Skocz do zawartości
Gajdzi

Passat "pieje" - przód wyżej niż tył!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie mam mały... problem/dylemat... Ostatnio znajomy zwrócił mi uwagę "dlaczego ten Twoj passat tak pieje". Chodziło mu o to że przód stoi dość wysoko w porównaniu z tyłem.

 

Na niżej załączonym zdjęciu nie jest to aż tak widoczne, ale wystarczy że ktoś usiądze z tyłu i już jest to dużo bardziej widoczne.

 

Jak kupowałem auto (w kwietniu) to jakoś tak się tym nie przejąłem, ale dzisiaj jak mi kolega zasugeorwał postanowilem zapytać.

 

BYłem oczywiście na sprawdzeniu zawieszki i było wsio dobrze... gośc jeszcze powiedzial ze widac ze auto zza granicy przyjechalo (bylem na pl blachach) bo w polsce takich zawieszek juz nie ma... mniejsza o to, ale nie bylo problemu zeby bylo cos nie tak...

 

Pytanie teraz, czy wujek Helmut wymienial z przodu sprężyny i dali większe, czy natomiast wozil w bagażniku teściową :P

 

Co o tym sądzicie i ew. co z tym zrobić?!

 

DSCF6657.JPG

Edytowane przez Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo było w vektrze C,przód był wyzej,tył sprężyny zmienione na twardsze i krótsze.Po wymianie na ori samochód stracił tę przyczepność którą miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli sugerujesz, ze z tylu mam twardsze sprezynki, ale krotsze...? Zarazem nie polecasz mi ich zmieniac...?

 

Jakas propozycja zeby przod tak nie pial? zmienić też przod czy jakies inne propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem ludzie powyższali sobie przód, żeby nie rozwalić miski olejowej na dziurach (sprawdz czy nie ma dodatkowych tulejek czy podkładek). Możesz też sprawdzić jakie było fabrycznie zawieszenie na wlepce w bagażniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu prześwit błotnik -koło powinien być koło 70mm a tył na nowych spręzynach 80mm ( po wyjecju sprezyny tylnej to powinna mieć wymiar 285mm ) .Wzmocnioe spręzyny maja srednice drutu grubszą np. tylne fabryczne wys. 285mm z drutu 14,5mm a wzmocnione wys.285 -15,5mm . Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maik78 czyli tylne nawet jakby byly wymieniane, to nie powinny być krótsze... w takim razie jak tłumaczyc sytuacje ktora jest u mnie? Zuzycie sprężyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego szczerze to mam taka sama sytuacje... przod stoi duzo wyzej niz tyl i tak samo nie stwierdzono zuzycia w zawieszeniu... tez mnie to troche irytuje ale ciesze sie np ze ciezko bedzie mi zachaczyc gdzies miska ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na oko, to nie tył siedzi za nisko, tylko przód jakoś za wysoko :rotfl: może helmut zmieniał amory i sprężyny z przodu (komplet) i włożył jakiś nie do końca pasujący zamiennik od cięższego silnika (2.5?)

 

na tej focie wygląda też jakbyś miał za małe kółka z przodu... (np. 195x55x15) ale to pewnie przez to, że są lekko skręcone ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie bardzo kiepsko to wyglada... Pomiedzy kolo a nadkole by mogl glowe wsadzic :D Ja bym tu wlozyl inne, nizsze sprezyny, a miska itak nie zahaczysz bo wysoko dosyc jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcek, oponki sa chyba dobre, bo 195/65/15, ale wlasnie przez to ze stoi tak wysoko przod jest takie złudzenie...

 

no wlasnie zastanwiam sie czy nie zmienic tych spreżyn na niższe... zobacze jeszcze jak wloze 17" felgi jak to bedzie wygladalo... jak znosnie to zostawie, jak nie to bede myslal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też mam ten problem i taki sam silnik jak kolega, który post napisał, u mnie mierzyłem to od środka koła do krawędzi błotnika i przód ma 2 cm więcej, generalnie to tylko sprężyny mają wpływ na to, aczkolwiek czytałem gdzieś tu na forum, że, przy zmianie amortyzatorów można coś skopać, może ktoś sie wypowie w tej materii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wlozysz 17 bedzie jeszcze gorzej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam podobnu problem tył nizej niz przód o 1 cm i na dodatek prawa tylnia strona jest nizej tez o 1 cm niz lewa tylnia strona , co moze byc tego przyczyna >>>?? zauwazylem takze ze wystarczy siada dwie osoby i auto całkowicie siada , czy to juz sprezyny padły jezeli tak to jakie najlepiej kupic, w poprzednim pasku mialem tyl wyzej niz przód , ale jak siadały dwie osoby to wszytsko sie ladnie równało , nie bylo widac efektu obciazonego auta, mogłem pakowac bagaznik do pełna i autko rowno stało, i tez chcial bym teraz tak zrobic zeby tez stal lekko wyzej , amortyzatory juz wymienilem na bilsteiny , wiec doradzcie jakie kupic sprezyny , lub co jest efektem ze przod wyzej stoi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam potrzebuje inf z etki dotyczy sprężyn tył passat kombi 99> poszukuje mocniejsze niż mam posiadam fabryczne(kolor na sprężynach moich to dwa paski brązowe i jeden zielony) posiadam hak .widziałem sprężyny z kolorem trzy paski brązowe i jeden zielony proszę o rozpisanie poszczególnych sprężyn i ich zastosowań (twardość )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności