marcinliput Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) witam posiadam passata b3 1.9td aaz. mam zamiar zalożyc intercooler.tylko ze posiadam egr.i zastanawiam sie jak zrobic czy usunac egr i zalozyc kolanko z modelu bez egr i odwrocic!?? i czy to kolanko musi byc z 1.9td czy moze byc z 1.6td. a druga moja rzecza ktora chce zalozyc lda i podłaczyc wezyk z turbiny tylko ze w tym momencie mam eko pompe ktora posiada baczka z wezykiem od klimy!! czy jak znajde lda z aaz bez baczka na klime jest mozliwosc go zamontowania?? i do czego on słuzy?? a moze ktos posiada osprzet pompy wtryskowej z 1.9td aaz z LDA na sprzedaz?? zdjecia mojego silnika: a tu przedstawiam silnik aaz z lda i baczkiem do klimy!!! i takiego osprzetu pompy szukam!!! Edytowane 18 Grudnia 2009 przez marcinliput Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) Co do kolanka to możesz poprostu odwrócić to swoje lub, jeżeli chcesz, zostawić egr i zrobić mały "zakręt". Zdjęcie poniżej. Co do lda bez bączka to oczywiście że można zamontować wężyk. Do czego służy? Bodajże jest to ciśnieniowe sterowanie wyprzedzeniem kąta wtrysku by klima nie muliła autka na wolnych obrotach - przynajmniej coś mi tak dzwoni w kościele . Ormo się wypowiadał ostatnio w tej kwesti, pewnie sprecyzuje to bardziej odemnie. Edytowane 18 Grudnia 2009 przez pawelfre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinliput Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) ato jakbym kupił sama gore pompy z lda to gdzie mam podłaczyc tego baczka z wezykiem od klimy?? A czym sie roznia pompy te z taka metalowa osłona ktora jest u gory po lewej stronie a bez tej osłony?? a moze wiesz kto ma do sprzednia taka gore pompy z lda?? a jak usune egr to jakie bede objawy negatywne i pozytywne??bo myslałem zalozyc kolanko z 1,6td i odwrocic i wtedy zalozyc intercooler!!! Edytowane 18 Grudnia 2009 przez marcinliput Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2009 Jak usuniesz EGR to nie będzie żadnych objawów. U Niemców to ekologia, czyli jakaś tam mała cześć spalin podawana jest do kolektora ssącego z kolektora wydechowego, a EGR steruje ilością podawanych spalin, jak zaślepisz EGR to nic się nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinliput Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2009 (edytowane) a czy jest mozliwosc podłaczenia baczka do pompy lda?? i gdzie go trzeba podłaczyc?? zakupiłem taki intercooler: http://www.allegro.pl/item845211304_intercooler_vw_passat_b3_1_6_tdi_bcm.html i nastepne pytanie: czy potrzebuje jeszcze cos do tego kompletu??jakas kierownice powietrza lub kratke?? i czy kolanko z 1,6tdi podejdzie do 1,9 td,chomi mi o to co sie przykreca do kolektora a nastepnie przkreca sie weze od intercoolera?? Edytowane 23 Grudnia 2009 przez marcinliput Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinliput Zgłoś #6 Napisano 23 Grudnia 2009 Prosiłbym o odpowiedz co z gory bardzo dziekuje!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #7 Napisano 24 Grudnia 2009 (edytowane) kolanko powinno podejść - chociaż pewny nie jestem. U brata przekładaliśmy cały kolektor dolotowy - został po wymianie silnika z 1.6td na 1.9 edit: nie przypominam sobie żeby tam była potrzebna kierownica powietrza - co najwyżej zobacz czy masz kratkę na dole zderzaka od strony kierowcy czy pełną atrapę - żeby powietrze docierało do intercoolera Edytowane 24 Grudnia 2009 przez mcgregor88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2009 Musisz mieć jeszcze wspornik do tego IC, dodatkowo w nadkolu lewym powinna być kratka no i jak wspomniał kolega otwory w atrapie z przodu. Kolanko na 99.9% pasuje z 1.6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinliput Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2009 a ma ktos foto: wspornika kratki w zderzak z wlotem pod intercooler oraz kratki w nadkole zebym wiedział co szukac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neomobi Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2009 witam i chciałbym doradzić abyś kolego założył do passka filtr stożkowy tak wiem że są różne opinie ale naprawdę warto polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2009 Do AAZ filtr stożkowy? Ciekawe po co? Bo oprócz dźwięku nic się nie zmieni, albo będzie jeszcze bardziej zamulony. Nic nie zakładaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neomobi Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2009 napisałem tak bo sam na stożku latam i nawet nie mam zamiaru przechodzić z powrotem na oryginalny. ale skoro większość uważa że to bzdura to niech wpierw go zmieni, pojeździ tak ze 2-3 tygodnie i niech z powrotem założy oryginalny, i wtedy niech się wypowie. a stożek na pewno go nie zamuli, bo niby w jaki sposób miałby to zrobić skoro "ułatwia" zasysanie powietrza ps. sorka za odbiegnięcie od tematu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2009 a wiesz jak fajnie bez filtra chodzi? sprobuj. dla wygladu to bym zalozyl, bo inaczej sensu nie ma. od dzwieku to ja mam wydech i zew 100 decybeli w tunelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2009 a wiesz jak fajnie bez filtra chodzi? sprobuj. dla wygladu to bym zalozyl, bo inaczej sensu nie ma. od dzwieku to ja mam wydech i zew 100 decybeli w tunelu. kloego a nie boisz sie ze policja ci dowód zabierze albo co najmniej wlepi mandat wysoki za te decybele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #15 Napisano 27 Grudnia 2009 ale skoro większość uważa że to bzdura to niech wpierw go zmieni, pojeździ tak ze 2-3 tygodnie i niech z powrotem założy oryginalny, i wtedy niech się wypowie. Chyba bym tego nie pisał jak bym nie jeździł. Oprócz dźwięku nic na plus, dla mnie po zmianie na oryginalny nawet lepiej szedł (jeżeli wogole można mówić, że idzie ), dlatego nie polecam i tyle, to nic to nie daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinliput Zgłoś #16 Napisano 27 Grudnia 2009 Filtr stożkowy to mogą sobie właściciele calibry montować!!! A nie do aaz!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #17 Napisano 27 Grudnia 2009 Krąży w necie piękny opis a właściwie doświadczenie przeprowadzone w ciągu chyba 2 czy 3 lat. I jest tam pięknie opisane jakie spustoszenie czyni stożek dla zwykłego silnika, a stożek dla Diesla to już dobranoc. Stożki przeznaczone są dla silników benzynowych to po pierwsze i najważniejsze, po drugie jakimś cudem trzeba zamontować tak stożek zeby nie znajdował się komorze silnika( chodzi o to żeby nie łapał ciepłego powietrza, bo do silnika ma trafiać zimne powietrze) I żeby nie lała się na niego woda ani inne badziewie + żeby jeszcze był na niego odpowiedni nawiew. Dodatkowo stożek nie wyłapuje tyle zanieczyszczeń co standardowy filtr a to może prowadzić do uszkodzenia łopatek turbiny i dalej już wymiana na nową 2000zł mniej w kieszeni:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 27 Grudnia 2009 skoro "ułatwia" zasysanie powietrza Taaa... ułatwia zasysanie powietrza, z tą różnicą że ciepłego ale zdaje się że nie masz pojęcia jaki to ma wpływ na sprawność silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach