tomazo72 Zgłoś #1 Napisano 2 Grudnia 2009 Witam. Mam Passata 1.6 AHL zasilanego LPG. Od jakiegoś czasu zaczął brać olej, ok.1.5 litra na 1000 km. Do tego kopcił przy mocnym butowaniu. Wczoraj zostały wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte gniazda, splanowana głowica, założone nowe wszystkie uszczelki i zalany nowy olej Mobil 10w40. Po odpaleniu auto dymi 100 razy bardziej, a po przejechaniu spokojniutko 40 km wziął ponad 1 litr oleju. Jestem zdruzgotany... Proszę o rady. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 2 Grudnia 2009 Proszę o rady. A co tu radzić? Jeszcze raz czapka do zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #3 Napisano 2 Grudnia 2009 niestety gdzieś błąd w naprawie... olej leje się ciurkiem do cylindrów, jak kolega wyżej... wszystko do kontroli... a może zapomniałeś założyć np z jeden uszczelniacz, najpierw zdejmij pokrywę i dobrze pooglądaj zwłaszcza uszczelniacze, bo szkoda zrzucać głowicę. A tak na marginesie sprężanie sprawdzałeś wcześniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #4 Napisano 2 Grudnia 2009 Głowica zdjęta,i szok, wszystkie tłoki zalane olejem !!! Przed naprawą były suche . Uszczelniacze są na swoim miejscu, ale wydaje mi się, że trzpień zaworu za łatwo w nie wchodzi. Skoro mają uszczelniać, to powinny mocniej przylegać. Może złej firmy kupiłem - Victor Reinz ??? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #5 Napisano 2 Grudnia 2009 Uszczelniacze są na swoim miejscu, ale wydaje mi się, że trzpień zaworu za łatwo w nie wchodzi. Skoro mają uszczelniać, to powinny mocniej przylegać.Może złej firmy kupiłem - Victor Reinz ??? Pozdrawiam. nie wiem ile płaciłeś oryginał to cos około 18 zł za sztukę... i brak efektów ubocznych jak teraz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #6 Napisano 3 Grudnia 2009 Może złej firmy kupiłem - Victor Reinz ??? O tym się nie wypowiem - nie znam. Może niepotrzebnie o tym piszę, (bo chyba ciężko uszkodzić wszystkie, a piszesz, wszystkie tłoki zalane olejem ) ale jak byś na przykład nie wiedział... Przy montażu uszczelniaczy trzeba nałożyć plastikową rurkę (np termokurczliwą) na koniec trzonka, bo uszczelniacze mogą się uszkodzić o ostrą krawędź zamka na trzonku. Średnica otworu w nowym uszczelniaczu powinna być nieco mniejsza niż średnica trzonka. Trochę się to "napina". a po przejechaniu spokojniutko 40 km wziął ponad 1 litr oleju. Faktycznie bardzo dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #7 Napisano 3 Grudnia 2009 Ja tylko z kronikarskiego obowiązku dodam, że można zmienić uszczelniacze w tym silniku nie zdejmując głowicy. U mnie tak było robione. Niestety nie pomogło i od tygodnia docieram pierścienie:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo2115 Zgłoś #8 Napisano 3 Grudnia 2009 Witam, niestety i ja mam problem ze spalaniem oleju (ok.1l na 1000k). Wydaje mi się mój silnik był przegrzany wcześniej więc do wymiany pewnie są: uszczelniacze,pierścienie i tuleje cylindrów, natomiast nie wiem czy tłoki przy przegrzaniu też się wymienia czy nie??? O spalaniu oleju w 1,6 AHL było już troche dlatego mam pytanie czy jest na forum użytkownik Passata z tym silnikiem który niema tego problemu??? Tomazo72 czekam na twoją relację z naprawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 3 Grudnia 2009 Witam.Mam Passata 1.6 AHL zasilanego LPG. Od jakiegoś czasu zaczął brać olej, ok.1.5 litra na 1000 km. Do tego kopcił przy mocnym butowaniu. Wczoraj zostały wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte gniazda, splanowana głowica, założone nowe wszystkie uszczelki i zalany nowy olej Mobil 10w40. Po odpaleniu auto dymi 100 razy bardziej, a po przejechaniu spokojniutko 40 km wziął ponad 1 litr oleju. Jestem zdruzgotany... Proszę o rady. Pozdrawiam. Nie piszesz chyba nic o wymianie pierscieni na tlokach. A mogla byc taka sytuacja ze i gora przepuszczala i dol silnika tez. Po tym jak uszczelniles gore powstale cisnienie dobilo i tak juz slabe pierscienie i tak wtedy moze byc ze bedzie Ci kopcil 100 razy mocniej i zuzywal duzo oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #10 Napisano 3 Grudnia 2009 oryginał usczelniaczy do ahl to erling. ja zakładałem miesiąc temu corteco i o dziwo pasowały od fiata cc 700. cała operacja trochę upierdliwa ale bez zdejmowania głowicy. Uszczelniacz powinien utrzymać trzpień zaworu w powietrzu ( nie powinien sam opadać na tłok) moje poprzednie uszczelniacze stwardniały. I jewszcze jedno, ważne - jeśli zbyt mocno wbijałeś uszczelniacz na trzpień mogłeś go uszkodzić. Jak kolega wyżej pisał sprawdzić ciśnienie na tłokach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fucker Zgłoś #11 Napisano 3 Grudnia 2009 Na pewno zostały założone za duże uszczelniacze. Np. może zawory mają 5mm, a zostały założone 6mm. Przed założeniem powinno się zmierzyć średnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #12 Napisano 3 Grudnia 2009 (edytowane) Zanim bedziesz chcial sciagac z nowu gore sprawdz cisnienie w cylindrach i napisz co wyszlo. Jestem pewny na 99% ze teraz dol puscil. Edytowane 4 Grudnia 2009 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2009 I jednak Wszyscy mieli rację. Wczoraj zostały wyjęte tłoki. Okazało się, że pierścienie główne są OK, ale te olejowe nawet na milimetr nie wyszły z tłoka.To mam już przyczynę. Silnik nie był przegrzany, gładzie są super, tak więc zakładam jutro nowe pierścienie, dla pewności nowe uszczelniacze innej firmy , i myślę , że maszyna będzie w porządku. Za jakiś czas napiszę, jak się sprawuje. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fucker Zgłoś #14 Napisano 6 Grudnia 2009 No i cacy. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach