Skocz do zawartości
mgboczna

Wymiana włącznika parktronika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.W paskach do 2008 włączniki parktronika były montowane na konsoli środkowej po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.Było to niezbyt praktyczne rozwiązanie ponieważ tak jak w moim przypadku dźwignia ta zasłaniała w/w włącznik i utrudniała jego włączanie bądź wyłączanie.W 2009 r. przeniesiono ją na lewą stronę i to był znakomity pomysł.Chciałbym w swoim pasku zmienić ten właśnie włącznik i przenieś na lewą stronę ale mam wątpliwości czy:1-da się przeciągnąć wiązkę z prawej na lewą stronę bez przedłużania kabli,2-czy włącznik od parktronika występuje w wersji podświetlanej na czerwono tak jak w starszej wersji czy na biało ,3-jeśli na biało czy będzie problem z rozebraniem go i zmianą diody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

2-czy włącznik od parktronika występuje w wersji podświetlanej na czerwono tak jak w starszej wersji czy na biało

Z tego co mi wiadomo to w 2009 zmieniło się podświetlenie zegarów z niebieskich na białe a podświetlenie deski rozdzielczej pozostało czerwone [jak się mylę to mnie poprawcie:)]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nowych modelach masz 2 wersje tego przycisku.

1. to taki jak w starszych P - załącza tylko parktronik i wygląda tak samo (ikonka)

2. P i kierownica - zarządza parktronikiem (jedno naciśnięcie) i pomocą przy parkowaniu (2 naciśnięcia).

wiem że elektrycznie nie są takie same więc zwróć uwagę który chcesz kupić.

 

co do kabli to nie powiem na pewno czy wystarczy ci przewodu ale wystarczy że ściągniesz mieszek od skrzyni biegów i powinieneś się dostać do przycisku. oczywiście jeszcze dochodzi pytanie czy po prawej stronie od dźwigni masz jeszcze jakieś przyciski (np. w sedanie roleta lub kontrola półaktywnego zawieszenia) jeśli tak to możesz być pewien że będzie trzeba przedłużać bo będą w jednej wiązce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładka zrobiona - można powiedzieć banalnie prosta ale jest kilka kruczków.Mianowicie :przycisk od nowej wersji różni się nie tylko kształtem klawisza ale również kształtem kostki przyłączeniowej- gniazda. Aby to dopasować rozpiąłem oryginalny klawisz od kostki i przełożyłem górne części(1min.roboty).Ponieważ kostki te różną się również rozmieszczeniem bolcy prowadzących należy w gnieździe włącznika cienkim brzeszczotem np.od wyrzynarki zrobić nacięcie.Wiązka elektryczna nie wymaga przedłużania .Należy tylko wypiąć ją z uchwytu mocującego(rozciąć go-nie będzie już potrzebny) i rozciąć ostrym nożem (np.do tapet) taśmę izolującą na odcinku ok.3 cm.To w zupełności wystarczy na przełożenie tej części wiązki od parktronika na lewą stronę ( z tym ,że nie zakładamy już uchwytu).Całość prac trwała ok.20-30 min.W razie pytań piszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.W razie pytań piszcie.

 

Mógł byś ta jakieś zdjęcie porównujące jak to wygląda przed i po ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak jak na zdjęciu nr.1 zapożyczonym z netu, zdjęcie nr.2 zrobione telefonem (sorki za jakość).

2.jpg

Zdj?cie000.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozpiąłem oryginalny klawisz od kostki i przełożyłem górne części(1min.roboty).

 

Rozumiem, że rozłożyłeś guziki i zmontowałeś wnętrze starego z klawiszem nowego...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak , ponieważ stary i nowy różnią się kostkami.Robota banalnie prosta-wystarczy tylko delikatnie na bokach podważyć obudowę i kostka wychodzi.Nie ma obawy ,że coś z niej wyleci i wypadnie ponieważ jest w nim mała płytka z elementami elektronicznymi i gumowa nakładka.

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Było to niezbyt praktyczne rozwiązanie ponieważ tak jak w moim przypadku dźwignia ta zasłaniała w/w włącznik i utrudniała jego włączanie bądź wyłączanie

Kurcze, trzeba chyba baaardzo nisko siedzieć, mieć 120cm wzrostu albo mieć lewarek od jelcza, żeby cokolwiek mogło zasłaniać ten przycisk :).

Umieszczenie przycisku z lewej strony bardziej miało na celu przybliżenie go do kierowcy jako przycisku częściej używanego i tyle.

Jestem ciekawy ilu kierowcom dźwignia zmiany biegów zasłania przycisk :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, trzeba chyba baaardzo nisko siedzieć, mieć 120cm wzrostu albo mieć lewarek od jelcza, żeby cokolwiek mogło zasłaniać ten przycisk

 

Ja mam 185cm i też dźwignia zasłania mi przycisk.

Co gorsza w dsg zawsze jest w tej samej pozycji.

 

 

wystarczy tylko delikatnie na bokach podważyć obudowę i kostka wychodzi.Nie ma obawy ,że coś z niej wyleci i wypadnie ponieważ jest w nim mała płytka z elementami elektronicznymi i gumowa nakładka

 

Przerabiałem temat składania tych guzików.

Raz ściagałem ramkę i wszystkie mi się "pootwierały"...

 

 

A jaka cena tego lewostronnego guzika w serwisie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, trzeba chyba baaardzo nisko siedzieć, mieć 120cm wzrostu albo mieć lewarek od jelcza, żeby cokolwiek mogło zasłaniać ten przycisk .

Gdybyś kolego miał tiptronika albo dsg to sam byś wymienił ten przycisk.Jest on b.dobrze widoczny w położeniu P i R ale niestety w D jest niewidoczny i ponadto dźwignia przeszkadza w jego wyłączeniu bądź włączeniu.

A jaka cena tego lewostronnego guzika w serwisie??

Ja kupiłem na Allegro za 30 zł +koszty przesyłki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdybyś kolego miał tiptronika albo dsg to sam byś wymienił ten przycisk.Jest on b.dobrze widoczny w położeniu P i R ale niestety w D jest niewidoczny i ponadto dźwignia przeszkadza w jego wyłączeniu bądź włączeniu.

Ja mam ręczną, więc nie widzę problemu.

Przepraszam urażonych kolegów :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam urażonych kolegów .

Chyba nikt nie poczuł się urażony ,chodziło tylko o wyjaśnienie "problemu" bo faktycznie może wydawać się on tylko czyimś kaprysem lub dziwactwem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w nowych modelach masz 2 wersje tego przycisku.

1. to taki jak w starszych P - załącza tylko parktronik i wygląda tak samo (ikonka)

2. P i kierownica - zarządza parktronikiem (jedno naciśnięcie) i pomocą przy parkowaniu (2 naciśnięcia).

 

A orientujesz się czy przypasuje ten guzik z kierownicą, skoro jego wnętrze i tak zostanie stare?

W rocznikach 2009 wiele aut miało już pomocnika parkowania i chyba łatwiej trafić taki guzik...

Rozumiem, że temat koloru podświetlenia pomijamy montując stare bebechy...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno w jednym jak i drugim przypadku klawisze podświetlane są na czerwono a po włączeniu lub wrzuceniu wstecznego na żółto.Z kupnem nie powinno być kłopotów i sądzę ,że prędzej trafisz bez kierownicy bo częściej występują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Namierzyłem guzik na lewą stronę, ale jest własnie z asystentem parkowania.

Zastanawiam się czy na żółto (po włączeniu) świecą się obie ikonki jednocześnie czy każda osobno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś Mirek dać mi numer części vw - przycisku na lewą stronę, bo nie mogę stale namierzyć...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącznik parktronika na lewą stronę zakupiony.

Na dniach biorę się za przekładkę.

W ramach rozbudowy podświetlenia wnętrza będą dodatkowe 2 przyciski.

Dlaczego nie 3 - bo w kombi nie było elektrycznej rolety tylnej szyby. ;)

 

201012283395.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do czego będą służyć dwa pozostałe? Masz już jakiś pomysł na nie? ;-) Może np. katapultowany fotel pasażera. Wiesz, wieziesz teściową, już nie wyrabiasz, więc guziczek i sruu... ;-) Jak u Jamesa Bonda. O, albo lepiej! Takie obracane tablice rejestracyjne. Bo batyskaf to już by chyba było przegięcie, nie? :)

 

A tak na poważnie. Do czego służy ten przycisk z oponką i wykrzyknikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapamiętujesz nim ciśnienie w oponach jakie chcesz mieć.

Jedziesz do gumiarza, pompujesz ile lubisz.

Następnie przytrzymujesz dłużej ten przycisk i wtedy układ to zapamiętuje.

Działa w oparciu o czujniki od abs.

Jak spadnie ciśnienie to koło ma mniejszą średnicę i robi więcej obrotów.

Ktoś z forum dokładał to samodzielnie.

Roboty tyle co przy dołożeniu tempomatu (ze 2h).

Edytowane przez pikopiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności