Skocz do zawartości
JACU6X6

Przerywa silnik powyżej 2 tyś

Rekomendowane odpowiedzi

Objaw następujący - występujący żadko ale jednak;

- Silnik nie wchodzi na obroty powyżej 2,5 tyś czasami 3 tyś po wciśnięciu gazu w podłogę wyje i spada z obrotów. Objawy zarówno na zimnym silniku (wystąpily kilka razy ) jak i na ciepłym (dziś 2 raz), problem występuje zarówno na LPG jak i na PB. Podczas przerywania zaczyna drgać wskazówka obrotomierza, spada lub się podnosi bez zmiany obrotów silnika o 1 do 3 mm. Wygląda to na brak iskry powyżej 3 tyś.

 

- wymienione na nowe, świece, palec kopułka - pomierzyłem czujnik temp jest ok

- sonda odpada bo na lpg jest to samo a wtedy komp dostaje symulację a sterownik lpg z niej nie korzysta

- jeżeli objaw wystąpi falują wolne obroty co by wskazywało na tps ale wtedy auto by wchodziło na wysokie bezproblemowo

- przepływka sprawna

- zresetowałem kompa zgodnie z instrukcją z 2E ale nie wiem czy to pomoże

 

Podejrzewam

- Czujnika hala w aparacie

- Cewka zapłonowa

- Komputer sterujący

- Wzmacniacz sygnału cewki

 

Digi II nie posiada czujnika położenia wału i złącza diagnostycznego nawet migowego wszystko mierzy sie omomierzem i by było ok jak by obiaw występował zawsze.

 

Jak ktoś miał coś takiego to niech pisze co było przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam dokładnie takie same objawy jak opisujesz ale tylko jak silnik się zagrzeje. Tez wytypowałem czujnik halla ale po wymianie całego aparatu zapłonowego niema żadnej poprawy wiec wydaje mi się w Twoim przypadku tez może być cos innego niż hall. Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto śmiga już, z racji że kupuje wszystko na zapas zaczołem dziś podmieniać i padło na komputer. Podpiołem drugi i auto wkręca sie na obroty, wolne obroty idealne. Podejżewam że to zimny lut w sterowniku bo jak komora silnika sie rozgrzeje to obiawy ustępują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i padło na komputer.

A podłącz stary po kilku dniach i daj znać czy objawy powróciły , bo ewidentnie to sterownik nie przyspieszał zapłony na wysokich obrotach skoro czujnik temp. sprawny. A w pF jest potencjometr przepustnicy? On tez ma duże znaczenie przy zapłonie bo znów przepływomierz ma wpływ praktycznie tylko na dawkę paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daniel cewka stara a auto zap... na nowym komputrze, Włodek w pf są swithe i te najpierw posprawdzałem. Tak jak napisałem prawdopodobnie to zimne luty bo takie problemy sie zaczełu pojawiać jak temp spadła poniżej 0 ale już zakupiłem kolejnego kompa niech sobie leży. Mimo iż autko sie nie podoba co niektórym nie ma rdzy i bedzie jezdzić jeszcze wiele latek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę ię chociaż mój przypadek jest trochę inny mianowicie: Silnik czasem chodzi normalnie a czasem zachowuje się jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów. Na wolnych obrotach chodzi normalnie i przerwie sobie co jakiś czas i widać to na obrotomierzu jak z 1000 obrotów spada na 800 i wraca. Dzieje się tak różnie raz na zimnym raz na ciepłym, na PB i LPG z tą różnicą, że na LPG to lubi sobie strzelić podczas przyspieszania ale tylko w zakresie do 2000 obrotów później jedzie normalnie

 

Swiece maja moze 2000km najechane na starych dzieje sie to samo

Kable jak swiece i rowniez na starych to samo

Kopulka i palec BERU jak nowe

Cewka zmieniana i to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przepływka, dziura w dolocie, może sprawdź błędy może czujnik wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy dolocie wszystko robiłem bo po jednym z wystrzałów spadła guma z klapki antywybuchowej także wszystko sprawdzałem. Gdyby to był przepływomierz to na gazie nie byłoby problemów chyba. Zobaczę z tym hallem. Aha zauważyłem też, że kiedy właśnie tak przebiera ten jeden gar to przy kopułce słychać właśnie jakby iskra skakała i to dosyć głośno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że na LPG to lubi sobie strzelić podczas przyspieszania ale tylko w zakresie do 2000 obrotów później jedzie normalnie

Za późny zapłon, na szybko przekręć aparat o 2 do 5 mm po obwodzie aparatu i powinieneś odczuć różnicę, sterownik to głupie bydle i trochę trzeba mu pomóc w regulacji zapłonu.

Testowałem kiedyś extremaalne kręcenie aparatu #$%@& i na późnym zapłonie strzelał na LPG jak porąbany a na wczesnym klekotały zawory,ustawianie na lampę (fabryczne ustawienie) ma sens jak się jeździ tylko na benzynie na LPG aby nie parskało warto przyspieszyć do 10 - 12 stopni. Wiem że ktoś napisze że głoszę herezje ale....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na LPG aby nie parskało warto przyspieszyć do 10 - 12 stopni.

 

Herezje herezjami ale ja sam mam przyśpieszony zapłon właśnie ze względu na LPG, jedyny minus jaki się objawił to że czasem przy rozruchu tak jak by nie chciał kręcić rozrusznikiem ale wystarczy przestać i jeszcze raz przekręcić i na dotyk odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było całkiem podobnie, z tym że od 2.5 do 3.5k szarpało silnikiem, powyżej szedł bez problemu .

 

Przyczyna, Czujnik hala na wale .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lebow nie strzela mi ciągle na gazie tylko sporadycznie, w ogóle to zaczęło się jakoś ostatnio dziać także wątpię żeby się sam zapłon przestawił. Myślę, że to hall się kończy tylko kurcze nie mam skąd załatwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a katalizator jak? może zapchany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany przyczyną strzałów były kable- zmieniłem na 3 komplet. Co do halla to również się poprawiło bo chodzi teraz ładnie równiutko wcześniej miał obroty raz niskie raz wysokie. 20zł dobra cena za aparat zapłonowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki dziwny problem z Paskiem B3 1.8 RP

 

Nie trzyma wolnych obrotów, ciężko mu się wkręcić na obroty przerywa gdy się wkręca, gdy się wkręci to jak spadają to nie reaguje na wciśnięty gaz, dopiero jak wdusze go kilka razy to idą w górę. Czasem duszenie nie pomaga i gaśnie. Jak zdjąłem rurę z filtra powietrza to zauważyłem że strzela aż się jasno w nocy w garażu robi. Strzela w tą rurę co biegnie od wtrysku do filtra powietrza. Dymi na czarno.

 

Wiecie może co mu się stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozjechane czasy wtrysku i zapłonu....odłącz sondę , zwal klemę minusowa na kilka minut i spróbuj odpalić bez sondy. Jak by se okazało okey to podłącz sondę. Gdyby jednak nadal wariował to przyczyna może byc w jakimś innym czujniku. I tu pytanie do Ciebie bo sie za bardzo nie orientuję...RP ma krokowy zintegrowany z potencjometrem przepustnicy?

I standardowa rzecz....dzieje sie tak i na zimnym i ciepłym? Bo sugerowałbym też tamat stary jak to forum czyli...czujnik temp. silnika na sterownik....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zimny, czy ciepły dzieje się tak samo. Czujnik niebieski w kolanku wymieniłem już na używany ale na 100% dobry sprawdzałem w innym aucie.

 

I tu pytanie do Ciebie bo sie za bardzo nie orientuję...RP ma krokowy zintegrowany z potencjometrem przepustnicy

 

Nie jestem mechanikiem ale chyba zintegrowany.

Edytowane przez DamianB3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem mechanikiem ale chyba zintegrowany.

To kicha...nie mam o nich bladego pojęcia.

Spróbuj z tym resetem i odłączeniem sondy....może sie też trafić sytuacja z zapchanym wydechem...ale te błyski z przepustnicy trochę mnie martwią --tzn. mogły wypalic się zawory....też wtedy silnik chodzi jak chce...wtedy musiałbyś odpalać auto na trzech cylindrach aby wyeliminować ten padnięty...lub wykręcić świece i ocenić je wzrokowo....no a potem głowica do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności