Skocz do zawartości
papencjusz

Centralny zamek przestał zamykać tylną klapę (kombi)

Rekomendowane odpowiedzi

Zamyka wszystkie 4 drzwi, a wczoraj nagle przestał zamykać klapę, psiknąłem WD40 do zamka ale nie pomogło, myślałem że jakiś kabelek przyśniedział albo wypadł, ale zdjąłem osłonę z klapy i wszystko jest okej. Co zauważyłęm, że po zamknięciu samochodu, po około 30 sekundach z samochodu wydobywa się charakterystyczny odgłos jakby coś się dodatkowo zamykało, kurcze ciężko mi to opisać słowami, myślałem że to zamyka się klapa, ale nie. Miał ktoś taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z dwa tygodnie temu przerabiałem ten temat, tylko że u mnie po zamknięciu centralnego pompka pompowała ze 30 sek i przestawała, ale wszystkie drzwi były pozamykane, klapa też. Okazało się, że siłownik wlewu paliwa miał pękniętą gumkę i przez nią uciekało powietrze, dlatego pompka cały czas pompowała. U ciebie pewnie będzie to samo, siłownik w klapie się rozszczelnił, ucieka przez niego powietrze i nie ma siły zamknąć zamka. Musisz zamknąć centralny i posłuchaj w okolicach prawej lampy na klapie czy nie słychać uciekającego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten charakterystyczny dźwięk to pracująca pompka doryglowująca zamek żeby nie można było otworzyć samochodu od środka ciągnąc za rygielek. Postój dłużej przy samochodzie i posłuchaj i czy po kolejnych kilkunastu sekundach nie włączy się z powrotem. Jeśli nie zamyka Ci klapy to albo masz uszkodzony siłownik albo wężyk doprowadzający ciśnienie do klapy gdzieś się załamał lub przedziurawił. Ewentualnie coś się mogło przyblokować. Rozbierz klapę, sprawdź siłownik i będziesz wiedział co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za szybką podpowiedź zaraz pójde sprawdzić i napiszę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem tak w wakacje, cięgno zamka staneło w otworach prowadzących zamka(brud i rdza)u mie trzeba bylo na oliwić i rozruszać zamek od wewnątrz(musisz zdjąć plasikową osłonę- 5min pracy) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

 

---------- Post added at 18:03 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

 

Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

 

Pod wykładziną bagażnika masz 2 komory, większa z zapasem i mniejsza, w której znajduje się właśnie pompka centralnego zamka i to ona pewnie tak długo buczy (pompuje) bo nie może wytworzyć podciśnienia w układzie, czyli gdzieś jest nieszczelność. Zdejmij tą mniejszą pokrywę pod wykładziną, tam w styropianowym opakowaniu będzie pompka centralnego zamka. Jeśli bagażnik nie zamyka się to jest wielce prawdopodobne, że ciśnienie ucieka z siłownika klapy albo z przewodu doprowadzonego do niego. Musisz jeszcze raz dostać się do siłownika klapy. Odłącz rurkę od siłownika, zatkaj ją czymś szczelnie i wtedy spróbuj zamknąć samochód. Jeśli zamknie się i pompka wyłączy się po 1-2 sekundach to znaczy, że siłownik masz niesprawny. Jeśli dalej będzie to samo to przyczyny należy szukać gdzieś indziej, np. w nieszczelnej rurce, albo nieszczelnym innym siłowniku. Często rozszczelnia się siłownik klapy wlewu paliwa. Do niego jest łatwy dostęp, otwierasz prawy schowek i siłownik jest na godzinie 11. Odłącz rurkę doprowadzającą powietrze do niego, zatkaj szczelnie i spróbuj zamykać i otwierać. Jeśli pompka dalej tak długo będzie chodzić to znaczy, że ten siłownik jest sprawny i dalej szukasz nieszczelności. Jak zamykasz pompka ciągnie powietrze z układu, jak otwierasz pompuje w układ, czyli wniosek z tego, że pompka gdzieś łapie lewe powietrze i nie może uzyskać odpowiedniego ciśnienia. Prościej opisać się chyba nie da :)

 

EDIT:

 

Jeśli pompka centralnego zamka jeszcze w ogóle działa to nie katuj jej tak, bo niedługo się po prostu spali. Jeśli będziesz szukał nieszczelności to nie daj jej tak długo pompować tylko odłączaj z niej kostkę, żeby się wyłączyła. Jak masz zdrowe płuca to sam możesz robić za pompkę :) Odłączasz ten wężyk gumowy z pompki i ciągniesz powietrze z tej rurki, wtedy zamki powinny się zamknąć, a jak będziesz dmuchał w wężyk to zamki się otworzą.

Edytowane przez shared

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

 

Chłopie nie pisz trzeci raz tego samego tylko czytaj co do Ciebie pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli pompka centralnego zamka jeszcze w ogóle działa to nie katuj jej tak, bo niedługo się po prostu spali. Jeśli będziesz szukał nieszczelności to nie daj jej tak długo pompować tylko odłączaj z niej kostkę, żeby się wyłączyła. Jak masz zdrowe płuca to sam możesz robić za pompkę Odłączasz ten wężyk gumowy z pompki i ciągniesz powietrze z tej rurki, wtedy zamki powinny się zamknąć, a jak będziesz dmuchał w wężyk to zamki się otworzą.

 

Chcesz zeby facet płuca wypluł ;) Ale Shared ma racje, nie katuj pompki, najlepiej jak byś miał gdzieś sprężarke, wtedy odpinasz wezyk od pompki i pod sprężare jeden strzał z pistoletu i słuchasz gdzie ucieka. Ja tak robiłem jak spadł mi wężyk w drzwiach od pasażera z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czwarty raz to samo :) Masz po prostu nieszczelność w układzie podciśnienia sterującego zamykaniem tylnej klapy. Od pompy w bagażniku idzie wężyk do zamka w klapie który zasysając powietrze za pomocą niby tłoczka zamyka zamek. Może się wysunął (u mnie tak było) z tej białej puszki w klapie i nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie sprawa wygląda tak, zdjąłem obudowę, wyczyściłem wszystko co się dało, naoliwiłem i niestety nie pomogło, jedyne co zrobiłem być może popsułem nie znam się to zrobiłem że w okolicach gdzieś wlewu paliwa to buczenie trwało dobrą minutę potem przestało i zamek dalej nie działa. Coś się spaliło?
Chłopie przyciąłeś się czy co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

on chyba nie czai;] ja u siebie w B4 mam podobnie tylko ze u mnie nie zamyka od strony pierwszego pasażera najprawdopodobniej jest pęknięta membrana w zamku wiec nie będzie zamykać i muszę się jakoś zabrać za to;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem został rozwiązany, rzeczywiście miałem nieszczelność w przewodzie siłownika klapy. Dziękuje za pomoc!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Na 10 prób 2 zamykają tylną klapę. Nie wiem co robić z tym fantem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co robić z tym fantem.

A sprawdziłeś siłownik centralnego w klapie, pod względem szczelności oczywiście. Albo masz nieszczelny przewód w innym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności