałem dziś o temacie z kolegami z Skody i sprawdzili mi cenę pompy paliwowej i szok - 1279 zł, w vw - 1276 zł...

Za kompletną pompę z koszykiem, pływakiem, etc.

 

Ale powiedzieli mi, żebym kupił sam wkład pompy, to mi przełożą do reszty, którą mam i będzie dobrze.

 

Tylko mam problem, żeby wyjąć to cholerstwo, a raczej największy problem z tym jak bezinwazyjnie i bez szkody ściągnąć te wężyki, które są na takie jakby zatrzaski?

 

Nie chcę połamać tego, a pasuje mi wyciągnąć pompę i zanieść do mechaników by mi przełożyli wkłady...

 

Potem sam sobie to z powrotem zamontuję.

 

Tylko powiedzcie mi proszę jaki to wkład muszę kupić na allegro np.?

 

Moja pompa ma ciśnienie 4.0 bar. (sprawdzane po numerze VIN w vw).

 

---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 19:57 ----------

 

Poradzi ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wkłady do awt, co prawda napisane jest audi, ale nie sądze, by wkłady się różniły. W każdym razie są 4 bar. Zapytaj sprzedawce czy do paska tez podejdzie.

https://ssl.allegro.pl/listing/search.php?string=pompa+awt&from_showcat=1&category=18851&description=1

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem jednak w intercarsie kompletną pompę paliwa firmy VEMO (cała pompa, z koszykiem, pływakiem). Na jutro ją będę miał i będę zmieniał...

 

Zdobyłem numer referencyjny mojej oryginalnej pompy z vw: 3B0 919 051 C (Pompa 4 bar. VDO)

 

Gość w intercarsie go wpisał i mu scrossowało na tą pompę VEMO oraz SIEMENSA (VDO) i SIEMENS był dwa razy droższy, więc wybrałem VEMO.

 

Nie był w stanie mi powiedzieć, czy jest 4 bar. ta pompa, ale skoro mu scrossowało, to powinna być.

 

Jutro chwila prawdy.

 

 

Mam nadzieję, że jutro do życia skurczybyka wzbudzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po fakcie.. ale taką pompkę to najprościej wyrwać na szrocie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech będzie już ta nowa, choć 3 stówy bolą jak drzazga w... Ale niech pochodzi kilkadziesiąt tysięcy km, to będę zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności