Skocz do zawartości
tomazo72

Po wymianie uszczelniaczy kopci i bierze olej.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Passata 1.6 AHL zasilanego LPG. Od jakiegoś czasu zaczął brać olej,

ok.1.5 litra na 1000 km. Do tego kopcił przy mocnym butowaniu.

Wczoraj zostały wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte gniazda, splanowana głowica, założone nowe wszystkie uszczelki i zalany nowy olej

Mobil 10w40.

Po odpaleniu auto dymi 100 razy bardziej, a po przejechaniu spokojniutko 40 km wziął ponad 1 litr oleju.

Jestem zdruzgotany...

Proszę o rady.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o rady.

 

A co tu radzić? Jeszcze raz czapka do zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety gdzieś błąd w naprawie... olej leje się ciurkiem do cylindrów, jak kolega wyżej... wszystko do kontroli... a może zapomniałeś założyć np z jeden uszczelniacz, najpierw zdejmij pokrywę i dobrze pooglądaj zwłaszcza uszczelniacze, bo szkoda zrzucać głowicę. A tak na marginesie sprężanie sprawdzałeś wcześniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowica zdjęta,i szok, wszystkie tłoki zalane olejem !!!

Przed naprawą były suche .

Uszczelniacze są na swoim miejscu, ale wydaje mi się, że trzpień zaworu za łatwo w nie wchodzi. Skoro mają uszczelniać, to powinny mocniej przylegać.

Może złej firmy kupiłem - Victor Reinz ???

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelniacze są na swoim miejscu, ale wydaje mi się, że trzpień zaworu za łatwo w nie wchodzi. Skoro mają uszczelniać, to powinny mocniej przylegać.

Może złej firmy kupiłem - Victor Reinz ???

Pozdrawiam.

nie wiem ile płaciłeś oryginał to cos około 18 zł za sztukę... i brak efektów ubocznych jak teraz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może złej firmy kupiłem - Victor Reinz ???

 

O tym się nie wypowiem - nie znam.

 

Może niepotrzebnie o tym piszę, (bo chyba ciężko uszkodzić wszystkie, a piszesz,

wszystkie tłoki zalane olejem
) ale jak byś na przykład nie wiedział... Przy montażu uszczelniaczy trzeba nałożyć plastikową rurkę (np termokurczliwą) na koniec trzonka, bo uszczelniacze mogą się uszkodzić o ostrą krawędź zamka na trzonku.

 

Średnica otworu w nowym uszczelniaczu powinna być nieco mniejsza niż średnica trzonka. Trochę się to "napina".

a po przejechaniu spokojniutko 40 km wziął ponad 1 litr oleju.

Faktycznie bardzo dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko z kronikarskiego obowiązku dodam, że można zmienić uszczelniacze w tym silniku nie zdejmując głowicy. U mnie tak było robione.

 

Niestety nie pomogło i od tygodnia docieram pierścienie:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemo2115

Witam, niestety i ja mam problem ze spalaniem oleju (ok.1l na 1000k). Wydaje mi się mój silnik był przegrzany wcześniej więc do wymiany pewnie są: uszczelniacze,pierścienie i tuleje cylindrów, natomiast nie wiem czy tłoki przy przegrzaniu też się wymienia czy nie??? O spalaniu oleju w 1,6 AHL było już troche dlatego mam pytanie czy jest na forum użytkownik Passata z tym silnikiem który niema tego problemu???

Tomazo72 czekam na twoją relację z naprawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam Passata 1.6 AHL zasilanego LPG. Od jakiegoś czasu zaczął brać olej,

ok.1.5 litra na 1000 km. Do tego kopcił przy mocnym butowaniu.

Wczoraj zostały wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte gniazda, splanowana głowica, założone nowe wszystkie uszczelki i zalany nowy olej

Mobil 10w40.

Po odpaleniu auto dymi 100 razy bardziej, a po przejechaniu spokojniutko 40 km wziął ponad 1 litr oleju.

Jestem zdruzgotany...

Proszę o rady.

Pozdrawiam.

 

Nie piszesz chyba nic o wymianie pierscieni na tlokach. A mogla byc taka sytuacja ze i gora przepuszczala i dol silnika tez. Po tym jak uszczelniles gore powstale cisnienie dobilo i tak juz slabe pierscienie i tak wtedy moze byc ze bedzie Ci kopcil 100 razy mocniej i zuzywal duzo oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oryginał usczelniaczy do ahl to erling. ja zakładałem miesiąc temu corteco i o dziwo pasowały od fiata cc 700.

cała operacja trochę upierdliwa ale bez zdejmowania głowicy. Uszczelniacz powinien utrzymać trzpień zaworu w powietrzu ( nie powinien sam opadać na tłok) moje poprzednie uszczelniacze stwardniały.

I jewszcze jedno, ważne - jeśli zbyt mocno wbijałeś uszczelniacz na trzpień mogłeś go uszkodzić.

Jak kolega wyżej pisał sprawdzić ciśnienie na tłokach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Na pewno zostały założone za duże uszczelniacze. Np. może zawory mają 5mm, a zostały założone 6mm. Przed założeniem powinno się zmierzyć średnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim bedziesz chcial sciagac z nowu gore sprawdz cisnienie w cylindrach i napisz co wyszlo. Jestem pewny na 99% ze teraz dol puscil.

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jednak Wszyscy mieli rację.

Wczoraj zostały wyjęte tłoki. Okazało się, że pierścienie główne są OK, ale te olejowe nawet na milimetr nie wyszły z tłoka.To mam już przyczynę.

Silnik nie był przegrzany, gładzie są super, tak więc zakładam jutro nowe pierścienie, dla pewności nowe uszczelniacze innej firmy , i myślę , że maszyna będzie w porządku.

Za jakiś czas napiszę, jak się sprawuje.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No i cacy. Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności