Skocz do zawartości
Gość PIOTR_FOTO

Fabryczny olej do B4 TDI - 505.01 czyli 5W-40 ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PIOTR_FOTO

Witam. Wydaje mi się że przeczytałem wszystko na forum o olejach i wg mojego rozeznania zalecany fabrycznie olej do Passata TDI 90KM 95rok to olej klasy 505.01 czyli 5W-40? Czy olej Mobil SYNT S Special V 5W 40 do pompowtryskiwaczy należy do tej klasy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy olej Mobil SYNT S Special V 5W 40

Tak nalezy bo jest to olej spelniajacy narme 505.01

wg mojego rozeznania zalecany fabrycznie olej do Passata TDI 90KM 95rok to olej klasy 505.01

Ten olej jest przeznaczony do silnikow TDI z pompowtryskiwaczami, czyli od 99 roku.

Jezeli chodzi o Ciebie i o Twoj

do Passata TDI 90KM 95rok

to zalezy jaki ma przebieg, ale takiego syntetyka to bym mu nie lal.

Niech sie wypowiedza wlasciciele, ale powiem Ci ze ja do audi z tym silnikiem leje Shell Diesel 10W-40 i od wymiany do wymiany bierze okolo 0.5l.

Nie sa to samochody z malymi przebiegami wiec syntetyk moze byz za rzadki.

Ale poczekam co powiedza inni, ale nie wydaje mi sie zebym sie mylil

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego paska(270 000 km) leję ELF Competition 10W/40 i jest git.Między wymianami nie dolewam nic.Pozdrawiam. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na tabelkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

W którymś poście Bartizu, który ma identyczne auto jak moje (tdi 90km 95r) pisał że powinien być to olej klasy 505.00. A tę klasę posiadają np. wszystkie lotosy od 5w40 aż do minerala 15w40. Biorąc to pod uwagę i tabelę od kolegi kuczlawa to wychodzi, że dla całego zakresu temperatur może być 5w-40 albo 10w-40. Czy jestem na dobrej drodze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PIOTR_FOTO, tabelka z parametrami oleju jest do silnika 1Z a więc takiego jak Ty masz. Jaki olej dobierzesz zależy od kondycji silnika i stref klimatycznych no i nie schodzimy na rzadszy olej miedzy wymianami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rad83

Ja tam do wszystkich samochodow leje Midland (czyli Quaker state),nawet do malucha lalem(przejechal 120 tys po miescie ,a silnik igla) - szwajcarzy w polaczeniu z amerykanskim koncernem robia swoje.

A wiekszosc olejów w bajeranckich opakowaniach z super technologiami reklamowanych w tv(przy okazji placicie za koszt reklamy) ktore mamy na polskim rynku sa takiej samej jakosci jak proszki do prania czy pasty do zebow (porownajcie sobie proszek persil niemiecki z polskim)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Toomp

Zgadzam sie z rad83, tez jezdze na Midlandzie juz drugim samochodem i wszystko jest OK!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1Z 259 tkm olej Elf Turbodiesel 15W40 zero dolewek pomiedzy wymianami polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Dzięki, już sporo wiem i chcę przeprowadzić test. Mój Passat ma 162 tys. przebiegu-zakładam, że jest oryginalny, bo silnik pracuje dość dobrze i równo. Czy jak zaleję mu olej 5w-40 może się coś stać-bo czasami spotykam się ze stwierdzeniem że można w ten sposób "rozszczelnić silnik" czy coś "wypłukać..."-szczerze mówiąc nie rozumiem tego-czy takie zjawiska mają miejsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rad83

przeczytaj sobie ten artykuł :http://www.magazynfarmerski.pl/maj2006/maszyny-1.php

 

W skrocie:

-Pierwsza liczba, powiązana z literą W, umieszczona po jej lewej stronie, określa właściwości oleju w temperaturach ujemnych.(Im liczba ta jest mniejsza, tym przy niższej temperaturze otoczenia olej może być stosowany.)

-Druga liczba, z prawej strony litery W, określa z kolei lepkość oleju w wysokich temperaturach. Im jest większa, tym olej ma większą lepkość kinematyczną w temperaturze 100 °C, co wskazuje na lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach otoczenia.

 

Sposob obliczania minimalnej temperatury w ktorej mozna stosowac dany olej:

(liczba przed 'W') - 35 = min.temp dla oleju

np. dla oleju 5W40

5-35=-30 (olej mozna stosowac minimalnie przy -30 stopnisch)

 

Do liczby w drugim członie oznaczenia nie są przypisane żadne konkretne wartości temperatur, a jedynie lepkości (tabelka)

 

Analizujac tabelke widac ze olej ktory chcesz wybrac moze osignac minimalna lepkosc 3.8 .Jezeli producent zaleca olej o wyzszej lepkosci to nie bez powodu.Trzeba pamietac ze przy zimnym silniku przerwy miedzy materialami sa wieksze i wowczas olej o nizszej lepkosci moze przez nie wyplywac.Nie widze sensu lania 5wX akurat teraz kiedy nie ma zimy :D pzdr

 

olejexr8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Dzięki rad83 to jeżeli zaleję do swojego auta tak jak wcześniej piasłeś np. MIDLAND 10w-40 lub inny olej 10w-40 to będzie wg zaleceń producenta. Czy popychacze będą odpowiednio smarowane. Mam TDI od 4 dni i zależy mi na zalaniu go odpowiednim i dobrym olejem. Pod maską jest jakaś naklejka MOBIL 1 ale bardziej wygląda to jak reklama niż naklejka informująca o tym jaki olej jest zalany,ponieważ nie ma żadnej daty oraz informacji o stanie licznika.

PS kiedyś w Passacie B3 1.8 mono zalałem Midland 15w-40 i po 3 miesiącach zapiekł mi się jakiś zawór w pompie olejowej-zbieg okoliczności czy to wina Midlanda-podobno to dobry olej-tak chwalili go w sklepie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim ściśle przestrzegaj zasady że podczas wymiany nigdy nie zmieniamy oleju na rzadszy, w drugą stronę i owszem bez ryzyka żadnego (czyli można przechodzić z np. 5W40 > 10W40 >15W40)

jeżeli nie wiesz co masz zalane proponuje zalać dobrym mineralem, tak mam i nie narzekam, zero dolewek i problemów z silnikiem

i jeszcze jedno czy jesteś na 100% pewien tego przebiegu? bo cyfry około 170 000 km to najpopularniejszy układ dla odkręcanych liczników dla naszych aut i roczników, może być tak że w rzeczywistości masz dużo więcej tkmów wiec oleje typu 5W40 bym odradzał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edde ty do tdika lejesz mineral? :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PIOTR_FOTO

Na 100% to nie jestem pewny. Oglądałem wiele aut z tego rocznika i ten jest wyjątkowo mało "powycierany" w środku. Pod maską jest jeszcze naklejka od rozrządu i ledwo ale można przeczytać informację: "02/07 172 400"-czyli pewnie wymiana paska przy tym przebiegu-ale może to już było dawno i 170 000 już raz miał :D . Wskazówka od prędkości do 40 km/h trochę faluje, to może faktycznie coś ktoś grzebał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

Mobil 10W40. Przejechałem 350 000 km . Wymieniam co 10 000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności