Skocz do zawartości
marecki84

Problem z lambdą

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem passata który nie chodził na benzynie, wymieniłem cały monowtrysk i wszystko działa. Tylko jest pewien problem strasznie dużo spala benzyny, rano przy odpalaniu chodzi jakby na 3 gary, trzęsie sie, ale tylko na benzynie,na gazie ok, problem ustaje na ciepłym silniku. Ostatnio po wizycie na stacji paliw zauważyłem że spalił mi ok 12 litrów gazu na 100 km (przejechałem w sumie 180km na 21l gazu) i 10 litrów benzyny na której pokonałem może 25km z tych przejechanych 180. Podejrzewam że to zbyt bogata mieszanka, wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej(ten niebieski) i nic zero poprawy. Dzisiaj oglądałem silnik i zauważyłem że sonda lambda jest odłączona, problem polega na tym iż znalezłem taki czarny kabelek którego poprzedni właściciel podłączył pod masę, zmierzyłem napięcie na tym kabelku i jest 0,4V sądę podpiąłem pod miernik i podczas pracy na benzynie jej napięcie skacze pomiędzy 0,2 a 0,7V, na gazie zaś stoi w miejscu 0,3V, i teraz pytanie czy ten kabelek z sondy złączyć z tym kabelkiem na którym jest po zapłonie 0,4V (dodam że jest to czarny kabelek tak jakby ekranowany żyłka na której jest 0,4V jest w oplocie)Mój silnik to 1,8 RP instalacja 1 gen ze śrubką zamiast krokowca sterownik STAG 2W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny to sygnałowy z sondy, prawdopodobnie jest on przerwany i puszczony na sterownik gazu (emulator) a z emulatora idzie na ECU. Poprzedniemu właścicielowi fiksował więc w prosty sposób odłączył sondę a ecu oszukał błędem "na masę". Sondę masz raczej dobrą tylko emulator się nie wyrabia. Jedź do gazownika aby obadał Ci emulator i co najwyżej wstaw krokowego do gazu ...i chyba wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to z powrotem podłączyć? Złączyłem ten czarny kabelek na którym jest ciągle 0,4V bezpośrednio z tym wychodzącym z sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten na którym jest 0,4 v to raczej wychodzi z emulatora i powinien iść do eku, przerwania szukaj na kablu prowadzącym do sondy, tam gazownik przerwał obwód i puścił sygnał na emulator, to co teraz zrobiłeś to sonda puszcza sygnał z powrotem na siebie, dla pewności odłącz napięcie od emulatora (wyjmij wtyczki z niego) i sprawdź czy nadal jest to 0,4 v.

Przy emulatorze szukaj kabelka na którym pojawia sie sygnał z sondy ( zmienne napięcie podczas pracy silnika) wtedy też będziesz miał pewność że sygnał z sondy faktycznie idzie na emulator, powinno być tak że z sondy do emulatora wchodzi czarny kabel a oszukujący ECU sygnał z emulatora powinien iść na zielonym kablu. może być tez tak że sygnałowy sondy w ogóle jest nie przerwany a odłączona sondę oszukiwał cały czas emulator---ale to nie fachowo i bez wizyty u fachowca sie nie obejdzie-ustawi Ci prawidłowy sygnał emulujący sondę na emulatorze (STAG)

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat, bo juz sie pogubilem...JAK POWINNA BYC PODLACZONA SONDA w aucie z LPG?? ja bardzo dawno temu mialem oderwane kable i podlaczylem tak jak mi sie wydawalo...i nie wiem w sumie czy dobrze... od ecu ida 2 kabelki ,szary i fioletowy, i od lpg tez takie ida wiec najpierw polaczylem fioletowy od ecu i lpg, pozniej szary do szrego od ecu i lpg, wkrecilem je w kostke do laczenia kabli, i z 2 strony pod fioletowe podpialem sygnal od lambdy(czarny kabel) a do szarych podpialem mase ,przedluzona od brazowego kabla przy wtyczce lambdy... bo niestety ktos tak ucial ze nie darady odratowac kostki...czy tak jest ok?? bo chyba cos mi sie wydaje ze nakrecilem i teraz dlatego na zimnym mi go zalewa na bezynie+ duze spalanie lpg i pb?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz każdy emulator (co firma to inaczej) może mieć inne kolory kabli, teoretycznie bez schematu wtyczki przy emulatorze to nie powinno sie nic robić, uszkodzisz emulator, zasada jest taka ze przerywa sie sygnał sondy na sterownik wtrysków i puszcza sie go na emulator a z emulatora jest wyjście na sterownik wtrysków,kwestia tylko pod który kabel co podpiąć, bywa tak że zostają od LPG dwa kable nigdzie nie podłączone, jeden to dający napięcie na wtryski (żółty) -zastępuje go przekaźnik, a drugi to na potencjometr przepustnicy (fioletowy).

od ecu ida 2 kabelki ,szary i fioletowy

O jakich kablach piszesz gdzie się pod nie wpiąłeś?

Poryj w necie za schematem to swojego emulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisze o tych kablach ktore ida pierwotnie z kompa (ecu) na kostke do lambdy

ja myslalem ze jeden od LPG to masa a 2 sygnal... ojoj cos pomieszalem..wiedzialem. ja wzialem fioletowy od kompa zlaczylem z fioletowym od emulatora i do nich czarny od lambdy(3 kable razem zlaczone), i szary od ecu podpialem pod szary od emulatora i pod te 2 szare mase podlaczylem.. czyli zknocilem ladnie. Rozumiem ze teraz powinienem rozlaczyc wszystko, kabel od sondy podpiac pod fioletowy od emulatora , i 2 kabel szary od emulatora podpiac pod sygnal do ecu. a szary z ecu zostawic pod mase podpiety??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Namieszałeś ładnie ,dawaj nazwę emulatora bo znowu coś pochrzanisz i skopcisz i sondę i emulator,jak już coś się nie zjarało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elpigaz Voila Plus :) No wlasnie a ja sie glowie dlaczego mi jara tyle benzyny i gazu... no i na zimnym zalewanie na benzynie, na gazie ok...czyzby to byla przyczyna? sonda chyba dziala...:D zmierze ja jutro miernikiem :)

 

beztytuurrr.th.jpg

mam tak jak na obrazku nr 2, a powinno byc tak jak na nr1 tak? jeszcze kwestia ktory kolor do ktorego w kazdym razie narysowalem orientacyjnie:)

Edytowane przez grześB3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na elektrodzie.pl opis kolorów kabelków na emulatorze elpigaza ,

więc jest tak -fioletowy to pobór sygnału z lambdy pin 5

-szary emulacja sygnału pin 16 (przy 22 pinowej wtyczce)

więc w te kable wpinasz rozcięty czarny kabel od sondy

lecz....

I tak nadal nie wiem skąd masz ten szary i fioletowy kabel z ECU?

Wziąłeś je z tej samej oryginalnej oplotki co idzie na sondę?

????Zapomniałem jak jest przed wtyczką bo za wtyczką u mnie są dwa białe od grzałki sondy, brązowy podłączony pod masę i czarny sygnałowy sondy.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za znalezienie,ja sam nie moglem jakos trafic nic wczoraj..:confused:

u mnie przed wtyczka tez jest brazowy-masa i czarny od lambdy... a fioletowy i szary to przed wtyczka, od ecu... wisialo to sobie bezczynnie nad kostka od lambdy takze to raczej dobre kable...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wisialo to sobie bezczynnie nad kostka od lambdy takze to raczej dobre kable...

Więc skro to nie zdublowany kabel z emulatora to pewnie zasilanie grzałki której TY nie masz, czy tak?

Masz jednoprzewodowa sondę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedno przewodową sonde mam. Gdzie w takim razie sa kable od lambdy?? te kable byly przy kostce,odpadly od niej. polaczylem juz tak jak powinno byc, restart zrobilem i to co zaobserwowalem- spalnie gazu- zalalem na pusta butle 5L i przejechalem 55km ,20 za miastem i 30 na autostradzie 90km/h 2,5tys obr/min(krotka skrzynia;/) na benzynie troche mu obroty faluja, kopci i delikatnie po przygazowce strzeli z wydechu... cos czuje ze teraz pozostalo mi udac sie na regulacje lpg,pozniej tylko rozrzad wymienic i ustawic koniecznie zaplon bo jest tylko na znaki tak mniej-wiecej a tak nie moze byc,ale poki co jezdzi... a te 2 kabelki co domniewam sa od lambdy ,ida od wiazki kabli z ecu wiec raczej to sa te... one powinny miec jakies napiecie jesli to sa one?? bo jesli sa od grzalki to beda mialy na bank...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może jaką sondę mam wsadzić do b3 pf 107 km . 90' ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uparty jesteś PB i PF mają taką samą 0 258 986 502 , 0 258 003 138 , 0 986 258 009

Taka też może być 0 258 003 331 /332 i taka 0 258 003 112 i taka 0 258 003 171 i takie 0 258 003 116 , 0 258 003 191 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności