Skocz do zawartości
GreeGWhite

Maglownica wymiana.Opis wymiany,jak wyciągnąć??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie.Prosiłbym Was użytkowników o mozliwy schemat,opis wymiany maglownicy.Szukałem na forum wpisywałem rożne słowa w wyszukiwarce typu Wymiana Maglownicy itd, ale nic nie znalazłem.Jeśli jest a ja nie widziałem to proszę o temat do kosza...ale oczywiście linka do tematu z wymianą.

Pozdrawiam Serdecznie i dziękuje a zaśmiecenie forum przepraszam moderatorów.:o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze są śruby pod akumulatorem potem przewody końcówki i oczywiście podnośnik lub kanał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kanał i mam tez podnośnik...Najwazniejsze dla mnie jak krok po kroku zrobic akcje wyciaganie maglownicy:cool:.Na moje oko,choc moge sie mylić ;)to wyjdzie bokiem z tej strony co mi cieknie.Moze ma ktos zdjecia z wymiany jak i co robił najpierw,bardzo by mi to pomogło.Naprawdę nie ma takiego tematu na forum paska??Hmmm to byłoby dziwne...:(Zastanawiam sie tylko czy dałoby się wymienić uszczelniacz/oring(nie wiem co tam jest) :confused:bez potrzeby kupna nowej lub używki na necie w granicach cenowych 500-800zł...:eek:Pozdrawiam i proszę o pomoc ekipę która styknęła się z tym tematem:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja to robiłem w slepej uliczce a było to tak:

najwazniejsze to przewidziec miejsce na wyjecie bokiem magla

-przednie koła w góre

-zdejmujesz koła

-odkrecasz koncówki drazków 13 i 16 wybijasz

-rozpinasz górne wachacze 15 i16 (OBIE STRONY)

-odkrecasz sróbe mocujaca amortyzatorz dolnym wahaczem(sk )

-otwierasz klape silnika i odkrecasz 3 sruby mocujace amortyzator z wahaczami ,wyjmujesz cału amor ze sprezyna wachaczami(strona kierowcy)zdejmujesz czarny plastik i wtedy masz dojscie do krzyzaka od strony koła

-w miejscu łaczenia maglownicy z kierownica (grodzi )jest guma zsuwasz ja i odkresasz chyba 13 UWAZAJ BY KIEROWNICA SIE NIE KRECIŁA PO ODPIECIU KRZYZAKA OD MAGLOWNICY MOZNA POZRYWAC TASME OD PODUCHY KLAKSONA ITD

-odkrecasz weze jeden od zbiorniczka wspomagania a 2 od pompy wsp

NIE ZGUB PODKŁADKI

-teraz twoja maglownica trzyma sie juz na 3 srubach potrzeba specjalna nasadke, 2 od góry jedna jest miedzy komputerem a serwem.Zeby dojsc do 2 musisz wyjac akumulator i zdemontowac mocowanie akum, 3 sruby 13 zdejmujesz blache i tada jest druga sruba.3 sruba jest od spodu i potrzeba niezła przedłuzke (chyba odkrecałem osłone ta nad przegubem wew)

-odkrecasz dolna srube i wyjmujesz magiel uwazaj na przewody

Mam nadzieje ze pomogłem jesli o czyms zapomniałem to niech ktos poprawi robiłem to kilka miesiecy temu wiec mogło mi cos umknac,MIAŁEM ROBIC ZDJECIA ALE MI RECE OPADAŁY ROBIŁEM TO PIERWSZY RAZ A Z MECHANIKO MIAŁEM NIEWIELE DOCZYNIENIA WIEC WYJECIE I PONOWNE SŁOZENIE ZAJEŁO MI KILKANASCIE GODZIN.ZYCZE POWODZENIA

CO DO JAKIS PYTAN TO SMIAŁO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś przód auta, porozłączaj końcówki drążków od zwrotnic (żadnych wahaczy ani amortyzatorów nie rozkręcaj i nie wyciągaj ich, bo się niepotrzebnie orobisz), odkręć plastikowe osłonki na nadkolach z obu stron. Wewnątrz auta rozkręć krzyżak przy samym wałku maglownicy i wyjmij śrubę, teraz możesz po prostu przesunąć zakończenie krzyżaka i maglownica będzie wolna od kierownicy. Nie wyciągaj tej gumowej osłony na maglownicy, bo nie ma potrzeby (magiel ładnie z niej wychodzi i potem z powrotem sam wchodzi lekko). Węże olejowe do maglownicy są przykręcone śrubami drążonymi, jedna z łbem 19mm, druga 22mm. Płaskim kluczem, a jeszcze lepiej oczkowym odkręcisz spokojnie. Maglownica jest mocowana na 3 śruby (łeb 12-kątny, 10mm). Jedna śruba pod akumulatorem, druga przed serwem, trzecia od dołu pod serwem. Jak je już odkręcisz, wyciągasz maglownicę z tej gumowej osłony na grodzi i wysuwasz przekładnię lewą stroną, uważając żeby nie ciągnąć jej po wysprzęgliku na skrzyni.

Edytowane przez jackrally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

racja nie trzeba amorkow wyciagac wazne sa plastyki wiecej miejsca bedziesz mial, jest troche roboty z jedna sruba od dolu, ale jak masz male rece to mozesz sie dostac od gory po stronie turbiny. Powodzenia zycze z przewodami hydraulicznymi troche mnie to wqriwlo, pamietaj o podkladkach ma srubach tych przewodow. A i pamietaj ze da sie to tez zrobic bez sciagania kierki tylko sciagasz obudowe pod kierka tam gdzie jest przelacznik od swiatel, i bez problemu dostaniesz sie do koncowki, pamietaj tez aby to zrobic najpierw bo sobie pozniej cale autko w srodku upier.... mam nadzieje ze pomoglem milego wqurw... ja to musialem 2 razy zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki napewno pomozecie,dobrze jest najpierw poczytac i potem sie zabrac do roboty po tym jak ktos juz wczesniej to robil.Najpierw proba padnie na sposob bez sciagania amorkow potem to sie objawi wszystko samo.Zrobie zdjecia dla samego siebie z demontarzu a takze dla innych uzytkownikow ktorym moze to w przyszlosci pomoze.Pozdrawiam i zabieram sie za naprawe zaraz po powrocie z wakacji.Pozdrawiam Grzegorz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sorry za odgrzanie kotleta... ale wymienilismy maglownice tak jak koledzy wyzej pisali i po odpaleniu auto wlazło w tryb awaryjny- co moglismy zrobic zle i jak to teraz odkrecic?? aha zbieżnośc juz ustawiona i tryb awaryjny nie odpuscil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienilismy maglownice tak jak koledzy wyzej pisali i po odpaleniu auto wlazło w tryb awaryjny- co moglismy zrobic zle i jak to teraz odkrecic?? aha zbieżnośc juz ustawiona i tryb awaryjny nie odpuscil.

Tryb awaryjny powiadasz. Nie ma on nic wspólnego z maglownicą czy zbieżnością. Pewnie przypadkiem któryś z wężyków podciśnienia spadł podczas prac.

BTW

Jaki "nie passat" był naprawiany i z którego roku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniane było w passacie b5fl 2002 rok tdi 130hp, brata - sorry ze nie napisałem...

sam jezdze golfikiem tdi 2002 stad taka pomyłka...

jestes pewien ze to nie ma nic ze zbieżnościa czy maglownica ewentualnie krzyzakiem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ma piernik do wiatraka ? sprawdź wężyki podciśnienia jak Gural napisał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ciapyy

witam, mozecie podpowiedziec? czy majac maglownice z anglika moge ja przelozyc w swoja obudowe europejska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mozecie podpowiedziec? czy majac maglownice z anglika moge ja przelozyc w swoja obudowe europejska?

 

ty serio pytasz ? jeżeli tak to nie możesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy z anglika moża jakieś cześci przełożyć ?? Chodzi mi o to ze moja maglownica sie przycina z rana. Jak już sie rozrusza ją to juz jest ok. Tylko jak zimna nie da się skręcić w lewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy z anglika moża jakieś cześci przełożyć ?? Chodzi mi o to ze moja maglownica sie przycina z rana. Jak już sie rozrusza ją to juz jest ok. Tylko jak zimna nie da się skręcić w lewo
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem wspólnego forum. Kolego chciałbym się wypowiedzieć na zadane przez Ciebie pytanie. Różnica maglownicy (obojętnie diesel, benzyna) pomiedzy wersją lewo czy prawo stronną jest taka, że inne są 4 elementy spośród ok. 20. Inny jest:

1. korpus - wiadomo,

2. listwa przesuwająca (długość identyczna lecz zęby poprowadzone w drugą strone),

3. wałek (przesuwający zeby na listwie)wychodzący z kolumny kierownicy wewnątrz pojazdu

4. przewody wspomagania.

 

Reszta tulejek metalowych z teflonowymi wkładkami lub uszczelniaczy, łożysk jest identyczna!

 

Maglownice można najszybciej wyjąć w sposób:

1. zadźwignąć koła i odkręcić końcówki drążków - klucz 13 i 16 czy 17 (można ewentualnie lewe koło zdjąć)

2. odkręcić wewnątrz pojazdu wałek maglownicy od kolumny kierownicy - klucz torx 45 i 17 lub dwa razy klucz 17

3. odłączyć i wyjąć akumulator pod nim jest jedna śruba i koło serwa hamulca druga, a trzecia jest obok przewodów od wspomagania (od spodu pojazdu) - oryginalnie łeby ze śrub są na 12-kątną gwiazdke - można zastosować klucz 6-kątną gwiazdkę, oznaczoną symbolem E16

4. odkręcić przewody wspomagania - klucze chyba 22 i 19:)

5. wyjąć z lewej strony nic na siłe naprawde maglownica ładnie wychodzi:)

 

Sprawdź jeszcze śrube regulacyjną (obok śrub przewodów ze wspomagania) - na klucz 22 - gdzieś na forum był taki temat rozwinięty:)

Jak coś to pisz na priv. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jest z dostępem do śrub od oleju w maglownicy? Dobry dostep czy mizerny, w golfie III dajmy na to za ciekawie nie jest, ale w pasku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy się sam zabrać za zmianę magla...w Passat B5 95 1,8... a powiedzcie czy zrobię to na podwórku bez kanału na koziołkach, że cały przód do góry...i czy magle z allegro są dobre.A mechanik u którego byłem powiedział 550 za magiel z wałbrzycha zamawia niby 70 zł za przesyłkę 120 zł za robociznę plus płyn ileś tam czy lepiej z allegro i samemu się bawić bo z tego co widzę to koszta na allegro tez nie małe :ocochodzi :hmm a sika pod auto ze hey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za taką cenę oddaj do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej mechanik... :poddajesie ale nie ukrywam ze lubię w passku grzebać i sam naprawiać co nie które rzeczy... a płyn po przejechaniu około 100 km sięga dna... a powiedz mi jaka jest gwarancja że trochu pojeżdżę na zregenerowanym maglu,skutecznie to regenerują ?:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już prawie rok śmigam na regenerowanym i póki co to ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności