Łysy Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2007 mam pytanie czy u was tez przy duzej predksoci rzedu 170-180 pedal hamulca przy mocniejszym hamowaniu mocna drga czy tak pracuej abs przy takiej predkosci bo jak hamuje przy 120 to tylko go slysze ale nie czuje az tak bardzo na pedale jak przy predkosci podanej wyzej a dzis wlasnie to sobie sprawdzilem.Dodam ze miesiac temu wymienilem wwszytko czyli klocki tarcze przod jak i tyl. Z gory dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2007 jak hamujesz przy 170 to zrywasz przyczepnosc........? cos mi sie wydaje ze wczasie wymiany ktos Ci uszkodzil czujke abs-u albo wogule dal cos nie teges tarczki...(jakies pokrzywione..) BO terkotanie jest slychac i czuc na nodze w czasie tracenia przyczepnosci i to jest zdrowy objaw. Chyba ze Ty lubisz wpasc w poslizg jak jedziesz 180 i Ci sie abs wlącza.... to juz sie leczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 13 Stycznia 2007 dayv drogi chlopacze po primo klocki i tarcze wymienialem w seriwisie Kołacz w Szczecinie po drugie czy tu uwazasz ze belkotnie abs to znaczy ze zrywa przyczepnosc ??? gratuluje wiedzy w temacie abs... bez komentarza jedz autem 60 an godzine i wcisniej mocno pedal hamulca i zrob to samo przy 180 i dowiesz sie o czym pisze ... to tyle w temacie na odpwoiedz twoejgo posta. Zrywam przyczepnosc tak na prostej drodze przy 180 nie mam co robic tylko zrywac przyczepnosc i to ty sie lecz bo niz życze sobie takich odpwoiedzi.. Pierwszy gosc ktory mnie powqaznie wkurzyl na forum wrrrrr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2007 Może masz problem z tarczami hamulcowymi,to nic że w serwisie wymienili,może tarcze do dupy,koła mają bicie lub źle dotarłeś tarcze z klockami i się pokrzywiły.Jakiej firmy tarcze zakładałeś,ori? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2007 abs sie wlancza gdy kola traca przyczepnosc... i prosze o jakies przeprosiny gosciu bo nie wiem czemu sie rzucasz.... polecam np. wpisac w googlach abs podrzuce Ci linka np. masz: http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_%28motoryzacja%29 poczytaj troszke jak abs dziala a pozniej sie wypowaidaj i osadzaj kogos o niepoprawna wiedze. i jeszcze ze Cie wkurzylem heheh gooosciu smieszysz ;] Pozatym myslisz ze jak pojechales do aso to Ci extra zrobią ? zwariowales chyba do aso to sie jezdzi jak jest gwarancja a pozniej sie ucieka czy tu uwazasz ze belkotnie abs to znaczy ze zrywa przyczepnosc ??? gratuluje wiedzy w temacie abs... System kontoluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół przestaje się obracać (traci przyczepnosc), to system ABS zminiejsza na moment siłę hamowania tego koła (bicie po pedale zeby zmniejszyc sile docisku pedalu hamulca); jeżeli koło zacznie się obracać (lapie przyczepnosc), siła hamowania jest ponownie zwiększana(brak terkotania). Cykle są bardzo szybkie i oddzielne dla każdego z kół.(w pasku z tego co wiem to na oske a nie na kazde z kol) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #6 Napisano 14 Stycznia 2007 mam pytanie czy u was tez przy duzej predksoci rzedu 170-180 pedal hamulca przy mocniejszym hamowaniu mocna drga czy tak pracuej abs Drganie Pedału hamulca przy tak dużej prędkości może być spowodowane 3 rzeczami -1 krzywe tarcze.Nowe tarcze nie są zahartowane i poprostu mogłeś wjechać w kałuże,gdy były nagrzane(podlega to reklamacji i powinieneś zgłościć się do ASO gdzie robiłeś tarcze) -2 Podczas demontowania i wymiany,jakiś mechanik zachaczył o czujnik ABS,zamontowany w piaście.Zachaczenie takie jest tym bardziej możliwe jak masz(a na 99% masz)czujniki zużycia klocków.Ponieważ kable od czujnika ABS idzie w 1 wiązce z kablami czujnika(poczym wchodzą do kabiny) Ta opcja również podlega to reklamacji i powinieneś zgłościć się do ASO gdzie robiłeś tarcze -3 Zabrudzenie czujnika ABS opiłkami żelaza z tarczy.Dość częsta przyczyna takich objawów.Podczas ściągania tarczy,czasem trzeba postukać po tarczy(jak się zpiekła) w ten sposów uwalnia się opiłki które przyczepiają się do czujnika(jest on małym elektromagnesem) Czyli podsumowując: ABS nie działa u Ciebie poprawnie,bo praktycznie nie powinieneś odczuć jego pracy przy tak dużych prędkościach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #7 Napisano 14 Stycznia 2007 ABS nie działa u Ciebie poprawnie,bo praktycznie nie powinieneś odczuć jego pracy przy tak dużych prędkościach na suchym wiadomo ze nie bo tak mocnych zacisków nie ma.... na mokrym mozliwe... ale podane przezemnie powody pokrywaja się z wymienionymi przez Piotrka Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #8 Napisano 14 Stycznia 2007 Nie znam osoby, która sprwadza ABS przy 180 km/h. Idiotyzm lub brak poszanowania swojego życia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2007 Nie znam osoby, która sprwadza ABS przy 180 km/h. Idiotyzm lub brak poszanowania swojego życia.Widzę że nie rozumiesz,chodzi o to że przy 180km/h podczas wciskania hamulca drży pedał,a kolega pytał czy to może być abs czy coś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam,K Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2007 Pytanie akurat rozumiem, bo pedał drży też przy 30 km/h, jednak nie rozumiem kto to sprzwdza przy 180. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 14 Stycznia 2007 Adam,K a mozesz dopuscic do siebie taka mysl ze jedziesz dwupasmówką lewym pasem i nagle ktos ci zjedza z prawego na lewy a ty masz na liczniku 180 i muisz ostro hamowac??? Bo ja wlasnie tak mialem wczoraj i stad moje pytanie o pedal hamulca bo dla mnie tez sie dziwnie zachowal a jedze autami z abs od 10 lat.Dodam ze byla mokra nawierzchnia ale i tak jestem zdziwiony jego rekcja. A co do innych odpwoiedzi to jesli tarecze by byly kkrzywe jak sugerujecie lub cos inengo to czemu przy 120-130 jest wszytko oki?? Od wymiany klockow i tarcz pierwszy raz jechalem z taka predkoscia a na tych tarczach i klockach zrobilem juz pnad 3 tys kom wiec mysle ze juz sa dobrze dotarte. Dzis sprawdze jeszcze raz jak bedzie sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 14 Stycznia 2007 Widzisz, ja w primerze też założyłem nowe tarcze i długo się docierały ,zanim pojechałem z dużą prędkością to było ok,jak przekroczyłem 130km/h było dobrze do czasu hamowania z tej prędkości,jak hamowałem to przy nagrzewaniu się dostawały bicia,wkurzyłem się i przetoczyłem stare(stare są po przebiegu 50kkm,bo auto długo stało i się pokrzywiły)i jest teraz ok.Podjedź tam gdzie kupiłeś niech sprawdzą,wymienią.Można wrzucić na tokarkę i sprawdzić czy mają bicie.Obstawiam że wina leży po stronie tarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #13 Napisano 14 Stycznia 2007 Może ESP zareagował? (jeżeli masz). Tak to mniej więcej się odczuwa przy dużych szybkościach (przynajmniej u mnie). Drga pedał hamulca. W aucie z samym ABS nie powinno się tego przy takiej szybkości czuć. Być może ABS nie działa właściwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #14 Napisano 14 Stycznia 2007 mam esp ale napewno nie zadziałał bo by sie kontrolka zaświeciła a tego nie zrobiła... nie wiem juz sam moze jestem przewraliwiony ale raczej cos jest nie tak bo to bylo bardzo dziwne zachowanie hamulca. Starych nie przetocze bo ich nie mam a i tak byly zjechane 16 mm wiec 6 mm ponizej normy.Dzis jest sucho wiec zobacze na suchej nawierzchni jak to wyjdzie.Wczoraj duze emocje byly przy tymgosciu co mi zjechal wiec moze wszytko wyolbrzymiam. I sorki dayv ponioslo mnie a potrafie sie przyznac do bledu za duzo zlych emocjo i alkoholu wczoraj wieczorem..jeszcze raz sory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #15 Napisano 14 Stycznia 2007 Przy tej szybkości mogłeś nie zauważyć bo to moment. Jak dla mnie to ESP, ale jak zdarza ci się tak szybko jeździć to lepiej się upewnij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #16 Napisano 14 Stycznia 2007 Witam Na śliskiej nawierzchni i przy zerwaniu przyczepności u mnie zawsze drgał i drga pedał hamulca bez względu czy jadę 40km/h czy 170km/h, to moje drugie auto z ABS (wcześniej jeździłem Mercedesem W124). Jak na początku tej zimy były przymrozki i trochę popadało sniegu ... jeźdżąc wieczorem po miejskich uliczkach 40km/h gdy naciskało się pedał hamulca odrazu załączał się ABS (było poprostu bardzo ślisko), pod nogą było bardzo dobrze wyczuwalne drganie pedału hamulca oraz wyczuwalne w ten sam rytm działanie ABS. Przy prędkości czy to 100, 130 czy 170km/h i bardziej ostrym hamowaniu zwłaszcza na mokrej nawierzchni objaw zadziałania ABS jest taki sam, tylko ze względu na działanie wiekszych sił (wieksza predkość kół) bardziej odczuwalne też na pedale hamulca. Nie wiem o czym tu się więcej rozpisywać, mogę dodać że tak samo u mnie to działało przed wymianą tarcz i klocków na nowe jak też i po (tarcze mam PowerDisk ATE i komplet klocków ATE). ABS działą podczas zerwania przyczpeności, jakbyś miał krzywe tarcze to przy wiekszych predkościach nawet przy lekkim hamowaniu byłyby odczuwalne drgania na pedale hamulca jak też i na kierownicy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2007 i tak wlasnie dzis mi wyszlo przy suchej nawierzchni przy 200 hamowalem dosc ostro i nic na pedale hamulca sie nie dzialo widocznie te wczorajsze hamowanie na mokrej nawierzchni to spowodowalo. Takze juz jestem spokoniejszy i dzieki wszytkim za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach