Skocz do zawartości
mario4000

świece żarowe i klima na mrozie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Tak jak w temacie kontrolka od świec żarowych gaśnie za szybko a co za tym idzie silnik ciężej pali na lekkim mrozie a klimę ( climatronik ) mogę również zalączyć (kompresor i wentylator elektryczny załącza się również ) , miałem robiony przód samochodu ( zderzenie z jeleniem ) praktycznie cały przód wymieniany,może nie podłaczyli jakiegoś czujnika temperatury odpowiedzialnego za sterowanie klimą i czasem grzania świec żarowych,przed tym zderzeniem wszystko było ok.

Przeszukałem forum jest dużo podobnych wątków ale konkretnej odpowiedzi trudno poszukać,z tego co wiem kompresor klimy poniżej + 4 stopni C nie powinien się załączyć a świece powinny grzać dłużej o minusowej temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak w temacie kontrolka od świec żarowych gaśnie za szybko a co za tym idzie silnik ciężej pali na lekkim mrozie

 

Kontrolka gaśnie tak jak powinna, tylko pewnie spaliły Ci się świece żarowe. Przy 2 padniętych świecach w niskiej temperaturze silnik zapali, z tą tylko różnicą że przez pierwsze kilka/kilkanaście sekund da się odczuć nierówną pracę silnika.

 

---------- Post added at 15:19 ---------- Previous post was at 15:18 ----------

 

a świece powinny grzać dłużej o minusowej temperatury.

Świece grzeją dłużej, tylko nie wiesz o tym że grzeją. Kontrolka nie ma nic wspólnego z ich działaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,ale wcześniej przed wypadkiem początkowy czas grzania swiec był wskazywany przez kontrolkę a świece wymieniane wszystkie były na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wcześniej przed wypadkiem początkowy czas grzania swiec był wskazywany przez kontrolkę

Coś mi się nie chce wierzyć że kontrolka świeciła cały czas jak świece grzały. Chyba że masz u siebie jakieś mody z tą kontrolką.

Jakby co tutaj jest kilka informacji na temat kontrolki. :)http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43283&highlight=kontrolka+%B6wiec+%BFarowych

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miałem robiony przód samochodu ( zderzenie z jeleniem ) praktycznie cały przód wymieniany,może nie podłaczyli jakiegoś czujnika temperatury odpowiedzialnego za sterowanie klimą i czasem grzania świec żarowych,przed tym zderzeniem wszystko było ok.
Być może czujnik temp zewnętrznej nie pokazuje temp. właściwej i to jest przyczyna kłopotów z odpalaniem auta. Czy wyświetlacz na fisie i climatroniku pokazuje właściwą temp. zewnętrzną?

Dla zobrazowania miejsce gdzie zamontowany jest czujnik temp. zewn.

 

obraz541l.th.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co do tego że przy niskich temperaturach kontrolka świec dłużej się pali to się zgodzę... W lato jest to chwila, ale w zimę pai się jakieś 3 s przy -10.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury zewnętrznej miał wcześniej uszkodzone przewody ( przetarte ) ale zostało to opanowane , wskazuje temp.rzeczywista i na fisie i na climatr.może trzeba zresetować wszystko poprzez zdjęcie klemy z aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołącze sie do tematu

U siebie zauwazylem dosc dziwna przypadlość, ktora to być moze nieco utrudnia zapłon.

Otóż wyglada to tak: na climatroniku jest temp 1 stopień, po wejsciu w tryb diagnostyczny climy na 45 kanale jest 1-2 stopnie czyli ok ale gdy podepne kompa to coolant temp ma temp o 5-6 stopni wieksza.

Skąd sie biorą te rozbierzności pomiedzy 45 kanalem a VAGiem?

Znacie moze jakis sposob zeby w VAG skalibrowac te temp? bo przy okolo 0 stopniach czuc ze zapłon jest ciezszy.

 

Wiec na podstawie którego czunika wkoncu swiece zarowe biora info kiedy maja grzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie na podstawie czujnika temp. zew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec na podstawie którego czunika wkoncu swiece zarowe biora info kiedy maja grzac

 

z czujnika temperatury płynu chłodzącego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie na podstawie czujnika temp. zew.

 

Cytat:

Wiec na podstawie którego czunika wkoncu swiece zarowe biora info kiedy maja grzac

z czujnika temperatury płynu chłodzącego

 

Heh panowie......

 

Tez myslałem ze z czujnika plynu chłodzacego... ale przez niektore wypowiedzi to juz nie wiem.

Mozna jakos wyjasnic ze VAG wskazuje 5 stopni wiecej niz 45kanal na climatroniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh panowie......

 

Tez myslałem ze z czujnika plynu chłodzacego... ale przez niektore wypowiedzi to juz nie wiem.

Mozna jakos wyjasnic ze VAG wskazuje 5 stopni wiecej niz 45kanal na climatroniku?

 

Panowie, pomyslcie: nie jest ważna dla rozruchu temp. zewnętrzna tylko temp. silnika. Przecież rozgrzany silnik nawet na mrozie pali od kopa.

Czyli jest tak jak pisza koledzy, że zależy to od czujnika płynu chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wypnij czujnik temp.płynu i zobaczysz że kontrolka świec żarowych zgaśnie dopiero po ok 20 sek. ( komputer czyta wtedy max rezystancję - czyli max niska temperatura chyba -45 st.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wypnij czujnik temp.płynu i zobaczysz że kontrolka świec żarowych zgaśnie dopiero po ok 20 sek. ( komputer czyta wtedy max rezystancję - czyli max niska temperatura chyba -45 st.)

A niby kto ma wypiąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no dla mnie to bylo w miare logiczne ze czyta temp z Coolant temp.

Jedyna zagdka jest jeszcze dla mnie wynik pomiarow temp z 45 kanału climatronica ktory jest zawsze o około 5 stopni nizszy niz VAGa. Nikt nie moze mi tego wyjaśnić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie no dla mnie to bylo w miare logiczne ze czyta temp z Coolant temp.

Jedyna zagdka jest jeszcze dla mnie wynik pomiarow temp z 45 kanału climatronica ktory jest zawsze o około 5 stopni nizszy niz VAGa. Nikt nie moze mi tego wyjaśnić?

 

Co do tej różnicy temp. na klimatroniku i wg VAG, to moze każde z tych urządzeń bierze sygnał z innego czujnika :638:

 

Bo jesli z tego samego to któreś go niewłaściwie przetwarza, czyli kłamie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tej różnicy temp. na klimatroniku i wg VAG, to moze każde z tych urządzeń bierze sygnał z innego czujnika

 

No wlasnie niby 45 kanal ma pokazywac coolant temp dlatego nie rozumie skad taka rozbieżność, a przypuszczam ze to moze byc przyczyna urtudnionego zapłonu przy okolo 0 stopniach. Wiec ponawiam pytanie dlaczego coolant temp na 45 kanale i na VAGU roznia sie o 5 stopni? istnieje jakis sposob korekcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. czytam odpowiedzi lecz nie dowiedzialem sie nic o moim problemie. Otóż nie grzeją świece chociaż są sprawne ( sprawdzanie 'na kabel' z aku ). kontrolka gaśnie po sekundzie od włączenia zapłonu nawet prze mrozie . odpiąłem czujnik temperatury i nic kontrolka nie świeci,świece nie grzeją. Bezpieczniki dobre więc nie wiem co jest grane. W zeszłym roku przy tem 5' C kontrolka swieciła chwile a teraz nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. czytam odpowiedzi lecz nie dowiedzialem sie nic o moim problemie. Otóż nie grzeją świece chociaż są sprawne ( sprawdzanie 'na kabel' z aku ). kontrolka gaśnie po sekundzie od włączenia zapłonu nawet prze mrozie . odpiąłem czujnik temperatury i nic kontrolka nie świeci,świece nie grzeją. Bezpieczniki dobre więc nie wiem co jest grane. W zeszłym roku przy tem 5' C kontrolka swieciła chwile a teraz nie.

 

Przekaźnik świec żarowych sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ... u mnie wgl silnik nie pali nie swieci się kontrolka od swiec żarowych ... był zalany moduł komfortu nie słychać pompy paliwa w zbiorniku ... wczesniej auto tak jak by nie paliło na jeden cylinder zaswiecił sie chceck engine i potem auto normalnie paliło teraz chciałem zapalic i nie zapali auto tez czasami lubi sie samo zamknąć i wtedy nie mruga kontrolka w drzwiach od centralnego ... pozdrawiam proszę o pomoc co moze byc nie tak z góry dziękuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności