JACU6X6 Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2009 Objaw następujący - występujący żadko ale jednak; - Silnik nie wchodzi na obroty powyżej 2,5 tyś czasami 3 tyś po wciśnięciu gazu w podłogę wyje i spada z obrotów. Objawy zarówno na zimnym silniku (wystąpily kilka razy ) jak i na ciepłym (dziś 2 raz), problem występuje zarówno na LPG jak i na PB. Podczas przerywania zaczyna drgać wskazówka obrotomierza, spada lub się podnosi bez zmiany obrotów silnika o 1 do 3 mm. Wygląda to na brak iskry powyżej 3 tyś. - wymienione na nowe, świece, palec kopułka - pomierzyłem czujnik temp jest ok - sonda odpada bo na lpg jest to samo a wtedy komp dostaje symulację a sterownik lpg z niej nie korzysta - jeżeli objaw wystąpi falują wolne obroty co by wskazywało na tps ale wtedy auto by wchodziło na wysokie bezproblemowo - przepływka sprawna - zresetowałem kompa zgodnie z instrukcją z 2E ale nie wiem czy to pomoże Podejrzewam - Czujnika hala w aparacie - Cewka zapłonowa - Komputer sterujący - Wzmacniacz sygnału cewki Digi II nie posiada czujnika położenia wału i złącza diagnostycznego nawet migowego wszystko mierzy sie omomierzem i by było ok jak by obiaw występował zawsze. Jak ktoś miał coś takiego to niech pisze co było przyczyną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jester0 Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2009 Witam! Mam dokładnie takie same objawy jak opisujesz ale tylko jak silnik się zagrzeje. Tez wytypowałem czujnik halla ale po wymianie całego aparatu zapłonowego niema żadnej poprawy wiec wydaje mi się w Twoim przypadku tez może być cos innego niż hall. Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2009 Auto śmiga już, z racji że kupuje wszystko na zapas zaczołem dziś podmieniać i padło na komputer. Podpiołem drugi i auto wkręca sie na obroty, wolne obroty idealne. Podejżewam że to zimny lut w sterowniku bo jak komora silnika sie rozgrzeje to obiawy ustępują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2009 i padło na komputer. A podłącz stary po kilku dniach i daj znać czy objawy powróciły , bo ewidentnie to sterownik nie przyspieszał zapłony na wysokich obrotach skoro czujnik temp. sprawny. A w pF jest potencjometr przepustnicy? On tez ma duże znaczenie przy zapłonie bo znów przepływomierz ma wpływ praktycznie tylko na dawkę paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2009 Cewka zapłonowa, wskazuje na to zachowanie obrotomierza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 18 Grudnia 2009 Daniel cewka stara a auto zap... na nowym komputrze, Włodek w pf są swithe i te najpierw posprawdzałem. Tak jak napisałem prawdopodobnie to zimne luty bo takie problemy sie zaczełu pojawiać jak temp spadła poniżej 0 ale już zakupiłem kolejnego kompa niech sobie leży. Mimo iż autko sie nie podoba co niektórym nie ma rdzy i bedzie jezdzić jeszcze wiele latek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2010 Podepnę ię chociaż mój przypadek jest trochę inny mianowicie: Silnik czasem chodzi normalnie a czasem zachowuje się jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów. Na wolnych obrotach chodzi normalnie i przerwie sobie co jakiś czas i widać to na obrotomierzu jak z 1000 obrotów spada na 800 i wraca. Dzieje się tak różnie raz na zimnym raz na ciepłym, na PB i LPG z tą różnicą, że na LPG to lubi sobie strzelić podczas przyspieszania ale tylko w zakresie do 2000 obrotów później jedzie normalnie Swiece maja moze 2000km najechane na starych dzieje sie to samo Kable jak swiece i rowniez na starych to samo Kopulka i palec BERU jak nowe Cewka zmieniana i to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 21 Lutego 2010 a przepływka, dziura w dolocie, może sprawdź błędy może czujnik wałka rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2010 Czujnik hala w aparacie też może się kończyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2010 Przy dolocie wszystko robiłem bo po jednym z wystrzałów spadła guma z klapki antywybuchowej także wszystko sprawdzałem. Gdyby to był przepływomierz to na gazie nie byłoby problemów chyba. Zobaczę z tym hallem. Aha zauważyłem też, że kiedy właśnie tak przebiera ten jeden gar to przy kopułce słychać właśnie jakby iskra skakała i to dosyć głośno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2010 że na LPG to lubi sobie strzelić podczas przyspieszania ale tylko w zakresie do 2000 obrotów później jedzie normalnie Za późny zapłon, na szybko przekręć aparat o 2 do 5 mm po obwodzie aparatu i powinieneś odczuć różnicę, sterownik to głupie bydle i trochę trzeba mu pomóc w regulacji zapłonu. Testowałem kiedyś extremaalne kręcenie aparatu #$%@& i na późnym zapłonie strzelał na LPG jak porąbany a na wczesnym klekotały zawory,ustawianie na lampę (fabryczne ustawienie) ma sens jak się jeździ tylko na benzynie na LPG aby nie parskało warto przyspieszyć do 10 - 12 stopni. Wiem że ktoś napisze że głoszę herezje ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_155 Zgłoś #12 Napisano 22 Lutego 2010 na LPG aby nie parskało warto przyspieszyć do 10 - 12 stopni. Herezje herezjami ale ja sam mam przyśpieszony zapłon właśnie ze względu na LPG, jedyny minus jaki się objawił to że czasem przy rozruchu tak jak by nie chciał kręcić rozrusznikiem ale wystarczy przestać i jeszcze raz przekręcić i na dotyk odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m4ka Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2010 U mnie było całkiem podobnie, z tym że od 2.5 do 3.5k szarpało silnikiem, powyżej szedł bez problemu . Przyczyna, Czujnik hala na wale . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #14 Napisano 22 Lutego 2010 lebow nie strzela mi ciągle na gazie tylko sporadycznie, w ogóle to zaczęło się jakoś ostatnio dziać także wątpię żeby się sam zapłon przestawił. Myślę, że to hall się kończy tylko kurcze nie mam skąd załatwić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #15 Napisano 22 Lutego 2010 a katalizator jak? może zapchany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2010 Problem rozwiązany przyczyną strzałów były kable- zmieniłem na 3 komplet. Co do halla to również się poprawiło bo chodzi teraz ładnie równiutko wcześniej miał obroty raz niskie raz wysokie. 20zł dobra cena za aparat zapłonowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianB3 Zgłoś #17 Napisano 21 Października 2010 Mam taki dziwny problem z Paskiem B3 1.8 RP Nie trzyma wolnych obrotów, ciężko mu się wkręcić na obroty przerywa gdy się wkręca, gdy się wkręci to jak spadają to nie reaguje na wciśnięty gaz, dopiero jak wdusze go kilka razy to idą w górę. Czasem duszenie nie pomaga i gaśnie. Jak zdjąłem rurę z filtra powietrza to zauważyłem że strzela aż się jasno w nocy w garażu robi. Strzela w tą rurę co biegnie od wtrysku do filtra powietrza. Dymi na czarno. Wiecie może co mu się stało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 21 Października 2010 Rozjechane czasy wtrysku i zapłonu....odłącz sondę , zwal klemę minusowa na kilka minut i spróbuj odpalić bez sondy. Jak by se okazało okey to podłącz sondę. Gdyby jednak nadal wariował to przyczyna może byc w jakimś innym czujniku. I tu pytanie do Ciebie bo sie za bardzo nie orientuję...RP ma krokowy zintegrowany z potencjometrem przepustnicy? I standardowa rzecz....dzieje sie tak i na zimnym i ciepłym? Bo sugerowałbym też tamat stary jak to forum czyli...czujnik temp. silnika na sterownik.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianB3 Zgłoś #19 Napisano 21 Października 2010 (edytowane) Czy zimny, czy ciepły dzieje się tak samo. Czujnik niebieski w kolanku wymieniłem już na używany ale na 100% dobry sprawdzałem w innym aucie. I tu pytanie do Ciebie bo sie za bardzo nie orientuję...RP ma krokowy zintegrowany z potencjometrem przepustnicy Nie jestem mechanikiem ale chyba zintegrowany. Edytowane 21 Października 2010 przez DamianB3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 21 Października 2010 Nie jestem mechanikiem ale chyba zintegrowany. To kicha...nie mam o nich bladego pojęcia. Spróbuj z tym resetem i odłączeniem sondy....może sie też trafić sytuacja z zapchanym wydechem...ale te błyski z przepustnicy trochę mnie martwią --tzn. mogły wypalic się zawory....też wtedy silnik chodzi jak chce...wtedy musiałbyś odpalać auto na trzech cylindrach aby wyeliminować ten padnięty...lub wykręcić świece i ocenić je wzrokowo....no a potem głowica do regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach